Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

+18
Silver
MADDIE
Dolphinne
May
Pussycat
Parisienne
girli
Merai
luisa
Bolleke
Arwyn
Pien
Caramba
Atelier Madame
Paper Crown
Susan
Darius
Zininzon
22 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:13

Ik heb nog nooit rood gestaan, en kan het ook niet. Wij zorgen dat we altijd een buffer hebben voor moeilijke momenten, zoals toen ik zonder werk zat. Al werd het wel heel krap, als je van 2 inkomens naar 1 toe gaat voor een periode.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  luisa di 31 mei 2011 - 4:25

Toen ik nog studeerde stond ik de helft van het jaar rood, en dan maximaal dus 1000. Tja, had er eigenlijk geen moeite mee, voor mij was het geld gewoon op als ik max. rood stond ipv bij 0. Ik wist heel goed wat mijn inkomsten en uitgaven waren en wanneer er wat betaald moest worden. Stond dus wel rood maar voor mijn gevoel nooit geldproblemen gehad.
Heb overigens nooit geld geleend dus bleef echt bij rood staan.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Merai di 31 mei 2011 - 4:33

Toen ik bij mijn ex wegging waar ik mee samenwoonde heb ik het wel een tijd heel erg krap gehad. Toen stond ik ook elke maand maximaal in het rood (500). Nu ben ik vijf jaar verder en sta ik eigenlijk nooit meer in het rood. Ik ben niet rijk en mijn vriend ook niet maar samen komen we prima rond. Ik studeer weer en heb daarvoor een lening bij de ib groep, en ik heb van mijn stiefvader geld geleend wat ik na mijn studie terug moet betalen. Dus ergens voelt het toch wel alsof ik krap bij kas zit, maar daarvoor spaar ik elke maand.

Overigens snap ik de felle reacties op Razz niet en vind ik ze volstrekt onnodig. Als we elk topic hier op nut gaan beoordelen kan het forum er meteen wel mee ophouden.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:34

Ik heb gewoon een beetje een zooitje gemaakt van mijn financien. Ik kreeg een flinke som geld van mijn vorige werkgever maar durfde er maar moeilijk aan te komen. Dan liever een paar honderd rood. Dan vulde ik het zo nu en dan bij als ik geen werk had of niet genoeg had verdiend. Ook nog een creditcard die ik dan op reis gebruik. Die heb ik ooit genomen voor een reis en ze zouden dan eind van de maand het hele bedrag in 1 keer afschrijven maar dat was maar 50 euro en dat iedere maand. Te lui geweest om het aan te passen en tickets van blijven kopen haha. Het is niet dat ik aan de geeuwhonger lig hoor, het is gewoon allemaal wat rommelig waardoor ik zo nu en dan rood sta. Gister een laptop gekocht en dat moet ik ook nog aanvullen op mijn betaalrekening. Ik krijg weer een flinke som geld van de belastingdienst, begin morgen met een baan voor een jaar waarbij ik veel meer ga verdienen en ik heb een deel van mijn belastingteruggave aangevraagd dat ik nu per maand krijg, ook iets van 200 euro per maand. Daarbij heb ik nog een paar duizend euro over op mijn spaar. Het geld is er dus allemaal wel of komt er aan. Ik maak me daarom weinig zorgen maar nu ik er aan denk, heb ook nog wat rekeningen liggen... Gelijk maar even betalen haha. De toekomst maak ik me dus geen zorgen om maar het is wel weer tijd om orde te scheppen in de chaos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Susan di 31 mei 2011 - 4:36

Ik vind de reacties op Razz helemaal niet fel, er is gewoon gezegd hoe haar eerste bericht (dat nu is aangepast) overkwam.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 5:13

Isabella schreef:Ik heb nog nooit rood gestaan, en kan het ook niet. Wij zorgen dat we altijd een buffer hebben voor moeilijke momenten, zoals toen ik zonder werk zat. Al werd het wel heel krap, als je van 2 inkomens naar 1 toe gaat voor een periode.

Hetzelfde hier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  girli di 31 mei 2011 - 5:23

Ik sta nooit rood. Dat kan ik niet en dat wil ik niet. Ik heb het krap, want ik leef van mijn studiefinanciering zonder lening.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 5:29

Het kwam hier en daar een beetje fel over maar het is nu goed :-) Ik kan er wel tegen hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 5:39

Ik kan niet rood staan, en dat is maar goed ook.

Ik ben geen held in de financien, dat is algemeen bekend. Ik heb jarenlang op m'n credit card geleefd, elke maand werd ie weer afgeschreven, met als gevolg dat ik weer geen geld had om te leven, dus weer de CC gebruikte voor de boodschappen, volgende maand werden die kosten weer afgeschreven, maar had ik weer geen geld voor boodschappen, dus weer CC gebruiken daarvoor, enzovoort enzovoort. Nou moet ik er wel bij zeggen dat dit heel erg gebruikelijk is in Engeland, en eigenlijk viel het ook wel goed te doen, ik gebruikte 'm gewoon als pinpas, en elke maand werd in principe alles wel afbetaald. Dan had ik dus niet veel geld meer voor de komende maand, maar gebruikte ik m'n CC gewoon als pinpas voor die maand. Soms ging het mis, en waren de kosten groter dan dat ik terug kon betalen, maar over 't algemeen ging dit gewoon maandelijks goed. Intussen is m'n CC geblokkeerd en KAN ik 'm dus niet eens gebruiken. Ik kan 'm wel laten ontblokkeren, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo. In Nederland heerst toch een heel andere CC cultuur en kan je ook bijna alles pinnen of met iDeal betalen online. Daarom mis ik 'm eigenlijk niet, en ben ik ook wel blij dat ik nu gewoon in de echte maand leef, en niet een maand terug. Maar al met al is dat in die periode wel goed gegaan, het is daar gewoon veel gebruikelijker.

Wel wil ik nog even zeggen dat ik best trots op mezelf was dat ik afgelopen maand voor het eerst in jaren echt volledig uitkwam met m'n geld en echt geld overhield aan het einde van de maand! Ik had een extra fotografie opdracht en twee bijlessen gegeven, en dat gaf me net het beetje extra cash om het einde van de maand te halen. Voelde toch wel heel goed, ik had het gered!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 5:41

Ontblokkeren, is dat een woord Marin? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 5:42

Isabella schreef:Ontblokkeren, is dat een woord Marin? Very Happy

Unblock? :P Wat is het wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 5:43

Marin schreef:
Isabella schreef:Ontblokkeren, is dat een woord Marin? Very Happy

Unblock? :P Wat is het wel?

Deblokkeren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 5:44

Isabella schreef:
Marin schreef:
Isabella schreef:Ontblokkeren, is dat een woord Marin? Very Happy

Unblock? :P Wat is het wel?

Deblokkeren

Oooohw ja smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 5:45

Ik vond hem eigenlijk wel lief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 6:20

Tot een maand geleden was ik bijna vergeten wat rood stand was. Tot ik rolgordijnen bestelde en me kennelijk goed misrekent had. Het was een dure maand en ik had ongeveer 100 euro minder spaargeld dan ik had berekend. Toen stond ik rood (een heel weekend :P). Nu is dat inmiddels wel weer weg, en heb ik zelfs alweer gespaard, maar het "overkomt" me kennelijk ook weleens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Parisienne di 31 mei 2011 - 7:42

Uiteraard sta ik liever ook niet in het rood, maar heel soms komt het hier wel eens voor. Als we onverwachts iets meer uitgegeven hebben in een maand (veel verjaardagen of iets duurdere/iets teveel kleding bijv.) dan kan het best zijn dat het geld aan het eind van de maand even op is. Boodschappen, flesvoeding, babyvoeding en luiers moeten we toch blijven kopen, daarvan komen we dan dus even in het rood. Hiervoor gaan we ook de spaarrekening niet leeghalen (waar overigens ook geen groot bedrag op staat helaas), het gaat dan maar om hooguit een paar honderd euro. Dit wordt aan het eind van de maand weer netjes aangevuld. De maand erna proberen we dan wat rustiger te doen. Gelukkig is het (nog) geen regelmaat waar we in zitten. Andere maanden houden we juist weer iets over smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Pussycat di 31 mei 2011 - 7:52

Vroeger als gezin stonden we altijd in het rood. En we hadden nooit geld te besteden... hoe dat kwam?
Tja klap op klap financiele tegenslagen.
En af en toe uitgaven die niet zo verstandig waren misschien.

Nu ik samen woon met mijn vriend ben ik dan ook heel erg bang om ook in het rood te staan of om geen geld te hebben.
Doe ook echt mijn best (misschien wel teveel) om niet in het rood te komen.
Zo heb ik bijvoorbeeld altijd een ruim bedrag op mijn normale rekening staan zodat ik sowieso 2 á 3 maanden daarvan kan leven. En af en toe komt het boven het bedrag uit wat ik erop wil hebben staan en dat gaat dan over naar de spaarrekening, maar daarvan haal ik nooit geld af of er moet een grote uitgave komen zoals bijvoorbeeld een auto.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  May di 31 mei 2011 - 7:54

Momenteel sta ik bijna niet meer rood of zit ik krap bij kas. Maar de jaren hiervoor regelmatig. Ik ben een student, woon op kamers, betaal alles zelf, krijg geen bijdrage van mijn ouders. Dus ik moest van studiefinanciering, kleine lening en bijbaantje rondkomen. En ik had ervoor kunnen kiezen mijn lening op te schroeven maar dat voelde voor mezelf niet goed. Dan maar krap bij kas leven.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 8:20

Ik sta wel rood, nouja niet op mijn normale rekening, maar heb wel veel geleend om te kunnen studeren. Maar los nu gewoon steeds een klein bedrag af en dat gaat prima. Ik vind een lening als student wel anders, omdat het een investering is en je zicht hebt op een goed loon waar je prima iets van kunt missen om af te lossen zonder krom te hoeven liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 9:22

Wij kunnen niet rood staan en hebben ook nog nooit krap bij kas gezeten.

Mijn man houd een Excel bestand bij. Dat is ideaal.
Daar staat in wleke uitgaven er in welke maand zijn, daar houden wij rekening mee.
We hebben wel de ene maand meer te besteden dan de andere maand maar dat is geen drama.

Zodra ik op moet houden met geld uitgeven hoor ik het vanzelf :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Dolphinne di 31 mei 2011 - 9:26

Ik heb jarenlang elke maand maximaal rood gestaan. Na de aankoop van ons huis maximaal het rood ingedoken om de verbouwing mede van te financieren en daar heel lang niet uit kunnen/willen komen. Mijn geld was voor mijn gevoel pas op als ik aan de max zat.
Nu ben ik er gelukkig sinds een paar maanden uit en dat vind ik zelf wel een stuk fijner voelen.
Ik heb nog steeds een studentenrekening en dan kun je relatief goedkoop rood staan. Nu ben ik bijna afgestudeerd en vond ik het ook wel tijd worden om uit het rood te gaan voordat het straks alleen maar duurder wordt (en had ik een financiele meevaller waardoor het ook kon).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  MADDIE di 31 mei 2011 - 9:56

Ik woonde eerst samen en toen had ik die problemen bijna nooit eigenlijk. Maar nu ik alleen woon heb ik af en toe van die maanden dat er van allerlei onverwacht grote uitgaven tegelijk komen zeg maar. En dan sta ik wel eens licht in het rood, maar gelukkig eigenlijk niet meer als honderd.
Ik houd ook een bestand bij van al mijn uitgaven en ik heb zeg maar voor alle categorieen een bedrag bedacht, dus reiskosten naar het werk, boodschappen, kleding, benzine voor de auto, etc. En dat werkt bij mij heel goed. Hoe bewuster ik mijn uitgaven bij houdt (ik houd nu dus alles bij) hoe beter het gaat.
Maar het punt blijft gewoon dat er niet onwijs veel over blijft na het aftrekken van mijn vaste lasten.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Silver di 31 mei 2011 - 22:05

Ik had "vroeger" een leven met lang leve de lol. Spaarde niet, en dat breekt mij nu in ieder geval op.
Sinds vorige maand gestopt met school omdat mijn gezondheid eronder te lijden had.
Hierdoor een schuld van €7000,- bij het duo (IBG). Ik hoopte nu veel te kunnen werken en hierdoor zelf binnen 2 jaar een groot gedeelte zelf terug te kunnen betalen. Maar helaas er is niet veel werk in de zorg. Gem. 4-6 uurtjes per dag. En heb ook mijn vaste lasten e.d. Dus moet keuzes maken. Ik heb ook een paar maanden terug een grote kooptic gehad. Dit is nu wel de kop ingedrukt. En ga niet meer onodig op sites zitten speuren, maak ik mezelf alleen maar gek.

Maar wat voor tips hebben jullie nog? Mijn loon per maand zal verschillen van € 300,- tot € 600,- Mijn vriend wil mij niet helpen (in de zin van terug betalen schuld), logisch ook want ik moet het zelf op zien te lossen. Envelopjes heb ik geprobeerd maar dat werkt niet, haal ik wel weer wat van mijn spaarrek. af
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Shisha di 31 mei 2011 - 22:20

Oh ik snap dat echt niet he. Overal schreeuwen ze moord en brand i.v.m. personeelstekort in de zorg maar er werk in vinden is momenteel bijna onmogelijk.
Mijn vriend is ook al ruim 2 jaar aan het solliciteren in de zorg maar ze hebben of geen plek of het is maar een paar uur in de week. Niet echt aantrekkelijk dus.
Ik weet niet welke opleiding je hebt maar anders evt via een uitzendbureau of een flexpool? Vooral nu de zomer er weer aankomt zal er weer even veel werk zijn.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Caroow di 31 mei 2011 - 23:53

Mijn geld is vaak bijna op omdat ik maximaal spaar en niet een heel hoog inkomen heb. Maar, we hebben genoeg geld om leuke dingen te doen en op vakantie te gaan, er blijft bij mij alleen niet zo veel over aan het eind van de maand.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit? - Pagina 3 Empty Re: Rood staan en krap bij kas, hoe kan dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum