Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je gaat trouwen..

+38
Shisha
Tunrida
Flip Fluitketel
Fearie
smooch
Bruintje Beer
Jelin
Ugly Betty
Susan
TGR
Moezie
Arwyn
Koffieleut
Guus
Océane
Paper Crown
Merai
Minx
Raindrop
Mamasapje
Ella
Angela_1986
mzcharlotte
Dennenappel
Zora
Pussycat
bolus26
Sarah1985
lieke89
luisa
Monte
girli
Caramba
Pien
Phileine
Floor
Oasis
Caresses
42 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Sarah1985 ma 30 mei 2011 - 6:42

luisa schreef:
Paris1985 schreef:ik heb wel de naam van mijn man genomen, heb nu 4 achternamen dat is best wel eens lastig. En moet het ook altijd spellen heel lastig. Maar vind het wel mooie staan.

Hoe kom je aan 4 achternamen? Allebei van adel met dubbele achternaam?
Mijn man heeft een dubbele achternaam, En ik een achternaam met een voorvoegsel Dus heb nu TGvA
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  bolus26 ma 30 mei 2011 - 6:51

Floor schreef:Ik heb de naam van mijn man voor mijn eigen achternaam staan.

Ik vind mijn eigen achternaam mooier, dat vind mijn man ook, maar hij wou niet mijn naam aannemen en ik wou graag dat als we een kindje kregen we allemaal dezelfde achternaam hebben, dus heb ik zijn achternaam voor de mijne staan.

+1
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:09

Het lijkt me zo raar om ineens anders te heten, misschien hou ik mijn eigen naam wel gewoon. Ik vind het zo ouderwets... Anders moet mijn vriend mijn naam maar aannemen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Pussycat ma 30 mei 2011 - 7:13

Noem me ouderwets of wat het dan ook is :P
Maar ik vind het mooier klinken als we allemaal hetzelfde heten.
Als 1 gezin.

Maar ach misschien komt het ook wel omdat ik mijn eigen naam haat.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Zora ma 30 mei 2011 - 7:14

Ik mieter mijn achternaam meteen weg. Bluh, vind 'm maar stom Very Happy die van mijn vriend daarentegen vind ik heel erg mooi.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:16

Spetterdespat schreef:Ik zou dan wel de achternaam van mijn vriend aannemen. Vind het wel grappig dat ik dan, alleen in andere volgorde, dezelfde achternamen heb als mijn oma. Mijn vriend en ik zijn geen familie, toevallig alleen zelfde achternaam Wink
Huh? Waarom begrijp ik je niet? Als je toch dezelfde achternaam hebt maakt het toch niet uit in welke volgorde het staat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:17

Ik wil mijn eigen naam houden, heel misschien zou ik overwegen om zijn achternaam achter die van mij te zetten maar dan ga ik nog gewoon mijn achternaam gebruiken aan de telefoon enzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Dennenappel ma 30 mei 2011 - 7:17

Ik neem zijn achternaam aan. Met kinderen vind ik dat een fijn gevoel, allemaal dezelfde naam.

Zijn achternaam is gemakkelijk en wel grappig. De mijne ook mooi (fries), maar wordt ook erg vaak verkeerd gespeld en hij rolt goed onverstaanbaar door de telefoonlijn heen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Oasis ma 30 mei 2011 - 7:21

Fauve schreef:Ik wil ook eerst de naam van mijn vriend en dan mijn naam.

Ik wil andersom, omdat ik graag mijn eigen achternaam hou maar het dus ook wel romantisch vind zijn achternaam te nemen, zoals al eerder gezegd, dat ik zijn vrouw ben.
Maar ik ben te gehecht aan mijn eigen naam op die zomaar 'op te geven'.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  mzcharlotte ma 30 mei 2011 - 7:21

Ik word zijn achternaam streep mijn achternaam. Op mijn werk denk ik dat ik gewoon mijn naam blijf gebruiken, althans, ik laat mijn e mail adres niet veranderen. De telefoon neem ik sowieso al op met mijn voornaam. Ik vind het een mooi gebaar om zijn naam aan te nemen en het voorkomt een hoop verwarring ofzo.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:22

Purple schreef:
Spetterdespat schreef:Ik zou dan wel de achternaam van mijn vriend aannemen. Vind het wel grappig dat ik dan, alleen in andere volgorde, dezelfde achternamen heb als mijn oma. Mijn vriend en ik zijn geen familie, toevallig alleen zelfde achternaam Wink
Huh? Waarom begrijp ik je niet? Als je toch dezelfde achternaam hebt maakt het toch niet uit in welke volgorde het staat?
Ik denk de familienaam van de andere kant van de familie, (dus waarschijnlijk haar moeders meisjesnaam die ze niet heeft overgenomen.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 7:38

Maple schreef:Ik vind mijn achternaam eigenlijk mooier en minder doorsnee, maar ik vind het ook weer vreemd om, áls er kinderen komen als enige dan mijn naam te dragen, en mijn kinderen mijn mans achternaam. Dus ik heb gekozen voor de dubbele achternaam, eerst de zijne en dan de mijne. Op papier gebruik ik ze allebei maar aan de telefoon ofzo gebruik ik wel mijn mans naam.

Zo heb ik het ook gedaan. Alleen met mijn studie gebruik ik nog mijn meisjesnaam, want daarop staan de eerste twee jaar gearchiveerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Angela_1986 ma 30 mei 2011 - 7:41

James schreef:Ik twijfel nog een beetje. Aan de ene kant vind ik het een mooi gebaar om zijn naam aan te nemen omdat je dan als gezin hetzelfde heet. Aan de andere kant, mjah weet niet.. Zo'n gevoel van afhankelijkheid ofzo. Slaat nergens op, weet ik ook wel. Maar toch. Herkent iemand dat gevoel?

Als ik wel zijn naam zou dragen zou het sowieso *mijn naam*-*zijn naam* worden.

Ja dat herken ik wel! En ik zou dan ook eerder kiezen voor de optie die jij hier aangeeft dan eerst zijn achternaam en dan de mijne.
Ik weet ook niet precies waarom ik er zo over denk... Iemand anders schreef al dat het dan net lijkt alsof je 'n stukje idententiteit verliest, zo voelt het voor mij ook wel 'n beetje. Ik ben altijd ' "Angela" van ....' geweest en als ik trouw verandert mijn identiteit niet, ik ben en blijf dezelfde persoon dus waarom zou ik dan een andere naam aannemen?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Ella ma 30 mei 2011 - 7:44

Ik heb de achternaam van mijn man genomen en daarna mij meisjesnaam.
En waarom? niet specifiek een reden. Het is meer dat ik dat een logische keus vind.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Mamasapje ma 30 mei 2011 - 8:13

Floor schreef:Ik heb de naam van mijn man voor mijn eigen achternaam staan.

Ik vind mijn eigen achternaam mooier, dat vind mijn man ook, maar hij wou niet mijn naam aannemen en ik wou graag dat als we een kindje kregen we allemaal dezelfde achternaam hebben, dus heb ik zijn achternaam voor de mijne staan.

+1 , hier is dat vanaf november ook het geval. Mijn kinderen hebben nu mijn naam maar krijgen vanaf het moment dat wij Ja zeggen ook zijn achternaam. Ikzelf heb eerst zijn naar gevolgd door mijn eigen naam. Mijn eigen naam is tig x mooier maar mijn vriend vindt een dubbele achternaam voor mannen meer iets voor getrouwde homo's .. en wil daarom ook niet een dubbele achternaam.
Ik wilde ook dat we als gezin verder gingen met 1 gezamelijke achternaam.. Nu is het vaak zo onduidelijk! Mensen die ons niet kennen snappen ook niet dat mijn vriend de vader is, puur omdat hij niet dezelfde achternaam heeft als de kinderen...

Oh ja, en het is allemaal wat makkelijker op het naambordje bij de voordeur haha..( geen reden natuurlijk maar wel een feit!)
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 8:17

Ja dan neem ik zijn achternaam aan. Ook gewoon symbolisch en omdat ik het mooi vind als onze kinderen, en wij, allemaal dezelfde achternaam dragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Caramba ma 30 mei 2011 - 8:28

Purple schreef:
Spetterdespat schreef:Ik zou dan wel de achternaam van mijn vriend aannemen. Vind het wel grappig dat ik dan, alleen in andere volgorde, dezelfde achternamen heb als mijn oma. Mijn vriend en ik zijn geen familie, toevallig alleen zelfde achternaam Wink
Huh? Waarom begrijp ik je niet? Als je toch dezelfde achternaam hebt maakt het toch niet uit in welke volgorde het staat?

Voorbeeld: Mijn achternaam zou Arendz zijn en die van mijn vriend Janssen.
Mijn oma was een Janssen en is met een Arendz getrouwd, krijg je Arendz-Janssen.

Nu is mijn vriend een Janssen en ik Arendz, dan word het dus Janssen-Arendz.
Vind het daarom wel grappig :P (Zijn niet onze echte namen BTW)
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 8:54

Mamasapje schreef:
Floor schreef:Ik heb de naam van mijn man voor mijn eigen achternaam staan.

Ik vind mijn eigen achternaam mooier, dat vind mijn man ook, maar hij wou niet mijn naam aannemen en ik wou graag dat als we een kindje kregen we allemaal dezelfde achternaam hebben, dus heb ik zijn achternaam voor de mijne staan.

+1 , hier is dat vanaf november ook het geval. Mijn kinderen hebben nu mijn naam maar krijgen vanaf het moment dat wij Ja zeggen ook zijn achternaam. Ikzelf heb eerst zijn naar gevolgd door mijn eigen naam. Mijn eigen naam is tig x mooier maar mijn vriend vindt een dubbele achternaam voor mannen meer iets voor getrouwde homo's .. en wil daarom ook niet een dubbele achternaam.
Ik wilde ook dat we als gezin verder gingen met 1 gezamelijke achternaam.. Nu is het vaak zo onduidelijk! Mensen die ons niet kennen snappen ook niet dat mijn vriend de vader is, puur omdat hij niet dezelfde achternaam heeft als de kinderen...

Oh ja, en het is allemaal wat makkelijker op het naambordje bij de voordeur haha..( geen reden natuurlijk maar wel een feit!)

Dan is het toch veel handiger dat hij jouw naam aan zou nemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Raindrop ma 30 mei 2011 - 9:30

Ja maar ik wil mijne ook behouden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Mamasapje ma 30 mei 2011 - 9:54

James schreef:
Mamasapje schreef:
Floor schreef:Ik heb de naam van mijn man voor mijn eigen achternaam staan.

Ik vind mijn eigen achternaam mooier, dat vind mijn man ook, maar hij wou niet mijn naam aannemen en ik wou graag dat als we een kindje kregen we allemaal dezelfde achternaam hebben, dus heb ik zijn achternaam voor de mijne staan.

+1 , hier is dat vanaf november ook het geval. Mijn kinderen hebben nu mijn naam maar krijgen vanaf het moment dat wij Ja zeggen ook zijn achternaam. Ikzelf heb eerst zijn naar gevolgd door mijn eigen naam. Mijn eigen naam is tig x mooier maar mijn vriend vindt een dubbele achternaam voor mannen meer iets voor getrouwde homo's .. en wil daarom ook niet een dubbele achternaam.
Ik wilde ook dat we als gezin verder gingen met 1 gezamelijke achternaam.. Nu is het vaak zo onduidelijk! Mensen die ons niet kennen snappen ook niet dat mijn vriend de vader is, puur omdat hij niet dezelfde achternaam heeft als de kinderen...

Oh ja, en het is allemaal wat makkelijker op het naambordje bij de voordeur haha..( geen reden natuurlijk maar wel een feit!)

Dan is het toch veel handiger dat hij jouw naam aan zou nemen?

Hoezo is dat handiger? Zie ik iets over het hoofd?

De procedure is nl hetzelfde voor hem als voor mij - we hebben een blaadje ingevuld bij onze ondertrouw met wie welke naam aanneemt... kruis vakje naam kinderen aan, handtekeningen eronder klaar... in dit geval staat erbij mijn naam een vinkje bij mans naam gevolgd door meisjesnaam. Als hij zou gaan voor mijn naam ( niet dat hij dat wilt) dan stond het vinkje bij hem.. Voor de kinderen maakt het niets uit, alleen de oudste staat ergens ingeschreven, zwemles en school. Alleen die informeren over de naamswijziging, dat kan gewoon per email. De rest (belastingdienst etc.) gaat allemaal via GBA.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 9:55

Ik heb dat wel gedaan, zijn naam-mijn naam. Ik wilde dit zelf graag, ben nogal traditioneel hierin, en ook met het oog op evt kinderen vonden wij dit mooier.

En oja, ik ben dan ook wel weer zo trots op mijn eigen naam, dat we op de geboortekaartjes van de kinderen wel mijn dubbele achternaam hebben gebruikt. Je ziet vaak dat er staat: Jan en Janneke Jansen, maar wij hebben dan gekozen voor Jan Jansen en Janneke Jansen-Hendriks.
Ik vind het gewoon mooier dat mijn eigen naam er ook echt bij staat, maar ook zijn naam.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op ma 30 mei 2011 - 10:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 10:01

Wij hebben een geregistreerd partnerschap en ik heb gewoon mijn eigen achternaam gehouden. Als we ooit gaan trouwen neem ik wel zijn achternaam

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Minx ma 30 mei 2011 - 11:11

Ik zal zijn naam aannemen tenzij het echt belachelijk is. Hebben helemaal geen plannen hoor maar kan mijn vriend gigantisch op de kast krijgen door te zeggen dat ik altijd mijn eigen achternaam hou.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Merai ma 30 mei 2011 - 13:22

Ik neem zeker zijn achternaam aan, gewoon omdat ik een eer vind om die te mogen dragen I love you Officieel zal ik wel zijn naam-mijn naam doen, maar in de praktijk gebruik ik die van hem.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 18:06

Ik zal ook de naam van mijn vriend gaan aannemen en daar achter hou ik mijn eigen naam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je gaat trouwen.. - Pagina 2 Empty Re: Als je gaat trouwen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum