Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

+18
Silver
MADDIE
Dolphinne
May
Pussycat
Parisienne
girli
Merai
luisa
Bolleke
Arwyn
Pien
Caramba
Atelier Madame
Paper Crown
Susan
Darius
Zininzon
22 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Silver di 31 mei 2011 - 23:55

Ja idd, dat snap ik ook niet nee... Ik kan ook niet teveel werken ivm gezondheid. Ik heb zware astmatische bronchiale met hyperventilatie. Sommige bewoners roken op kamer en dan is het al mis... Maar 4-5 dagen per week en dan 6 uurtjes op een dag zou ik best kunnen volbrengen. Hoop ik. Ik heb Helpende Welzijn met diploma, die pakken ze me dus niet meer af Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 561177 Flexpool is wel een idee, maar wacht eerst af wat ze voor me hebben bij mijn huidige werk.


Laatst aangepast door FryskeFlinter op wo 1 jun 2011 - 4:31; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Atelier Madame wo 1 jun 2011 - 0:23

Ik sta zelf nooit rood, wel af en toe dat ik wat extra geld van mn spaarrekening moet afhalen omdat ik het dan niet red. Het scheelt dat ik nu samenwoon met mijn vriend en daardoor vrij lage woonlasten heb. Boodschappen voor 2 personen zijn ook weer goedkoper dan voor 1 persoon. Roodstaan vind ik zelf onnodig.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Shisha wo 1 jun 2011 - 0:27

Fryskeflinter: Ik hoop dat ze op je huidige werk wat kunnen regelen! Zou wel mooi zijn natuurlijk!

Overigens sta ik momenteel wel rood. We moeten voor de verbouwing de materialen voorschieten en kunnen iedere keer vanaf 1000,- euro het weer indienen voor het bouwdepot. Dus als we straks klaar zijn en ik dien de laatste rekeningen in dan sta ik weer positief.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Labeendje wo 1 jun 2011 - 2:30

Ik kan niet rood staan en sta het dus ook nooit. Als er jaarbetalingen gedaan moeten worden heb ik te weinig aan mijn salaris, maar dan heb ik nog een spaarrekening waar ik dan geld vanaf haal.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 20:34

Bij ons komt het door maar 1 loon te hebben en wat schulden die ook daardoor zijn gekomen. Hopelijk komt daar gauw verandering in Sad Wij doen echt geen gekke dingen of zo. Vakantie hebben we ook al tijd niet gedaan en dit jaar gaan we misschien alleen een paar dagen op de camping bij mijn ouders om er toch even uit te zijn.
Maar goed ja ik kan er niet echt wat aan doen naar mijn idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 20:53

Helaas ben ik ook iemand die dus rood staat. Elke maand weer en ik krijg er een punthoofd van.

Het is begonnen een jaar geleden toen mijn ex en ik nog bij elkaar waren. We hadden niet veel inkomen en konden niet sparen. En in 1 maand tijd ging de auto kapot en kregen we rekeningen die hoger uit vielen dan normaal.
Om dat te kunnen betalen heb ik dus een krediet op de rekening genomen van max 1000 euro.

Aangezien we in feb uit elkaar zijn gegaan en dat krediet dus op mijn rekening stond, heb ik dit mee genomen in de huidige situatie.
Ik heb alles achter gelaten waardoor ik dus helemaal opnieuw moest starten en aanschaffen.
Nu ik alleen ben is mijn financieel plaatje wel beter. Ik ben hard aan het werk om uit het rood te komen door 1 vast bedrag per maand af te halen en daarvan rond te komen. Dit doe ik nu 2 maanden en als alles goed gaat en geen onverwachte rekeningen komen kan ik oprecht zeggen dat ik over 2 maanden eindelijk eruit ben !

Dan gaat het krediet meteen eraf en word mijn spaarrekening als eerste gevuld ! Want ik ben juist iemand die op de kleintjes let en het liefst spaart dan uitgeeft !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 20:54

Theedoosje en Stuiterbal hug jullie doen hartstikke jullie best om er zo goed mogelijk mee om te gaan en dat vind ik al heel wat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 21:39

Dank je wel Storm. Fijn om dat eens van een buitenstaander te horen.
Ik zou zo graag weer eens de stad in willen en lekker shoppen, maar ja dat gaat gewoon niet.
Maar we proberen er toch het beste van te maken en gelukkig genieten we nog enorm van elkaar en dat is wel een fijne basis zeg maar om positief te blijven. Ook al heb ik ook gruwelijke baalmomenten.

Maar vandaar dus Storm over dat cadeau voor je verjaardag. Ik wil graag maar ja het zit er niet in momenteel Sad Gelukkig vind je dat niet erg Wink Maar voor mij is dat gewoon vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 22:32

Dank je storm. Deze situatie is gewoon enorm frustrerend ! Je staat er mee op en je gaat ermee naar bed. Gelukkig heb ik dan nu een goed vooruitzicht maar er zijn ook mensen die dat niet hebben en ik kan me heel goed voorstellen hoe hun zich moeten voelen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  RYW wo 1 jun 2011 - 22:44

Ik heb het krap gehad omdat ik na mijn scheiding met mijn jongens in hetzelfde huis ben blijven wonen. Ik wilde niet weg, omdat de oudste op school zat hier, en ze hebben beiden vriendjes hier. Ook is het een koophuis en dat raak je niet zo makkelijk kwijt zonder verlies.

Maar dat houdt wel in dat je eerst met zijn tweetjes de hypotheek en vaste lasten betaalde, en dat moet ik nu in mijn eentje van mijn inkomen doen. Dan kom je wel krap bij kas, ja, als je alleen komt te staan en je moet de zelfde kosten betalen. Daar komt nog eens bij dat mijn ex schulden had (roodstand, lening, credit card) en met dank aan ons huwelijk in gemeenschap van goederen moest ik daar ineens de helft van gaan betalen.

Inmiddels is dat nu afbetaald en heb ik de zaken op orde, al is het maar net. En daar ben ik damn trots op, en ik vind dat ik daar net zo trots op mag zijn als mensen die een ruimer banksaldo hebben.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Paper Crown vr 3 jun 2011 - 2:48

RYW schreef:Ik heb het krap gehad omdat ik na mijn scheiding met mijn jongens in hetzelfde huis ben blijven wonen. Ik wilde niet weg, omdat de oudste op school zat hier, en ze hebben beiden vriendjes hier. Ook is het een koophuis en dat raak je niet zo makkelijk kwijt zonder verlies.

Maar dat houdt wel in dat je eerst met zijn tweetjes de hypotheek en vaste lasten betaalde, en dat moet ik nu in mijn eentje van mijn inkomen doen. Dan kom je wel krap bij kas, ja, als je alleen komt te staan en je moet de zelfde kosten betalen. Daar komt nog eens bij dat mijn ex schulden had (roodstand, lening, credit card) en met dank aan ons huwelijk in gemeenschap van goederen moest ik daar ineens de helft van gaan betalen.

Inmiddels is dat nu afbetaald en heb ik de zaken op orde, al is het maar net. En daar ben ik damn trots op, en ik vind dat ik daar net zo trots op mag zijn als mensen die een ruimer banksaldo hebben.

Ik heb diep respect voor je, dat je bent weggegaan bij hem in de wetenschap dat je voor al zijn rotzooi moest opdraaien!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 2:59

RYW schreef:Ik heb het krap gehad omdat ik na mijn scheiding met mijn jongens in hetzelfde huis ben blijven wonen. Ik wilde niet weg, omdat de oudste op school zat hier, en ze hebben beiden vriendjes hier. Ook is het een koophuis en dat raak je niet zo makkelijk kwijt zonder verlies.

Maar dat houdt wel in dat je eerst met zijn tweetjes de hypotheek en vaste lasten betaalde, en dat moet ik nu in mijn eentje van mijn inkomen doen. Dan kom je wel krap bij kas, ja, als je alleen komt te staan en je moet de zelfde kosten betalen. Daar komt nog eens bij dat mijn ex schulden had (roodstand, lening, credit card) en met dank aan ons huwelijk in gemeenschap van goederen moest ik daar ineens de helft van gaan betalen.

Inmiddels is dat nu afbetaald en heb ik de zaken op orde, al is het maar net. En daar ben ik damn trots op, en ik vind dat ik daar net zo trots op mag zijn als mensen die een ruimer banksaldo hebben.

Amen! (diep respect voor!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 7:45

Wanneer ik rood sta, komt dat omdat ik teveel geld uitgegeven heb aan dingen die ik eigenlijk niet nodig heb (reisjes, etentjes, kleding, sieraden, nog meer speelgoed voor mijn dochter). Ik kan in principe prima rond komen van mijn loon, maar ik geef erg makkelijk geld uit. Wel spaar ik standaard een behoorlijk bedrag per maand, waar ik van mezelf ook absoluut niet zomaar aan mag komen, anders geef ik dat er nog even lekker bij uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 8:09

Ik heb mijn hele studententijd rood gestoord. -1000 was dan mijn 0 punt. Ik zag en zie daar geen kwaad in. Ik werk nu alweer een aantal jaar en sta nu nooit meer rood en heb een spaarrekening met wat centjes erop.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 8:13

Odilia schreef:Ik heb mijn hele studententijd rood gestoord. -1000 was dan mijn 0 punt. Ik zag en zie daar geen kwaad in. Ik werk nu alweer een aantal jaar en sta nu nooit meer rood en heb een spaarrekening met wat centjes erop.


Ooit zag ik de -1000 roodstand als mijn geld. En nu nog weleens. Dan denk ik; Voor dat geld heb ik toch ook gewerkt? maar ja, als ik ooit niet zo dom was geweest het op te maken terwijl het niet van mij was, dan had ik nu niet het idee dat het alsnog van mij is. Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 4 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum