Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

+30
Rush
Elliot
Rovine
Slakje
Twellie
Coco
Punk'd
Parel
Atelier Madame
Paper Crown
Bacio
Sea of Trees
Sam
Poubelle
bolus26
Lejow
Sarah1985
Jeanette
SuperGrover
Shisha
Caroow
Bliss
Bazinga
Reeza
silly-one
SarahKey
Roxi3
CCC
Saga
Fortissimo
34 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast za 2 maa 2013 - 10:33

Ik hoor en lees het veel, mensen die zeggen dat ze heel zuinig moeten doen de rest van de maand, of maar weinig hebben voor de rest van de maand. Hoe kan zoiets? Je weet toch wat je vaste lasten zijn, en wat je dus te besteden hebt, of wat niet? Of komt het dan door bedragen die je niet hebt verwacht ofzo, zoals gemeentelijke belastingen?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Fortissimo za 2 maa 2013 - 10:42

Bij mij was het deze maand ook sneller op dan normaal gesproken. Geen idee hoe dat zo is gekomen, maar ik moet nu ook zuinig aan doen ja. Misschien een keer wat extra gekocht dan anders..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Saga za 2 maa 2013 - 10:50

Ik heb daar "last" van omdat ik een uitkering heb momenteel.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  CCC za 2 maa 2013 - 11:00

Misschien doen mensen een grotere uitgave, een ongeplande uitgave, sparen meer, andere doelen met geld enz. Ik heb geen idee, hier weten we wat er binnenkomt en uitgaat. Maar hoor het ook veel in mijn omgeving, vooral wanneer de maand net gestart is zeg maar. Ieder hun eigen keuzes wat betreft hun uitgaven, ik hebd aar niks over te zeggen/ vinden vind ik.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Roxi3 za 2 maa 2013 - 11:08

Sinds ik werk hebben wij er gelukkig geen last meer van maar toen ik nog studeerde moesten wij ook vaak goed opletten. Wij wisten precies wat onze inkomsten en vaste lasten waren en konden rondkomen maar we hielden niet veel over. Aan het einde van de maand waren we dan altijd blij dat er weer geld was en dan gaven we meer uit met als gevolg dat we de rest van de maand minder hadden. We stelden ook bepaalde grote uitgaven uit tot het einde van de maand als er weer geld was. Nu sparen we veel maar als wij ons salaris op de betaalrekening zouden laten staan dan zouden wij alles uitgeven. Wij zijn heel makkelijk met kleine uitgaven en dat tikt uiteindelijk enorm aan.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast za 2 maa 2013 - 11:11

Edit: bij nader inzien vind ik het toch niet zo nodig dat ik dat soort dingen uitleg smile


Laatst aangepast door Lennox op za 2 maa 2013 - 13:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  SarahKey za 2 maa 2013 - 11:12

Bij ons komt het dan echt door onverwachte uitgaven. Bv een afrekening wat meteen was afgeschreven, hoppa 500 euro opeens van de rekening af. OF deze maand een bril... 200 euro armer. En tenzij wij het niet van de spaarrekening af willen halen word het dan krap de rest van de maand.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast za 2 maa 2013 - 21:34

Dat hangt van verschillende dingen af. De komende maanden hebben we enorm veel verjaardagen. vrijgezellenfeestjes, een bruiloft, etentjes, familiedag etc etc.
Deels hebben we daar een apart potje voor maar met zoveel evenementen is dat al snel op dus dan leggen we daar det "gewone" geld van bij. En moeten we dus op andere dingen wat inhouden. Dat is niet enorm maar we houden er wel rekening mee.

Iedereen verstaat natuurijk ook iets anders onder zuinig aan doen of opletten.
Als wij 200,- overhouden om nog extra dingen van te doen/kopen is dat voor ons rustig aan doen, maar iemand die normaal 100,- in de maand vrij te besteden heeft vind ons bedrag natuurlijk enorm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  silly-one za 2 maa 2013 - 23:02

Bij mij is het vaker roepen dan dat het werkelijk moet. De komende meten wordt het wel rustig aan doen, nieuwe lenzen en een nieuwe fiets komen er volgende week. Toch o even €1000,- wat ik uitgeef. Beide een uitgave die ik iet langer kan uitstellen. Nu kan ik we een goedkopere fiets kopen, maar dan kan ik over een jaar weer een nieuwe kopen.

Momenteel heb ik ook een uitkering waarbij er geen loonheffingskorting wordt toegepast, dus ik hou dan minder over dan normaal. Voordeel is wel dat ik dan van de belasting een hoopmterug krijg.

Nu heb ik gezegd dat ik 200 huishoudgeld per maand heb. Ik ben alleen dus dat is ruim, maar wat ik overhou gaat op de spaarrekening of gebruik ik voor kleding. Dat is wel mijn voordeel, ik hij nieuwe van shoppen dus ik koop niet wekelijks kleding.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Reeza za 2 maa 2013 - 23:26

Bij mij kwam het vaak door extra uitgaven zoals bijv een paar verjaardagen, dan vaak nog extra reiskosten erbij (ik heb geen rijbewijs) of bv een keer borrelen met vriendinnen of collega's. Dat geld kon ik dan eigenlijk niet missen maarja, je wilt ook niet altijd thuis zitten he.. Vooral dat laatste vond ik altijd heel erg, het idee overal in beperkt te worden door geldgebrek.

Gelukkig heb ik hier bijna geen last meer van sinds ik samenwoon smile
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bazinga zo 3 maa 2013 - 0:11

Ik doe altijd teveel leuke dingen Wink 't Is niet zo dat ik geld tekort kom; m'n rekeningen zijn betaald, huishoudgeld heb ik nog of ik heb al boodschappen in huis, maar 't komt wel voor, dat mijn 'leuke' geld op is, aan 't einde van de maand.

Sja, hoe dat komt; verjaardag hier, feestje daar. Concert op vrijdag, rondje doen in de kroeg op zaterdag. Cadeautje hier, bioscoopje daar. Ik gun mezelf tóch die ene tas nog, telefoonrekening valt hoger uit, even tussendoor een nieuwe oplader halen voor m'n telefoon, ik ga 's een keer voor een luxe behandeling bij de kapper enz. enz.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Saga zo 3 maa 2013 - 0:19

Ik moet wel zeggen dat ik nu helemaal gewend ben aan mijn uitkering, en me echt afvraag waar ik normaal gesproken mijn geld aan uitgaf.
Ik kan wel genoeg dingen bedenken die ik graag wil hebben of waar ik naar toe zou willen (uit eten of stappen ofzo) maar ik mis het niet heel erg.
Ik kijk wel uit naar het moment dat ik weer wat kan gaan sparen, want mijn spaarrekening is het helemaal leeg.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 1:12

Ik heb er nu geen last meer van, omdat er genoeg binnenkomt.

In mijn geval had het te maken met een onvermogen om keuzes te maken. Daarnaast had ik mijn administratie niet op orde, dat lukte me gewoon niet. Dat deel van leven (dus: regelen, kiezen, orde, etc.) vond ik gewoon heel moeilijk. En ik vind het nog steeds lastig. Er ligt hier een stapel papier waar ik doorheen moet, maar het voelt alsof ik de Mount Everest ga beklimmen.

Natuurlijk, als ik alles op orde zou hebben, precies zou weten waar wat naartoe gaat en mezelf zou bedwingen iets te kopen, zou ik vast méér geld overhouden. Maar ergens vind ik dat ook heel saai, zo'n georganiseerd leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bliss zo 3 maa 2013 - 1:20

Tja, dit heb ik ook ongeveer elke maand hoor. Ik kom altijd maar nét uit. Ik zou ook beter op moeten letten en misschien minder leuke dingen doen, maar ja, ik wil ook gewoon een leuk leven hebben. In elk geval had ik afgelopen week vakantie, te veel in de kroeg gezeten en rosé gedronken, dus het geld vloog de portemonnee uit! Wat dat betreft is het maar goed dat ik morgen weer moet werken.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Caroow zo 3 maa 2013 - 1:35

Als ik zeg dat mijn geld op is, dan ben ik niet bankroet, het gedeelte wat ik wil uitgeven is gewoon op. En soms is dat gedeelte de 15e op, en soms heb ik aan het eind nog wat over. Dat hangt er van af hoe veel dingen ik heb gedaan en gekocht. En ja, als ik de eerste twee weken van de maand 3 keer uit eten ga, 5 keer op een terrasje heb gezeten en naar de bioscoop ben geweest, dan moet ik de rest van de maand wel eens iets niet doen omdat mijn geld 'op' is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Shisha zo 3 maa 2013 - 1:46

Ik weet wat onze vaste lasten zijn dus wanneer wij krap zitten komt dat vaak toch door een onverwachte rekening. En soms omdat mijn man minder heeft kunnen werken. Vaak proberen we het dan toch te redden zonder geld van de spaarrekening te halen en door dus een maandje wat zuiniger te doen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  SuperGrover zo 3 maa 2013 - 1:51

Ik heb niet zoveel geld vrij te besteden elke maand, dus het is gewoon snel op. Net na het storten van stufi weet ik dat ik niet het risico loop om bij de supermarkt te staan zonder geld, dus dan gaat het allemaal wat makkelijker. Maar 2 weken later zijn al mijn vaste lasten afgeschreven, en heb ik mijn loon nog niet binnen. Ja dan moet ik voor elke uitgave echt checken of het wel op mijn rekening staat.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Jeanette zo 3 maa 2013 - 3:25

Dat is toch overal ergens anders van afhankelijk? Ik ben ook soms te enthousiast met dingen shoppen..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Sarah1985 zo 3 maa 2013 - 4:55

Bij ons komt het nu omdat man geen werk heeft en heel weinig uitkering krijgt. De vaste lasten zijn meer dan wat er binnenkomt. Dus ja dan is het lastig. We moeten nu gewoon kiezen wat we die maand betalen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Bliss zo 3 maa 2013 - 5:07

Pippa schreef:Ik hoor en lees het veel, mensen die zeggen dat ze heel zuinig moeten doen de rest van de maand, of maar weinig hebben voor de rest van de maand. Hoe kan zoiets? Je weet toch wat je vaste lasten zijn, en wat je dus te besteden hebt, of wat niet? Of komt het dan door bedragen die je niet hebt verwacht ofzo, zoals gemeentelijke belastingen?


Ik vind dit trouwens wel makkelijk gezegd door iemand die samenwoont en dus een dubbel inkomen heeft. Als ik samen zou wonen, zou ik waarschijnlijk ook geen geldzorgen hebben. Heerlijk lijkt dat me! Maar ja, ik woon alleen, heb een koophuis en moet alles zelf betalen van mijn karige lerarensalarisje, dus tja...

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Lejow zo 3 maa 2013 - 5:08

Caroow schreef:Als ik zeg dat mijn geld op is, dan ben ik niet bankroet, het gedeelte wat ik wil uitgeven is gewoon op. En soms is dat gedeelte de 15e op, en soms heb ik aan het eind nog wat over. Dat hangt er van af hoe veel dingen ik heb gedaan en gekocht. En ja, als ik de eerste twee weken van de maand 3 keer uit eten ga, 5 keer op een terrasje heb gezeten en naar de bioscoop ben geweest, dan moet ik de rest van de maand wel eens iets niet doen omdat mijn geld 'op' is.

Zo is het hier ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  bolus26 zo 3 maa 2013 - 5:20

de ene maand hebben wij meer uitgaven dan de andere, dingen in t huis, maar ook duurdere boodschappen ivm eters enz enz.

afgelopen weken heb ik teveel uitgegevn aan boodschappen en plantjes dus komende weken moet ik even goed opletten. Tuurlijk kan ik wat terugboeken van mn spaarrekening mar dat wil ik niet.

het lijkt me ook lastig rondkomen als je alleen woont en alles alleen op moet hoesten. dan zou ik eecht andere keuzes moeten maken en soms ook krap zitten als ik leuke dingen wil doen
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 5:56

Bliss schreef:
Pippa schreef:Ik hoor en lees het veel, mensen die zeggen dat ze heel zuinig moeten doen de rest van de maand, of maar weinig hebben voor de rest van de maand. Hoe kan zoiets? Je weet toch wat je vaste lasten zijn, en wat je dus te besteden hebt, of wat niet? Of komt het dan door bedragen die je niet hebt verwacht ofzo, zoals gemeentelijke belastingen?


Ik vind dit trouwens wel makkelijk gezegd door iemand die samenwoont en dus een dubbel inkomen heeft. Als ik samen zou wonen, zou ik waarschijnlijk ook geen geldzorgen hebben. Heerlijk lijkt dat me! Maar ja, ik woon alleen, heb een koophuis en moet alles zelf betalen van mijn karige lerarensalarisje, dus tja...

Hoezo makkelijk gezegd, ik vraag toch alleen iets? Er staat nergens wat mijn situatie is, hoeveel geld ik heb en dat ik gemakkelijk met mijn geld uitkom? Ik hoor gewoon heel veel om mij heen dat mensen dat zeggen, terwijl het soms dan pas 2/3 dagen na het storten van het salaris is.

Sowieso hebben wij geen dubbel inkomen en je hebt meer voordeel met samenwonen inderdaad, maar vergeet niet dat ook de kosten van energie/gas/water/licht/belastingen een stuk duurder zijn als je met zijn tweeën bent in plaats van alleen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Poubelle zo 3 maa 2013 - 6:05

Ik vind de toon van de openingspost ook een beetje veroordelend of belerend overkomen. Maar dat kan ook komen doordat ik zelf een beetje cranky ben.

Als mensen zuinig moeten doen de rest van de maand dan is dat toch niet raar? Vorig jaar werkte ik 4 dagen en dit jaar maar 3. Maar verder is er niets veranderd aan mijn vaste lasten. Dan is het logisch dat zuiniger moet doen dan vorig jaar.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Sam zo 3 maa 2013 - 6:16

Ik snap eigenlijk heel goed dat er mensen zijn die 3 dgn na het storten van salaris bijna geen geld meer hebben. Als je alleen bent en je hebt een huis, dat moet allemaal betaald worden. Boodschappen voor de rest van de maand meegerekend enzo.
Gelukkig bevind ik me in de luxe positie dat ik het niet heb.
Maar ik kan mensen in die situatie goed begrijpen, het is dan gewoon geen vetpot.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand Empty Re: Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum