Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verliefd geworden op een tbs'er

+13
Pussycat
May
Cheesegirl
luisa
Susan
TGR
Lady4
Antibes
RYW
Zwerver
Shisha
Atelier Madame
pinklady85
17 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

verliefd geworden op een tbs'er Empty verliefd geworden op een tbs'er

Bericht  pinklady85 do 26 mei 2011 - 21:54

*weg*

Laatst aangepast door pinklady85 op ma 30 mei 2011 - 20:42; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ..)
pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verliefd geworden op een tbs'er Empty Re: verliefd geworden op een tbs'er

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:00

Tja..

Kan ik hier iets van vinden? Ik denk het niet. Zoals je zegt; Verliefdheid hou je niet tegen. Maar je kunt nog wel reëel blijven.
Iemand krijgt niet zomaar TBS.. Dan is er best wel wat aan de hand. En ik lees in je onderschrift, dat je een kindje hebt. Op de een of andere manier zou ik dan voorzichtiger zijn dan ooit..

Maar desondanks, het is en blijft jouw keuze.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:04

Op zich snap ik dat je verliefd wordt op een TBS'er. Dat zijn namelijk ook gewoon mensen en er zitten best leuke kerels tussen.

Maar, je hebt een kind, en dat brengt wel een héle grote verantwoordelijkheid met zich mee. TBS is niet zomaar iets, het is niet zomaar een misstap die hij heeft begaan. Hij heeft een psychiatrische stoornis, anders kreeg hij geen TBS maar gevangenisstraf. Dat houdt wel in dat er dus iets 'mis' is met hem.

Ik vind het heel goed dat hij zo open is over zijn TBS en dat hij je meeneemt naar de kliniek. Dat is heel goed. Maar wees alsjeblieft voorzichtig, want je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf, maar ook voor je kind. En zo'n actie als hij heeft uitgehaald kan weer voorvallen. En dan kan ook jij, of je zoon de dupe zijn, in principe.

Dus wees terughoudend, stel je zoon niet meteen aan hem voor. Doe het rustig aan, luister naar zijn behandelaar over wat die te zeggen heeft over de behandeling van je vriend en over het risico. Hij word goed in de gaten gehouden en het risico wordt goed ingeschat, daar kun je vanuit gaan. Hoe goed houd hij zich aan de voorwaarden? Had hij een drugs/alcoholprobleem en is het daardoor mis gegaan? Hoe ziet zijn strafblad er verder uit? Hoe praat hij over zijn behandeling en over zijn delict?

Allemaal héél belangrijke punten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:07

Oh en tussen iemand niet veroordelen omdat hij een fout heeft gemaakt en zonder enige terughoudendheid een relatie aangaan en doen alsof je neus bloedt zit een wereld van verschil. Hou dat goed in de gaten. Iedereen verdient een tweede kans, vind ik ook, maar die mag je nooit zomaar geven ten koste van jezelf of je kind.

Je moet wel enige afstand houden, zeker tot aan dat gesprek. En dikke kans dat hij gewoon verplicht is om te melden dat hij een relatie aangaat en dat hij verplicht is om je mee te nemen voor een gesprek, zodat jij ook weet waar je aan begint.

In de problemen omtrent je zoon kom je niet direct, maar hou er rekening mee dat bijv. je ex het niet tof zal vinden, en hij zal zomaar het AMK in kunnen schakelen als hij het onverantwoord vindt dat zijn kind contact heeft met een TBS'er. Op zich is dat geen grond voor stappen, maar hou het heel goed in de gaten.

Ik lees net dat je hem al aan je zoon hebt voorgesteld. Dat vind ik al best wel fout en veel te snel.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 26 mei 2011 - 22:09

@Persephone: uit het bericht van TO lees ik daar K. en haar zoontje elkaar al kennen, want ze spreekt over een klik.

Voor de rest denk ik dat het goed is dat je meegaat naar zijn behandelaar. En ik vind het goed om te lezen dat je goed contact met zijn familie hebt. Het is belangrijk dat je denk ik de mensen om hen heen ook leert kennen, mocht er iets misgaan sta je niet alleen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:14

Persephone schreef:Maar, je hebt een kind, en dat brengt wel een héle grote verantwoordelijkheid met zich mee. TBS is niet zomaar iets, het is niet zomaar een misstap die hij heeft begaan. Hij heeft een psychiatrische stoornis, anders kreeg hij geen TBS maar gevangenisstraf. Dat houdt wel in dat er dus iets 'mis' is met hem.
Bovenstaande stuk is heel belangrijk om je te realiseren. TBS krijg je niet omdat je een misdrijf hebt begaan, maar omdat je een misdrijf hebt begaan (gedeeltelijk) vanuit een psychische stoornis of ziekte. Enerzijds is dit een verzachtende omstandigheid voor het misdrijf dat hij begaan heeft, anderzijds is het een risicofactor voor herhaling, zeker als hij nog niet helemaal klaar is met de behandeling. Ik zou hem, zo lang hij onder behandeling is, in elk geval niet bij je zoontje in de buurt laten. Dat hij normaal over komt op jou wil niets zeggen; voordat hij iemand neer stak, liep hij vast en zeker ook niet de hele dag met messen te zwaaien op straat.

Overigens vind ik het wel goed van hem dat hij zo open is over de behandeling, je mee wil nemen naar de kliniek etc.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:17

Ava schreef:
Persephone schreef:Maar, je hebt een kind, en dat brengt wel een héle grote verantwoordelijkheid met zich mee. TBS is niet zomaar iets, het is niet zomaar een misstap die hij heeft begaan. Hij heeft een psychiatrische stoornis, anders kreeg hij geen TBS maar gevangenisstraf. Dat houdt wel in dat er dus iets 'mis' is met hem.
Bovenstaande stuk is heel belangrijk om je te realiseren. TBS krijg je niet omdat je een misdrijf hebt begaan, maar omdat je een misdrijf hebt begaan (gedeeltelijk) vanuit een psychische stoornis of ziekte. Enerzijds is dit een verzachtende omstandigheid voor het misdrijf dat hij begaan heeft, anderzijds is het een risicofactor voor herhaling, zeker als hij nog niet helemaal klaar is met de behandeling. Ik zou hem, zo lang hij onder behandeling is, in elk geval niet bij je zoontje in de buurt laten. Dat hij normaal over komt op jou wil niets zeggen; voordat hij iemand neer stak, liep hij vast en zeker ook niet de hele dag met messen te zwaaien op straat.

Overigens vind ik het wel goed van hem dat hij zo open is over de behandeling, je mee wil nemen naar de kliniek etc.

Dikke kans dat dat in zijn voorwaarden staat, dat hij dat moet.

Ik vind ook de rest van zijn strafblad en zijn achtergrond relevant. Heeft hij 1x iets ergs gedaan of zit daar een hele geschiedenis van misdrijven bij?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:24

Jij bent zoveel beter in het verwoorden van wat je bedoeld dan ik Persephone, maar ik ben het volledig met jou eens.
TBS krijg je niet zomaar. Ik zou die gok gewoon echt niet wagen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:27

Persephone schreef:
Ava schreef:

Ik vind ook de rest van zijn strafblad en zijn achtergrond relevant. Heeft hij 1x iets ergs gedaan of zit daar een hele geschiedenis van misdrijven bij?
Helemaal eens. Ook het type stoornis dat bij hem geconstateerd is lijkt me belangrijk.

Gast
Gast

Bericht  Shisha do 26 mei 2011 - 22:34

Eens met Persephone!

Ik zou er goed over nadenken voordat je een relatie aangaat met iemand die tot zoiets in staat is (geweest). Vooral als je een kind hebt. Hoe staat jouw omgeving er tegenover?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:39

TO, Ik stuur je een PM.

Gast
Gast

Bericht  pinklady85 do 26 mei 2011 - 22:42

Persephone schreef:Op zich snap ik dat je verliefd wordt op een TBS'er. Dat zijn namelijk ook gewoon mensen en er zitten best leuke kerels tussen.

Maar, je hebt een kind, en dat brengt wel een héle grote verantwoordelijkheid met zich mee. TBS is niet zomaar iets, het is niet zomaar een misstap die hij heeft begaan. Hij heeft een psychiatrische stoornis, anders kreeg hij geen TBS maar gevangenisstraf. Dat houdt wel in dat er dus iets 'mis' is met hem.

Ik vind het heel goed dat hij zo open is over zijn TBS en dat hij je meeneemt naar de kliniek. Dat is heel goed. Maar wees alsjeblieft voorzichtig, want je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf, maar ook voor je kind. En zo'n actie als hij heeft uitgehaald kan weer voorvallen. En dan kan ook jij, of je zoon de dupe zijn, in principe.

Dus wees terughoudend, stel je zoon niet meteen aan hem voor. Doe het rustig aan, luister naar zijn behandelaar over wat die te zeggen heeft over de behandeling van je vriend en over het risico. Hij word goed in de gaten gehouden en het risico wordt goed ingeschat, daar kun je vanuit gaan. Hoe goed houd hij zich aan de voorwaarden? Had hij een drugs/alcoholprobleem en is het daardoor mis gegaan? Hoe ziet zijn strafblad er verder uit? Hoe praat hij over zijn behandeling en over zijn delict?

Allemaal héél belangrijke punten.

Hij heeft adhd,verder niks.
Hij houdt zich goed aan de voorwaarden,en heeft geen drugs/alcohol probleem.
Hij kan niet tegen alcohol,daar word hij aggressief van.
Dat weet hij nu,dus hij drinkt geen alcohol.
Drugs heeft hij nog nooit gebruikt.
Maar omdat hij in een tbs kliniek verblijft krijgt hij wel allerlei controles.
Op zijn strafblad staan alleen dingen over ruzie's en van die steekpartij.
Verder heeft hij niks gedaan.
Hij praat heel open over zijn behandeling,zodra hij een gesprek heeft gehad of een onderzoek belt hij me meteen na afloop om er alles over te vertellen.
Over het delict praat hij heel open.
Ik was die avond in de buurt toen het gebeurde.
Heb hem zelfs nog gesproken die bewuste avond,voor het voorval.
Hij was in de stad met zijn zusje en een kameraad van hem.
Zijn zusje is verkracht,en die man die dat had gedaan is hij die avond tegengekomen.
De verkrachter is niet gepakt, vanwege onvoldoende bewijs.
K.zijn zusje die begon ineens te gillen omdat ze haar verkrachter zag lopen.
Toen is bij K. de bom gebarsten,en is hij erop afgelopen,en heeft hem neergestoken.
Dat mes was van zijn kameraad.

pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  pinklady85 do 26 mei 2011 - 22:42

Dolcis_ schreef:TO, Ik stuur je een PM.

is goed.
pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 22:49

Persephone schreef:Maar, je hebt een kind, en dat brengt wel een héle grote verantwoordelijkheid met zich mee. TBS is niet zomaar iets, het is niet zomaar een misstap die hij heeft begaan. Hij heeft een psychiatrische stoornis, anders kreeg hij geen TBS maar gevangenisstraf. Dat houdt wel in dat er dus iets 'mis' is met hem. Bovenstaande stuk is heel belangrijk om je te realiseren. TBS krijg je niet omdat je een misdrijf hebt begaan, maar omdat je een misdrijf hebt begaan (gedeeltelijk) vanuit een psychische stoornis of ziekte. Enerzijds is dit een verzachtende omstandigheid voor het misdrijf dat hij begaan heeft, anderzijds is het een risicofactor voor herhaling, zeker als hij nog niet helemaal klaar is met de behandeling. Ik zou hem, zo lang hij onder behandeling is, in elk geval niet bij je zoontje in de buurt laten. Dat hij normaal over komt op jou wil niets zeggen; voordat hij iemand neer stak, liep hij vast en zeker ook niet de hele dag met messen te zwaaien op straat.

+1.
Daarbij zou het voor mij ook van belang zijn om te weten waarom en waardoor die steekpartij heeft plaatsgevonden. Is dat door een situatie waar enig begrip in te vinden is (al vind ik geen enkele reden legitiem) of is het gewoon een kwestie van onbenullig geweest?

Maar ik geloof dat een (ex-) tbs'er er bij mij sowieso niet in zou komen, aangezien ik vind dat ik mijn kinderen moet beschermen en je er gewoon niet vanuit kunt gaan dat er niet weer iets voor zal vallen.

Laatst aangepast door Coco op do 26 mei 2011 - 22:50; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Zwerver do 26 mei 2011 - 22:49

ZachtCookie schreef:Jij bent zoveel beter in het verwoorden van wat je bedoeld dan ik Persephone, maar ik ben het volledig met jou eens.
TBS krijg je niet zomaar. Ik zou die gok gewoon echt niet wagen.

Helemaal mee eens!
Complimenten voor Persephone
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RYW do 26 mei 2011 - 22:59

Eens met Persephone en Coco. TBS krijg je echt niet zomaar, en ik persoonlijk zou er niet aan beginnen, ivm mijn kinderen. Ik zou zeker meegaan en je laten informeren. Hij kan wel open over het delict vertellen, maar misschien vertelt hij wel niet alles. Bovendien: wat je vertelt (recht in eigen hand nemen, agressief worden in woede, iemand proberen te doden, omgang met mensen die een mes op zak hebben) zou ik alleen al niet bij mijn kinderen in de buurt willen hebben. En inderdaad loop je ook nog het risico dat B.'s vader dat ook vindt en een zaak aanspant tegen je.

Feit is en blijft dat er mensen die er heel hard en lang voor gestudeerd hebben, geconcludeerd hebben dat hij TBS nodig heeft, en dat is niet mals.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  pinklady85 do 26 mei 2011 - 23:00

Werd net door K. gebeld.
Hij vroeg of ik volgende week tijd heb om na de kliniek te komen,
voor een gesprek met zijn begeleider.
Als ik daar kom,krijg ik inzicht in zijn rapport van de tbs-kliniek.
Dan weet ik precies wat er met hem aan de hand is,waarom die daar zit, enzo.
Hij heeft wel dingen verteld,maar K. wil graag dat ik alles ga lezen zodat ik precies weet wat er speelt.
En ze willen gaan kijken hoe ik ben,wat mijn situatie is,en of ik geen slechte invloed heb op K.
pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Antibes do 26 mei 2011 - 23:03

pinklady85 schreef:Werd net door K. gebeld.
Hij vroeg of ik volgende week tijd heb om na de kliniek te komen,
voor een gesprek met zijn begeleider.
Als ik daar kom,krijg ik inzicht in zijn rapport van de tbs-kliniek.
Dan weet ik precies wat er met hem aan de hand is,waarom die daar zit, enzo.
Hij heeft wel dingen verteld,maar K. wil graag dat ik alles ga lezen zodat ik precies weet wat er speelt.
En ze willen gaan kijken hoe ik ben,wat mijn situatie is,en of ik geen slechte invloed heb op K.

Je bent er nu al zo ver ingestapt dat het me niet meer dan logisch lijkt dat je meegaat en eens goed uitzoekt wat er allemaal aan de hand is..

Ik twijfel een beetje aan hoe eerlijk hij is geweest, als het "alleen om ADHD/drugs/alcohol gaat".. Dat lijkt me niet echt een combinatie voor TBS namelijk, dat lijkt me wel vaker voorkomen. Tenzij het bij hem echt vaker en ernstiger mis is gegaan....

Hoe is het afgelopen met het slachtoffer van die steekpartij? Lijkt me ook niet onbelangrijk...

Laatst aangepast door Antibes op do 26 mei 2011 - 23:10; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Lady4 do 26 mei 2011 - 23:09

Ik kan me voorstellen dat er iets bij je knapt, als je zusje verkracht is. Maar dat hij met een mes op zak loopt, maakt het al zo verschrikkelijk fout. Dan kun je in principe spreke van voorbedachte rade.

Dat hij geen alchohol (meer) drinkt is ook logisch, hij zit in een TBS kliniek en het lijkt me dat ze daar niet gezellig een biertje schenken aan de mensen die daar zitten.

Ik vind je behoorlijk naïef, sorry.

Laatst aangepast door Lady4 op do 26 mei 2011 - 23:11; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Antibes do 26 mei 2011 - 23:10

Lady4 schreef:Ik kan me voorstellen dat er iets bij je knapt, als je zusje verkacht is. Maar dat hij met een mes op zak loopt, maakt het al zo verschrikkelijk fout. Dan kun je in principe spreke van voorbedachte rade.

Eens!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 23:12

Antibes schreef:
Lady4 schreef:Ik kan me voorstellen dat er iets bij je knapt, als je zusje verkacht is. Maar dat hij met een mes op zak loopt, maakt het al zo verschrikkelijk fout. Dan kun je in principe spreke van voorbedachte rade.

Eens!
Het mes was van zijn kamaraad.

Gast
Gast

Bericht  TGR do 26 mei 2011 - 23:12

Ik haakte af bij steekpartij.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan do 26 mei 2011 - 23:13

Ik zou er echt niet aan beginnen, zeker niet met kinderen. Eerlijk gezegd vind ik dit ook niks te maken hebben met een kans verdienen. Die kans houdt in dat iemand die zijn straf heeft uitgezeten weer terug de maatschappij in mag, het houdt niet in dat zijn verleden geen legitieme reden meer is om geen relatie met iemand te willen. Als jij hier geen gevaar in ziet en je wil per se die relatie doorzetten, prima, maar doe het niet omdat je vindt dat hij recht heeft op een kans. Iemand die niks op zijn kerfstok heeft, heeft niet eens récht op een kans als het om een relatie gaat, een relatie begin je alleen als je het echt wil en als je het niet wil is íedere reden daarvoor geldig genoeg. Zelfs als er niet eens een aanwijsbare reden is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  RYW do 26 mei 2011 - 23:14

Antibes schreef:
Je bent er nu al zo ver ingestapt dat het me niet meer dan logisch lijkt dat je meegaat en eens goed uitzoekt wat er allemaal aan de hand is..

Ik twijfel een beetje aan hoe eerlijk hij is geweest, als het "alleen om ADHD/drugs/alcohol gaat".. Dat lijkt me niet echt een combinatie voor TBS namelijk, dat lijkt me wel vaker voorkomen. Tenzij het bij hem echt vaker en ernstiger mis is gegaan....

Hoe is het afgelopen met het slachtoffer van die steekpartij? Lijkt me ook niet onbelangrijk...

Dat, dus. Alleen ADHD en rare reacties op alcohol en drugs vind ik ook wat ongeloofwaardig, anders zouden de TBS-klinieken wel uitpuilen...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 23:17

Bij vrijwel iedereen kan er een knop om gaan in zo`n situatie, maar TBS is wel heel iets anders dan detentie natuurlijk..

Ik heb een relatie gehad met een gedetineerde, maar die situatie ligt heel anders.. Persoonlijk zou ik aan het welzijn van m`n kind denken..

Maar ik zou dat rapport wel willen lezen.. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: