Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je gaat trouwen..

+38
Shisha
Tunrida
Flip Fluitketel
Fearie
smooch
Bruintje Beer
Jelin
Ugly Betty
Susan
TGR
Moezie
Arwyn
Koffieleut
Guus
Océane
Paper Crown
Merai
Minx
Raindrop
Mamasapje
Ella
Angela_1986
mzcharlotte
Dennenappel
Zora
Pussycat
bolus26
Sarah1985
lieke89
luisa
Monte
girli
Caramba
Pien
Phileine
Floor
Oasis
Caresses
42 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 19:21

Fairytale schreef:Ik zal zijn naam aannemen tenzij het echt belachelijk is. Hebben helemaal geen plannen hoor maar kan mijn vriend gigantisch op de kast krijgen door te zeggen dat ik altijd mijn eigen achternaam hou.

Dat zou mijn vriend echt niet hoeven doen, want dan was de keuze tot zijn naam niet aannemen heel gauw gemaakt.

Mijn vriend wil ook mijn naam wel aannemen, maar dat kan nu niet meer omdat onze zoon zijn naam heeft.

Mamasapje: zoals ik het begrijp hebben jij en jouw kinderen dezelfde achternaam, alleen je vriend niet. Waarom verandert je vriend zijn naam dan niet gewoon? Zie de logica niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Floor ma 30 mei 2011 - 19:37

Birgit schreef:En van mannen die ook een dubbele achternaam hebben denken veel mensen dat ze homo zijn :-)
Dat was ook het arugment van mijn man om niet mijn naam te nemen. Bij hem op het werk zijn wel mannen die de naam van de vrouw hebben (of naam van de man hebben) genomen maar of ze nu getrouwd zijn met een vrouw of man, bij al die mannen word gedacht dat ze een man als partner hebben.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Paper Crown ma 30 mei 2011 - 19:42

Ik heb dat wel gedaan.. vind het er toch een beetje bij horen!

Ik heet nu: Voornaam - Zijn achternaam - meisjesnaam.

En boy, ik ben blij!! Ik hoef nooit meer mijn achternaam te spellen!!!!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Floor ma 30 mei 2011 - 19:44

Mamasapje schreef:
Floor schreef:Ik heb de naam van mijn man voor mijn eigen achternaam staan.

Ik vind mijn eigen achternaam mooier, dat vind mijn man ook, maar hij wou niet mijn naam aannemen en ik wou graag dat als we een kindje kregen we allemaal dezelfde achternaam hebben, dus heb ik zijn achternaam voor de mijne staan.

+1 , hier is dat vanaf november ook het geval. Mijn kinderen hebben nu mijn naam maar krijgen vanaf het moment dat wij Ja zeggen ook zijn achternaam. Ikzelf heb eerst zijn naar gevolgd door mijn eigen naam. Mijn eigen naam is tig x mooier maar mijn vriend vindt een dubbele achternaam voor mannen meer iets voor getrouwde homo's .. en wil daarom ook niet een dubbele achternaam.
Ik wilde ook dat we als gezin verder gingen met 1 gezamelijke achternaam.. Nu is het vaak zo onduidelijk! Mensen die ons niet kennen snappen ook niet dat mijn vriend de vader is, puur omdat hij niet dezelfde achternaam heeft als de kinderen...

Oh ja, en het is allemaal wat makkelijker op het naambordje bij de voordeur haha..( geen reden natuurlijk maar wel een feit!)

Wat leuk dat jullie in november gaan trouwen en het hele gezin dezelfde achternaam krijgt. Gefeliciteerd alvast.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 19:48

Floor schreef:
Birgit schreef:En van mannen die ook een dubbele achternaam hebben denken veel mensen dat ze homo zijn :-)
Dat was ook het arugment van mijn man om niet mijn naam te nemen. Bij hem op het werk zijn wel mannen die de naam van de vrouw hebben (of naam van de man hebben) genomen maar of ze nu getrouwd zijn met een vrouw of man, bij al die mannen word gedacht dat ze een man als partner hebben.

Als hij alleen jouw naam gebruikt is dat ook opgelost natuurlijk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Floor ma 30 mei 2011 - 19:54

James schreef:
Floor schreef:
Birgit schreef:En van mannen die ook een dubbele achternaam hebben denken veel mensen dat ze homo zijn :-)
Dat was ook het arugment van mijn man om niet mijn naam te nemen. Bij hem op het werk zijn wel mannen die de naam van de vrouw hebben (of naam van de man hebben) genomen maar of ze nu getrouwd zijn met een vrouw of man, bij al die mannen word gedacht dat ze een man als partner hebben.

Als hij alleen jouw naam gebruikt is dat ook opgelost natuurlijk smile

Dat kan bij dat bedrijf niet, je staat in alle contactlijsten en je emailaders met voorletter en dubbele namen (in de contactlijst staan er zelfs nog alle voorletters van die persoon ook bij. gewoon echt zoals je ook volgens je loonstrook zou heten).
Nu snap ik wel dat dat geen rede is om het niet te doen, maar mijn man wil het niet dus ben ik overstag gegaan.
Nu heb ik dus 2 namen. Ik kan ook niet wennen aan mijn 'nieuwe' achternaam, onze namen beginnen allebei met dezelfde beginletter en als ik dan ergens naar toe bel verspreek ik me geregeld.
Daartegenover staat dat ik mijn eigen naam nog veel gebruik, ik heb een eigen bedrijf en in de bedrijfsnaam zit mijn eigen achternaam in, dus ik noem meerdere keren op een dag die achternaam op, tuurlijk wel als bedrijfsnaam maar toch, ik wen zo niet echt snel aan mijn nieuwe achternaam.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Mamasapje ma 30 mei 2011 - 20:16

James schreef:
Fairytale schreef:Ik zal zijn naam aannemen tenzij het echt belachelijk is. Hebben helemaal geen plannen hoor maar kan mijn vriend gigantisch op de kast krijgen door te zeggen dat ik altijd mijn eigen achternaam hou.

Dat zou mijn vriend echt niet hoeven doen, want dan was de keuze tot zijn naam niet aannemen heel gauw gemaakt.

Mijn vriend wil ook mijn naam wel aannemen, maar dat kan nu niet meer omdat onze zoon zijn naam heeft.

Mamasapje: zoals ik het begrijp hebben jij en jouw kinderen dezelfde achternaam, alleen je vriend niet. Waarom verandert je vriend zijn naam dan niet gewoon? Zie de logica niet smile

Bij huwelijk of geregistreerd partnerschap mag je trouwens vanaf feb 2009 ook de naam van je kind aanpassen. Volgens mij dus ook als jouw as man jouw naam aanneemt, dat de naam van je zoontje ook veranderd. Hier hebben ze voor gekozen omdat je allemaal van de gezinnen kreeg met verschillende achternamen ( zie ons nu smile )

Mijn vriend wil zijn eigen naam houden en hij wil geen dubbele naam, ik kan me dat wel voorstellen ook. Het maakt qua omzetting niet uit in administratief gedoe en de kinderen zijn nu nog zo klein dat we dat nu nog kunnen doen.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Mamasapje ma 30 mei 2011 - 20:19

Floor schreef:
Birgit schreef:En van mannen die ook een dubbele achternaam hebben denken veel mensen dat ze homo zijn :-)
Dat was ook het arugment van mijn man om niet mijn naam te nemen. Bij hem op het werk zijn wel mannen die de naam van de vrouw hebben (of naam van de man hebben) genomen maar of ze nu getrouwd zijn met een vrouw of man, bij al die mannen word gedacht dat ze een man als partner hebben.

Dat is hier ook de hoofdreden waarom hij absoluut geen dubbele achternaam wil en omdt hij zijn naam niet kwijt wil heeft hij dus geen andere keuze.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 20:22

Van dat soort dingn krijg ik dan weer de kriebels. Je vriend heeft als enige een andere achternaam maar weigert om hem te veranderen dus moet jij het maar doen. En je kinderen. Ik zou daar zelf zo opstandig van worden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Mamasapje ma 30 mei 2011 - 20:25

James schreef:Van dat soort dingn krijg ik dan weer de kriebels. Je vriend heeft als enige een andere achternaam maar weigert om hem te veranderen dus moet jij het maar doen. En je kinderen. Ik zou daar zelf zo opstandig van worden..

Gelukkig vind ik het juist een eer zijn naam te mogen dragen en ik denk dat mijn kinderen er geen hinder van ondervinden. De oudste is juist trots dat ze de naam van papa krijgt en de andere 2 zijn sowieso nog te klein om dat te begrijpen. Die weten niet eens wat een achternaam is smile
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Océane ma 30 mei 2011 - 20:31

Maple schreef:Ik vind het ook weer vreemd om, áls er kinderen komen als enige dan mijn naam te dragen, en mijn kinderen mijn mans achternaam. Dus ik heb gekozen voor de dubbele achternaam, eerst de zijne en dan de mijne. Op papier gebruik ik ze allebei maar aan de telefoon ofzo gebruik ik wel mijn mans naam.

+1
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 20:34

Ja, ik bedoel dat het mij meer om het principe gaat. Maar goed, daarom twijfel ik dus ook nog. Het enige waarom ik het zou doen is omdat ik dan dezelfde naam als mijn zoon heb. Maar mannen die bij voorbaat roepen dat ze echt de naam van hun vriendin niet aan gaan nemen vind ik echt kinderachtig. Alsof ze dan ineens aangedaan worden in hun 'trots' ofzo. En de vrouw zich maar aanpassen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Guus ma 30 mei 2011 - 20:37

Ik zou wel de naam van mijn vriend aannemen, misschien met mijn eigen naam erachter, nog niet echt heel goed over nagedacht...

Maar als wij gaan trouwen zal dat ook zijn omdat we een gezin samen willen stichten, en ik wil mijn eigen gezin, eigen familie, met dezelfde achternaam smile

nu ik erover nadenk klinkt de combi van onze namen ook best prima eigenlijk, dnek dat ik daar maar voor ga!

lijkt me wel moeilijk wennen, een andere achternaam!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 20:46

Ik wil de naam van mijn vriend en mijn eigen er achteraan.

Mijn eigen achternaam komt niet heel vaak voor, vooral niet in deze omgeving.
Mijn vriend zijn naam vind ik best passen achter mijn naam én als er kinderen komen, wil ik niet anders heten dan hen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 20:53

Ik heb hier met het trouwen ook de achternaam van Sander aangenomen.. Vond het een mooi plaatje als we (inmiddels) alle 4 dezelfde achternaam hebben.
Daarbij hebben we het er nog wel overgehad welke naam we zouden aannemen maar aangezien Sander de laatste in de rij is met zijn achternaam en we de naam wel graag door laten gaan (mits we hier de kans voor kregen) hebben we voor de zijne gekozen.

Nu is het straks aan Dylan om de naam weer voort te zetten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Koffieleut ma 30 mei 2011 - 20:54

Ik heb de achternaam van mijn man voor mijn eigen achternaam staan. Ik vond dit toch wel een mooi idee om zijn naam aan te nemen (hoe ouderwets het misschien ook is). Daarbij wil ik, als er kinderen komen allemaal dezelfde achternaam hebben.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 21:07

ik neem eerst de naam van m`n vriend en daarna m`n meisjesnaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Arwyn ma 30 mei 2011 - 21:24

Ik denk dat ik dan wel de naam van mijn vriend aan zou nemen. Als we later kinderen krijgen, wil ik toch wel graag dat we allemaal dezelfde naam hebben.
Mijn vriend wil dat sowieso graag, als ik hem op de kast wil krijgen, moet ik gewoon zeggen dat ik zijn achternaam niet aan wil nemen, haha. Op de een of andere manier vind hij dat echt een vreselijk idee.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 21:29

Ik wil geen kinderen, dus dat is misschien wat makkelijker om dan m`n eigen achternaam te houden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Moezie ma 30 mei 2011 - 21:43

Ik wil dan 2 namen.. Zijn naam en mijn naam.
Ik wil mijn naam niet kwijt omdat deze van mijn vader is en als ik deze naam niet meer zou dragen voelt dat alsof ik niet meer aan hem denk.. En geloof me dat doe ik nog elke dag!!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 21:44

James schreef:Ik twijfel nog een beetje. Aan de ene kant vind ik het een mooi gebaar om zijn naam aan te nemen omdat je dan als gezin hetzelfde heet. Aan de andere kant, mjah weet niet.. Zo'n gevoel van afhankelijkheid ofzo. Slaat nergens op, weet ik ook wel. Maar toch. Herkent iemand dat gevoel?

Als ik wel zijn naam zou dragen zou het sowieso *mijn naam*-*zijn naam* worden.

Dat is precies hoe ik het wil. Ik vind mijn eigen naam belangrijker dan die van hem :P maar ik vind het wel mooi om als gezin toch dezelfde naam te dragen. (ook al heb ik hem dan niet volledig).


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 22:44

Ik zou dan Tea-Leaf zijnachternaam-mijnachternaam zijn op papier. De telefoon zou ik aannemen met zijn achternaam.

Vind het wel mooi om zijn naam te dragen, zodat mensen weten dat we man en vrouw zijn. En als er kindjes komen wil ik niet als enige een andere achternaam voeren. Maar mijn eigen naam blijft natuurlijk altijd, en daar ben ik ook blij mee. Dus dubbel op papier smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  TGR ma 30 mei 2011 - 22:56

Mocht ik ooit trouwen, dan houd ik mijn eigen naam. Ik verander niet in het bezit van mijn man mochten we trouwen en zo voelt het wel als ik zijn naam aanneem.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 23:06

TGR schreef:Mocht ik ooit trouwen, dan houd ik mijn eigen naam. Ik verander niet in het bezit van mijn man mochten we trouwen en zo voelt het wel als ik zijn naam aanneem.

Vervelend voor je dat je dat zo zou voelen. Dat idee zou ik zelf echt totaal niet hebben. Maar officiëel hou je altijd je eigen naam tegenwoordig he, dus in dat opzicht maakt het niet zoveel uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 23:16

TGR schreef:Mocht ik ooit trouwen, dan houd ik mijn eigen naam. Ik verander niet in het bezit van mijn man mochten we trouwen en zo voelt het wel als ik zijn naam aanneem.

Dat heb ik dus inderdaad ook een beetje.. Plus dat ik laatst (nou ja, laatst) in de NRC Next las dat vrouwen met een dubbele naam gemiddeld gezien minder betaald krijgen dan getrouwde vrouwen die hun eigen naam alleen houden. Waar het precies aan lag weet ik niet meer, maar ik vond het wel verrassend.

Ik ben er nog niet over uit. Gelukkig heb ik nog 3 maanden ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 3 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum