Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips!

5 plaatsers

Ga naar beneden

Tips! Empty Tips!

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 8:35

Ik ben toe aan een topic waarin je klus- en woontips kan stellen!

Weet nog steeds niet wat ik voor het keukenraam moet kopen. In eerste instantie dacht ik aan houten luxaflex maar daar is te weinig ruimte voor boven het raam. Het raam kun je gewoon open zetten maar ik zal m vaker op kiep stand willen. Alleen is er niet veel ruimte boven het raam. Ok, dan maar een rolgordijn dacht ik.. Maar geen idee hoe ik dat dan het mooist ophang! Het moet dan natuurlijk ook voor het zijraam maar het raam wat open kan gaat daar vlak langs. Heel stom gemaakt.
Dus ben benieuwd naar een goed idee!

Foto weg

Verder wilde ik een houten tafel wit beitsen. Had hem ontvet, geschuurd en weer ontvet voordat ik ging verven maar de verf trekt helemaal in! Weet niet wat ik er nu mee moet! kan het natuurlijk altijd nog dekkend wit verven maar het leek me juist mooi als je de houtnerven nog goed zag..

Ziet er een beetje raar uit met de poten los op de tafel Wink maar de voorste poten dus net geschilderd maar zag je uiteindelijk niks meer van.
Foto's weg


Laatst aangepast door Elodie op zo 23 sep 2012 - 4:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Niekske ma 19 maa 2012 - 20:54

Kun je voor de ramen in de keuken geen smal rolgordijntje/luxaflex op het zwarte raam (laten) maken? En voor de andere ramen dezelfde, maar dan groter. Het moet mogelijk zijn om zulke raambekleding aan de zijkanten vast te maken, zodat het gordijn niet van het raam af hangt als je het raam op kiepstand zet. Maar misschien is dat niet eens nodig voor een klein stukje...

Voor de verf heb ik helaas geen advies!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Caresses ma 19 maa 2012 - 21:02

Volgens mijn moet rolgordijn prima lukken.
Eventueel kan je een houten blokje in de hoek plaatsen waar je de rolgordijnen aan kan bevestigen.
Door te zorgen dat de rol zichtbaar is van binnen, (dus de flap zo dicht mogelijk bij het raam), kan je zowel het rolgordijn er hebben (op je linker raam) en tegelijk kan denk ik dat raampje open.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Parisienne ma 19 maa 2012 - 21:27

Shutters zouden ook erg leuk staan vind ik! Kiepramen kunnen daardoor ook gewoon open. Misschien kan je daar eens voor kijken en informeren naar de kosten?

Tips! Shutters-Inspiratie-02

Tips! Shutters-Inspiratie-04
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Paper Crown ma 19 maa 2012 - 23:45

Parisienne, Shutters zijn zoooo mooi inderdaad. Maar het is echt superprijzig. Ik had ergens gelezen dat Elodie dat niet wilde uitgeven. Om je een vergelijking te geven, wij zijn voor 1 raam van 1.80cm breed en 1.60 hoog €1200.- kwijt.

In ons huidige huis hebben wij dit ook Elodie, zo'n raam dat bijna tegen het plafond zit waardoor je dat raam dus niet kunt gebruiken! Echt zo irritant en niet overnagedacht! Want wat je ook oprolt, opvouwt, optrekt zit daar boven vast en dan kan het raam niet meer open. Plisse gordijnen al gezien?
Tips! Plissegordijnen4
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Jerry di 20 maa 2012 - 4:41

Voor de verf: eerst grondverf gebruiken Idea


Edit, oh, wacht, je wilt ze beitsen...

Wiki zegt: "Beitsen is het aanbrengen van een transparante of dekkende laag om vezels van b.v. hout te beschermen tegen weer en wind en een mooi uiterlijk te geven. In tegenstelling tot lak (in de volksmond vaak verf genoemd) en vernis dringt beits gedeeltelijk in het hout[1]. Beitsen die voor buiten geschikt zijn hebben meestal een vochtregulerende werking en bieden vaak een UV-bescherming. Ook zijn er beitsen die alleen maar een kleurverschil maar geen bescherming geven. Er zijn beitssoorten op water-, olie- en alcoholbasis. Bij transparante beitsen wordt gebruikgemaakt van verschillende kleuren om de suggestie van verschillende houtsoorten te geven.
Alle houtsoorten kunnen worden gebeitst. Naaldhoutsoorten geven, door het in meer of mindere mate aanwezig zijn van hars, meer problemen dan loofhoutsoorten. Het is in alle gevallen belangrijk dat het hout goed wordt voorbewerkt door het glad te schuren en stof- en vetvrij te maken."

Beits hoort er dus ook wat in te trekken... Maar wil je een white-wash-effect krijgen? Daar is wel speciale verf voor... Beits is dacht ik meer voor buiten, maar ja, wie ben ik :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Parisienne di 20 maa 2012 - 4:46

Shutters zijn inderdaad erg duur, mijn vader heeft ze en verkoopt/plaatst ze (foto's komen ook van zijn site). Heb niet gelezen dat Elodie er niet veel aan uit wilde/kon geven, staat volgens mij ook niet in de openingspost, dus vandaar dat ik deze optie toch opperde Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Paper Crown di 20 maa 2012 - 4:53

Parisienne schreef:Shutters zijn inderdaad erg duur, mijn vader heeft ze en verkoopt/plaatst ze (foto's komen ook van zijn site). Heb niet gelezen dat Elodie er niet veel aan uit wilde/kon geven, staat volgens mij ook niet in de openingspost, dus vandaar dat ik deze optie toch opperde Wink

Nee klopt hoor, staat niet in dit stukje hierboven maar al eerder had ze dat aangegeven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:53

Caresses schreef:Volgens mijn moet rolgordijn prima lukken.
Eventueel kan je een houten blokje in de hoek plaatsen waar je de rolgordijnen aan kan bevestigen.
Door te zorgen dat de rol zichtbaar is van binnen, (dus de flap zo dicht mogelijk bij het raam), kan je zowel het rolgordijn er hebben (op je linker raam) en tegelijk kan denk ik dat raampje open.

Dat is een goede!! Wat minder mooi maar dan zal het waarschijnlijk wel lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:56

Jaaa shutters zijn mooi I love you maar zoals CKC al aangaf, dat gaan we niet doen. Te weinig budget.

He dat is ook leuk zie ik, die plisse gordijnen.. Je kan het ook kopen voor ramen die opengaan. Dan ziet het er zo uit:

http://www.luxaflex.nl/zonwering/binnenzonwering/plisse-shades/?gclid=CJayktC89q4CFVEjfAodUQ1azQ#details

Maar dan vraag ik me weer af of het er niet vreemd uitziet als de rest wel op een normale manier hangt.. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips! Empty Re: Tips!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum