Dit is toch niet kinderachtig?
+12
Arwyn
Mizz_S
Laquisia
Qiara
Angela_1986
Caroow
Inge
Monte
Jerry
Jeanette
Feline
Zwoesj
16 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Dit is toch niet kinderachtig?
Caroow schreef:Maple schreef:Dusss.... omdat jij die minilaptop wilt lenen, moet je schoonvader maar met de auto? Oh, ja, logisch.
Ze hoeft hem toch niet te lenen? Het is de laptop van CBL en haar man..
Gebruiken dan..
Gast- Gast
Caroow schreef:Isabella schreef:Caroow schreef:Maple schreef:Dusss.... omdat jij die minilaptop wilt lenen, moet je schoonvader maar met de auto? Oh, ja, logisch.
Ze hoeft hem toch niet te lenen? Het is de laptop van CBL en haar man..
Die er al heel lang ligt en die ze nooit heeft gebruikt, en blijkbaar ging dat ook prima.
Dan nog is het geen lenen natuurlijk. Maar, zoals ik al zei, zelf zou ik er niet echt een probleem van maken.
Ow ik bedoelde ook niet dat het dan lenen was haha!
Gast- Gast
Angela_1986 schreef:Maar haar man heeft wel gezegd, toen ze die mini-laptop kregen, dat CBL hem altijd mocht gebruiken, dus...
dus dat betekent dat er niet gecommuniceerd wordt. Man beloofd iets aan vader, maar ook aan CBL en CBL gunt het niemand anders, omdat ze hem zelf wil gebruiken.
Gast- Gast
Ik vind het niet kinderachtig dat jij de laptop wil lenen. Ik vind dat je er een goede reden voor hebt. Ik vind het ook logisch dat jouw man ervoor kiest om de laptop uit te lenen: hij werd immers niet gebruikt. Ik zou het gewoon uitleggen aan je man waarom jij de laptop nodig hebt en dat het niets met het uitlenen te maken heeft. Hoe jouw schoonvader naar zijn werk gaat en hoeveel hij verdient, staat los van deze kwestie. Misschien is tijdelijk ruilen inderdaad een optie of misschien is het ook een optie de pc naar beneden te verplaatsen?
Jammer dat jouw man er gelijk meer achter zoekt en denkt dat jij op de een of andere manier erachter bent gekomen dat hij de laptop uitleende en er daarom om vroeg.
Jammer dat jouw man er gelijk meer achter zoekt en denkt dat jij op de een of andere manier erachter bent gekomen dat hij de laptop uitleende en er daarom om vroeg.
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Isabella schreef:Angela_1986 schreef:Maar haar man heeft wel gezegd, toen ze die mini-laptop kregen, dat CBL hem altijd mocht gebruiken, dus...
dus dat betekent dat er niet gecommuniceerd wordt. Man beloofd iets aan vader, maar ook aan CBL en CBL gunt het niemand anders, omdat ze hem zelf wil gebruiken.
Oftewel, waar ik al mee begon, egoistisch
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Ik snap niet dat jullie CBL zo aanvallen. Zouden jullie ook deze reacties geven als haar forumnaam niet CBL was?
Want ik vind het namelijk heel raar om te zeggen dat ze egoïstisch is omdat ze haar laptop niet wil uitlenen maar zelf wil gebruiken. Waarom zou hij vergeven zijn aan iemand anders als ze hem tot nu nog nooit nodig heeft gehad maar nu wel. Hij is van haar en niet van haar schoonvader. Ik denk niet dat jullie het goed zouden vinden als het om jouw laptop gaat, of hebben jullie zoveel geld om dan maar een nieuwe voor jezelf te kopen? En je schoonvader de laptop cadeau te doen(die eigenlijk van jou is)
Want ik vind het namelijk heel raar om te zeggen dat ze egoïstisch is omdat ze haar laptop niet wil uitlenen maar zelf wil gebruiken. Waarom zou hij vergeven zijn aan iemand anders als ze hem tot nu nog nooit nodig heeft gehad maar nu wel. Hij is van haar en niet van haar schoonvader. Ik denk niet dat jullie het goed zouden vinden als het om jouw laptop gaat, of hebben jullie zoveel geld om dan maar een nieuwe voor jezelf te kopen? En je schoonvader de laptop cadeau te doen(die eigenlijk van jou is)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Monte schreef:Ik snap niet dat jullie CBL zo aanvallen. Zouden jullie ook deze reacties geven als haar forumnaam niet CBL was?
Hoho, ik lees nergens in haar post dat hij hem officieel weggegeven heeft. Nee schoonpa heeft hem te leen. En om dan gelijk te gaan zeggen dat hij geld zat heeft, geen laptop nodig zou hebben... Nee zoek een oplossing, en ga niet drammen.
En ja dit zou ik ook tegen ieder ander zeggen, dat heeft niets te maken dat zij de naam CBL draagt.
Zwoesj- Ratel
Monte schreef:Ik snap niet dat jullie CBL zo aanvallen. Zouden jullie ook deze reacties geven als haar forumnaam niet CBL was?
Dat vind ik zo'n onzin altijd die reactie in jouw bovenste zin. Ik reageer op de post, en dan boeit het mij niet wie het post, ik let daar niet eens op. Toch vind ik het egoistisch want zij heeft ineens bedacht hem toch te willen gebruiken, en dat kan nu misschien even niet omdat hij hem tijdelijk wil lenen. Nogmaals, dan hadden ze dat dus beide moeten communiceren. En het is niet dat ze niks meer heeft, ze hebben een computer toch? Dus waarom zou ze dan een nieuwe moeten kopen? deze is uitgeleend, niet cadeau gedaan? Lees je überhaupt?
Gast- Gast
Zwoesj schreef:Monte schreef:Ik snap niet dat jullie CBL zo aanvallen. Zouden jullie ook deze reacties geven als haar forumnaam niet CBL was?
Hoho, ik lees nergens in haar post dat hij hem officieel weggegeven heeft. Nee schoonpa heeft hem te leen. En om dan gelijk te gaan zeggen dat hij geld zat heeft, geen laptop nodig zou hebben... Nee zoek een oplossing, en ga niet drammen.
En ja dit zou ik ook tegen ieder ander zeggen, dat heeft niets te maken dat zij de naam CBL draagt.
Eens!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Caribbeanlover schreef:
Laatst vroeg ik aan mijn man waar dat ding lag en ik zei dus waarom.
Zegt hij dat ik dat expres nu ineens wil omdat ik wist dat zijn vader dat ding sinds kort regelmatig wil lenen.
Nou mijn man had dat nog niet verteld toen ik erover begon dus van zijn vader/leengedoe kon ik niks afweten.
Zijn vader heeft er zelf een, maar omdat hij regelmatig ergens moet zijn moet hij vanaf de trein 20 min. lopen met allerlei spullen en zo grote/zware laptop nog eens mee gaan nemen is lastig.
Hier, zelfs regelmatig, niet eens altijd... Het ding is dus niet eens altijd weg. Tref een regeling, maak er wat van, maar ga niet met die opmerkingen smijten die nergnes op slaan.
Probeer het eens positief op te pakken, in plaats van dit soort dingen.
Zwoesj- Ratel
Vind wel dat je overdreven reageert, Swoesj. Het is hun laptop, en zij wil hem nu gewoon gaan gebruiken i.v.m. de hond. Vind ik helemaal niet raar van haar.
Gast- Gast
Ik zou ook vinden dat mijn schoonvader zijn eigen mini-laptop zou kunnen kopen als hij die zo vaak wil gebruiken.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Jen_ schreef:Vind wel dat je overdreven reageert, Swoesj. Het is hun laptop, en zij wil hem nu gewoon gaan gebruiken i.v.m. de hond. Vind ik helemaal niet raar van haar.
Dat vind ik ook niet raar, zeer zeker niet, maar het is het hele verhaal wat erom heen getypt wordt wat me stoort. Waarom moet je er gelijk bijhalen dat mensen genoeg geld hebben, dat het niet nodig is omdat hij een andere laptop heeft e.d.
Als ze getypt had:
Wij hebben een laptop welke niet gebruikt werd. Nu wil ik hem gaan gebruiken, maar is hij niet in huis. Ik hoor dat mijn schoonvader hem leent, en mijn vriend vindt het apart dat ik er nu naar vraag.
Ik voel me nu een beetje in m´n wiek geschoten, is dit kinderachtig?
Dan had ik gezegd, nee zeker niet je hebt gelijk.
En verder ben ik nogal snel aangebrand vandaag, dus dat zal mn reacties wel versterken. Maar snap gewoon niet dat ze dit hele verhaal eromheen moet typen.
Zwoesj- Ratel
Volgens mij zegt Zwoesj ook niet dat het raar is dat CBL haar eigen laptop wil gebruiken maar doelt ze meer op de manier hoe CBL hier mee omgaat.
Is het geen idee dat je met je man in gesprek gaat en de situatie nogmaals uitlegt? Dat je tegen je man zegt 'Jij hebt gezegd dat ik die laptop altijd kan gebruiken *trouwens hoezo zegt jouw man dat tegen jou, het lijkt me niet meer dan logisch dat je dat ding altijd mag gebruiken aangezien het jullie eigen laptop is maar goed, dat is 'n andere discussie*, nu zou ik 'm graag willen gebruiken in het belang van onze hond. Ik begrijp dat het voor je vader makkelijk is om onze laptop zo nu en dan te lenen. Is het misschien mogelijk dat we even van laptop ruilen?'
Dan leg je jouw situatie uit, toont begrip voor die van je schoonvader en stelt zelf een oplossing voor die voor beide partijen goed zou zijn.
Is het geen idee dat je met je man in gesprek gaat en de situatie nogmaals uitlegt? Dat je tegen je man zegt 'Jij hebt gezegd dat ik die laptop altijd kan gebruiken *trouwens hoezo zegt jouw man dat tegen jou, het lijkt me niet meer dan logisch dat je dat ding altijd mag gebruiken aangezien het jullie eigen laptop is maar goed, dat is 'n andere discussie*, nu zou ik 'm graag willen gebruiken in het belang van onze hond. Ik begrijp dat het voor je vader makkelijk is om onze laptop zo nu en dan te lenen. Is het misschien mogelijk dat we even van laptop ruilen?'
Dan leg je jouw situatie uit, toont begrip voor die van je schoonvader en stelt zelf een oplossing voor die voor beide partijen goed zou zijn.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
ok niet cadeau gedaan, maar schoonvader wil hem regelmatig lenen terwijl CBL hem dan liever wil gebruiken op dat moment. Dan is het toch niet raar als ze hem zegt dat zij hem meer gaat gebruiken en haar schoonvader hem dan niet kan gebruiken. Daarbij weet je niet wat haar man zou doen. Misschien zegt hij op een gegeven moment wel tegen zijn vader: houdt maar bij je, wij gebruiken hem niet. Dan is het toch niet egoïstisch als CBL dat niet wil. Waarom zou zij verantwoording moeten afleggen voor iets dat van haar is.Isabella schreef:Monte schreef:Ik snap niet dat jullie CBL zo aanvallen. Zouden jullie ook deze reacties geven als haar forumnaam niet CBL was?
Dat vind ik zo'n onzin altijd die reactie in jouw bovenste zin. Ik reageer op de post, en dan boeit het mij niet wie het post, ik let daar niet eens op. Toch vind ik het egoïstisch want zij heeft ineens bedacht hem toch te willen gebruiken, en dat kan nu misschien even niet omdat hij hem tijdelijk wil lenen. Nogmaals, dan hadden ze dat dus beide moeten communiceren. En het is niet dat ze niks meer heeft, ze hebben een computer toch? Dus waarom zou ze dan een nieuwe moeten kopen? deze is uitgeleend, niet cadeau gedaan? Lees je überhaupt?
Monte- Ratel
Dat was dus ook mijn vraag. Had je de situatie ook egoïstisch gevonden als het niet CBL was geweest en dus niet al die beschuldigingen en geklaag erbij. Want ja dat vind ik ook onzin, maar haar verhaal dat ze graag haar eigen laptop wil gebruiken/terug wil vind ik zeker niet raar.Zwoesj schreef:Jen_ schreef:Vind wel dat je overdreven reageert, Swoesj. Het is hun laptop, en zij wil hem nu gewoon gaan gebruiken i.v.m. de hond. Vind ik helemaal niet raar van haar.
Dat vind ik ook niet raar, zeer zeker niet, maar het is het hele verhaal wat erom heen getypt wordt wat me stoort. Waarom moet je er gelijk bijhalen dat mensen genoeg geld hebben, dat het niet nodig is omdat hij een andere laptop heeft e.d.
Als ze getypt had:
Wij hebben een laptop welke niet gebruikt werd. Nu wil ik hem gaan gebruiken, maar is hij niet in huis. Ik hoor dat mijn schoonvader hem leent, en mijn vriend vindt het apart dat ik er nu naar vraag.
En verder ben ik nogal snel aangebrand vandaag, dus dat zal mn reacties wel versterken. Maar snap gewoon niet dat ze dit hele verhaal eromheen moet typen.
Monte- Ratel
Zwoesj schreef:Jen_ schreef:Vind wel dat je overdreven reageert, Swoesj. Het is hun laptop, en zij wil hem nu gewoon gaan gebruiken i.v.m. de hond. Vind ik helemaal niet raar van haar.
Als ze getypt had:
Je hebt een punt, maar daar lees in ondertussen wel 'doorheen' zo is CBL nou eenmaal.
Gast- Gast
Dankje Jen
Maar ik lees daar niet doorheen, juist omdat ik, zoals Monte vraag, bij iedereen op deze opmerkingen had gereageerd (alleen vandaag wat feller als normaal). Dus Monte, nogmaals, nee ik doe dat niet alleen bij haar, maar bij iedereen.
En lees haar openingspost nog eens.. Van wie is die laptop? Juist van hun, niet van haar. Dat ze hem altijd mag gebruiken betekent niet dat hij van haar is.
Dat haar man het beter had kunnen vertellen, ja, eens.
Maar ik lees daar niet doorheen, juist omdat ik, zoals Monte vraag, bij iedereen op deze opmerkingen had gereageerd (alleen vandaag wat feller als normaal). Dus Monte, nogmaals, nee ik doe dat niet alleen bij haar, maar bij iedereen.
En lees haar openingspost nog eens.. Van wie is die laptop? Juist van hun, niet van haar. Dat ze hem altijd mag gebruiken betekent niet dat hij van haar is.
Dat haar man het beter had kunnen vertellen, ja, eens.
Zwoesj- Ratel
Ik vind het op zich niet kinderachtig. De laptop is toch van jullie. Je schoonvader mag blij zijn dat ie m een tijdje mocht gebruiken, maar als je m nu zelf nodig hebt is dat pech voor hem lijkt me. Hij heeft er nu toch ook geen recht op ineens?
Ik heb zelf ook eens zoiets meegemaakt, mn vriend en ik hadden een spel gekregen, en dat stond toen bij mn vriend thuis want we woonden nog niet samen. De ouders en broers van mn vriend vonden het ook een leuk spel dus die speelden het ook. Maar toen we samen gingen wonen bleef het er in eerste instantie een tijdje staan, maar na een tijdje wilde ik het gewoon terug, want ik wilde het ook kunnen spelen, het was tenslotte ons spel. Tsja, dat is dan jammer voor hun in zo'n geval. (er werd overigens ook niet moeilijk over egdaan hoor, maar even als voorbeeldje).
Ik heb zelf ook eens zoiets meegemaakt, mn vriend en ik hadden een spel gekregen, en dat stond toen bij mn vriend thuis want we woonden nog niet samen. De ouders en broers van mn vriend vonden het ook een leuk spel dus die speelden het ook. Maar toen we samen gingen wonen bleef het er in eerste instantie een tijdje staan, maar na een tijdje wilde ik het gewoon terug, want ik wilde het ook kunnen spelen, het was tenslotte ons spel. Tsja, dat is dan jammer voor hun in zo'n geval. (er werd overigens ook niet moeilijk over egdaan hoor, maar even als voorbeeldje).
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Zwoesj schreef:Caribbeanlover schreef:Zwoesj schreef:Caribbeanlover schreef:Feline schreef:Dat die man 'geld zat' heeft staat hier natuurlijk los van. Jij bepaalt niet waar die man z'n geld aan uitgeeft. Kan je de laptop van je schoonvader niet lenen dan? Dat je tijdelijk even ruilt?
Ruilen is idd een idee, maar ik weet nu al dat mijn man moeilijk gaat doen. Snap ook niet zo goed waarom hij die van ons moet lenen aangezien ze daar op locatie toc wel pc's hebben neem ik aan.
Nee ik kan idd niet bepalen dat hij er een zelf kan kopen, maar het is een idee en is wel handig.
Op locatie? Heb nog nooit leen laptops in de trein gezien hoor (aangezien het geleend werd om het trein stukje)
Op locatie waar zijn vader moet zijn. Dat je dat niet snapt.
Tuurlijk snap ik dat wel, ben niet achterlijk. Maar hij leent de laptop voor in de trein... Dat zijn je eigen woorden. Dat je dat niet snapt
Je moet toch echt beter lezen, want ik heb het nergens gehad over het gebruik van de laptop IN de trein.
Gast- Gast
Maple schreef:Dusss.... omdat jij die minilaptop wilt lenen, moet je schoonvader maar met de auto? Oh, ja, logisch.
Weer fout! Dat zeg ik niet. Hij gaat met de trein, want als hij met de auto gaat staat hij in de file (zegt hij). Hij had zelf de keuze kunnen maken om met de auto te gaan,maar gaat met de trein en daardoor heeft moet hij sowieso spullen meenemen en dus is zijn laptop blijkbaar net teveel terwijl hij die spullen wel kan dragen.
Gast- Gast
Zwoesj schreef:Isabella schreef:Angela_1986 schreef:Maar haar man heeft wel gezegd, toen ze die mini-laptop kregen, dat CBL hem altijd mocht gebruiken, dus...
Oftewel, waar ik al mee begon, egoistisch
Isabella ik heb nergens gezegd dat ik het een ander niet gun, maar dat ding is nou eenmaal van ons, niet van zijn vader. Strak wilt hij hem elke week lenen een jaar lang ofzo nou dat houd een keer op. Ja dan denk ik..........koop er zelf een of ga sjouwen met je eigen.
Gast- Gast
Tsja, als dat ding bij jullie toch niet gebruikt werd en zijn vader het gewoon gevraagd heeft, is het toch helemaal niet vreemd dat je schoonvader die laptop mag lenen?
Als jij hem graag wil gebruiken, kun je toch ook gewoon vragen of jullie hem weer terug mogen, zo moeilijk is dat nou ook weer niet hoor.
Je hoeft echt niet gelijk te beginnen over wat je schoonvader allemaal anders zou kunnen doen, dat heeft er helemaal niks mee te maken. Hij heeft dat ding gewoon even geleend en dikke kans dat je als op een normale manier vraagt hem weer terug te mogen omdat je hem zelf graag wil gebruiken, dat geen probleem is.
Als jij hem graag wil gebruiken, kun je toch ook gewoon vragen of jullie hem weer terug mogen, zo moeilijk is dat nou ook weer niet hoor.
Je hoeft echt niet gelijk te beginnen over wat je schoonvader allemaal anders zou kunnen doen, dat heeft er helemaal niks mee te maken. Hij heeft dat ding gewoon even geleend en dikke kans dat je als op een normale manier vraagt hem weer terug te mogen omdat je hem zelf graag wil gebruiken, dat geen probleem is.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Als jouw man denkt dat jij er van wist dat zijn vader dat ding wilde lenen, snap ik dat hij je kinderachtig vind. Als jij er echt niet van wist, snap ik dat jij je man een zeikerd vind. Ergens gaat het mis in de communicatie... misschien dat je hond heb opgelet wie er liegt?
En ja, anders zou ik de hond even lekker alleen laten wanneer je wilt forummen en lekker weer op je gewone pc gaan.
Gast- Gast
Isabella schreef:Monte schreef:Ik snap niet dat jullie CBL zo aanvallen. Zouden jullie ook deze reacties geven als haar forumnaam niet CBL was?
Dat vind ik zo'n onzin altijd die reactie in jouw bovenste zin. Ik reageer op de post, en dan boeit het mij niet wie het post, ik let daar niet eens op. Toch vind ik het egoistisch want zij heeft ineens bedacht hem toch te willen gebruiken, en dat kan nu misschien even niet omdat hij hem tijdelijk wil lenen. Nogmaals, dan hadden ze dat dus beide moeten communiceren. En het is niet dat ze niks meer heeft, ze hebben een computer toch? Dus waarom zou ze dan een nieuwe moeten kopen? deze is uitgeleend, niet cadeau gedaan? Lees je überhaupt?
Ik heb dat niet ineens bedacht, maar zat er al een tijdje aan te denken. Toen ik het zei tegen mijn man zei hij dus dat zijn vader hem leent voor een tijdje en dat zonder te overleggen.
Ja we hebben een pc, maar daar ging het nu even niet om. Met de laptop kan ik beneden zitten.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Dit is toch kinderachtig?
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dat zeg je toch niet?
» Dat zeg je toch niet?
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dat zeg je toch niet?
» Dat zeg je toch niet?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: