Zes weken Australie
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zes weken Australie
De plannen zijn nog pril, maar het idee leeft om in februari/ maart volgend jaar 6 weken naar Australie te gaan. Dan is mijn vriend afgestudeerd (als het goed gaat) en willen we nog een keer een prachtige reis maken. Wat we in ons hoofd hebben is van Sydney naar Cairns of andersom. We hopen dat nog in Indonesie een tussenstop te maken.
Iemand dit gedaan? Wat zijn tips?
Ben benieuwd naar alles!!
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Zes weken Australie
Geen ervaringen nog maar wij gaan dit doen in mei. Alleen dan vier weken ipv zes... Je hebt net wel een mooie aanbieding van maylaisain airline gemist .
Op het oude forum heb ik hier ook een topic over geopend, kwamen niet superveel reacties op, wel wat, dus misschien heb je er wat aan?
Op het oude forum heb ik hier ook een topic over geopend, kwamen niet superveel reacties op, wel wat, dus misschien heb je er wat aan?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Live Laugh Love schreef:De plannen zijn nog pril, maar het idee leeft om in februari/ maart volgend jaar 6 weken naar Australie te gaan. Dan is mijn vriend afgestudeerd (als het goed gaat) en willen we nog een keer een prachtige reis maken. Wat we in ons hoofd hebben is van Sydney naar Cairns of andersom. We hopen dat nog in Indonesie een tussenstop te maken.
Wauw wat een gaaf idee.. Ik ken Australie vrij goed.. en van cairns naar Sydney is een super mooie route.
Het is wel zomer als jullie gaan dus het warmst in Cairns... dus ik zou van Sydney naar Cairns gaan ipv andersom.
Wel moet je even kijken naar het regenseizoen....
6 weken is ook een mooie tijd voor deze route..
Hoe willen jullie reizen?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Ehh Danielle in Cairns regent t dan pijpenstelen en zijn er allerlei overstromingen in feb/maart. Mijn ervaring is dat Cathay Pacific het goedkoopst vliegt als je t vergelijkt met reistijd en kwaliteit van de vlucht zeker. Verder verschillen smaken heel erg qua routes. Ik zou niet voor die route gaan, deze is heel erg party/toeristisch. Ik zou wat highlights eruit pakken en daarheen gaan. (bv fraser island, cape trib, great ocean road, alice springs, sydney, melbourne)
Je moet misschien al wel gaan boeken als je van plan bent over 3 maanden al te gaan ?
Je moet misschien al wel gaan boeken als je van plan bent over 3 maanden al te gaan ?
Gast- Gast
Ik ben jaloers!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Bedankt voor de reacties!! Het gaat overigens om februari/ maart 2012.. dus dat duurt gelukkig nog even. De plannen zijn pril, maar de ideeen zijn er!!
Hoe we willen reizen weten we nog niet, iig zelfstandig.. niet in groepsverband.
Hoe hebben jullie gereist?
Hoe we willen reizen weten we nog niet, iig zelfstandig.. niet in groepsverband.
Live Laugh Love schreef:Bedankt voor de reacties!! Het gaat overigens om februari/ maart 2012.. dus dat duurt gelukkig nog even. De plannen zijn pril, maar de ideeen zijn er!!
Ik ging met de bus, de greyhound, maar had toen nog geen rijbewijs (was net 18)...
.. je kan een auto huren, binnenlandse vluchten boeken zodat je veel hotspots kan zien, een auto kopen en weer verkopen (al is dat voor 6 weken niet erg handig)
Allemaal opties maar wel iets om over na te denken....
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Wat een ontzettend leuk idee! Ik heb vorig jaar ook 6 weken door Australie gereisd, maar dan langs de westkust, van Perth naar Darwin, ook een aanrader hoor Wij reisden met een camper, ik vond die vrijheid heerlijk
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Live Laugh Love schreef:Bedankt voor de reacties!! Het gaat overigens om februari/ maart 2012.. dus dat duurt gelukkig nog even. De plannen zijn pril, maar de ideeen zijn er!!
Het is echt easy reizen in Australie. Je kunt bijvoorbeeld een auto of camper huren, maar het openbaar vervoer is ook prima geregeld qua bussen en treinen. Soms is het handiger om te vliegen, omdat het land zo enorm is.
Ho(s)tels zijn ter plekke makkelijk te vinden, ik zou niets vooruit boeken, zodat jullie de reisplannen ter plekke aan kunnen passen.
De route die je noemt tussen Sydney en Cairns is erg toeristisch. Ik weet niet of je een hoge tolerantie hebt voor dronken Engelse pubers en nachtelijk geschreeuw op gangen, maar die heb je wel nodig als je budget reist op de route die je noemt . De natuur is dan wel weer schitterend aan de Oostkust. De Westkust is wat minder toeristisch, maar zeker de moeite waard!
Gast- Gast
Hmmm op dronken toeristen zit ik niet echt te wachten.
Wat zou jullie advies zijn, om in zes werken te doen en zowel cultuur als natuur te zien?/
Wat zou jullie advies zijn, om in zes werken te doen en zowel cultuur als natuur te zien?/
Twellie schreef:Westkust en Ayers Rock!
Thanks! Ik ga me er eens in verdiepen!!
Soortgelijke onderwerpen