Juffen: formatie al bekend??
+12
Saxy
Printje
Middleme
Rebecca
silly-one
Joontjuh
Summerlovin
Caresses
Tsjip
bolus26
Lejow
Bliss
16 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Juffen: formatie al bekend??
Ik heb vanmiddag gehoord welke groep ik volgend jaar krijg: weer groep 7, precies de groep van mijn voorkeur! Heb dit schooljaar voor t eerst een eigen groep, ook 7, en vond het wel fijn om die groep nog een jaar te hebben. Ik zit nu net een beetje in de lesstof enzo, vandaar. Ik ga ook iets minder werken; de woensdagochtend werk ik niet.
En jullie??
En jullie??
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Juffen: formatie al bekend??
Ja bij ons ook, alleen ouders weten het nog niet, maar voor degene die weten welke groep ik heb: ik blijf op mijn eigen stekje haha.
Bij ons moet er helaas een klas af, maar gelukkig gaat er een collega met pensioen, dus hoeft er niemand weg, anders was ik het haasje geweest!
Nog maar 5 weken te gaan voor ons, tot de vakantie!
Bij ons moet er helaas een klas af, maar gelukkig gaat er een collega met pensioen, dus hoeft er niemand weg, anders was ik het haasje geweest!
Nog maar 5 weken te gaan voor ons, tot de vakantie!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Bij ons zijn er ontzettend veel bezuinigingen en er gaat een basisschool weg dus helaas pindakaas; ik heb na de vakantie geen werk!
Ik had maar een tijdelijke aanstelling, maar toch hoopte ik dat er iets vasts uit zou komen.
Het is wel ontzettende vriendjespolitiek bij onze stichting, een meisje wat nog maar een jaar klaar is met de Pabo heeft een vaste aanstelling voor 3 dagen gekregen op de school waar ik nu werk.
Ze heeft een relatie met de zoon van 1 van de medewerkers daar...
Dus ik voel me ontzettend genaaid!
Ik had maar een tijdelijke aanstelling, maar toch hoopte ik dat er iets vasts uit zou komen.
Het is wel ontzettende vriendjespolitiek bij onze stichting, een meisje wat nog maar een jaar klaar is met de Pabo heeft een vaste aanstelling voor 3 dagen gekregen op de school waar ik nu werk.
Ze heeft een relatie met de zoon van 1 van de medewerkers daar...
Dus ik voel me ontzettend genaaid!
Gast- Gast
Lejow, vind je het niet vervelend om te weten dat jij anders de Sjaak zou zijn geweest?n (En was dat dan echt zo geweest?)
Princess, kan ik me voorstellen dat je je genaaid voelt. En nu? Ander werk aan het zoeken?
Princess, kan ik me voorstellen dat je je genaaid voelt. En nu? Ander werk aan het zoeken?
Gast- Gast
Bij ons weten de ouders het ook nog niet, maar ik ga ervan uit dat die niet toevallig hier komen en mij herkennen
Princess, wat kut zeg!! Zou me ook genaaid voelen ja, hopelijk vind je snel een nieuwe baan!
Princess, wat kut zeg!! Zou me ook genaaid voelen ja, hopelijk vind je snel een nieuwe baan!
Bliss- Lady Post-a-lot
De stichting waar ik voor werk heeft 8 scholen in mijn woonplaats onder zich, en nog nergens is de formatie helemaal rond dus er is een hele kleine kans dat ik nog wel wat dagen verspreid over de scholen krijg!
En anders ga ik de invalpoule maar weer in, het heeft niet m'n voorkeur maar dat is dan even niet anders.
Dan is er mss een zwangerschapsverlof of langdurige ziekte die ik kan invallen hopelijk!
En anders ga ik de invalpoule maar weer in, het heeft niet m'n voorkeur maar dat is dan even niet anders.
Dan is er mss een zwangerschapsverlof of langdurige ziekte die ik kan invallen hopelijk!
Gast- Gast
brr al die ontslagen overal! binenn onze stichting (rec 4 onderwijs) moeten er volgend jaar veel uit.
als het goed is zit ik met mn vastecontract en veel mensen na mij in dienst wel safe.
ik heb volgend jaar 4 dagen een groep in de leeftijd van 11/12. niveaus varieeren een beetje
als het goed is zit ik met mn vastecontract en veel mensen na mij in dienst wel safe.
ik heb volgend jaar 4 dagen een groep in de leeftijd van 11/12. niveaus varieeren een beetje
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Smikkell schreef:Lejow, vind je het niet vervelend om te weten dat jij anders de Sjaak zou zijn geweest?n (En was dat dan echt zo geweest?)
Jup, was echt zo geweest, laatste bij gekomen, dus de eerste die er uitvliegt!
Nee, vind het niet vervelend, vind het juist fijn dat ze het eerlijk zegen, zodat ik ruim van te voren (wanneer nodig) tijd had gehad om wat anders te zoeken.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik werk op twee verschillende scholen en bij beide kan ik niet blijven. Bij de ene stopt het zwangerschapsverlof en bij de andere moet ik plaats maken voor iemand met een vaste aanstelling binnen de stichting. Ik mag dus weer gaan invallen helaas....
Wel is er bij een school binnen de stichting een vacature en daar heb ik gewoon een brief naar geschreven. Officieel mocht het niet omdat ik het traject voor competente medewerker nog niet heb afgerond. Dit traject rond ik binnenkort af dus ik hoop dat ze mij mee laten doen. Even afwachten dus. Meer vacatures zijn er in de buurt niet...
Wel is er bij een school binnen de stichting een vacature en daar heb ik gewoon een brief naar geschreven. Officieel mocht het niet omdat ik het traject voor competente medewerker nog niet heb afgerond. Dit traject rond ik binnenkort af dus ik hoop dat ze mij mee laten doen. Even afwachten dus. Meer vacatures zijn er in de buurt niet...
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Ah Tsjip, je woont in de Achterhoek zie ik. Waar precies? Ik kom er ook vandaan, maar t is daar idd een drama op werkgebied! Woon nu in Den Haag en daar zijn natuurlijk veel meer vacatures. Als ik t zo lees, moet ik erg blij zijn met mijn vaste aanstelling...!
Bliss- Lady Post-a-lot
O wat leuk, dat dat steeds veranderd. Ik dacht altijd dat je jaar in jaar uit dezelfde had. (In mijn herinnerin had ik vroeger juffen en meesters die altijd dezelfde groep les gaven (dus altijd groep 8 bijvoorbeeld).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Caresses schreef:O wat leuk, dat dat steeds veranderd. Ik dacht altijd dat je jaar in jaar uit dezelfde had. (In mijn herinnerin had ik vroeger juffen en meesters die altijd dezelfde groep les gaven (dus altijd groep 8 bijvoorbeeld).
mijn ervaring op stages en mijn vroegere basisschool is dat de kleuterjuffen en de groep 8 juffen die groep houden, daartussen word er wel gewisseld, maar als iedereen tevreden is niet.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Bliss schreef:Ah Tsjip, je woont in de Achterhoek zie ik. Waar precies? Ik kom er ook vandaan, maar t is daar idd een drama op werkgebied! Woon nu in Den Haag en daar zijn natuurlijk veel meer vacatures. Als ik t zo lees, moet ik erg blij zijn met mijn vaste aanstelling...!
Ik woon daar waar de Zwarte Cross ook ieder jaar is Het is echt een drama hier helemaal als je je bedenkt dat het leerlingaantal hier gemiddeld met zo'n 15% terugloopt! Flink balen want ik wil zekerheid! Ik kan er wel van blijven balen maar daar krijg ik geen vaste aanstelling mee Ooit komt het goed toch?
Tsjip- Prater
Ik weet het ook nog niet..
Had dit jaar een jaarcontract en bij ons moeten er 2,5 personen uit.
IK hoop nu op een plaatsje binnen de stichting.
Heb al mogen solliciteren op een groep 7/8 voor 5 dagen, maar ik moest tegen een man en hem hadden ze nodig voor de teambalans.. Grr!
Nu hopen op wat andere dagen. Volgens de bovenschools directeur hoef ik niet elders te solliciteren, maar ik begin em nu toch te knijpen..
Had dit jaar een jaarcontract en bij ons moeten er 2,5 personen uit.
IK hoop nu op een plaatsje binnen de stichting.
Heb al mogen solliciteren op een groep 7/8 voor 5 dagen, maar ik moest tegen een man en hem hadden ze nodig voor de teambalans.. Grr!
Nu hopen op wat andere dagen. Volgens de bovenschools directeur hoef ik niet elders te solliciteren, maar ik begin em nu toch te knijpen..
Gast- Gast
Het is echt balen dat het zo lastig is om een vaste, fulltime baan te krijgen! Ik loop volgend jaar mijn LIO, maar vind het nu al spannend voor daarna! Op mijn stageschool gaat een fulltimer weg, maar er komt niemand bij. Dus ook terugloop.
Gast- Gast
Caresses schreef:O wat leuk, dat dat steeds veranderd. Ik dacht altijd dat je jaar in jaar uit dezelfde had. (In mijn herinnerin had ik vroeger juffen en meesters die altijd dezelfde groep les gaven (dus altijd groep 8 bijvoorbeeld).
Ja, vroeger bleven veel leerkrachten op hun plekje. Maar tegenwoordig begint de school wat meer op het bedrijfsleven te lijken en moet je zo nu en dan (voor je eigen ontwikkeling en voor de teamontwikkeling) een ander plekje zoeken.
Ik prijs dit alleen maar aan! Er zijn zóveel vastgeroeste leerkrachten... Is helemaal niet goed!
Gast- Gast
Ik heb volgende week n sollicitatie!
Bij n jenaplanschool, is totaal iets anders dan ikgewend benmaar het is iig weer n jaar werk!
Bij n jenaplanschool, is totaal iets anders dan ikgewend benmaar het is iig weer n jaar werk!
Gast- Gast
Princess schreef:Ik heb volgende week n sollicitatie!
Oeh spannend! Weet je al voor welke groep(en) en is het fulltime?
In ieder geval succes volgende week.
Tsjip- Prater
Youandi schreef:Caresses schreef:O wat leuk, dat dat steeds veranderd. Ik dacht altijd dat je jaar in jaar uit dezelfde had. (In mijn herinnerin had ik vroeger juffen en meesters die altijd dezelfde groep les gaven (dus altijd groep 8 bijvoorbeeld).
Ja, vroeger bleven veel leerkrachten op hun plekje. Maar tegenwoordig begint de school wat meer op het bedrijfsleven te lijken en moet je zo nu en dan (voor je eigen ontwikkeling en voor de teamontwikkeling) een ander plekje zoeken.
Ik prijs dit alleen maar aan! Er zijn zóveel vastgeroeste leerkrachten... Is helemaal niet goed!
En vroeger was je natuurlijk geschoold voor een bepaalde groep, nu is de opleiding zo dat je in alle klassen leg mag geven.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ah Tsjip, ik kom met de ZC een dagje jouw kant op dan Nu alweer zin in!
Princess: veel succes met de sollicitatie!
Je mag idd in alle groepen lesgeven, maar denk wel dat ieder zo zijn favoriete bouw heeft. Ik vind bovenbouw het leukst en zie mezelf niet snel in de groepen 1 t/m 4 staan. Heb dit vorig jaar wel een paar maanden gedaan, maar ben toch erg blij dat ik nu in groep 7 sta!
Princess: veel succes met de sollicitatie!
Je mag idd in alle groepen lesgeven, maar denk wel dat ieder zo zijn favoriete bouw heeft. Ik vind bovenbouw het leukst en zie mezelf niet snel in de groepen 1 t/m 4 staan. Heb dit vorig jaar wel een paar maanden gedaan, maar ben toch erg blij dat ik nu in groep 7 sta!
Bliss- Lady Post-a-lot
Hmm... ik werk als onderwijsassistent en ik mag jammer genoeg ook niet blijven.
Binnen de stichting waar ik werk moeten voor de zomer van 2012 ongeveer 30 mensen eruit.
Te beginnen nu met alle tijdelijke aanstellingen en daarna worden er afvloeiïngs regelingen getroffen of regelingen voor een eventuele andere baan. Op deze manier hopen ze weinig gedwongen ontslagen in de zomer van 2012.
Op mijn functie heeft alleen een tijdelijke kracht gesolliciteerd, maar als ze een tijdelijke kracht nodig hebben, dan mag ik blijven.
Het enige jammere is dat ze bang zijn dat er een leerkracht op mijn functie komt, zodat ze de vaste krachten kwijt kunnen..
Dit omdat er binnen de stichting één school zelfs sluit, vanwege te weinig leerlingen.
Ik heb een sollicitatie lopen als leraarondersteuner op een cluster 4 school, dus ben benieuwd of ik op gesprek mag komen.
Afgelopen donderdag was de sluitingsdatum en ik geloof dat ze volgende week of de week erop al met de gesprekken wilden beginnen. Even duimen voor mezelf dus...
Voor degene die in hetzelfde schuitje zitten, heel veel sterkte!
Binnen de stichting waar ik werk moeten voor de zomer van 2012 ongeveer 30 mensen eruit.
Te beginnen nu met alle tijdelijke aanstellingen en daarna worden er afvloeiïngs regelingen getroffen of regelingen voor een eventuele andere baan. Op deze manier hopen ze weinig gedwongen ontslagen in de zomer van 2012.
Op mijn functie heeft alleen een tijdelijke kracht gesolliciteerd, maar als ze een tijdelijke kracht nodig hebben, dan mag ik blijven.
Het enige jammere is dat ze bang zijn dat er een leerkracht op mijn functie komt, zodat ze de vaste krachten kwijt kunnen..
Dit omdat er binnen de stichting één school zelfs sluit, vanwege te weinig leerlingen.
Ik heb een sollicitatie lopen als leraarondersteuner op een cluster 4 school, dus ben benieuwd of ik op gesprek mag komen.
Afgelopen donderdag was de sluitingsdatum en ik geloof dat ze volgende week of de week erop al met de gesprekken wilden beginnen. Even duimen voor mezelf dus...
Voor degene die in hetzelfde schuitje zitten, heel veel sterkte!
Ik ben blij met iedere dag die ik mag werken. Ik heb nu het geluk om voor de laatste 5 weken werk te hebben ( 3 dagen in de week) Maar binnen deze grote stad moeten er bij de grootste stichting 30 uit en die gaan de invalpoule in of worden op een andere school gezet. Dus kleine kans dat ik nu en baan ga vinden. Helaas, maar waar. Ik heb niet eens de hoop binnen 3 jaar een baan te vinden hier. Ik weet dat het in regio Breda ook prut is. Dus het is niet zo dat he alleen deze hoek is.
Vond het wel raar dat mensen niet eens in de gaten hebben hoe slecht de onderwijsmarkt is qua banen. Stond laatst ergens in te vallen en die wisten mij te vertellen dat regio Breda genoeg banen. Ik stond daar even van te kijken van vriendinnen van mij zijn blij met iedere vervanging die ze krijgen en zij zijn al langer klaar met de opleiding dan ik.
Vond het wel raar dat mensen niet eens in de gaten hebben hoe slecht de onderwijsmarkt is qua banen. Stond laatst ergens in te vallen en die wisten mij te vertellen dat regio Breda genoeg banen. Ik stond daar even van te kijken van vriendinnen van mij zijn blij met iedere vervanging die ze krijgen en zij zijn al langer klaar met de opleiding dan ik.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Zo denkt mijn zusje (pabo 3 nu) nog dat als zij van de opleiding afkomt de directeuren in een rijtje staan om haar op te wachten. Want ja, dan komt de vergrijzing. Het is in Zuid-Limburg en er zijn nog oud-klasgenoten van mij die nog steeds na 6 jaar niks anders kunnen vinden dan invalwerk. Zelf heb ik het hogerop gezocht (gelderland/utrecht) en wist ik na 4 jaar eindelijk een vaste baan te bemachtigen.
Ik heb haar wel eens geprobeerd te vertellen dat wat zij denkt echt niet gaat gebeuren, maar goed, bij haar is het aaaallemaal anders!
Bij ons is de formatie trouwens nog niet bekend, ik hoop wel binnenkort, want het jaar gaat wel hard nu. Het ziet er trouwens wel naar uit dat ik op mijn plekkie mag blijven in dezelfde groep.
Ik heb haar wel eens geprobeerd te vertellen dat wat zij denkt echt niet gaat gebeuren, maar goed, bij haar is het aaaallemaal anders!
Bij ons is de formatie trouwens nog niet bekend, ik hoop wel binnenkort, want het jaar gaat wel hard nu. Het ziet er trouwens wel naar uit dat ik op mijn plekkie mag blijven in dezelfde groep.
Rebecca schreef:Zo denkt mijn zusje (pabo 3 nu) nog dat als zij van de opleiding afkomt de directeuren in een rijtje staan om haar op te wachten. Want ja, dan komt de vergrijzing. Het is in Zuid-Limburg en er zijn nog oud-klasgenoten van mij die nog steeds na 6 jaar niks anders kunnen vinden dan invalwerk. Zelf heb ik het hogerop gezocht (gelderland/utrecht) en wist ik na 4 jaar eindelijk een vaste baan te bemachtigen.
Dat zeiden ze ook toen ik op de pabo zat, 3 jaar geleden... niets van gemerkt, ik heb echt ontzettend mazzel gehad dat ik ergens ingerold ben voor iemand wist dat er een vacature was, anders had ik ook kunnen solliciteren tot ik een ons weeg!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Juffen--> ontdekdozen
» Juffen groep 7/8
» Juffen: kerstknutsels?!
» juffen groep 5 t/m 8
» Juffen; wie wil er even meedenken?
» Juffen groep 7/8