Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nuvaring in Australië

+3
Cheesegirl
Marin
Bex
7 plaatsers

Ga naar beneden

Nuvaring in Australië Empty Nuvaring in Australië

Bericht  Bex do 26 apr 2012 - 0:38

Hey iedereen,

Volgende week vertrek ik naar Australië voor een half jaar. Om m'n menstruatie zelf in de hand te hebben ben ik een paar weken geleden begonnen met nuvaring en dat bevalt erg goed.

Nu vraag ik me af of ik de nuvaring makkelijk kan krijgen in Australië, ik heb al fanatiek gegoogled maar ik vind niet echt wat ik wil weten. Kun je gewoon een apotheek binnenlopen en een paar ringen kopen of heb je een medisch paspoort nodig enzo? Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Alvast bedankt smile
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nuvaring in Australië Empty Re: Nuvaring in Australië

Bericht  Marin do 26 apr 2012 - 4:07

Gewoon meenemen vanuit Nederland. Neemt wel iets meer ruimte in dan de pil, maar ook nog vrij klein. Ik zou dat risico niet nemen om t daar te kopen. Dan heb je vast eerst een doktersrecept nodig enzo. Ik nam naar Engeland ook altijd gewoon half jaar hoeveelheid mee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Cheesegirl do 26 apr 2012 - 4:29

Volgens vraagt TO het juist omdat je de nuvaring in de koelkast moet bewaren toch?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Marin do 26 apr 2012 - 4:34

Die van m'n zus liggen altijd gewoon in de kast. Maar dat weet ik verder niet hoe dat zit. Lijkt me niet dat je het zonder recept kunt krijgen dus dan zou ik misschien voor een ander makkelijker middel gaan zoals de pil. Maar ja, denk dat er wel een bepaalde reden is dat je de ring heb ipv pil dus dat is misschien ook geen optie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin do 26 apr 2012 - 4:36

Maar je zou misschien alvast een huisarts kunnen zoeken daar en die mailen om informatie.
Misschien mag dat wel niet eens als buitenlander op visum ofzo en moet je naar t ziekenhuis of loop je tegen hoge kosten aan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bex do 26 apr 2012 - 4:47

Hey,

Als de pil een optie zou zijn zou ik de pil meenemen maar dat is het dus niet. Je kan de nuvaring maar 4 maanden bewaren als de temperatuur boven de 30 graden is en dat is meteen het geval als ik aankom daar.

Ik ben vanmiddag bij de apotheek geweest en zij heeft me iig een soort van medisch paspoort meegegeven zodat ik alles in ieder geval mee krijg over de grens en hopelijk kan ik daar ook nieuwe ringen mee halen. Ik hoop er maar het beste van, desnoods stop ik zodra m'n ringen op zijn.
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  Tania do 26 apr 2012 - 5:05

Bex schreef:Hey,

Als de pil een optie zou zijn zou ik de pil meenemen maar dat is het dus niet. Je kan de nuvaring maar 4 maanden bewaren als de temperatuur boven de 30 graden is en dat is meteen het geval als ik aankom daar.

Ik ben vanmiddag bij de apotheek geweest en zij heeft me iig een soort van medisch paspoort meegegeven zodat ik alles in ieder geval mee krijg over de grens en hopelijk kan ik daar ook nieuwe ringen mee halen. Ik hoop er maar het beste van, desnoods stop ik zodra m'n ringen op zijn.

Weet je ook waarom dat is? Want vaak wordt alleen de werking van medicijnen minder door de temperatuur, als dat het geval is heb je een grote kans dat het gewoon nog werkt en je dus je menstruatie er nog prima mee kan regelen. Ik zou er alleen niet op gokken dat het nog tegen zwangerschappen beschermt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pandora wo 9 mei 2012 - 20:06

Tania schreef:
Bex schreef:Hey,

Weet je ook waarom dat is? Want vaak wordt alleen de werking van medicijnen minder door de temperatuur, als dat het geval is heb je een grote kans dat het gewoon nog werkt en je dus je menstruatie er nog prima mee kan regelen. Ik zou er alleen niet op gokken dat het nog tegen zwangerschappen beschermt.

+1

Ik denk dat de fabrikant zichzelf echt wil indekken tegen claims van ongewenste zwangerschappen e.d.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  TukTuk wo 9 mei 2012 - 20:18

Ik vraag me trouwens af of het sowieso wel gaat werken. Ze moeten in een omgeving van minder dan 30 graden worden bewaard, grote kans dat het wel wat warmer gaat worden daar.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snoopy do 10 mei 2012 - 21:35

Als je in Nederland gewoon je zorg en reisverzekering hebt, dan kun je je in Australie aanmelden bij Medicare. Dan kun je gewoon naar een dokter en een recept halen voor de apotheek. Of dat voor de nuvaring is weet ik niet zeker, maar de pil kreeg ik gewoon mee. Uiteraard kunnen er wel kosten aan zijn verbonden (voor de nuvaring zelf, weet niet in hoeverre die wordt vergoed), maar die zullen wel mee vallen. Kijk anders even op: http://www.medicareaustralia.gov.au/public/migrants/visitors/travelling-to-australia.jsp#N10057
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud