Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

+15
Paper Crown
dolfijntje24
Monte
Dennenappel
loesje
Sarah1985
Atelier Madame
Pussycat
Chocolate Cookie
SuperGrover
Guus
Tania
Supertalentje
Moezie
Suus
19 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Sarah1985 do 26 mei 2011 - 22:06

oeh jakkes, ik heb nog een komkommer liggen gooi hem wel weg want weet niet waar die weg komt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  loesje do 26 mei 2011 - 22:39

maar kunnen die bacterien niet lopen of ben ik nou zo;n muts Embarassed zo word toch ook ander fruit wat er naast ligt ook aangetast?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Dennenappel do 26 mei 2011 - 23:37

Birgit schreef:
_Leaf_ schreef:Bij de Appie staat op de bordjes altijd aangegeven waar je groente en fruit vandaan komt...

Dat is me nog nooit opgevallen, maar ik zal er eens op letten :-)

De Appie is daar niet zo zuiver in. Bij de groente zelf staat vaak een land en op de dozen waarin het ligt/wordt aangevuld staat vaak weer een ander land. Zou er dus niet teveel op vertrouwen.


Zelf ben ik gek op sla en komkommer, ik hoop echt niet dat het verder uitbreidt (zeg ik met mijn 20 kroppensla in de tuin, 15 rucola sla planten ongeveer, nog in opgroei; tig vedlsla en ijssla planten en tot slot drie komkommerplanten).

Het virus klinkt wel naar, buiten het feit dat we deze groentes dan niet kunnen eten is het ook echt niet fijn om te hebben. Ik hoop dat het tenslotte meevalt en dat het zich niet verder verspreidt.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 0:12

Ik heb trouwens ook een komkommer gegeten uit Spanje en heb nergens last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 6:28

Is het niet gek dat alle dodelijke slachtoffers tot nu toe vrouwen zijn? Ik weet t ook niet zo goed, maar ga toch maar geen rauwkost eten de komende dagen. Gewoon voor zekerheid. Misschien een beetje overdreven, maar ik vind t wel eng klinken en ik denk dat veel eten zowel in Duitsland als NL terecht komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 6:30

@Odilia: Ik denk dat er relatief ook meer vrouwen rauwkost en komkommer eten t.o.v mannen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 6:33

ProudMama schreef:@Odilia: Ik denk dat er relatief ook meer vrouwen rauwkost en komkommer eten t.o.v mannen.
Eten de meeste koppels niet hetzelfde eten? Is het niet gek dat als je hetzelfde eten eet, alleen de vrouw overlijdt?
Het zou natuurlijk wel een theorie kunnen zijn ProudMama. Ik zag ook dat de meeste doden al bejaard waren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 6:34

Odilia schreef:
ProudMama schreef:@Odilia: Ik denk dat er relatief ook meer vrouwen rauwkost en komkommer eten t.o.v mannen.
Eten de meeste koppels niet hetzelfde eten? Is het niet gek dat als je hetzelfde eten eet, alleen de vrouw overlijdt?
Het zou natuurlijk wel een theorie kunnen zijn ProudMama. Ik zag ook dat de meeste doden al bejaard waren.
Nou, ik hoef mijn man echt geen rauwkost voor te zetten, die vist zelfs de sla tussen een broodje hamburger vandaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 6:35

Met rauwkost bedoelen ze ook tomaten, paprika etc. Eet ie dat ook allemaal niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 6:45

Ik baal er flink van!
Met mijn vorige zwangerschap de Mexicaanse griep en nu dit weer!
In he tbegin was ik er nog niet zo bang voor... Maar je hoort nu steeds meer verhalen en steeds meer landen waar het ontdekt is.

Ik ben sinds vorige week heel de dag door misselijk en at steeds kleine beetjes zoals boterham met kaas en komkommer of kaas en tomaat enzo. Of een lekkere salade of een bakje rauwkost met dressing... Warm eten krijg ik gewoon niet weg nu.

Maar ja, zo kan ik nog maar erg weinig eten... Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Monte zo 29 mei 2011 - 6:48

Dat verhaal van die pallet die op straat is gevallen geloof ik echt niet. Ze zeggen dat een deel van de lading op straat is gevallen, maar inmiddels zijn er duizenden mensen ziek geworden. Dan moeten er duizend komkommers op straat zijn gevallen en weer netjes opgeraapt zijn en daarna verkocht. Ik geloof dit verhaal dus echt niet. Ook vind ik dat de overheden (met uitzondering van duitsland) wel heel makkelijk doen, want het lijkt me dat je zoiets wel wilt uitzoeken voordat onze minister gaat roepen dat wij alles gewoon kunnen eten. Ik eet voorlopig even geen rauwkost meer, totdat het duidelijk is hoe dit komt.

Overigens worden er nog vele doden verwacht. Op de Telegraaf stond een verhaal van het ziekenhuis in Hamburg, waar nu 80 mensen met de bacterie liggen. Van die 80 is bij 30 mensen de nierfunctie niet meer aanwezig. Dit zal of resulteren in dood of in blijvende nierproblemen. Maar deze man verwacht dat er in zijn ziekenhuis nog veel mensen zullen overlijden waaronder ook jongeren en jonge mensen. Hetgeen dat mij bezorgd maakt is dat ze helemaal niets kunnen doen voor deze mensen. De bacterie is namelijk resistent tegen antibiotica, dat maakt me wel angstig voor de toekomst(dit en alle verhalen over antibiotica-kip en dat we nog maar 1 werkend antibiotica is, die al bijna resistent is door het eten van dit soort kippen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  SuperGrover zo 29 mei 2011 - 6:52

Paris1985 schreef:oeh jakkes, ik heb nog een komkommer liggen gooi hem wel weg want weet niet waar die weg komt
Als je hem wast en schilt is het probleem ook opgelost.
loesje schreef:maar kunnen die bacterien niet lopen of ben ik nou zo;n muts Embarassed zo word toch ook ander fruit wat er naast ligt ook aangetast?
Bacteriën kunnen niet lopen nee. laughcry Het is een eencellige, dus dat wordt lastig. En komkommers zijn groentes.

Dennenappel schreef:Het virus klinkt wel naar, buiten het feit dat we deze groentes dan niet kunnen eten is het ook echt niet fijn om te hebben. Ik hoop dat het tenslotte meevalt en dat het zich niet verder verspreidt.
Het is een bacterie.
Odilia schreef:
ProudMama schreef:@Odilia: Ik denk dat er relatief ook meer vrouwen rauwkost en komkommer eten t.o.v mannen.
Eten de meeste koppels niet hetzelfde eten? Is het niet gek dat als je hetzelfde eten eet, alleen de vrouw overlijdt?
Het zou natuurlijk wel een theorie kunnen zijn ProudMama. Ik zag ook dat de meeste doden al bejaard waren.
De kans dat het toeval is, dat de overledenen allemaal vrouwen zijn, is natuurlijk enorm groot. We hebben het over 9 doden, geloof ik, niet over honderden. Overigens had ik niet gehoord dat het allemaal vrouwen waren, maar soit.


Laatst aangepast door SuperGrover op zo 29 mei 2011 - 6:59; in totaal 1 keer bewerkt
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Monte zo 29 mei 2011 - 6:57

SuperGrover schreef:
Paris1985 schreef:oeh jakkes, ik heb nog een komkommer liggen gooi hem wel weg want weet niet waar die weg komt
Als je hem wast en schilt is het probleem ook opgelost.
Alleen je vergeet dat het schillen zelf al gevaarlijk is. Een man is ziek geworden met de bacterie van het schillen van een komkommer(niet het eten). Daarbij zal hij waarschijnlijk met zijn handen in z'n mond hebben gezeten of niet z'n handen hebben gewassen na het schillen. Zodoende heeft hij de bacterie opgelopen en is nu dus ook ziek. Dus ik snap best dat mensen helemaal geen komkommers meer kopen(wat in Duitsland dus ook massaal gebeurt, zelfs winkels kopen minder sla en komkommers in, omdat mensen het niet meer willen kopen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  SuperGrover zo 29 mei 2011 - 6:58

Ach, ik ben gewoon niet zo'n paniekvogel. Maar goed, schillen en daarna handen wassen dan. Ik zie helemaal voor me hoe over een tijdje allemaal mensen kampen met gebreksziektes, omdat ze geen groente meer durven te eten laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 6:58

Ik heb alles wat hier nog lag weggegooid.

Maar... Kan die bacterie ook overslaan op bijvoorbeeld paprika? Courgette, wortels etc etc...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 7:05

Hazeltje schreef:Ik heb alles wat hier nog lag weggegooid.

Maar... Kan die bacterie ook overslaan op bijvoorbeeld paprika? Courgette, wortels etc etc...
Volgens mij is nog niet officieel vastgesteld dat t van komkommers komt. Het kan dus ook uit andere rauwkost komen.

Dat het alleen vrouwen waren hoorde ik op het Duitse nieuws (was gister in Berlijn).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 7:16

SuperGrover schreef:De kans dat het toeval is, dat de overledenen allemaal vrouwen zijn, is natuurlijk enorm groot. We hebben het over 9 doden, geloof ik, niet over honderden. Overigens had ik niet gehoord dat het allemaal vrouwen waren, maar soit.
Er liggen honderden mensen in het ziekenhuis, met waarschijnlijk blijvende gevolgen...

tuurlijk is die kans groot, maar wel opvallend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  SuperGrover zo 29 mei 2011 - 7:17

ProudMama schreef:
SuperGrover schreef:De kans dat het toeval is, dat de overledenen allemaal vrouwen zijn, is natuurlijk enorm groot. We hebben het over 9 doden, geloof ik, niet over honderden. Overigens had ik niet gehoord dat het allemaal vrouwen waren, maar soit.
Er liggen honderden mensen in het ziekenhuis, met waarschijnlijk blijvende gevolgen...

tuurlijk is die kans groot, maar wel opvallend!
Maar die honderden mensen zijn niet allemaal vrouwen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 7:19

SuperGrover schreef:
ProudMama schreef:
SuperGrover schreef:De kans dat het toeval is, dat de overledenen allemaal vrouwen zijn, is natuurlijk enorm groot. We hebben het over 9 doden, geloof ik, niet over honderden. Overigens had ik niet gehoord dat het allemaal vrouwen waren, maar soit.
Er liggen honderden mensen in het ziekenhuis, met waarschijnlijk blijvende gevolgen...

tuurlijk is die kans groot, maar wel opvallend!
Maar die honderden mensen zijn niet allemaal vrouwen.
Geen idee, zal vast niet. Dan hadden we het wel gehoord denk ik.

Maar in die zin is het wel serieus, ik neem ook even geen risico meer qua eten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 7:21

Ik zou ook zeker extra voorzichtig zijn ivm je zwangerschap. Gewoon het zekere voor het onzekere.

ik vond het gewoon een zeer opvallend feit dat alle doden vrouwen waren. Misschien zit er wel niks achter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Monte zo 29 mei 2011 - 7:49

SuperGrover schreef:Ach, ik ben gewoon niet zo'n paniekvogel. Maar goed, schillen en daarna handen wassen dan. Ik zie helemaal voor me hoe over een tijdje allemaal mensen kampen met gebreksziektes, omdat ze geen groente meer durven te eten laughcry
Nou ja in het geval van komkommer en sla maakt dat niet echt uit. Daar zitten toch bijna geen belangrijke voedingsstoffen in. Groenten die je normaal gesproken kookt hebben dat wel. En door koken gaat deze bacterie wel dood. Alleen wel jammer dat ik geen sla meer kan eten dan, want ik ben zo gek op sla.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Monte zo 29 mei 2011 - 7:51

ProudMama schreef:
SuperGrover schreef:
ProudMama schreef:
SuperGrover schreef:De kans dat het toeval is, dat de overledenen allemaal vrouwen zijn, is natuurlijk enorm groot. We hebben het over 9 doden, geloof ik, niet over honderden. Overigens had ik niet gehoord dat het allemaal vrouwen waren, maar soit.
Er liggen honderden mensen in het ziekenhuis, met waarschijnlijk blijvende gevolgen...

tuurlijk is die kans groot, maar wel opvallend!
Maar die honderden mensen zijn niet allemaal vrouwen.
Geen idee, zal vast niet. Dan hadden we het wel gehoord denk ik.

Maar in die zin is het wel serieus, ik neem ook even geen risico meer qua eten...
Ik las vandaag geen honderden, maar duizenden. Er zijn honderden mensen in ''levensgevaar'' waarbij de nieren niet meer werken en bloedingen hebben en die kunnen allemaal nog overlijden(zijn ook mannen trouwens), dus ja ernstig is het inderdaad wel.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Atelier Madame zo 29 mei 2011 - 8:13

Wij hebben alle rauwkost maar weggegooid die nog in de koelkast lag. Hebben nog wel sla maar dan vanuit de eigen tuin, die moet wel veilig zijn. Voor de rest groente en vlees gewoon goed op hoog vuur koken / bakken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 8:16

Bleh ik vind t maar naar!

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9913949/__Duitse_klinieken_overvol__.html?p=1,1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  dolfijntje24 zo 29 mei 2011 - 8:23

zou er echt meer aan de hand zijn dan alleen maar de komkommers zoals in het krantenartikel? Ik lees de reacties onderaan over een of andere aanslag of dat er meer aan de hand zou zijn.
Nou ik eet voorlopig geen komkommers meer..maar wie weet waar het nog meer in zit.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? - Pagina 3 Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum