Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verliefd geworden op een tbs'er

+13
Pussycat
May
Cheesegirl
luisa
Susan
TGR
Lady4
Antibes
RYW
Zwerver
Shisha
Atelier Madame
pinklady85
17 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

verliefd geworden op een tbs'er - Pagina 4 Empty Re: verliefd geworden op een tbs'er

Bericht  Jeanette vr 27 mei 2011 - 21:31

Elodie schreef:Oef, dat zou ik toch echt niet aandurven.

+1

Maar ik kan in het beeld van TO kijken, dus kan er verder ook geen oordeel over vellen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verliefd geworden op een tbs'er - Pagina 4 Empty Re: verliefd geworden op een tbs'er

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 21:49

TO, er staat me een verhaal bij van een forummer die een huiselijk geweldverleden heeft, een kindje heeft uit die relatie en vervolgens samen met haar kindje aan die man ontvlucht is door naar een blijf van m'n lijf-huis te gaan en daar een heel hulpverleningstraject heeft gevolgd. Er staat me ook lichtjes bij dat jij die forummer bent, is dat zo? Zo niet, mijn excuses, dan heb ik niks gezegd, dan kun je nu ophouden met lezen Wink Maar zo wel... Zou je dan niet een relatie met meer zekerheid, meer veiligheid willen? Een hoop ellende heb je al gehad, en een veroordeling voor een steekpartij is niet niks... En ja, natuurlijk maakt iedereen fouten, en verdient iedereen een eerlijke kans, maar toch. Wat verdien jij?
Als drugs en drank een trigger kunnen zijn in zijn gedrag, wie garandeert jou dat hij nooit meer gaat drinken en nooit te diep in het glaasje kijkt? En doet hij dat wel, wat zijn de gevolgen daarvan? Voor hem, voor jou, voor je kindje? Je hebt tenslotte wel een zoontje.

Gast
Gast

Bericht  May vr 27 mei 2011 - 21:58

Persephone schreef:ABE, voorzichtigheid heeft niets met vooroordelen te maken.

Daarnaast, iedereen verdient een tweede kans, maar haar kind verdient een veilige en stabiele omgeving om in op te groeien, en het is háár verantwoordelijkheid om die te bieden. TOV van die man heeft ze geen enkele verantwoordelijkheid om hem een tweede kans te bieden, want haar prioriteiten horen bij haar kind te liggen, niet bij die man. Dus het gaat er niet om of het 'haar man' is en dat ze 'gelukkig moet worden'.
+1 Als ze geen kind had gehad was mijn reactie anders geweest dan dat die nu is. En wat ik van de TO gelezen heb is nou niet dat ze heel stabiel is in relaties, en dat is niet erg. Maar je hebt wel een kind waar je de verantwoordelijkheid over hebt. En dat is de allergrootste prioriteit die je hebt op zo'n moment.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Merai za 28 mei 2011 - 3:14

May schreef:

Daarnaast, iedereen verdient een tweede kans, maar haar kind verdient een veilige en stabiele omgeving om in op te groeien, en het is háár verantwoordelijkheid om die te bieden. TOV van die man heeft ze geen enkele verantwoordelijkheid om hem een tweede kans te bieden, want haar prioriteiten horen bij haar kind te liggen, niet bij die man. Dus het gaat er niet om of het 'haar man' is en dat ze 'gelukkig moet worden'.
+1 Als ze geen kind had gehad was mijn reactie anders geweest dan dat die nu is. En wat ik van de TO gelezen heb is nou niet dat ze heel stabiel is in relaties, en dat is niet erg. Maar je hebt wel een kind waar je de verantwoordelijkheid over hebt. En dat is de allergrootste prioriteit die je hebt op zo'n moment.

+1
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 3:22

Merai schreef:
May schreef:

+1

Dat snap ik volkomen. Ik snap volkomen dat ze haar kind op de 1e plek moet zetten en dat als ze een man vindt, dat deze goed voor haar en haar kind moet zijn. Maar waarom zou deze man geen aanvulling op haar leven kunnen zijn? Waarom zou zij deze man aan de kant moeten schuiven, omdat hij een TBS'er is? Ik snap dat er een extra risico is dat het mis gaat, dat het met de man in kwestie misgaat, dat het kind de dupe kan zijn van zijn eerder gemaakte fouten, welke hij weer maakt. Maar ze kan ook een leuke man treffen in een café, welke net zo verknipt is als de TBS'er en nog grotere fouten maakt dan deze man ooit heeft begaan.

In dat opzicht vind ik dat deze man ook een tweede kans verdiend. En heel eerlijk? Tot nu toe, van wat ik heb gelezen, vind ik dat hij goed bezig is met zijn herstel en vooral door haar in zijn herstel te betrekken. Ik snap de bezorgdheid wel, wat ik las als vooroordelen, maar in elk persoon kan een 'gek' iemand schuilen en om hem dan geen kans te gunnen, vind ik persoonlijk erg jammer.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 28 mei 2011 - 3:40

Oh, ik zeg ook zeker niet dat het nooit goed kan gaan en dat je nooit een relatie aan moet gaan met iemand die TBS heeft (gehad), er zullen vast zat gevallen zijn waarin het goed gaat. Ik vind alleen dat je het niet moet doen vanuit de gedachte dat iedereen een tweede kans moet krijgen, want niemand heeft récht op een kans in een relatie, zelfs niet op een eerste. Een relatie bestaat altijd op basis van vrijwilligheid van beide partijen. Uit het zinnetje 'iedereen verdient een tweede kans' proef ik een soort plichtsgevoel, alsof je die ander onrecht aandoet door het niet te willen. Als om wat voor reden dan ook niemand een relatie met je wil dan is dat ontzettend rot, maar er wordt je geen enkel onrecht aangedaan aangezien iedereen vrij is om wel of niet voor een bepaalde partner te kiezen en je gelukkig geen verantwoording hoeft af te leggen over de reden die je daarvoor hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 3:57

Susan; Op die manier heb ik nooit naar een tweede kans gekeken. Maar ik zie wel iets in jouw verhaal waar ik nooit over heb nagedacht. Ik ga er eens over nadenken hoe ik dit zelf zie en kom hier later op terug.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 6:40

Susan, daar heb je wel een punt. En ik ben het wel met je eens. Je moet iemand geen 2e kans geven omdat diegene dat verdient. Maar alleen als je het zelf ook echt wilt. Het is maar net hoe je het opvat. Het kan idd als een verplichting over komen. Maar ook anders, ik weet alleen even niet hoe ik dat kan uitleggen. Dat ze zich niet tegen moet laten houden omdat hij een tbser is. Dat ook al heeft hij fouten begaan, verdiend hij ook de kans om het goed te kunnen doen. Tenminste, als ze het ook echt wil. Dus niet uit verplichtings gevoel zoals jij omschrijft. Met wel wat meer voorzichtigheid wat betreft haar zoontje.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zoals ik het bedoel.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: