Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je gaat trouwen..

+38
Shisha
Tunrida
Flip Fluitketel
Fearie
smooch
Bruintje Beer
Jelin
Ugly Betty
Susan
TGR
Moezie
Arwyn
Koffieleut
Guus
Océane
Paper Crown
Merai
Minx
Raindrop
Mamasapje
Ella
Angela_1986
mzcharlotte
Dennenappel
Zora
Pussycat
bolus26
Sarah1985
lieke89
luisa
Monte
girli
Caramba
Pien
Phileine
Floor
Oasis
Caresses
42 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 3:54

Fauve schreef:Je mag toch de telefoon opnemen met welke naam dan ook? Oh wacht laat maar, ik ben niet helemaal wakker vandaag. Ik begrijp het voorbeeld.

Haha, ik ben ook een beetje wazig soms. Juist bij simpele dingen. Maar dan lees ik net even niet goed.

Geheel off topic, ik las dat jullie over ongeveer twee weken een poezebeest krijgen? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  TGR di 31 mei 2011 - 3:58

Fauve schreef:Je mag toch de telefoon opnemen met welke naam dan ook? Oh wacht laat maar, ik ben niet helemaal wakker vandaag. Ik begrijp het voorbeeld.

"Met het kind van mijn moeder, goedemiddag"

:P

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:08

Tea-Leaf schreef:
Fauve schreef:Je mag toch de telefoon opnemen met welke naam dan ook? Oh wacht laat maar, ik ben niet helemaal wakker vandaag. Ik begrijp het voorbeeld.

Haha, ik ben ook een beetje wazig soms. Juist bij simpele dingen. Maar dan lees ik net even niet goed.

Geheel off topic, ik las dat jullie over ongeveer twee weken een poezebeest krijgen? Very Happy

Haha ja ik dacht huh wie gaat dat dan controleren... ooooh wacht het was een voorbeeld :P

En ja dat klopt Very Happy Volgende week zondag! 🐱

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:36

Ik heb de achternaam van mijn man voor die van mij gezet. Mijn achternaam is zo standaard, nu moet ik 'm tenminste spellen :P

Het is voor mij trouwens wel een mooie gedachte dat wij nu alle drie dezelfde achternaam dragen, ik zou het niet leuk vinden als ik een andere achternaam heb dan mijn kind. Vandaar mijn keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Bruintje Beer di 31 mei 2011 - 4:43

Ik heb de achternaam van mijn en dan erachter mijn meisjenaam.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  smooch di 31 mei 2011 - 4:46

Storm schreef:
Fauve schreef:Ik voeg zijn naam toe aan de mijne en wil dus graag een dubbele naam smile Oh en waarom, ik wil mijn eigen naam niet kwijt (ik weet wel dat je officieel nog zo blijft heten maar toch) maar ik wil ook aangeven dat ik zijn vrouw ben.
Ik denk dat ik hetzelfde doe idd.

Zo zou ik het ook willen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Fearie di 31 mei 2011 - 5:46

Ik neem dan de naam van mijn vriend aan, met mijn eigen erachter. Hij heeft wel een leuke achternaam die in combinatie met de naam best grappig is :P

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 7:12

Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik had al een naam, daar had ik die van hem niet voor nodig. Onze kinderen hebben zijn naam. Ik hecht geen waarde aan dezelfde naam dragen. Hij hecht daar wel veel waarde aan. Heb hem voorgesteld dat hij dan de mijne maar aanneemt, want dan hebben we immers ook dezelfde achternaam, maar dat was 'anders'. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 7:12

Ik vind trouwens mensen die consequent een dubbele achternaam gebruiken, onder emails op het werk enzo, echt ubertruttig. Echt te fout voor woorden, alles ondertekenen met Jannie Jansen-de Vries. Dat kan echt alleen als je 50+ bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 7:14

Ik heb m'n vriend trouwens net gevraagd of hij mijn naam zou willen. Het antwoord was 'nee, dat is niet mannelijk'.
Maar als het hem uitkomt gebruikt hij de mijne wel omdat we die niet hoeven te spellen. Mannen ... Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Flip Fluitketel di 31 mei 2011 - 8:33

Ik heb mijn man zijn achternaam + eigen achternaam aangenomen. Op mijn werk sta ik bekend met mijn 'meisjes'achternaam en voor de rest gebruik ik altijd mijn man zijn achternaam+eigen achternaam.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 8:43

Birgit schreef:Ik heb m'n vriend trouwens net gevraagd of hij mijn naam zou willen. Het antwoord was 'nee, dat is niet mannelijk'.
Maar als het hem uitkomt gebruikt hij de mijne wel omdat we die niet hoeven te spellen. Mannen ... Laughing
Ik heb dat ook wel eens voorgesteld aan mijn vriend en toen zei hij: Soms krijg je echt van die feministische trekjes, eng is dat :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Paper Crown di 31 mei 2011 - 20:12

Persephone schreef:Ik vind trouwens mensen die consequent een dubbele achternaam gebruiken, onder emails op het werk enzo, echt ubertruttig. Echt te fout voor woorden, alles ondertekenen met Jannie Jansen-de Vries. Dat kan echt alleen als je 50+ bent.

Haha, denk jij dat maar.. ik heb dat en ik ben zeker weten hipper dan jij! laughcry
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 20:14

Ik vind het ook een beetje onzin, waarom is dat truttig? Je heet dan toch zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 20:24

Ik vind het wel 'cool' eigenlijk, om een dubbele achternaam te hebben :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Tunrida di 31 mei 2011 - 23:07

Tsja, vind ik een lastige. Zijn achternaam komt namelijk ontzettend vaak voor en is heel saai. Mijne daarentegen kom ik nooit tegen en is vrij gemakkelijk. Ik heb ook maar één voornaam, terwijl hij en zijn broer en zus twee voornamen hebben gekregen i.v.m. zijn veel voorkomende achternaam.

Ook vind ik het een raar idee, dat ik dan ineens bij zijn familie 'hoor' en niet meer bij mijn familie. Maar ja, ik ben ook wel weer vrij traditioneel en zou graag dezelfde namen hebben als we later een gezin starten. Hij wil gewoon zijn eigen naam houden, dus veel opties zijn er niet. Maar het is gelukkig nog niet aan de orde hier, dus ik kan hem nog even een paar jaar 'bewerken', gna gna. Wink
Tunrida
Tunrida
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 92
Punten : 105
Registratiedatum : 31-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 0:44

Fauve schreef:Ik vind het ook een beetje onzin, waarom is dat truttig? Je heet dan toch zo.

Ik zie de truttigheidsfactor ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  luisa wo 1 jun 2011 - 0:49

Ik vind het overigens erg raar als je de beslissing welke naam te gaan dragen (mede) laat afhangen van hoe mooi of origineel de naam is.
Mijn man's naam is echt veel mooier als die van mij, ook veel minder voorkomend. Maar gebruik toch echt zijn naam niet hoor.
Door mijn naam op te geven krijg ik het idee een stukje identiteit in te leveren, dan maakt het toch niet uit dat ik geen mooie achternaam heb.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Tunrida wo 1 jun 2011 - 0:54

luisa schreef:Ik vind het overigens erg raar als je de beslissing welke naam te gaan dragen (mede) laat afhangen van hoe mooi of origineel de naam is.
Mijn man's naam is echt veel mooier als die van mij, ook veel minder voorkomend. Maar gebruik toch echt zijn naam niet hoor.
Door mijn naam op te geven krijg ik het idee een stukje identiteit in te leveren, dan maakt het toch niet uit dat ik geen mooie achternaam heb.

Bij jou gaat het dan inderdaad om het principe dat je je eigen identiteit wilt houden. De naam van mijn vriend is Jansen. Nou, dan ben ik één van de duizenden Jansen's en omdat ik maar één voornaam heb, levert dat misschien nog problemen op. Mij gaat het dus meer om de praktische kant.

Zou het trouwens wel mooi vinden om allebei elkaars naam aan te nemen. Dan ben je gelijkwaardig, maar ook verbonden. En echt een gezin. Wel nadeel dat je kinderen dan weer twee namen krijgen.
Tunrida
Tunrida
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 92
Punten : 105
Registratiedatum : 31-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Shisha wo 1 jun 2011 - 1:00

Hier zijn we er nog niet overuit. Aan de ene kant ben ik best ouderwets daarin en wil ik dus wel zijn naam omdat het voor mijn gevoel wel zo hoort maar aan de andere kant heeft hij een vrij lastige (poolse) achternaam. Zijn verre voorouders komen uit polen dus hij heeft ver weg pools bloed in zich.
Maar mijn vriend heeft wel veel moeite met het vinden van werk. Eigenlijk zijn hele familie dus wie weet heeft dat toch met zijn achternaam te maken. En daardoor hebben we het er ook over dat hij eventueel mijn achternaam aanneemt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 2:11

Storm schreef:Ik vind het wel 'cool' eigenlijk, om een dubbele achternaam te hebben :P

Haha het lijkt mij ook wel cool Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 4:20

Ik zou mijn eigen achternaam niet willen opgeven, ik vind het een mooie combinatie en mijn voornaam met zijn achternaam "bekt niet lekker". Maar zijnachternaam + mijnachternaam ook niet, wel andersom. Het liefste zou ik zien dat hij ook mijn naam aannam (dat gebeurde bij het huwelijk waar ik vrijdag was trouwens wel, bruidspaar hebben allebei de dubbele naam aangenomen). Als hij niet mijn naam wil aannemen, denk ik dat ik de mijne gewoon houd, net als mijn moeder smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  juf_1984 zo 5 jun 2011 - 3:29

Maple schreef:Ik vind mijn achternaam eigenlijk mooier en minder doorsnee, maar ik vind het ook weer vreemd om, áls er kinderen komen als enige dan mijn naam te dragen, en mijn kinderen mijn mans achternaam. Dus ik heb gekozen voor de dubbele achternaam, eerst de zijne en dan de mijne. Op papier gebruik ik ze allebei maar aan de telefoon ofzo gebruik ik wel mijn mans naam.

Bij mij hetzelfde...
juf_1984
juf_1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 72
Punten : 76
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 4:13

Ik snap eigenlijk niet waarom sommige dames hier het idee hebben om hun identiteit, of een deel daarvan, in te leveren? Je bent en blijft toch wie je bent? Daar is je (achter)naam toch niet van afhankelijk?

Is dat onzekerheid dan, heb je dan echt het gevoel dat je een deel van jezelf verliest? Ik zie het alleen maar als toevoeging eigenlijk.
Als ik de achternaam van mijn vriend aanneem wanneer we trouwen, ben ik nog steeds wie ik daarvoor was, maar draag ik er nog een naam bij omdat mijn, dan inmiddels man, gewoon bij me hoort. Daar doe je jezelf toch niet tekort mee?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 4:32

Tea-Leaf schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom sommige dames hier het idee hebben om hun identiteit, of een deel daarvan, in te leveren? Je bent en blijft toch wie je bent? Daar is je (achter)naam toch niet van afhankelijk?


Dat snap ik wel, dat heb ik zelf ook.

Ik ben best wel trots op mijn achternaam (ook al is het een 'volkse' Scheveningse achternaam, en niet zo chic als sommige mensen denken die niet uit de regio komen), en het is toch een deel van m'n identiteit vind ik. Ik draag die naam met trots. Hier in de stad was mijn opa vroeger een bekende, goede huisarts (tja, blijkbaar had dat toen iets van prestige) en zijn vader daarvoor ook weer. Ook is er een apotheek van de familie met onze achternaam. Als ik dat dan alles zo zie, dan denk ik echt 'ja, zie je, in deze stad liggen echt mijn roots, is echt mijn familie'. Dat zou ik zelf toch heel jammer vinden om op te geven. Maar ik ben wel weer zo traditioneel, dat ik toch liever de naam van m'n man zou willen dragen. Maar het voelt dan toch als een stukje van mezelf inleveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 5 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum