Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

what to do...verliefd op een vrouw

+3
khaleesii
Steep
Kaboutertje
7 plaatsers

Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 3:26

ik heb even wat advies nodig. Ben trouwens met een ander account actief op dit forum maar nu even anoniem omdat ik er niet echt graag mee te koop loop. Ik zal het proberen kort te houden. Zit in een lange relatie met een man, heb ook interesse in vrouwen en dat is bij mijn man bekend. Ik heb altijd gezegd nooit verliefd te kunnen worden op een vrouw, toch is dit een tijdje geleden gebeurd. Echt een super fijn gevoel, en we hebben in een korte tijd een paar dates gehad (wat bij beide partners bekend was) en dat was best heftig (als in gevoelens krijgen waarvan ik dacht dat ik ze nooit zou kunnen hebben voor een vrouw). Het ligt allemaal natuurlijk erg ingewikkeld, want ondanks de ' toestemming' van de partners speelt er ook jaloezie mee.
Ik en die andere vrouw hebben daar open over gesproken, dat wanneer 1 van ons 4 het niet leuk meer vindt..we er ook mee moeten stoppen.

Nu is het dus zo ver gekomen dat ik het contact heb ' verbroken'. Dit omdat ik echt verliefd op haar ben geworden en een enorme behoefte heb om haar regelmatig te zien. Echter, zij houdt afstand vanwege haar vriend (wat ik ook heel goed snap) maar wat bij mij gevoelens van teleurstelling veroorzaakt. In de tussentijd hebben ook beide partners met ' vlagen' aangegeven jaloers te zijn..maar toch wilden ze ons niets verbieden. Mijn verwachtingen zijn gewoon heel anders gebleken dan haar verwachtingen. Ik wil haar regelmatig zien en concreet iets afspreken. Zij is meer van ' we zien wel' en daarnaast heeft ze het heel erg druk met andere dingen, waardoor ik het gevoel had dat ze geen tijd voor mij wilde vrijmaken. Verstandelijk snap ik waarom ze afstand houdt maar het frustreerde mij zo erg waardoor ik dus heb besloten om mijzelf te beschermen en ermee te stoppen, hoe leuk ik haar ook vindt. (trouwens tijdens de dates was wel duidelijk dat zij mij ook echt heel leuk vindt..dus in real life is het oke, alleen de momenten tussendoor is het zo zwakjes)

En nu zit ik dus met een enorm dilemma...want ik laat nu een enorm leuke meid lopen, die ik ook gewoon ' af en toe' zou kunnen zien. Ik zou mijn verwachtingen bij moeten stellen en moeten accepteren dat het niet wordt zoals ik wil. Maar diep van binnen weet ik dat mijn gevoelens alleen maar heftiger gaan worden als ik haar blijf zien, en dan vast een volgende keer weer er tegen aan loop dat ik me zo kut voel omdat ik weinig van haar hoor.

Mijn man had gisteren met haar besproken om eens met zn vieren te kletsen etc. Ik heb dit nu ook afgeblazen, maar reageerde puur uit mijn emotie (bang om afgewezen te worden..en dus heb ik het maar gedaan..) Het ene moment denk ik, ik heb hier goed aan gedaan. Het andere moment denk ik, waarom stel ik mezelf zo aan en kan ik niet gewoon genieten van de momenten dat ik haar wel kan zien ookal is het weinig. Vooralsnog staan onze partners er nog steeds achter. Ik vrees dat ik mijn eigen glazen al heb ingegooid door te zeggen geen contact meer te willen dus daarom wil ik echt even de tijd nemen hier nog over na te denken voordat ik haar alsnog laat weten haar toch graag nog te zien.

Dus ja....wat is wijsheid...?
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 3:37

Maar wat nou als je er wel mee door was gegaan? Dan had je een relatie met je man en met haar willen onderhouden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 3:40

Nouja mijn ideaalbeeld was inderdaad een relatie houden met mijn man en haar als mijn vriendin te zien, die ik regelmatig zie (niet wekelijks ofzo maargoed dat er wel een soort regelmaat in zit en niet zomaar 2 maanden niet ofzo). Als ik het zo opschrijf klinkt het echt stom..alsof ik kan denken dat het goed zou gaan om twee relaties te onderhouden. Een relatie met haar zie ik dan ook wel anders...niet zoals met iemand waarmee je samenwoont ofzo.
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 3:42

dus de optie was er om te accepteren om haar gewoon af en toe eens te zien (waarbij er zo weken of maanden tussen kunnen zitten), maar ik heb dus voor mezelf besloten blijkbaar dat niet te willen omdat ik haar zo leuk vind en nu baal ik dus...of is het sowieso gedoemd te mislukken?


Laatst aangepast door khaleesii op ma 10 jun 2013 - 3:43; in totaal 1 keer bewerkt
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Kaboutertje ma 10 jun 2013 - 3:43

Lijkt me lastig..

Persoonlijk denk ik niet dat het zou werken. Je geeft aan dat jullie vriendjes nu al jaloerse gevoelens hebben. Hoe zie je dat voor je als jullietwee een soort van relatie aangaan? Ik denk dat het ergens fout zal gaan,vroeg of laat.

Hoe zou jij het vinden als jouw partner zoiets voorstelde?
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 3:43

Als jij je relatie met je man wilt behouden en zij met haar vriend dan lijkt me dit de beste oplossing ja. Hoe vervelend het ook is. Maar verliefdheden kunnen ook weer over gaan gelukkig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Steep ma 10 jun 2013 - 3:44

Ik heb niet helemaal duidelijk wat je nou van haar wil. Wil je een relatie of wil je vrienden zijn?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 3:47

Als mijn man dat wilde, kan ik me eigenlijk geen voorstelling bij maken, maar op 1 of andere wonderlijke manier stonden beide partners er zo in (en begrepen wij dit eigenlijk niet echt, maar waren natuurlijk blij dat we er zo open mee om konden gaan).
Dus ja andersom zou ik het niet leuk vinden, maar omdat dat echt niet aan de orde is, is het lastig te beoordelen.

Ik vraag me af of het wel zou werken als ik haar eens in de zoveel tijd zou zien en tussendoor niet te veel zou ingaan op mijn gevoelens voor haar. Zodat er ook niemand jaloers zou worden oid. Maar dat houdt in dat ik ' moet doen alsof' het me allemaal niet kan schelen als ik tussendoor niks van haar hoor...maar dat diep van binnen juist heel graag zou willen..
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 3:49

Steep schreef:Ik heb niet helemaal duidelijk wat je nou van haar wil. Wil je een relatie of wil je vrienden zijn?

In eerste instantie wilde ik er een naam aangeven, dat ik haar kon zien als ' mijn vriendin'. Nu is inmiddels wel duidelijk dat dat een beetje onrealistisch is. Dus de optie bleef over om haar gewoon af en toe eens te zien...niet als ' gewone' vrienden ofzo..wel meer dan dat aangezien er wel gevoelens bij komen van beide kanten.
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Steep ma 10 jun 2013 - 3:54

khaleesii schreef:
Steep schreef:Ik heb niet helemaal duidelijk wat je nou van haar wil. Wil je een relatie of wil je vrienden zijn?

In eerste instantie wilde ik er een naam aangeven, dat ik haar kon zien als ' mijn vriendin'. Nu is inmiddels wel duidelijk dat dat een beetje onrealistisch is. Dus de optie bleef over om haar gewoon af en toe eens te zien...niet als ' gewone' vrienden ofzo..wel meer dan dat aangezien er wel gevoelens bij komen van beide kanten.

Hmm, dus nogal een grijs gebied. Ik zou daar niet voor kiezen. Je schrijft dat jij wel verliefde gevoelens hebt, maar ook dat jullie verwachtingen van elkaar of de situatie niet op 1 lijn liggen. Dan lijkt het mij dat het erg ingewikkeld wordt en alle partijen eigenlijk niet goed weten wat de bedoeling is. Maar ik zit niet in de situatie dus misschien werkt het niet zo natuurlijk. Ik zou het moeilijk vinden om een grens aan te geven dan..

Edit: en dat er aan het einde van de rit iemand gigantisch gekwetst wordt. .
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 3:59

Ja klopt, is ook onduidelijk en vaag. Denk dat je dat goed verwoord ja. Maar het is zo tegenstrijdig gevoel omdat ik het ook weer heel jammer vindt om haar nooit meer te kunnen zien.
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 4:01

Maargoed daarom was ook een gesprek met ons 4ren gepland om ook eens te horen hoe de ander(en) er in staan enz. Dat heb ik voor nu afgezegd...terwijl het ook mogelijk had kunnen zijn dat we allemaal hetzelfde denken / voelen over de situatie...
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Steep ma 10 jun 2013 - 4:02

Misschien niet nu, maar in de toekomst zou wel contact mogelijk zijn?

Is zo'n gesprek ook wat jij wil? Weten alle partijen van jouw verliefde gevoelens? Want dat maakt het wel erg anders denk ik.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 4:27

Gisteren had ik zoiets van nee geen behoefte aan een gesprek want voor mij veranderd dat niets, en ben ook bang om dan te merken dat het toch niet gaat werken. Dan hou ik liever de dates als positieve afsluiting in m'n hoofd.

Zij weet dat ik verliefd ben op haar, mijn man ook, haar vriend weet ik niet of hij het weet maar als hij slim is heeft ie dat wel door.
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  snoezel ma 10 jun 2013 - 5:39

Ik vind "verliefd" altijd zo'n wazige uitdrukking... Wat is verliefd zijn? Is dat kriebels krijgen van iemand? Die kriebels vaker willen? Ermee samen willen wonen?

Ik heb dezelfde situatie meegemaakt als jij. Ik denk bijna exact hetzelfde... Ikzelf kon het goed plaatsen bij mezelf. Ik had enorme kriebels, werd blij als ik een berichtje kreeg, kreeg kriebels van flirts.. MAAR ik had niet het gevoel dat ik met haar de rest van mijn leven wilde spenderen... Dat ik mijn man in wilde ruilen voor haar. Dus nee, wat dat betreft kon ik het zelf goed verantwoorden naar mezelf toe. Ik merkte echter wel dat mijn man er zijn vraagtekens bij kreeg, zeker omdat ik die kriebels niet goed uit kon leggen aan hem. Dat het mijns insziens onschuldig was...

Weet je, je bent met 4 mensen en het is een uitzonderlijke situatie. Ik denk dat het heel lastig is om iedereen op 1 lijn te krijgen.
Bij mij is het uiteindelijk mis gegaan omdat zij totaal freakte bij alles wat ze voelde. Ze heeft een soort bindingsangst en vond het doodeng om mij "erbij te hebben". Vanaf toen werd het contact van dagelijks en wekelijks zien (terwijl ze 80km verderop woont), tot een keer in de zoveel weken. En dat werkte voor mij niet, dus dat werd dan ook alleen op vriendschappelijke basis... Meer niet.
Tja, ik heb de afweging moeten maken en ze is me te dierbaar en te bijzonder om haar helemaal niet meer te zien. In mijn geval is het ook gewoon een meisje met een gebruiksaanwijzing, en heb ik er dus bewust voor gekozen dan maar zo vrijblijvend en dan elkaar gewoon af en toe zien... Ik moet wel zeggen- als we elkaar zien is het ook gewoon weer super vertrouwd en hebben we de grootste lol en is het ook gewoon goed. Ik doe het daar voor...

Ik vond het een super leuke periode, maar ik denk niet dat ik het snel nogmaals zou doen... Het is zo complex... Een gesprek zou zeker ook een goede bijdrage aan het geheel zou kunnen geven. Weer even alles uitspreken, maar ik snap dat je er op een gegeven moment gewoon ff klaar mee was, dat krijg je met al die gevoelens.

Succes!





snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  SoGood ma 10 jun 2013 - 7:00

Ik vind het heel vervelend voor je maar ik denk dat deze specifieke situatie zo ingewikkeld is en je vanuit 4 verschillende partijen met teveel emoties/gevoelens te maken krijgt dat je jezelf uiteindelijk alleen maar veel pijn en verdriet op de hals haalt.

Hoe spannend, leuk en interessant het op dit moment misschien voelt. Verliefdheid is een rot emotie omdat die ervoor zorgt dat je moeilijk een situatie objectief kan bekijken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Artemis ma 10 jun 2013 - 7:23

Ik denk dat het er niet toe doet of het een man of een vrouw is. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar dan met een man. Die zag ik af en toe naast mijn relatie, maar dat leverde levensgrote problemen op. Precies wat jij beschrijft eigenlijk, als we elkaar zagen was dat fantastisch, maar de periodes daartussen waren niet te doen. Ik kon dat absoluut niet handelen.
Ik zou het liefst elke week afspreken, maar dat ging niet, en als er dan weer eens 3/4 weken tussen zaten vond ik dat echt afschuwelijk.

Ik denk dat een verliefdheid ervoor zorgt dat je zoveel mogelijk bij de ander wilt zijn, ik kon dat maar matig combineren mrt mijn relatie. Het datum opzich was prima te combineren, maar de intensiteit van het contact tussendoor eigenlijk niet.

Nu deed hij het stiekem en dat maakt het lastiger, maar in jouw geval zou je ook meer tijd samen willen doorbrengen en dat gaat niet. Het tussendoor uit je hoofd zetten is een optie, maar daar ben ik persoonlijk bijzonder slecht in.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii ma 10 jun 2013 - 9:17

Bedankt allemaal voor de reacties. Verstandelijk gezien weet ik dat het niet heel positief zal uitpakken. Maaarja gevoelsmatig ...

Het is inderdaad complex, maar ben stiekem nieuwsgierig of dit bij sommigen wel kan slagen...en nu zal ik het waarschijnlijk nooit weten..
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 9:41

Persoonlijk zou ik het te risky vinden om zo'n constructie binnen mijn relatie toe te laten. Verliefd = verliefd, of dat nu op een man is, of op een vrouw. Heel leuk natuurlijk en misschien kan zoiets tijdelijk best goed gaan, maar uiteindelijk geloof ik toch dat het meer problemen zal opleveren, dan dat het plezier oplevert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  snoezel ma 10 jun 2013 - 20:06

Ik ben ervan overtuigd dat het best zou kunnen lukken, maar wel met heel veel randvoorwaarden... Bij ons is het best heel lang goed gegaan. Maar al die mitsen en maaren.. Pffff... Mad

Hoe is het nu met je? Al verder contact gehad?
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii di 11 jun 2013 - 6:09

Ik heb nog geen contact gehad, maar ga haar nog wel bellen om even met haar te kunnen praten/haar kant van het verhaal te horen. Want die kans is er nog niet echt geweest. Ook weer typisch voor haar dat ze zich er dan bij neerlegt,maar haar diepere gevoelens hierover weet ik niet.
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Lady4 di 11 jun 2013 - 8:01

Volgens mij wordt het tijd dat je dit gaat afkappen. Je vriend heeft er duidelijk moeite mee en in mijn beleving kaakt het dan niet uit of je verliefd bent op een man of een vrouw. Het is een ander en je vriend kan dit niet. Maak mooie dingen niet kapot.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  khaleesii wo 12 jun 2013 - 0:25

Inmiddels heb ik haar gesproken, fijn om even alles te bespreken en haar kant te horen. We hebben besloten om toch met z'n vieren iets te gaan eten en kletsen, gewoon om ook te bepalen wat ieder van ons er nu van vindt en hoe we ons erbij voelen. Misschien is het daarna klaar, misschien is er een vorm te vinden waar iedereen " vrede" mee kan hebben
khaleesii
khaleesii
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 13
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

what to do...verliefd op een vrouw Empty Re: what to do...verliefd op een vrouw

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum