Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?
+15
Paper Crown
dolfijntje24
Monte
Dennenappel
loesje
Sarah1985
Atelier Madame
Pussycat
Chocolate Cookie
SuperGrover
Guus
Tania
Supertalentje
Moezie
Suus
19 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?
Nu wel! Engggg, ik voel me al twee weken slap, vermoeid en duizelig dus ik heb meteen de symptomen opgezocht, maar gelukkig zijn die heel anders
Gast- Gast
haha nee klopt, Frankfurt is meer het zuiden... maar weet ik veel wat ze met hun groenten doen
zal wel meevallen, tot nu toe is het allemaal goed voor m'n lijn (1,5 kilo in twee dagen )
zal wel meevallen, tot nu toe is het allemaal goed voor m'n lijn (1,5 kilo in twee dagen )
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Elk nadeel heb z'n voordeel, Goochem!
En als het niet erger wordt, zal dit vast gewoon een normaal aan-de-schijt-probleempje zijn, denk ik!
Ik eet die groentes dus altijd rauw... Maar zal er even op letten als ik het in huis haal, want zo'n bacterie wordt m'n dood, vrees ik
En als het niet erger wordt, zal dit vast gewoon een normaal aan-de-schijt-probleempje zijn, denk ik!
Ik eet die groentes dus altijd rauw... Maar zal er even op letten als ik het in huis haal, want zo'n bacterie wordt m'n dood, vrees ik
Gast- Gast
Tania schreef:Ik mag toch hopen dat de supermarkten en groenteboeren nu ze dit weten de producten uit die streek niet meer verkopen.
Inderdaad! Haal het gewoon uit de schappen zou ik zeggen...
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Als dit nu maar niet ook zo'n enorme hype wordt
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
uitkijken bij de Lidl dus. Daar heb ik gisteren 2 komkommers en sla gekocht..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:uitkijken bij de Lidl dus. Daar heb ik gisteren 2 komkommers en sla gekocht..
Waarom? Kwamen die uit Duitsland?
Gast- Gast
Nou aldi en lidl zijn duitse supermarkten.... Dus er komt veel uit duitsland wat daar ligt.
Pussycat- Ratel
Gelukkig lust ik geen komkommer (ja gek, I know). Maar sla eet ik wel veel. Maar even opletten dus.
Gast- Gast
Fauve schreef:Ja ik kijk geen HIMYM!
Ik blijf het leuk vinden, samen met modern family de enige comedies waar ik hardop om moet lachen
Lily zegt dat je moet zeggen dat je verkouden bent ipv voedselvergiftiging, anders gaan je vrienden je voorstellen hoe je erbij zit/ligt/hangt/staat als je met die gevolgen te maken hebt
Laatst aangepast door Goochempie op do 26 mei 2011 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
HIMYM klinkt als een soort hip oord in de Himalaya's.
Gast- Gast
Jaa net als super-injunction klinkt als een heel groot kruispunt
okee we gaan teveel off-topic
okee we gaan teveel off-topic
Gast- Gast
Pussycat schreef:Nou aldi en lidl zijn duitse supermarkten.... Dus er komt veel uit duitsland wat daar ligt.
Ik heb tomaten van de Lidl maar die komen gewoon uit nederland hoor. Lidl is volens mij inmiddels gewoon europees.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Pussycat schreef:Nou aldi en lidl zijn duitse supermarkten.... Dus er komt veel uit duitsland wat daar ligt.
Ik heb tomaten van de Lidl maar die komen gewoon uit nederland hoor. Lidl is volens mij inmiddels gewoon europees.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lidl
Van originele duits...
En natuurlijk kan je ook nederlandse voedingsmiddelen krijgen het staat immers in nederland, maar van oorsprong is het een duitse winkel.
Pussycat- Ratel
Fauve schreef:Haha je bedoelt "van origine"
Ow dat mag ook
Van originele klonk ook wel haha
Let niet om mijn taal... daar kan je mij altijd op pakken.
Pussycat- Ratel
Vanmorgen heb ik op de radio gehoord dat de komkommers waar de bacterie in zat van een kwekerij in Spanje kwamen! Voorlopig maar helemaal geen komkommer meer eten, dacht ik zo...
Laatst aangepast door Break Of Day op do 26 mei 2011 - 20:39; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Echt? Ik ga mijn komkommers weggooien, panisch of niet.
Gast- Gast
De Duitse gezondheidsinspectie denkt dat Spaanse komkommers de bron zijn van de besmettingen met de EHEC-bacterie, een variant van de E.coli-bacterie.
Eergisteren werd nog gedacht dat de bacterie in tomaten, komkommers en sla uit Noord-Duitsland zaten, maar nu is de bacterie vastgesteld in komkommers van een Nederlandse kweker in Spanje. De kweker zegt dat een deel van zijn lading in Duitsland op straat is gevallen en zo mogelijk besmet is geraakt.
Honderden mensen in het noorden en westen van Duitsland zijn besmet met de darmbacterie en vier mensen zijn overleden.
Duitsland importeert elk jaar bijna 200 ton komkommers uit Spanje. De darmbacterie is inmiddels ook opgedoken in Scandinavië. In Zweden en Denemarken is de besmetting vastgesteld bij mensen die in Duitsland waren geweest. Ook een Nederlandse vrouw is na een bezoek aan Duitsland met complicaties in het ziekenhuis opgenomen. Patiënten hebben last van braken en ernstige diarree. De E.coli-bacterie kan ook de nieren aantasten.
(NOS)
Eergisteren werd nog gedacht dat de bacterie in tomaten, komkommers en sla uit Noord-Duitsland zaten, maar nu is de bacterie vastgesteld in komkommers van een Nederlandse kweker in Spanje. De kweker zegt dat een deel van zijn lading in Duitsland op straat is gevallen en zo mogelijk besmet is geraakt.
Honderden mensen in het noorden en westen van Duitsland zijn besmet met de darmbacterie en vier mensen zijn overleden.
Duitsland importeert elk jaar bijna 200 ton komkommers uit Spanje. De darmbacterie is inmiddels ook opgedoken in Scandinavië. In Zweden en Denemarken is de besmetting vastgesteld bij mensen die in Duitsland waren geweest. Ook een Nederlandse vrouw is na een bezoek aan Duitsland met complicaties in het ziekenhuis opgenomen. Patiënten hebben last van braken en ernstige diarree. De E.coli-bacterie kan ook de nieren aantasten.
(NOS)
Gast- Gast
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9895622/__Gifkom-kommers_van_NL_er__.html?p=1,1
Gast- Gast
Hmmm ik heb woensdag komkommers en sla gekocht bij de Lidl, heb ze gegeten maar ben er nog niet ziek van geworden.. ik twijfel inmiddels of ik ze moet weggooien of gewoon kan opeten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Nu begin ik toch wel een beetje huiverig te worden. Ik weet niet welke groenten we nu wel moeten eten en welke niet..
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hebben jullie dat ook ?
» Hebben jullie dat ook?
» Hebben jullie....
» hebben jullie een vlag en vlaggen jullie?
» Hebben jullie dit ook?
» Hebben jullie dat ook?
» Hebben jullie....
» hebben jullie een vlag en vlaggen jullie?
» Hebben jullie dit ook?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: