Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor een bevalling na keizersnede?

+3
Star007
Annemie
Twellie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Twellie do 12 jul 2012 - 10:52

Ooit... als ik eindelijk eerst weer eens een paar maanden fatsoenlijk geslapen heb Sleep ... zouden wij wel voor een derde willen gaan. Nu heb ik bij mijn tweede dochter een keizersnede gehad. Mocht het ons nog een keer allemaal gegund zijn, zou ik het bij de derde denk ik weer op de natuurlijke manier willen proberen. Heeft iemand daar ervaring mee? Of anders mensen die wel voor een keizersnede hebben gekozen: om wat voor een reden was dat je keuze?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 11:05

Ik mag kiezen maar ze adviseren mij toch voor een ks te gaan en dat ga ik ook doen bij de tweede. Ik kon bij S. niet normaal bevallen om 2 redenen. Mijn bekken zijn te smal en S. keek omhoog met zijn hoofdje zodat hij op een gegeven moment muur vast zat. Ik heb vanaf de eerste wee tot de ks bijna 24 uur over gedaan en ik was totaal gesloopt. Ook heb ik een week lang echt mega migraine gehad door spieren die vast zaten door een verkeerde houding tijdens het persen. Ik heb tijdens 3 weeen mogen persen maar het ging gewoon niet. En verder ben ik echt die week zo ziek geweest en kon niet eten,niet zelfstanding naar de wc (heb 5 dagen een catheter gehad) en wat ik nog het ergste vind is dat ik dus de allereerste week van onze zoon heb gemist. Dit alles (24 uur bevallen, de stress, de pijn en een kraamweek from hell) heb ik besloten om meteen voor een ks te gaan bij de volgende

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 17:43

De kans dat het bij mij weer een ks wordt is erg groot. J. lag in een aangezichtsligging en dat gecombineerd met zijn geboortegewicht maakte dat hij niet paste.

Ik zou het wel op de natuurlijke manier willen proberen, maar niet zoals het deze keer ging. Ik ben 30 uur bezig geweest en pas na een uur persen werd er ingegrepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Twellie do 12 jul 2012 - 20:50

Jetje, zo'n bevalling heb ik ook gehad, wat een drama he pale ?

Jullie schrijven beiden over een kindje dat naar boven kijkt en dat dat een reden is voor een volgende keizersnede. Ik had dat ook bij de tweede bevalling, is er een grote kans dat dat dan weer gebeurt bij een volgende zwangerschap?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Annemie do 12 jul 2012 - 22:06

Wat fijn als je kan kiezen,ik zou ook wel weer een keizersnede willen. Maar ik had een keizersnede omdat de placenta voor de uitgang lag en dat hoeft natuurlijk de volgende keer niet zo te zijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Star007 do 12 jul 2012 - 22:22

Ik wil bij een 2e heel graag natuurlijk bevallen. De kans dat de placenta weer vroegtijdig los gaat laten is 1 op 10, maar dan heb ik natuurlijk sowieso geen keus.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  mickey do 12 jul 2012 - 22:28

Ik weet het niet... Van de ene kant is de keizersnede me eigenlijk wel goed bevallen Laughing, maar tegen die tijd hebben we F natuurlijk ook nog, en dan een baby erbij.. F is via keizersnede geboren, omdat hij te groot was om te kunnen passen door mijn blijkbaar smalle bekken. F was bij de geboorte 3800 gram en 53 cm, bij 41+6 weken zwanger. Kans is dus aanwezig dat een volgend kindje ook groot zal zijn en ik dus weer een ks zal krijgen.
Van de andere kant lijkt een natuurlijke bevalling me ook heel mooi om mee te maken. Heb bij F vanaf 21.30 's avonds weeën gehad tot 9.00 's ochtends. Toen had ik volledige ontsluiting en heb ik ook een half uur geperst, maar toen werd duidelijk dat het niet ging lukken. Heb het dus wel deels zelf gedaan, maar het einde lukte dus niet zoals ik gehoopt had. Ben daar toen heel verdrietig om geweest, tot aan het moment dat F er was, toen was ik het vergeten en was ik alleen nog maar helemaal blij met onze mooie zoon!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 22:35

Tuinstoel schreef:Jetje, zo'n bevalling heb ik ook gehad, wat een drama he pale ?

Jullie schrijven beiden over een kindje dat naar boven kijkt en dat dat een reden is voor een volgende keizersnede. Ik had dat ook bij de tweede bevalling, is er een grote kans dat dat dan weer gebeurt bij een volgende zwangerschap?

Haha ja het was niet echt een bevalling die ik nog een keer zo zou doen...

Nee de reden hier is een combinatie van factoren (hoog geboortegewicht, verkeerde ligging niet vlottende ontsluiting). Maar omdat een tweede jongetje vaak groter is dan de eerste en de weg zeg maar niet is 'vrijgemaakt' door de eerste, heeft mijn vorige gyn gezegd dat de kans op een tweede ks heel groot is. Ik ben inmiddels verhuisd en heb een nieuwe gyn. Geen idee wat hij zegt, misschien denkt hij er wel heel anders over dat hoor ik binnenkort... Maar volgens mij is een aangezichtsligging op zich niet een reden voor een volgende keizersnede. Volgens mij is dat in principe net zoiets als een stuitligging.

Mijn grootste angst nu is het litteken en de dramaverhalen over het opengaan daarvan tijdens een natuurlijke volgende bevalling... Wat voor een bevalling na keizersnede? 878948377

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Jelin do 12 jul 2012 - 22:57

Ik ben ook ruim 23 uur bezig geweest vanaf de eerste wee tot aan de ks. Ik moest naar het ziekenhuis vanwege afnemende weeenactiviteit en moest aan de opwekkers. Uiteindelijk had ij volledige ontsluiting en toen bleek ze een sterrenkijker te zijn. na een uur persen kreeg ik een spoed ks. Mij is verteld dat ik bij een volgend kindje natuurlijk zou kunnen bevallen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 23:04

Tuinstoel schreef:Ooit... als ik eindelijk eerst weer eens een paar maanden fatsoenlijk geslapen heb Sleep ..

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 21:54

Jetje schreef:

Mijn grootste angst nu is het litteken en de dramaverhalen over het opengaan daarvan tijdens een natuurlijke volgende bevalling... Wat voor een bevalling na keizersnede? 878948377

Mijn eerste bevalling was ook dmv een keizersnede omdat ik hellp syndroom had en de gyn dacht dat mijn bekken wat stijl waren.

Ik ben nu zwanger van de 2e en mijn gyn zei dat als de baby niet te groot is, ik geen last heb van mijn litteken en dat de bevalling vanzelf begint mag ik vaginaal bevallen. Nou heb ik van de week een orgasme gehad :P en standaart krijg ik dan een harde buik, alleen van de week had ik dus tijdens die harde buik last van mijn litteken.
Toen werd ik nieuwsgierig en heb ik op google gekeken. Eerst zag ik positieve verhalen over vaginale bevallingen na een ks. Maar daarna kwamen de horror verhalen :O

Nu ben ik dus ook best angstig voor een horrorbevalling.

Ben jij er al wat rustiger over Jetje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  *Lookie* zo 4 nov 2012 - 22:30

Bij mij is de kans dat het bij een 2e weer een ks wordt, vrij groot. Ook vanwege niet vorderende ontsluiting, en omhoog kijken. Maar misschien, als ik dan wél 40 weken kan uitdragen (kon deze keer niet vanwege zwangerschapsvergiftiging, nou ja, je kent mijn verhaal) dat ik toch 'gewoon' kan bevallen. Dat lijkt mij ook wel bijzonder om mee te maken, ook omdat je dan meestal meteen je kindje bij je mag hebben enzo. En omdat ik dan nog een kindje heb rondlopen. Aan de andere kant zou ik nog een keer een ks niet een heel groot probleem vinden.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 2:18

Pluto: ik ben alleen maar angstiger geworden... Ons kindje ligt ruim twee weken voor in groei en deze gyn heeft eigenlijk zoiets van 'als het natuurlijk kan gaan we het proberen' maar ik durf niet meer. Ik wil me er niet te druk om maken, lijkt me ook niet goed, maar nee gerust ben ik er zeker niet op. Ik zie het horrorscenario van mijn eerste weer helemaal terugkomen Wat voor een bevalling na keizersnede? 1371890812

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  yes1984 ma 5 nov 2012 - 2:54

Jetje schreef:Pluto: ik ben alleen maar angstiger geworden... Ons kindje ligt ruim twee weken voor in groei en deze gyn heeft eigenlijk zoiets van 'als het natuurlijk kan gaan we het proberen' maar ik durf niet meer. Ik wil me er niet te druk om maken, lijkt me ook niet goed, maar nee gerust ben ik er zeker niet op. Ik zie het horrorscenario van mijn eerste weer helemaal terugkomen Wat voor een bevalling na keizersnede? 1371890812

Hallo Jetje. J. is geboren met de keizersnede omdat hij te groot was voor mijn bekken. Hij lag ook steeds voor op de groei. En was behoorlijk zwaar bij de geboorte. Wanneer ze op de echo's zien dat de 2e ook groot is, kun je dan kiezen voor een geplande keizersnede, of laten ze je eerst natuurlijk stunten?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 3:08

yes1984 schreef:
Jetje schreef:Pluto: ik ben alleen maar angstiger geworden... Ons kindje ligt ruim twee weken voor in groei en deze gyn heeft eigenlijk zoiets van 'als het natuurlijk kan gaan we het proberen' maar ik durf niet meer. Ik wil me er niet te druk om maken, lijkt me ook niet goed, maar nee gerust ben ik er zeker niet op. Ik zie het horrorscenario van mijn eerste weer helemaal terugkomen Wat voor een bevalling na keizersnede? 1371890812

Hallo Jetje. J. is geboren met de keizersnede omdat hij te groot was voor mijn bekken. Hij lag ook steeds voor op de groei. En was behoorlijk zwaar bij de geboorte. Wanneer ze op de echo's zien dat de 2e ook groot is, kun je dan kiezen voor een geplande keizersnede, of laten ze je eerst natuurlijk stunten?

De vorige keer zei de gyn dat hij het natuurlijk wil proberen. De baby liep bij de 20 weken echo ook al voor. Vorige week had ik een groei echo en toen bleek dat het kindje echt ver voorloopt wilden ze mijn suiker testen. Ik wilde niet het gesprek aan gaan voor ik die uitslag wist. De uitslag is bekend (gelukkig geen suiker), maar nu heb ik volgende week weer een groei echo om te kijken of het niet toevallig een groeispurt was (ik vermoed van niet). En daarna ga ik inderdaad wel het gesprek aan over een geplande ks. Want zoals ik er nu tegenover sta durf ik niet natuurlijk te bevallen van een kindje dat weer zo groot is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  yes1984 ma 5 nov 2012 - 3:12

Jetje schreef:
yes1984 schreef:
Jetje schreef:Pluto: ik ben alleen maar angstiger geworden... Ons kindje ligt ruim twee weken voor in groei en deze gyn heeft eigenlijk zoiets van 'als het natuurlijk kan gaan we het proberen' maar ik durf niet meer. Ik wil me er niet te druk om maken, lijkt me ook niet goed, maar nee gerust ben ik er zeker niet op. Ik zie het horrorscenario van mijn eerste weer helemaal terugkomen Wat voor een bevalling na keizersnede? 1371890812

Hallo Jetje. J. is geboren met de keizersnede omdat hij te groot was voor mijn bekken. Hij lag ook steeds voor op de groei. En was behoorlijk zwaar bij de geboorte. Wanneer ze op de echo's zien dat de 2e ook groot is, kun je dan kiezen voor een geplande keizersnede, of laten ze je eerst natuurlijk stunten?

De vorige keer zei de gyn dat hij het natuurlijk wil proberen. De baby liep bij de 20 weken echo ook al voor. Vorige week had ik een groei echo en toen bleek dat het kindje echt ver voorloopt wilden ze mijn suiker testen. Ik wilde niet het gesprek aan gaan voor ik die uitslag wist. De uitslag is bekend (gelukkig geen suiker), maar nu heb ik volgende week weer een groei echo om te kijken of het niet toevallig een groeispurt was (ik vermoed van niet). En daarna ga ik inderdaad wel het gesprek aan over een geplande ks. Want zoals ik er nu tegenover sta durf ik niet natuurlijk te bevallen van een kindje dat weer zo groot is.

Dat begrijp ik. Ik heb destijds ook een suikertest gehad. Was ook niets aan de hand. J. lag 3 weken voor op de groei. Na de ks zei de Gyn dat het ook nooit had gepast. Daarom snap ik dat je niet natuurlijk durft te bevallen wanneer ze constateren wanneer je kindje groot is.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 3:31

yes1984 schreef:
Jetje schreef:
yes1984 schreef:
Jetje schreef:Pluto: ik ben alleen maar angstiger geworden... Ons kindje ligt ruim twee weken voor in groei en deze gyn heeft eigenlijk zoiets van 'als het natuurlijk kan gaan we het proberen' maar ik durf niet meer. Ik wil me er niet te druk om maken, lijkt me ook niet goed, maar nee gerust ben ik er zeker niet op. Ik zie het horrorscenario van mijn eerste weer helemaal terugkomen Wat voor een bevalling na keizersnede? 1371890812

Hallo Jetje. J. is geboren met de keizersnede omdat hij te groot was voor mijn bekken. Hij lag ook steeds voor op de groei. En was behoorlijk zwaar bij de geboorte. Wanneer ze op de echo's zien dat de 2e ook groot is, kun je dan kiezen voor een geplande keizersnede, of laten ze je eerst natuurlijk stunten?

De vorige keer zei de gyn dat hij het natuurlijk wil proberen. De baby liep bij de 20 weken echo ook al voor. Vorige week had ik een groei echo en toen bleek dat het kindje echt ver voorloopt wilden ze mijn suiker testen. Ik wilde niet het gesprek aan gaan voor ik die uitslag wist. De uitslag is bekend (gelukkig geen suiker), maar nu heb ik volgende week weer een groei echo om te kijken of het niet toevallig een groeispurt was (ik vermoed van niet). En daarna ga ik inderdaad wel het gesprek aan over een geplande ks. Want zoals ik er nu tegenover sta durf ik niet natuurlijk te bevallen van een kindje dat weer zo groot is.

Dat begrijp ik. Ik heb destijds ook een suikertest gehad. Was ook niets aan de hand. J. lag 3 weken voor op de groei. Na de ks zei de Gyn dat het ook nooit had gepast. Daarom snap ik dat je niet natuurlijk durft te bevallen wanneer ze constateren wanneer je kindje groot is.

Dat vertelde mijn gyn destijds ook. Alleen inmiddels zijn we verhuisd en deze gyn heeft niet zoiets van een groot kind past per definitie niet. Als het kan, wil hij het natuurlijk proberen. Maar ik heb het gesprek met mijn vorige gyn gewoon nog in mijn hoofd. En zij was er toen bij. Dus hoewel ik liever natuurlijk zou willen bevallen (gezien de napijn en gedoe van een operatie), ik durf het gewoon echt niet meer aan. Het is heel herkenbaar wat jij schrijft en ik hoop dat ik in ieder geval begrepen en serieus genomen word hierin door het zkh....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  yes1984 ma 5 nov 2012 - 4:15

Jetje schreef:
yes1984 schreef:
Jetje schreef:
yes1984 schreef:
Jetje schreef:Pluto: ik ben alleen maar angstiger geworden... Ons kindje ligt ruim twee weken voor in groei en deze gyn heeft eigenlijk zoiets van 'als het natuurlijk kan gaan we het proberen' maar ik durf niet meer. Ik wil me er niet te druk om maken, lijkt me ook niet goed, maar nee gerust ben ik er zeker niet op. Ik zie het horrorscenario van mijn eerste weer helemaal terugkomen Wat voor een bevalling na keizersnede? 1371890812

Hallo Jetje. J. is geboren met de keizersnede omdat hij te groot was voor mijn bekken. Hij lag ook steeds voor op de groei. En was behoorlijk zwaar bij de geboorte. Wanneer ze op de echo's zien dat de 2e ook groot is, kun je dan kiezen voor een geplande keizersnede, of laten ze je eerst natuurlijk stunten?

De vorige keer zei de gyn dat hij het natuurlijk wil proberen. De baby liep bij de 20 weken echo ook al voor. Vorige week had ik een groei echo en toen bleek dat het kindje echt ver voorloopt wilden ze mijn suiker testen. Ik wilde niet het gesprek aan gaan voor ik die uitslag wist. De uitslag is bekend (gelukkig geen suiker), maar nu heb ik volgende week weer een groei echo om te kijken of het niet toevallig een groeispurt was (ik vermoed van niet). En daarna ga ik inderdaad wel het gesprek aan over een geplande ks. Want zoals ik er nu tegenover sta durf ik niet natuurlijk te bevallen van een kindje dat weer zo groot is.

Dat begrijp ik. Ik heb destijds ook een suikertest gehad. Was ook niets aan de hand. J. lag 3 weken voor op de groei. Na de ks zei de Gyn dat het ook nooit had gepast. Daarom snap ik dat je niet natuurlijk durft te bevallen wanneer ze constateren wanneer je kindje groot is.

Dat vertelde mijn gyn destijds ook. Alleen inmiddels zijn we verhuisd en deze gyn heeft niet zoiets van een groot kind past per definitie niet. Als het kan, wil hij het natuurlijk proberen. Maar ik heb het gesprek met mijn vorige gyn gewoon nog in mijn hoofd. En zij was er toen bij. Dus hoewel ik liever natuurlijk zou willen bevallen (gezien de napijn en gedoe van een operatie), ik durf het gewoon echt niet meer aan. Het is heel herkenbaar wat jij schrijft en ik hoop dat ik in ieder geval begrepen en serieus genomen word hierin door het zkh....

Ik hoop ook dat ze je angst serieus nemen. En dat ze je laten kiezen, of je angst kunnen wegnemen zodat je het weer durft. Ze hebben mij gelukkig niet door laten modderen. J. is zelfs nooit ingedaald terwijl ik 13 dagen over tijd was. Op een bepaald moment vond de gyn het genoeg en heeft hij ingegrepen. Ik ben hem erg dankbaar.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor een bevalling na keizersnede? Empty Re: Wat voor een bevalling na keizersnede?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum