Wat voor bevalling had je?
+33
sheila123
Mamasapje
Spring
knets
Océane
Mamsie
Ezzer
pindaatje
LMCurious
duckie
ProudMom
Vancity_girl
maiadebij
sabje
holaagirl
Monnie
PapillonRose
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Pussycat
Susan
Bruintje Beer
Mel
Liadan
Mida4you
loesje
Tania
Thunder
Bloem86
-Ieniemienie-
Nana
Parisienne
Happydobby
37 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat voor bevalling had je?
3x natuurlijk
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Op de natuurlijk manier, voor zover er nog van een natuurlijke manier gesproken kan worden met alle mogelijke verdovingen, weeenopwekkers, vacuumextractie en een enorme knip
Gast- Gast
Natuurlijke stuitbevalling, dus met haar billen eerst
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
2x keizersnee.. eerste keer spoed omdat het niet lukte en ook niet met vacuumpomp en tweede keer gepland.. Beide keren onder narcose.. Eerste keer kon geen ruggeprik omdat hij snel gehaald moest worden.. tweede keer geen ruggeprik omdat het niet lukte en half verdoofd was..dus alsnog narcose
knets- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10
LMCurious schreef:De eerste keer gewoon begonnen, maar uiteindelijk spoedks geworden. Doordat ik erg in mezelf gekeerd was ging het met de ruggeprik die keer niet lekker. Maar het herstel daarentegen vond ik echt peanuts!
De 2e keer heb ik op eigen verzoek een ks gekregen. Nu ging de ruggeprik supergoed en het herstel wederom ook weer peanuts!
Op verzoek een keizersnede? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik ben via de natuurlijke weg bevallen maar wel ingeleid. Ben in 4,5 uur bevallen inclusief knip, scheur en pomp.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Happydobby schreef:ProudMama schreef:Ik zou het echt niet erg vinden als ze me nu zouden vertellen dat het een keizersnee wordt.
Dat zeiden ze eerst wel, toen ze geen tussenschotje konden vinden. Maar dat is er toch, en de eerste baby ligt er goed voor, dus het wordt en natuurlijke bevalling waarschijnlijk.
Mijn vriend is ook 1 eiig en hij lag met het hoofd naar beneden en zijn broertje in stuit, nadat mijn vriend geboren was hebben ze zijn broertje gedraaid en is hij ook gewoon vaginaal geboren. Zijn broertje kwam wel 45 min later. Maar ze hadden wel van te voren gezegt dat als die draaipoging niet zo lukken ze een keizersnee zouden doen.
Misschien was dit toen de gewoonte om dan alsnog een keizersnee te doen, als het 2e kindje in stuit ligt?Of was er een andere reden voor?
Tegenwoordig mag je dan gewoon bevallen, zelfs als ze beide in stuit liggen. (Al ligt dit weer anders, dat is echt verschillend per persoon, als het de 1e kindjes zijn kiezen ze vaker voor een keizersnee, maar zoals ik met al 2 flinke kinderen mocht wel gewoon bevallen)
Een tweeling ligt heel vaak 1 in hoofdligging en 1 in stuit. Als de onderste in stuit ligt en de bovenste in hoofdligging, krijg je sowieso een keizersnee, ivm de grote kans dat de koppies in elkaar blijven haken als de 1e geboren wordt.
Gast- Gast
Bij mij liggen ze allebei in hoofd, alleen de rechtse (de kleine) een stukje lager als de linkse.
Gast- Gast
Zo liggen ze al een tijdje toch?
De bovenste heeft bij mij nog tot 34 weken liggen draaien iedere keer, daarom was het ook iedere keer afwachten wat het zou worden. Als ze in hoofdligging was blijven liggen, werd het sowieso een keizersnee. (Al maakt dat nu niet meer uit, werd het dus toch wel) Ik kon me haast niet indenken hoe ze nog heeft kunnen draaien, terwijl ze beide best flink waren, en ik merkte er nooit iets van.
De bovenste heeft bij mij nog tot 34 weken liggen draaien iedere keer, daarom was het ook iedere keer afwachten wat het zou worden. Als ze in hoofdligging was blijven liggen, werd het sowieso een keizersnee. (Al maakt dat nu niet meer uit, werd het dus toch wel) Ik kon me haast niet indenken hoe ze nog heeft kunnen draaien, terwijl ze beide best flink waren, en ik merkte er nooit iets van.
Gast- Gast
3x natuurlijk
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Ik heb ook mogen kiezen voor de keizersnede. Tja, hoe krijg je dat voor elkaar. In mijn geval omdat mijn natuurlijke bevalling een hel was en de nasleep ruim een jaar geduurd heeft. Je 'krijgt' natuurlijk niet zomaar een keizersnede, dan moet er bij de eerste bevalling wel iets 'niet goed' zijn gegaan.Biancy schreef:
Op verzoek een keizersnede? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Gast- Gast
Zoals Lieskuh ook al aangeeft....bij mijn 1e ks ging het gewoon echt niet lekker.
En doordat ik zelf in mezelf gekeerd was kon ik niet makkelijk mee werken, en toen hebben ze dus uiteindelijk na 8 of 9 keer prikken pas de ruggeprik goed kunnen zetten. Hierdoor was ik daarna banger dan ervoor, en toen stond ik ook niet te springen om een ruggeprik. Maar omdat het juist misging bij mij doordat ik bijna niets meekreeg van wat er gebeurde wilde ik nu voorkomen dat ik weer in die situatie terecht zou komen en dus bij voorbaad een ks zodat ik me er juist op kon voorbereiden. En dat ging dus echt veeeeeeel beter!
Ik was bang dat het me niet zou lukken, maar ik heb met 12 weken zwangerschap alvast een gesprek aangevraagd bij de gyn. (zou anders pas met 36 wkn worden overgedragen aan gyn.) En hij was meteen heel relaxed, nam mijn gevoelens serieus. Ook al gaf ik ook zelf aan dat mijn angsten wellicht niet terecht zijn, maar ze zijn er nou eenmaal. Hij heeft me veel informatie meegegeven en toen hebben we afgesproken dat we het er met 36 weken nog eens over gingen hebben. Als ik dan erop stond er een ks te krijgen kon dat. Maar zijn advies was wel om voor een natuurlijke bevalling te gaan als er verder geen indicatie was om voor een ks te kiezen. Toen ik met 36 wkn weer bij hem was vroeg hij of ik eruit was, en ik gaf aan dat ik weinig nadelen zag van een ks. Omdat ik zeker ben dat ik niet meer kinderen wil, anders zijn er meer nadelen te vinden voor een volgende zwangerschap, was hij het er wel mee eens dat het een relatief veilige operatie is, waar vrij weinig fout kan gaan. Dus zodoende is dat ingepland. En ben echt heel blij daarmee.
En doordat ik zelf in mezelf gekeerd was kon ik niet makkelijk mee werken, en toen hebben ze dus uiteindelijk na 8 of 9 keer prikken pas de ruggeprik goed kunnen zetten. Hierdoor was ik daarna banger dan ervoor, en toen stond ik ook niet te springen om een ruggeprik. Maar omdat het juist misging bij mij doordat ik bijna niets meekreeg van wat er gebeurde wilde ik nu voorkomen dat ik weer in die situatie terecht zou komen en dus bij voorbaad een ks zodat ik me er juist op kon voorbereiden. En dat ging dus echt veeeeeeel beter!
Ik was bang dat het me niet zou lukken, maar ik heb met 12 weken zwangerschap alvast een gesprek aangevraagd bij de gyn. (zou anders pas met 36 wkn worden overgedragen aan gyn.) En hij was meteen heel relaxed, nam mijn gevoelens serieus. Ook al gaf ik ook zelf aan dat mijn angsten wellicht niet terecht zijn, maar ze zijn er nou eenmaal. Hij heeft me veel informatie meegegeven en toen hebben we afgesproken dat we het er met 36 weken nog eens over gingen hebben. Als ik dan erop stond er een ks te krijgen kon dat. Maar zijn advies was wel om voor een natuurlijke bevalling te gaan als er verder geen indicatie was om voor een ks te kiezen. Toen ik met 36 wkn weer bij hem was vroeg hij of ik eruit was, en ik gaf aan dat ik weinig nadelen zag van een ks. Omdat ik zeker ben dat ik niet meer kinderen wil, anders zijn er meer nadelen te vinden voor een volgende zwangerschap, was hij het er wel mee eens dat het een relatief veilige operatie is, waar vrij weinig fout kan gaan. Dus zodoende is dat ingepland. En ben echt heel blij daarmee.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Hier ook 2x op de natuurlijke manier thuis.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Via de natuurlijke weg in het ziekenhuis.
Mijn bevalling was redelijk kort maar niet minder heftig. Ik riep thuis al dat ik pijnstilling wilde want de pijn was gewoon niet te houden. Eenmaal in het ziekenhuis kreeg ik een flinke weeënstorm en daarna persdrang terwijl ik mijn broek nog aan had en de verpleegsters op de gang waren. Geen pijnstilling meer mogelijk. Toen snel alles uitgedaan en toen had ik al 10 cm. 40 minuten geperst en toen werd onze zoon geboren.
Helaas wel een totaal ruptuur er aan overgehouden en 2,5 liter bloed verloren dus ik was helemaal van de wereld. Ik heb nog 2 zakken bloed gekregen en toen knapte ik wel iets op. Helaas heb ik 5 dagen in het ziekenhuis gelegen want mijn blaas bleek ook verschoven te zijn en ik moest plassen via een catheter. Na de bevalling heb ik wel een ruggenprik gekregen en ben ik een uur lang gehecht op de OK.
De kraamweek was ook niet je van het, mijn wond raakte ontstoken waardoor ik heel veel pijn had en het herstel nog langer duurde.
Voor mij geen tweede kindje meer
Mijn bevalling was redelijk kort maar niet minder heftig. Ik riep thuis al dat ik pijnstilling wilde want de pijn was gewoon niet te houden. Eenmaal in het ziekenhuis kreeg ik een flinke weeënstorm en daarna persdrang terwijl ik mijn broek nog aan had en de verpleegsters op de gang waren. Geen pijnstilling meer mogelijk. Toen snel alles uitgedaan en toen had ik al 10 cm. 40 minuten geperst en toen werd onze zoon geboren.
Helaas wel een totaal ruptuur er aan overgehouden en 2,5 liter bloed verloren dus ik was helemaal van de wereld. Ik heb nog 2 zakken bloed gekregen en toen knapte ik wel iets op. Helaas heb ik 5 dagen in het ziekenhuis gelegen want mijn blaas bleek ook verschoven te zijn en ik moest plassen via een catheter. Na de bevalling heb ik wel een ruggenprik gekregen en ben ik een uur lang gehecht op de OK.
De kraamweek was ook niet je van het, mijn wond raakte ontstoken waardoor ik heel veel pijn had en het herstel nog langer duurde.
Voor mij geen tweede kindje meer
Gast- Gast
Ben je bang voor de bevalling of valt het wel mee?ProudMama schreef:Ik zou het echt niet erg vinden als ze me nu zouden vertellen dat het een keizersnee wordt.
Dat zeiden ze eerst wel, toen ze geen tussenschotje konden vinden. Maar dat is er toch, en de eerste baby ligt er goed voor, dus het wordt en natuurlijke bevalling waarschijnlijk.
Gast- Gast
Heb ruim 23 uur over de bevalling gedaan. Ben thuis begonnen, maar moest alsnog naar het ziekenhuis vanwege afnemende weeen. Ik moest aan de weeenopwekkers en kreeg pijnstilling. Na ruim 1,5 uur persen alsnog een keizersnede gehad omdat hartslag van mijn dochter zakte. Herstel is uiteindelijk heel erg meegevallen.
Bij een volgende bevalling, moet ik in het ziekenhuis bevallen en zou ik het op de natuurlijke weg mogen proberen. Dat is mij achteraf gezegd, maar dat weet ik natuurlijk nu niet. Mijn dochter was ook een sterrenkijker en zat vast in het geboortekanaal.
Bij een volgende bevalling, moet ik in het ziekenhuis bevallen en zou ik het op de natuurlijke weg mogen proberen. Dat is mij achteraf gezegd, maar dat weet ik natuurlijk nu niet. Mijn dochter was ook een sterrenkijker en zat vast in het geboortekanaal.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Ja, dus ik weet nu al dat ik mezelf tegen ga werken.Storm schreef:Ben je bang voor de bevalling of valt het wel mee?ProudMama schreef:Ik zou het echt niet erg vinden als ze me nu zouden vertellen dat het een keizersnee wordt.
Het een half jaar stage gedaan op de verlos, en teveel dingen gezien om er ontspannen voor te staan.
Hoopte daarom ook zo op een thuisbevalling...
Gast- Gast
dinsdags ingeleid en uiteindelijk woensdag avond een keizersnede gehad onder gehele narcose,omdat de ontsluiting na bijna 48 uur nog steeds maar 2-3 cm was.en ik vanaf dinsdag middag geen eten en drinken meer binnen hield.
lichamelijk redelijk snel genezen maar geestelijk duurde het erg lang,en worstel ik er nog mee soms.
lichamelijk redelijk snel genezen maar geestelijk duurde het erg lang,en worstel ik er nog mee soms.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Storm schreef:Ben je bang voor de bevalling of valt het wel mee?ProudMama schreef:Ik zou het echt niet erg vinden als ze me nu zouden vertellen dat het een keizersnee wordt.
Daarom wil ik ook thuis bevallen en alleen naar het ziekenhuis bij complicaties.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb 16 uur weeën gehad, de ontsluiting zette niet door en uiteindelijk is besloten om de kleine met een keizersnede te halen.
Zo kort heb ik het nog nooit verteld Het was echt een dramabevalling en net als LMCurious ga ik bij een volgende zwangerschap aansturen op weer een keizersnede.
Zo kort heb ik het nog nooit verteld Het was echt een dramabevalling en net als LMCurious ga ik bij een volgende zwangerschap aansturen op weer een keizersnede.
Gast- Gast
Wat fijn dat je voor een ks mocht kiezen.
Mijn bevalling was zeker niet leuk en dat weerhoudt me er ook zeker van om nu te zeggen dat ik wel een tweede keer wil gaan bevallen. Juist omdat ik nu weet hoe het kan gaan maakt dat me nu al bang als ik er aan denk het nog een keer te moeten gaan doen.
Het is gelukkig goed gegaan en het herstel viel me achteraf best mee. Maar brrr, ik krijg er serieus de kriebels van als ik er aan denk het weer te moeten doen. Ben vier maanden geleden bevallen dus misschien ligt het daar ook wel een beetje aan dat ik me alles nog erg goed kan herinneren.
Mijn bevalling was zeker niet leuk en dat weerhoudt me er ook zeker van om nu te zeggen dat ik wel een tweede keer wil gaan bevallen. Juist omdat ik nu weet hoe het kan gaan maakt dat me nu al bang als ik er aan denk het nog een keer te moeten gaan doen.
Het is gelukkig goed gegaan en het herstel viel me achteraf best mee. Maar brrr, ik krijg er serieus de kriebels van als ik er aan denk het weer te moeten doen. Ben vier maanden geleden bevallen dus misschien ligt het daar ook wel een beetje aan dat ik me alles nog erg goed kan herinneren.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Wat heeft dat ermee te maken? Ik zie de link niet.Happydobby schreef:Storm schreef:Ben je bang voor de bevalling of valt het wel mee?ProudMama schreef:Ik zou het echt niet erg vinden als ze me nu zouden vertellen dat het een keizersnee wordt.
Daarom wil ik ook thuis bevallen en alleen naar het ziekenhuis bij complicaties.
Gast- Gast
Beide keren op de natuurlijke manier lekker thuis bevallen!
Floortje123- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 4
Registratiedatum : 31-05-11
Mijn bevalling was in één woord geweldig. Nog steeds denk ik dagelijks met heel veel plezier eraan terug. Mijn bevalling duurde maar 1,5 uur. Ik ben in het ziekenhuis bevallen op een natuurlijker manier.
Ik heb dus een hele snelle bevalling gehad... misschien wel iets te snel.
Ik heb dus een hele snelle bevalling gehad... misschien wel iets te snel.
Gast- Gast
Twee keer een keizersnede. De eerste na een lange bevalling van 24 uur weeen, tang en vacuum, knip en later na 2,5 uur persen een spoedkeizersnede. Daarna 3 liter bloed verloren, naar de intensive care en een bloedtransfusie. De tweede keer een geplande keizersnede. Volgende keer wil ik het weer op de natuurlijke manier proberen.
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» HB voor en na de bevalling
» Bang voor bevalling
» seks voor de bevalling
» Wat voor een bevalling na keizersnede?
» Tips voor ziekenhuistas bij bevalling
» Bang voor bevalling
» seks voor de bevalling
» Wat voor een bevalling na keizersnede?
» Tips voor ziekenhuistas bij bevalling
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: