tips om dit te bevorderen?
+4
Joli86
rapa nui
Phileine
Melis_je
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
tips om dit te bevorderen?
Door omstandigheden gaat het even niet helemaal top met me en dat heeft meteen invloed op mijn eetpatroon. Ik blokkeer en eet dus amper iets op een dag en als ik mezelf ertoe dwing is dat echt tot kokhalzen aan toe, dus eet ik liever niet en daar word ik vervolgens weer misselijk van en lamlendig. Heb vandaag ook al 2x de opmerking gehad er moe en slecht uit te zien en eigenlijk kan ik die mensen alleen maar gelijk geven.
Vorig jaar heb ik ook zo'n periode gehad, maar toen had mijn lichaam voldoende reserves en viel ik dus veel af, maar kon ik dat hebben. Nu is 2-3 kg wel het maximale wat eraf mag en doordat ik nu al niet veel vet overheb, zal dit minder snel gaan, ook al ben ik nu al wel weer een kilo op weg. Heb straks etentje in de stad, maar kan net zo goed m'n geld aan een zwerver geven, dat zou nog 'beter' zijn uitgegeven dan aan een maaltijd waar ik echt absoluut geen zin in heb. Het mezelf dwingen begint zo tegen te staan als je echt staat te kokhalzen, maar ergens moet ik toch energie vandaan halen aangezien ik me uit de naad werk op sommige dagen. Is wellicht een rare vergelijking, maar het is hetzelfde hongergevoel dat geheel verdwijnt nadat je coke hebt gehad. Beter dan dat kan ik het niet omschrijven, geloof ik.
Weet dat het tijdelijk zal zijn, maar heeft er iemand tips wat ik kan proberen? Het is nu zo dat ik 's ochtends of niets eet of een koekje uit zo'n pakje sultana, tijdens lunch om 12 uur een broodje met slankie light en een bakje kwark, rond 17 uur een stuk fruit en met moeite 's avonds nog een kopje soep of een droge cracker en that's it. Ik weet dat dit niet gezond is, maar ik krijg het gewoon niet weg.
Vorig jaar heb ik ook zo'n periode gehad, maar toen had mijn lichaam voldoende reserves en viel ik dus veel af, maar kon ik dat hebben. Nu is 2-3 kg wel het maximale wat eraf mag en doordat ik nu al niet veel vet overheb, zal dit minder snel gaan, ook al ben ik nu al wel weer een kilo op weg. Heb straks etentje in de stad, maar kan net zo goed m'n geld aan een zwerver geven, dat zou nog 'beter' zijn uitgegeven dan aan een maaltijd waar ik echt absoluut geen zin in heb. Het mezelf dwingen begint zo tegen te staan als je echt staat te kokhalzen, maar ergens moet ik toch energie vandaan halen aangezien ik me uit de naad werk op sommige dagen. Is wellicht een rare vergelijking, maar het is hetzelfde hongergevoel dat geheel verdwijnt nadat je coke hebt gehad. Beter dan dat kan ik het niet omschrijven, geloof ik.
Weet dat het tijdelijk zal zijn, maar heeft er iemand tips wat ik kan proberen? Het is nu zo dat ik 's ochtends of niets eet of een koekje uit zo'n pakje sultana, tijdens lunch om 12 uur een broodje met slankie light en een bakje kwark, rond 17 uur een stuk fruit en met moeite 's avonds nog een kopje soep of een droge cracker en that's it. Ik weet dat dit niet gezond is, maar ik krijg het gewoon niet weg.
Gast- Gast
Re: tips om dit te bevorderen?
Je bloedsuikerspiegel laten stijgen. Volgens mij gebeurt dat al door je gehemelte, dus je hoeft niet eens te slikken. Kan je wel drinken? Je kunt ook vruchtensap, chocomel ed proberen te drinken. En de oorzaak van het probleem aanpakken natuurlijk.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik krijg momenteel ook weinig binnen (door medicatie ben ik de hele dag misselijk en heb ik geen hongergevoel), maar een geroosterde boterham met aardbeienjam lukt gek genoeg vaak wel. Verder zou je misschien vers sap kunnen drinken, dat kikkert mij altijd een beetje op en is gezond. En misschien een bouillon om wat zout binnen te krijgen. Oh ja, en kleine hoeveelheden eten, maar dan wel om de paar uur wat nemen, zodat je bloedsuikerspiegel op peil blijft.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik haal(de) altijd warme choc uit het apparaat op het werk en heb het er weken op volgehouden. Heel slecht maar suiker helpt.
Gast- Gast
Waarom slankie op brood?
Ik zou het inderdaad op suikers proberen zowel gewone suikers als fruit- en druivensuiker (dextro, AA)
Je kunt ook energieverijkers halen (fantomalt)
Ik zou het inderdaad op suikers proberen zowel gewone suikers als fruit- en druivensuiker (dextro, AA)
Gast- Gast
Dank jullie wel voor de adviezen. Drinken doe ik wel, maar ben ik overgestapt op vooral water of thee ipv cappuccino en de luxe chocolademelk die ik op m'n werk kan krijgen. Het zou meteen zijn voor de gehele lunch, dus dat doe ik niet meer. Ik drink met kleine slokjes en dan het liefst iets wat niet veel smaak heeft en niet heel zwaar valt, dus vandaar de thee en water.
Tijdens lunch eet ik wel een boterham, want anders zie ik meteen de blikken van collega's en daar heb ik geen zin in en ik vind ook dat als ik al 5 uur minimaal wakker ben, ik minimaal 1 boterham moet kunnen eten. Maar verder is het dus gewoon 3x ruk.
Tijdens lunch eet ik wel een boterham, want anders zie ik meteen de blikken van collega's en daar heb ik geen zin in en ik vind ook dat als ik al 5 uur minimaal wakker ben, ik minimaal 1 boterham moet kunnen eten. Maar verder is het dus gewoon 3x ruk.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Waarom slankie op brood?
Slankie omdat ik daar niet zo'n overvol gevoel van krijg. Kipfilet ook niet trouwens. Alles lijkt als een blok op m'n maag te liggen en ik vind veel smaken niet lekker (te overheersend, omdat het opeten ervan me al zo tegenstaat) en dan is slankie of kipfilet vrij neutraal. Dextro hou ik niet zo van, maar zal ik zeker morgen even kopen, ik weet wel dat dat kan helpen. Thnx!
Gast- Gast
Een bakje cherry tomaatjes, van die kleine komkommertjes, van die ronde worteltjes oid mee naar je werk zodat je misschien daar tussendoor toch iets van neemt als je het op je buro hebt staan, zodat je nog wat groente binnenkrijgt?
Of iets van een salade mee voor tussen de middag, dat dat misschien makkelijker weg eet dan een boterham?
Of juist ivm je drukke werkzaamheden even lunch wandelen, zodat je msischien net wat meer trek krijgt.
Of iets van een salade mee voor tussen de middag, dat dat misschien makkelijker weg eet dan een boterham?
Of juist ivm je drukke werkzaamheden even lunch wandelen, zodat je msischien net wat meer trek krijgt.
Laatst aangepast door rapa nui op vr 27 mei 2011 - 6:07; in totaal 1 keer bewerkt
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Voor je uit-eten-probleempje misschien alleen een voorgerecht bestellen? Heb je toch wat te eten, valt niet te zwaar en deze kosten niet zoveel als een hoofdgerecht..
Succes!
Succes!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
De oorzaak aanpakken, inderdaad. Al is waarschijnlijk dat makkelijk gezegd, moeilijk gedaan. Ik lees in een paar topics al van jou dat je veel werkt en ook erg gemotiveerd bent. Maar blijft je lichaam dit tempo wel trekken?
Verder heb je zo van die maaltijddrankjes, die kan je (hier in België, waarschijnlijk ook in NL) in de apotheek kopen. Daar zit alles van vitaminen en mineralen in wat je minimaal nodig hebt (en is licht verteerbaar). Verder ook de tijd en aandacht nemen om te eten, ook al is dat echt niet fijn. 'Mindfull' eten, zoals dat tegenwoordig heet.
Verder heb je zo van die maaltijddrankjes, die kan je (hier in België, waarschijnlijk ook in NL) in de apotheek kopen. Daar zit alles van vitaminen en mineralen in wat je minimaal nodig hebt (en is licht verteerbaar). Verder ook de tijd en aandacht nemen om te eten, ook al is dat echt niet fijn. 'Mindfull' eten, zoals dat tegenwoordig heet.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
heel herkenbaar voor mij.
Nu ik door deze periode heen ga ben ik ook binnen no time 11 kilo af gevallen. Het was veel te veel in 1 keer en dit resulteerde bij mij in duizelingen en omkiepen en erg flauw voelen.
Maar ondanks dat ik me zo flut voelde kreeg ik geen hap door mijn keel. Ik leef nu nog steeds vaak op 1 a 2 witte puntjes op een dag. En als mijn zoon hier is ook een warme maaltijd.
Ik heb dat patroon ook moeten door breken en dat deed ik door 's morgens al te beginnen met een klein ontbijt. En dat gaat nu wel heel goed. Zo goed dat ik honger heb zodra ik wakker ben.
De rest van de dag moet ik nog leren dat loopt nog niet maar dat komt wel weer.
Oh en idd crackers dat krijg ik wel makkelijk gegeten. Dus misschien dat je dat kan eten om in ieder geval iets binnen te krijgen.
Nu ik door deze periode heen ga ben ik ook binnen no time 11 kilo af gevallen. Het was veel te veel in 1 keer en dit resulteerde bij mij in duizelingen en omkiepen en erg flauw voelen.
Maar ondanks dat ik me zo flut voelde kreeg ik geen hap door mijn keel. Ik leef nu nog steeds vaak op 1 a 2 witte puntjes op een dag. En als mijn zoon hier is ook een warme maaltijd.
Ik heb dat patroon ook moeten door breken en dat deed ik door 's morgens al te beginnen met een klein ontbijt. En dat gaat nu wel heel goed. Zo goed dat ik honger heb zodra ik wakker ben.
De rest van de dag moet ik nog leren dat loopt nog niet maar dat komt wel weer.
Oh en idd crackers dat krijg ik wel makkelijk gegeten. Dus misschien dat je dat kan eten om in ieder geval iets binnen te krijgen.
Gast- Gast
Oke, dan begrijp ik het. Ik kan me ook goed voorstellen dat juist vet eten je nog meer misselijk maakt.
En soepen? Die zijn meestal lichtverteerbaar maar bevatten wel veel voedingstoffen.
En soepen? Die zijn meestal lichtverteerbaar maar bevatten wel veel voedingstoffen.
Gast- Gast
Heb het een klein poosje ook gehad door stress. Soep ging dan inderdaad makkelijker dan brood of ander warm eten. En ik had juist méér behoefte dan normaal aan groente, dat ging dan ook weer makkelijker dan bijv. aardappels en brood. Misschien een maaltijd soep proberen?
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het ook gehad de afgelopen weken, mijn eetlust is pas een beetje terug aan het komen sinds een paar dagen. Ik weet ook niet zo goed wat ik eraan moet doen, ik eet wat chocola en dat is het dan wel zo'n beetje. Tsja, het gaat vanzelf wel weer over.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ok ik ga nu even heel bot en belerend klinken en misschien zit ik ook helemaal fout. Ik denk dat je even heel goed aan jezelf moet gaan denken. Ga aub bij een dokter langs zoals ik jou berichten van de laatste weken zie zit je heel dicht tegen overspannen zijn/burn out aan. Zoals je nu aan het leven bent ga je het niet heel lang meer trekken. Je kan proberen meer te eten maar daar los je het probleem niet mee op. Je lichaam geeft op dit moment al heel veel signalen af waaraan af te leiden valt dat je jezelf heel erg aan het overbelasten bent. Daarnaast heb je daar ook het karakter voor (zoals ik het hier op het forum lees). Doe aub nu een stap terug nu je nog een mogelijkheid hebt al denk ik dat je al wel eens te laat zou kunnen zijn.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
"Vroeger" kon ik niet ontbijten. En ik moest net als jij vanalles wat niet fijn voelde. Het is gewoon een kwestie van doorzetten, hoe vervelend ook. Je beseft dat het niet goed voor je is om niet te eten, dus waarom zou je niet gewoon even doorzetten? Als je lichaam merkt dat je tegen de blokkade in gaat, zal hij het op een gegeven moment accepteren dat je blijft eten. Ook wanneer je verdriet hebt.
Gast- Gast
Wat een lieve en goede reacties. Vnvd heb ik mezelf gedwongen gewoon een hoofdgerecht te bestellen en het verschil werd al snel duidelijk. M'n zus en ik hadden hetzelfde en zij zei achteraf: "Koekoek, was dit het? Dit was echt niet vullend voor een hoofdgerecht." Ik heb de carpaccio braaf opgegeten, maar de salade maar deels (de dressing dreef op m'n maag leek het wel) en de patatjes heb ik aan de vriend van m'n zus gegeven en zelf een paar van gegeten, om vervolgens met een heel volle maag in de bios te zitten. Een soort van misselijk werd ik ervan en nog steeds eigenlijk.
Fairytale: je bent niet bot hoor, echt niet. De enige die daar goed in is op het forum ben ik geloof ik zelf.;-) Anyway, een burnout of overspannenheid zit ik niet tegenaan. Helaas heb ik hier wel ervaring mee gehad en dat was niet te vergelijken met wat ik nu voel. Ik zat toen wel tegen ondergewicht aan, maar geestelijk voelde ik me zoveel slechter dan nu. Ik was echt een opgelapt lijk en moest zelfs de wekker zetten als ik om 14 uur 's middags wakker wilde worden. Toen was echt alles teveel en ik kon gewoon niets meer, wilde me uit pure wanhoop het liefst laten opnemen. Niet omdat dat nou zo gezellig zou worden, maar ik wilde alleen maar rust en werd al helemaal nerveus als mijn telefoon ging. De symptomen die ik toen had, heb ik nu niet. Moe ben ik wel, maar dat ben ik vrijwel altijd op vrijdagavond. Ik geef er echter nu meer aan toe als in dat ik moest haasten voor de bus en dat vond ik al teveel moeite, dus heb gewoon een taxi gepakt, zodat ik alsnog snel thuis zou zijn. Wel een flesje Aquarius gehaald in de bios en daar ben ik nu van aan het drinken, want dat vind ik nog wel lekker smaken.
Fairytale: je bent niet bot hoor, echt niet. De enige die daar goed in is op het forum ben ik geloof ik zelf.;-) Anyway, een burnout of overspannenheid zit ik niet tegenaan. Helaas heb ik hier wel ervaring mee gehad en dat was niet te vergelijken met wat ik nu voel. Ik zat toen wel tegen ondergewicht aan, maar geestelijk voelde ik me zoveel slechter dan nu. Ik was echt een opgelapt lijk en moest zelfs de wekker zetten als ik om 14 uur 's middags wakker wilde worden. Toen was echt alles teveel en ik kon gewoon niets meer, wilde me uit pure wanhoop het liefst laten opnemen. Niet omdat dat nou zo gezellig zou worden, maar ik wilde alleen maar rust en werd al helemaal nerveus als mijn telefoon ging. De symptomen die ik toen had, heb ik nu niet. Moe ben ik wel, maar dat ben ik vrijwel altijd op vrijdagavond. Ik geef er echter nu meer aan toe als in dat ik moest haasten voor de bus en dat vond ik al teveel moeite, dus heb gewoon een taxi gepakt, zodat ik alsnog snel thuis zou zijn. Wel een flesje Aquarius gehaald in de bios en daar ben ik nu van aan het drinken, want dat vind ik nog wel lekker smaken.
Gast- Gast
Ik hoop toch dat je snel weer kunt 'opkrabbelen'!
Want tijdelijk wat oplossingen voor zo weinig eten kan in mij nog voorstellen.. Maar als je bijv. al een maand zo aan het kwakkelen bent qua voeding zou ik toch ook even langs de huisarts gaan. Je gaat je lichamelijk alleen maar ellendiger voelen zonder eten, je krijgt nog minder energie, je binnen en buitenkant worden er niet gezonder van, je kunt niet meer op je benen staan.. (en zo kan ik nog wel even doorgaan).. Ik heb zelf een periode gehad dat ik echt bijna niets at (op een gegeven moment kon ik net als jij aangeeft ook niet meer)..
Ik kwam er wel redelijk snel achter dat dat niet is wat ik wilde, en dat ik weigerde mijn lichaam zo te verzorgen.. Ik ging weer beter eten (dwingend door mijzelf) en ik voelde me weer opkrabbelen.. Had mij in tijden niet zo goed gevoeld alleen maar door voedingsstoffen.
Want tijdelijk wat oplossingen voor zo weinig eten kan in mij nog voorstellen.. Maar als je bijv. al een maand zo aan het kwakkelen bent qua voeding zou ik toch ook even langs de huisarts gaan. Je gaat je lichamelijk alleen maar ellendiger voelen zonder eten, je krijgt nog minder energie, je binnen en buitenkant worden er niet gezonder van, je kunt niet meer op je benen staan.. (en zo kan ik nog wel even doorgaan).. Ik heb zelf een periode gehad dat ik echt bijna niets at (op een gegeven moment kon ik net als jij aangeeft ook niet meer)..
Ik kwam er wel redelijk snel achter dat dat niet is wat ik wilde, en dat ik weigerde mijn lichaam zo te verzorgen.. Ik ging weer beter eten (dwingend door mijzelf) en ik voelde me weer opkrabbelen.. Had mij in tijden niet zo goed gevoeld alleen maar door voedingsstoffen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: