bbq tips
+7
TukTuk
Barbabella
studiebol
minoessepoes
Zonnetje
silly-one
Fortissimo
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
bbq tips
Ik vind dat het volgende week nog wat warmer wordt dan nu (en de weerman was ook positief gestemd) dus ik heb wat vrienden uitgenodigd voor een bbq.
Maar wat vinden jullie nog lekker dingen op de bbq? Lekker salades? Gewoon tips ik merk dat ik vaak hetzelfde neem dus vandaar dat ik hier om tips vraag!
Maar wat vinden jullie nog lekker dingen op de bbq? Lekker salades? Gewoon tips ik merk dat ik vaak hetzelfde neem dus vandaar dat ik hier om tips vraag!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: bbq tips
In een aluminium bakje de volgende dingen doen:
Gesneden ui, champignons, paprika, feta en andere dingen die je lekker vind, en deze op de BBQ zetten, tot alles gaar is, jummie
Gesneden ui, champignons, paprika, feta en andere dingen die je lekker vind, en deze op de BBQ zetten, tot alles gaar is, jummie
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Gamba's!! Lekker laten marineren in knoflook en dan op een aluminiumfolietje op de BBQ.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik maak er graag een pastasalade bij, fruitsalade en een rauwkost salade.
Zelf kruiden boter maken. Ongezouten roomboter mengen met kruiden van oil& vinager
Vlees zelf marineren en een favoriet is ' trekvlees' van de Aldi. APK met acuut kruiden rondgedraaid op een stokje. Lekker om te eten uit de hand.
Zelf kruiden boter maken. Ongezouten roomboter mengen met kruiden van oil& vinager
Vlees zelf marineren en een favoriet is ' trekvlees' van de Aldi. APK met acuut kruiden rondgedraaid op een stokje. Lekker om te eten uit de hand.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik maak ook graag zelf aardappelsalade. En een fruitsalade vind ik ook altijd lekker bij de barbecue.
Verder zijn pakketjes met zalm ook erg lekker op de barbecue.
En zelf kruidenboter maken inderdaad.
Verder zijn pakketjes met zalm ook erg lekker op de barbecue.
En zelf kruidenboter maken inderdaad.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
silly-one schreef:Ik maak er graag een pastasalade bij, fruitsalade en een rauwkost salade.
Ben toch wel benieuwd wat je hier mee bedoelt...
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:silly-one schreef:Ik maak er graag een pastasalade bij, fruitsalade en een rauwkost salade.
Ben toch wel benieuwd wat je hier mee bedoelt...
Spek. Stomme autocorrect op de iPad
silly-one- Ratel
Ik vind groenten spiesjes ook altijd wel lekker. Dan marineer ik ui, courgette, kerstomaatjes en champignons in olijfolie, knoflook en rozemarijn. Het liefst gewoon 's ochtends in de marinade zetten, dat is het 's avonds heerlijk, op een spiesje rijgen en zo de bbq op.
Ook maak ik vaak garnalenspiesjes, de garnalen gemarineerd in knoflook, olie en citroensap. Ook vind ik het wel leuk om net wat minder standaard dingen met gehakt te doen bijvoorbeeld balletjes maken met shoarma kruiden er doorheen en dan op spiesjes doen met paprika en ui, of lekker pittig Mexicaans kruiden met cayennepeper, komijn, oregano, zout en wat tomatenpuree bijvoorbeeld. Of hamburgers met wat kaneel, oregano en een blokje feta in het midden, een beetje Grieks achtig dus, of met Tandori kruiden en yoghurt en ga zo maar door.
Ik maak vaan aardappelsalade uit het boek, lange tafels van de AH, die is met uitgebakken en verkruimeld katenspek, rode ui, lente-ui, zure room en wat mayo gemengd en rucola. Ook maak ik vaak couscous salade met couscous geweld in tuinkruidenbouillion, tomaat, komkommer, rode ui, rucola, blokjes feta en zonnebloempitjes en een beetje olijfolie en citroensap. Pasta salade met kerstomaatjes, lente-ui, pittige geraspte kaas, pijnboompitten en een dressing van rode pesto, knoflook, citroensap en olijfolie (als we het als maaltijdsalade eten voeg ik ook nog kip toe), of een restje kaastortellini met verse spinazie bijvoorbeeld, of rijstsalade met rijst, heel veel kerriepoeder, rode en groene paprika, rode ui, (blokjes kip) en cashewnoten enz. Vaak maak ik gewoon iets aan de hand van wat er nog in huis is.
Ik vind trouwens heel simpel roomboter met verse bieslook, wat citroensap en zout heerlijke kruidenboter.
Ook maak ik vaak garnalenspiesjes, de garnalen gemarineerd in knoflook, olie en citroensap. Ook vind ik het wel leuk om net wat minder standaard dingen met gehakt te doen bijvoorbeeld balletjes maken met shoarma kruiden er doorheen en dan op spiesjes doen met paprika en ui, of lekker pittig Mexicaans kruiden met cayennepeper, komijn, oregano, zout en wat tomatenpuree bijvoorbeeld. Of hamburgers met wat kaneel, oregano en een blokje feta in het midden, een beetje Grieks achtig dus, of met Tandori kruiden en yoghurt en ga zo maar door.
Ik maak vaan aardappelsalade uit het boek, lange tafels van de AH, die is met uitgebakken en verkruimeld katenspek, rode ui, lente-ui, zure room en wat mayo gemengd en rucola. Ook maak ik vaak couscous salade met couscous geweld in tuinkruidenbouillion, tomaat, komkommer, rode ui, rucola, blokjes feta en zonnebloempitjes en een beetje olijfolie en citroensap. Pasta salade met kerstomaatjes, lente-ui, pittige geraspte kaas, pijnboompitten en een dressing van rode pesto, knoflook, citroensap en olijfolie (als we het als maaltijdsalade eten voeg ik ook nog kip toe), of een restje kaastortellini met verse spinazie bijvoorbeeld, of rijstsalade met rijst, heel veel kerriepoeder, rode en groene paprika, rode ui, (blokjes kip) en cashewnoten enz. Vaak maak ik gewoon iets aan de hand van wat er nog in huis is.
Ik vind trouwens heel simpel roomboter met verse bieslook, wat citroensap en zout heerlijke kruidenboter.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Lekkere dingen staan er tussen!
Minoessepoes dat boek van de AH heb ik hier volgens mij ook ik zal is naar dat recept kijken! Thanks!
Minoessepoes dat boek van de AH heb ik hier volgens mij ook ik zal is naar dat recept kijken! Thanks!
studiebol- Ratel
Oh en als ik zelf sate stokjes wil maken, hoe kan ik dat het beste doen?
Stukjes kipfilet? Maar welke marinade dan? Hoe maak ik die?
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Oh en als ik zelf sate stokjes wil maken, hoe kan ik dat het beste doen?
Een zakje Conimex sate marinade, veel ketjap, knoflook,sambal en dan stukjes kip of varkenshaas. Paar uurtjes marineren en mmmm je kunt er mij snachts voor wakker maken
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
studiebol schreef:Oh en als ik zelf sate stokjes wil maken, hoe kan ik dat het beste doen?
Dit is een lekkere marinade:
- Ketjap manis
- Olijfolie
- Klein gesneden uitje
- Geperste knoflook
- Honing
En dan een paar uur in laten trekken, jummie!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Visje in aluminiumfolie met verse kruiden en citroen Spiesjes met paprika/ui/champignon vind ik ook altijd erg lekker.
Gast- Gast
Steeltje van grote champignons halen en dan vullen met smeerkaas en in aluminiumfolie. Moet wel lang op de bbq.
En aardappels eerst voorkoken (kan ook in de magnetron), opensnijden en vullen met mais, kruiden en kaas en dan in aluminiumfolie.
En aardappels eerst voorkoken (kan ook in de magnetron), opensnijden en vullen met mais, kruiden en kaas en dan in aluminiumfolie.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:studiebol schreef:Oh en als ik zelf sate stokjes wil maken, hoe kan ik dat het beste doen?
Dit is een lekkere marinade:
- Ketjap manis
- Olijfolie
- Klein gesneden uitje
- Geperste knoflook
- Honing
En dan een paar uur in laten trekken, jummie!
Ik gebruik ketjap, sambal, gember (vers of siroop bijvoorbeeld), citroensap, lekker wat knoflook, een uitje en wat bruine suiker. Het liefst in de ochtend al lekker in de marinade zetten!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben zelf niet zo'n grote vleeseter, dus ik vind groentespeijes erbij altijd lekker (ik doe altijd simpel paprika, ui, champignons omdat ik dat zelf lekker vind, maar je kunt natuurlijk vanalles bedenken). Verder vind ik een vispakketje ook lekker, witvis (ik neem altijd pangasius) met bosui en lekkere kruiden in aluminiumfolie.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Voor visliefhebbers;
Zalmmoot op twee plakjes boter leggen
Hieroverheen
1 teentje gesneden knoflook
halve ui in stukjes
2plakjes salami
4 cherrytomaatjes
basilicum blaadjes
Wat peper en zout en klaar
De zalm verpakken in aluminium folie en op de bbq
Frisse salade
500 gram vlinder pasta
2 bakjes selderie salade
2 stronken prei
De pasta koken en laten afkoelen
De selderie salade erdoorheen mengen
De prei in stukjes snijden en alles mengen
Zalmmoot op twee plakjes boter leggen
Hieroverheen
1 teentje gesneden knoflook
halve ui in stukjes
2plakjes salami
4 cherrytomaatjes
basilicum blaadjes
Wat peper en zout en klaar
De zalm verpakken in aluminium folie en op de bbq
Frisse salade
500 gram vlinder pasta
2 bakjes selderie salade
2 stronken prei
De pasta koken en laten afkoelen
De selderie salade erdoorheen mengen
De prei in stukjes snijden en alles mengen
SaS- Fluisteraar
- Aantal berichten : 15
Punten : 17
Registratiedatum : 13-12-10
Barbabella schreef:studiebol schreef:Oh en als ik zelf sate stokjes wil maken, hoe kan ik dat het beste doen?
Een zakje Conimex sate marinade, veel ketjap, knoflook,sambal en dan stukjes kip of varkenshaas. Paar uurtjes marineren en mmmm je kunt er mij snachts voor wakker maken
Op de sambal na dan (ik ben gewoon geen fan van sambal) zeg ik hier ben ik het helemaal mee eens! Soms maak ik het ook zonder knoflook.
Verder maak ik eigenlijk altijd zelf knoflooksaus: zaanse mayonaise, een scheutje yoghurt, veel knoflook en bieslook of peterselie erbij.
Zelf hamburgers maken van rundvlees of gemengd gehad met shoarmakruiden, karbonadekruiden of paprikapoeder, peper zout en mosterd. Goed gemarineerde spare ribs doen het hier ook altijd goed. Verder heb maak ik eigenlijk altijd alle stokjes zelf, lekker gekruid varkensvlees of kippenvlees en daartussen ui en paprika. Speklappen haal ik altijd voor gemarineerd uit de winkel: smokey? smoked bacon? geen idee eigenlijk hoe ze heetten, ik pas standaard de goede uit het schap.
Als ik zin heb maak ik zelf rundvleessalade of aardappelsalade op verschillende manieren, dat is maar net waar ik zin in heb.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb altijd een potje marinade van de toko. Daar heb je verschillende staan. Gisteren zelf de 'zoete' marinade gemengd met een pittige Surinaamse chutney. Die is zeker voor herhaling vatbaar.
silly-one- Ratel
Mizz_S schreef:Ik ben zelf niet zo'n grote vleeseter, dus ik vind groentespeijes erbij altijd lekker (ik doe altijd simpel paprika, ui, champignons omdat ik dat zelf lekker vind, maar je kunt natuurlijk vanalles bedenken). Verder vind ik een vispakketje ook lekker, witvis (ik neem altijd pangasius) met bosui en lekkere kruiden in aluminiumfolie.
Dit!
En zelf je sausjes/kruidenboter maken. Het is een kleine moeite en zoooo veel lekkerder!
Knoflooksaus: Mayonaise (of een variant erop) met yoghurt of kwark, knoflook, verse kruiden en peper en zout
Cocktailsaus: Mayonaise (of een variant erop) met een beetje yoghurt of kwark, ketchup of tomato fritto en eventueel whiskey (of vieux, cognac, armagnac.. Net dat wat je in huis hebt, je hebt echt maar een eetlepel (of twee) nodig)
Kruidenboter: Roomboter, kruiden, knoflook, peper en zout
Citroenkip (citroen, knolfook, rode peper, zout)
Maiskolven
Gehaktballetjes
Spareribs
Speklapjes (eventueel lekker gemarineerd in ketjap, kerriepoeder, gember, knoflook, sambal)
Je zou ook een forel of zalmforel kunnen doen, die hoeft niet in alluminiumfolie.
Wat ik ook altijd doe: komkommer in repen, cherrytomaatjes en bleekselderij. Dan heb je tussendoor iets gezonds te snacken!
Mrs. Lovett- Fluisteraar
- Aantal berichten : 36
Punten : 36
Registratiedatum : 10-05-13
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: