Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Australië

5 plaatsers

Ga naar beneden

Australië Empty Australië

Bericht  nina ma 30 mei 2011 - 6:53

Ik weet dat hier al heel veel topics over geweest zijn.
Maar wie kan mij een indicatie geven hoeveel het kost om 6 weken (in onze zomervakantie) naar Australië te gaan? incl. reis.. wil wel leuke dingen doen, maar ook niet ONTZETTEND veel geld uitgeven. Ik snap dat het voor iedereen anders is, daarom vraag ik ook naar een indicatie.
Alvast bedankt!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  TukTuk ma 30 mei 2011 - 7:29

nina schreef:Ik weet dat hier al heel veel topics over geweest zijn.
Maar wie kan mij een indicatie geven hoeveel het kost om 6 weken (in onze zomervakantie) naar Australië te gaan? incl. reis.. wil wel leuke dingen doen, maar ook niet ONTZETTEND veel geld uitgeven. Ik snap dat het voor iedereen anders is, daarom vraag ik ook naar een indicatie.
Alvast bedankt!

Ticket is enorm afhandelijk.. Ga uit van 1500/2000 euro schat ik voor 1 persoon, en reken op zo'n 40 tot 100 euro per dag om te leven, ligt er helemaal aan in wat voor hostels je gaat, of dat je daar een auto koopt en weer verkoopt, hoeveel je wilt doen etc etc.
Wij deden met ongeveer 100 aus dollar per dag, en konden toen vrij weinig doen, omdat alle tours etc enorm duur waren, en we konden geen auto huren. (Hostel kwam vaak al op 30 dollar per persoon, dus dan hou je nog 40 dollar over om van te leven)

Maar het is voor mij alweer 2 jaar geleden, dus weet niet of hostels etc duurder geworden zijn.

Dus als je uit gaat van 75 eurp per dag, zo'n 3200 euro, plus je tickets nog.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Atelier Madame ma 30 mei 2011 - 8:10

Australie is duur! Zeker als je backpackt. Nieuw Zeeland was een stuk voordeliger hoorde ik van iedereen toen ik daar was :P. Maar goed die twee zijn niet met elkaar te vergelijken (moet je ook niet willen want het is allebei denk ik heel gaaf). Bedenk wel dat in 6 weken Nieuw Zeeland een stuk beter te doen is dan Australie. Australie kan je jezelf wel een half jaar vermaken.

Qua ticket vind ik 1500-2000 wel heel veel hoor ik vind ze nu voor september voor 1200 euro.

Wat je moet bedenken: welke stukken wil je zien? Westkust/oostkust/outback?
Hoe wil je reizen? (lange stukken met een bus is veel voordeliger dan een busje huren)
Ga je 'gekke' dingen doen zoals skydiven en bungeejumpen?
Etc.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  TukTuk ma 30 mei 2011 - 8:22

Atelier Madame schreef:Australie is duur! Zeker als je backpackt. Nieuw Zeeland was een stuk voordeliger hoorde ik van iedereen toen ik daar was :P. Maar goed die twee zijn niet met elkaar te vergelijken (moet je ook niet willen want het is allebei denk ik heel gaaf). Bedenk wel dat in 6 weken Nieuw Zeeland een stuk beter te doen is dan Australie. Australie kan je jezelf wel een half jaar vermaken.

Qua ticket vind ik 1500-2000 wel heel veel hoor ik vind ze nu voor september voor 1200 euro.

Wat je moet bedenken: welke stukken wil je zien? Westkust/oostkust/outback?
Hoe wil je reizen? (lange stukken met een bus is veel voordeliger dan een busje huren)
Ga je 'gekke' dingen doen zoals skydiven en bungeejumpen?
Etc.

Het is er idd erg duur! De ticket prijs was trouwens echt een gok hoor! Scheelt al weer als dat goedkoper is smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 8:26

Ik ga ook naar Australië dit jaar, en alles zo goedkoop mogelijk. Ik ga couchsurfen! http://www.couchsurfing.org/ Dus gratis slapen en dan kook ik vaak voor de mensen bij wie ik blijf slapen Very Happy En je ziet ook nog de beste dingen, omdat je mensen kent die al jaren in een stad wonen en van dezelfde leeftijd zijn angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Zora ma 30 mei 2011 - 8:47

Cool Noa! Ga je alleen?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 9:21

Zora schreef:Cool Noa! Ga je alleen?
-


Laatst aangepast door Noa op ma 13 jun 2011 - 3:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 12:28

Reizen maak je voor een deel ook zo duur als je zelf wilt. Kies je voor de meest simpele hostels of een wat mooier? Kook je zelf of uit eten? Ga je met de bus of eigen vervoer? Ik zag trouwens laatst een buspas op killroy.com, misschien is dat een idee smile
Voor tickets, je zou eens moeten kijken hoeveel het kost om vanuit Londen te vertrekken, heb verhalen gehoord dat dat veel goedkoper is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Zora ma 30 mei 2011 - 18:18

Goed voor elkaar Noa!! Lekker hoor smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Atelier Madame ma 30 mei 2011 - 21:21

Yasmin schreef:Reizen maak je voor een deel ook zo duur als je zelf wilt. Kies je voor de meest simpele hostels of een wat mooier? Kook je zelf of uit eten? Ga je met de bus of eigen vervoer? Ik zag trouwens laatst een buspas op killroy.com, misschien is dat een idee smile
Voor tickets, je zou eens moeten kijken hoeveel het kost om vanuit Londen te vertrekken, heb verhalen gehoord dat dat veel goedkoper is
Goed oppassen welke buspas je pakt hoor!! Want ik heb in NZ met kiwiexperience (zelfde als ozzexperience oid) gereisd en dat is echt een afrader.. alleen maar feestende 18jarigen. Ik zou lekker greyhound pakken als je daar bent.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Caro vr 3 jun 2011 - 0:11

Nou, wij zijn net vanmorgen geland na vier weken australie. Voor de tickets waren wij 1000 pp kwijt: juiste aanbieding in de juiste tijd zeg maar smile.
Je kan of gaan backpacken en alles met de greyhound doen, maar die is niet heel goedkoop. Een stuk van 4,5 uur kost je ongeveer 80 aussie dollar. Dan slaap je natuurlijk in hostels.

Je kan ook iets van een camper/ motorhome huren. Wij hadden met vier personen een grote motorhome, maar je kan ook bijivoorbeeld een Jucy auto huren. Dit is een wat grotere auto, waarin je de mogelijkheid hebt om je auto om te bouwen tot een keukentje, bed etc. De autos zien er hartstikke leuk, maar het lijkt me vreselijk onhandig omdat je continue bezig bent met je auto om te bouwen. Maar goed, als je dat nuet erg vindt heb je wel de kans m veel te zien en zelf je afstanden te bepalen.
Je kan dan ofwel op campings staan, a 30 tot 35 dollar per nacht. Dit zijn officiele campings, je kan ook de gratis campings opzoeken die je vaak de kans geven om voor een paar dollar warm te douchen.
Op de reguliere campings heb je over het algemeen camp kitchens waar je je maaltje kan bereiden zodat je dat niet in je campertje hoeft te doen.
Overigens heet het bedrijf van die auto ook echt Jucy. Verder heb je nog bijvoorbeeld 'hippie' busjes die je net iets meer ruimte geven.

Qua toers: wij hebben de oostkust gedaan en voor de reguliere hotspots zoals fraser island/ whitsundays/ great barrier reef moet je toch op zon 140 dollar per dag rekenen. Fraser Island wordt meestal aangeboden in een drie dagen, twee nachten optie. Wij hebben zelf daar een grote jeep gehuurd en zijn gaan wildcamperen wat het relatief iets goedkoper en ook wat relaxter maakte omdat je niet aan een groep vastzat.
Wij hebben twee keer een dagtrip gedaan, een keer Whitsundays en een keer bij Cairns en beide waren 140 dollar voor een dag zeilen.

Wij hebben bij Ayers Rock een keer een kameeltour gedaan, a 119 pp. Verder hebben we een auto gehuurd en zijn zelf het national park gaan verkennen.

Je moet goed kijken naar welke afstanden je wil afleggen en of een auto dan goedkoper is of tussendoor een vlucht pakken. Wij zijn van Sydney naar Brisbane gevlogen voor nog geen 30 euro pp met Tiger Airways. De vliegtickets naar Ayers Rock waren duurder omdat we echt daar wilden landen en niet op Alice Springs. Dat is de dichtbijzijnde stad (lees 450 km verder).

Overigens hebben ze voor die gratis campeerplaatsen een heel handig boek, de meeste reizigers verkopen ze ook op campings dus dat zou je niet nieuw hoeven aan te schaffen.

Ons nadeel is dat de aussie dollar momenteel erg hoog staat. Qua eten ben je daarom niet goedkoop uit, ontbijt ben je ongeveer 15 dollar pp aan kwijt. En dan heb je twee croissantjes en twee kopjes koffie voor. Middageten en avondeten zit je snel tussen de 25 en de 40 dollar en alcohol is duur.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 12:53

Wow dat is echt prijzig! :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  TukTuk vr 3 jun 2011 - 20:51

Yasmin schreef:Wow dat is echt prijzig! :shock:

Ja je kan beter naar ZO-Azie gaan Very Happy Daar betaalden wij gemiddeld 25 euro per dag met 2 personen voor alles (eten, slapen, excursies etc)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 18:45

Thailand en Maleisie is wel heel goedkoop idd maar heb ook wel het idee dat het daar nogal party gericht is.. of valt dat wel mee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  TukTuk za 4 jun 2011 - 19:59

Yasmin schreef:Thailand en Maleisie is wel heel goedkoop idd maar heb ook wel het idee dat het daar nogal party gericht is.. of valt dat wel mee?

Dat ligt er echt enorm aan waar je bent, denk dat je dat in Australië net zo veel hebt. Als je in Thailand op Kao San Road verblijft, ja dan zit je tussen veel feestende backpackers, maar mijn vriend en ik zijn totaal geen uitgaans type en hebben er ook vrij weinig van gemerkt. Wij zaten in een hostel aan de andere kant van Bangkok, net buiten het centrum, maar met de skytrain was het centrum snel bereikbaar, en daar was het 's avonds altijd gezellig in het restaurant/barretje, maar zeker geen uitbundige feesten, meer spelletjes etc en gewoon lekker eten met zijn allen.
Wij zijn vooral voor de cultuur gegaan, en hebben daar vooral veel van gemerkt, hoe vriendelijk de mensen daar zijn, wat een geweldig mooi land het is, wat een verschrikkelijk lekker eten ze daar hebben etc.
Ja op de bekende eilanden zijn er geregeld party's, maar niemand die jou verplicht daar heen te gaan.

De enige plek waar je er bijna niet onder uit komt, is Vang Vieng in Laos, daar is het tuben erg bekend, en kan je schijnbaar ook overal wiet en paddo's krijgen, ja daar lopen vooral veel amerikanen stom dronken en stoned rond, maar ook daar kan je er voor kiezen niet mee te doen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 3:33

er is op t moment een aanbieding bij cathay pacific 1068 euro retour amsterdam sydney. Het is op t moment wel retekoud, dus houd daar wel rekening mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  nina ma 13 jun 2011 - 5:38

Odilia schreef:er is op t moment een aanbieding bij cathay pacific 1068 euro retour amsterdam sydney. Het is op t moment wel retekoud, dus houd daar wel rekening mee.
Gaaf.. alleen zit ik aan de vakanties vast dus kan niet zomaar nu besluiten om te gaan...
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:49

Ik ga trouwens naar Melbourne en Perth, iemand nog goede tips van dingen die ik echt moet zien/doen, of juist niet?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 19:21

Noa schreef:Ik ga trouwens naar Melbourne en Perth, iemand nog goede tips van dingen die ik echt moet zien/doen, of juist niet?!

Er ligt een route door de stad (Golden Mile) hiervan kan je een boekje kopen en door Melbourne heen lopen. Verder ben ik onlangs bij het Immigratiemusuem geweest, erg interessant om te zien wat mensen dreef om naar Australie te komen! Verder ben ik nog in Melbourne Museum geweest, erg groot en mooi museum! Er zijn ook genoeg parken waar je heerlijk kan relaxen. Een aantal mensen van de groep waarmee ik ging, zijn nog naar een Australian Footballmatch geweest. In Melbourne heb je trouwens een uitkijkpunt over de stad, Euraka Towers, waarbij je heel veel kan zien! Verder hebben we een Penguin tour gedaan en de Great Ocean Road, erg de moeite waard. Ik heb alleen geen idee hoeveel dat kostte omdat alles voor ons geboekt was!

Qua eten, ik gaf geen 25 dollar voor middageten uit hoor! Met ongeveer 10 dollar kon je een mooi belegd broodje bij de Subway halen met drinken of voor iets meer kon je gewoon warm eten. Het is even een kwestie van kijken waar je gaat zitten!

Hier nog wat foto's:
Australië 231023_223200894372538_100000478873700_931082_3570804_n

Australië 229164_223196901039604_100000478873700_931029_1335837_n
Hoogste punt in de stad (ook handig om je te orienteren)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Caro ma 13 jun 2011 - 20:16

Ik weet trouwens wel wat een tripje Great Ocean Road kostte. De vrienden met wie wij gingen, zijn vanaf Melbourne egvlogen en hebben daar in de laatste paar dagen ook zon trip gemaakt. Uit mijn hoofd was dit rond de 100 dollar pp. Hier zat wel middageten bij, je werd opgehaald bij je hotel en 's avonds daar ook weer afgezet.

En uiteraard moet je goed kijken waar je gaat zitten. Maar met vier weken rondtrekken denk ik toch echt wel een redelijk beeld te hebben van wat wat kost. En wij hebben ook wel eens een subway gehaald oid, maar niet vier weken lang. De ene keer is ook meer voor handen dan de volgende keer. NIet overal ligt een subway/ mc Donalds etc en bovendien wil je ook wel eens wat anders. Soms kom je in een gehucht met maar een of twee pubs/ eetplekjes en als je niet iedere dag een hamburger wilt, moet je iets meer uitgeven.

Als je bij de bakker een broodje haalt, ben je natuurlijk ook al een stuk goedkoper uit. Maar als je ergens gaat zitten, dan kom je toch snel op de prijzen die ik aanhaalde. En nee, wij hebben lang niet de duurste dingen gekozen, dat kan ook niet als je vier weken lang rondtrekt. Vaak haalden we ook boodschappen om zelf een broodje te maken.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië Empty Re: Australië

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum