Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

+15
Paper Crown
dolfijntje24
Monte
Dennenappel
loesje
Sarah1985
Atelier Madame
Pussycat
Chocolate Cookie
SuperGrover
Guus
Tania
Supertalentje
Moezie
Suus
19 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:40

http://www.nu.nl/binnenland/2524616/onderzoek-ehec-bacterie-in-nederlandse-groenten.html

Onderzoek naar EHEC-bacterie in Nederlandse groenten
Uitgegeven: 26 mei 2011 10:27
Laatst gewijzigd: 26 mei 2011 10:35
AMSTERDAM - De Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) gaat onderzoeken of ook Nederlandse groenten zijn besmet de EHEC, de darmbacterie die een variant is op de E.coli-bacterie.


© ThinkStock
Dat meldt de NOS. De Duitse autoriteiten waarschuwde eerder deze week voor het eten van tomaten, komkommers en sla uit Noord-Duitsland. De groenten zijn vermoedelijk besmet door de bacterie
EHEC heeft in Duitsland al zeker twee levens geëist. Donderdag meldden de autoriteiren dat een 41-jarige vrouw uit Nedersaksen en een 89-jarige dame uit Sleeswijk-Holstein zijn bezweken aan diarree, bloedarmoede en nierfalen, de symptomen van een infectie. 140 Duitsers zijn ziek.

Bekende bacterie
Wetenschappers van de Universiteit van Münster hebben ontdekt dat de gevaarlijke darminfectie wordt veroorzaakt door een al bekende bacterie, die echter uitzonderlijk agressief is en resistent tegen veel gangbare antibiotica. Dat melden Duitse media donderdag.
Het was als bekend dat de gevreesde ziekteverwekker behoort tot de EHEC-groep.
Dat zijn varianten van de darmbacterie E.coli die darmbloedingen veroorzaken. De onderzoekers hebben nu kunnen vaststellen om welke van de 42 bekende varianten het precies gaat.
Veranderingen
Onderzocht wordt nu welke veranderingen de bacterie heeft ondergaan die hem zo gevaarlijk maken. Ook proberen de wetenschappers vast te stellen welke antibiotica wel vat kunnen krijgen op de ziekteverwekker.




Vraagje, hoe weet ik of mijn komkommer uit Noord-Duitsland komt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:42

Fauve schreef:
Vraagje, hoe weet ik of mijn komkommer uit Noord-Duitsland komt?

Dat vroeg ik me inderdaad ook al af.

Ik las er gisteren een stuk over en in NL ligt er nu ook iemand in het ziekenhuis

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9887051/__Nederlander_met_EHEC-bacterie__.html?p=1,1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:43

Bij de Appie staat op de bordjes altijd aangegeven waar je groente en fruit vandaan komt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:43

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Hitler_komkommer2

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:43

Op mijn komkommer staat Apeldoorn :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:44

_Leaf_ schreef:Bij de Appie staat op de bordjes altijd aangegeven waar je groente en fruit vandaan komt...

Dat is me nog nooit opgevallen, maar ik zal er eens op letten :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:44

Een client van mijn werk heeft deze bacterie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Suus wo 25 mei 2011 - 21:44

Wel een eng idee... Mijn komkommer zit gesneden en al in een boterhamzakje, en heb geen flauw idee waar 'ie vandaan komt (gekocht bij de Appie)...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:45

Ik heb er nu trouwens 1 van de Jumbo en er staat herkomst: HOLLAND

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:52

Bij mij staat dus alleen Apeldoorn, dat betekent toch dat ie uit Apeldoorn komt of niet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Moezie wo 25 mei 2011 - 21:54

Had er nog niet van gehoord.. maar toch maar eens opgaan letten
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Supertalentje wo 25 mei 2011 - 21:57

Het plaatje is grappig, haha!

Maar het is dus ook al in NL?

Ik ga er wel opletten geen groenten te eten uit Duitsland, zullen supermarkten die niet ook gewoon uit de schappen moeten halen? En geldt het echt alleen voor tomaten en komkommers?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Tania wo 25 mei 2011 - 21:57

Ik mag toch hopen dat de supermarkten en groenteboeren nu ze dit weten de producten uit die streek niet meer verkopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:58

Supertalentje schreef:En geldt het echt alleen voor tomaten en komkommers?

Ik geloof dat je het ook door sla kunt krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:10

Nou lekker dan. Gisteren een hele komkommer gegeten :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:13

Reva schreef:Nou lekker dan. Gisteren een hele komkommer gegeten :shock:

Die hoeft dus echt niet per se uit Noord-Duitsland te komen en dan nog hoeft hij niet besmet te zijn. Mijn komkommers komen uit Spanje (en Apeldoorn haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:19

Fauve schreef:
Reva schreef:Nou lekker dan. Gisteren een hele komkommer gegeten :shock:

Die hoeft dus echt niet per se uit Noord-Duitsland te komen en dan nog hoeft hij niet besmet te zijn. Mijn komkommers komen uit Spanje (en Apeldoorn haha).

Whaha, ja das waar. Al kan ik het niet meer checken aangezien ik hem heb opgegeten :p

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:05

Nu ben ik wel benieuwd waar de tomaten van de albert heijn vandaan komen.. Ik had laatst ook cherry tomaatjes van de Lidl..

Ik heb ze wel allemaal gebruikt in een warm pasta gerecht.. Misschien zijn die bacterieen dood gegaan door de tempratuur..

Thank god eet ik komkommers, sla en tomaat nooit rauw :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Guus do 26 mei 2011 - 0:12

eeuhmm...

nou ben ik de afgelopen dagen in Frankfurt geweest en ben ik ook al twee dagen aan 'the sniffels' (voor wie de laatste aflevering van how I met your mother gezien heeft)

moet ik me zorgen maken? alles wat ik eet zorgt voor een niet zo'n fijne reactie... maar het is niet een mega drama...

haha

shit zou echt iets voor mij zijn!

nerd
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:15

"the sniffels" als in dat je verkouden bent? Volgens mij zorgt die bacterie eerder voor een andere reactie laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:17

Ik vermoed dat het ook om die andere reactie gaat :P

Als het blijft, of erger wordt, zou ik het toch even melden bij de dokter, Goochem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Guus do 26 mei 2011 - 0:19

hahaha neehee fauve-je lees wat erachter staat en ga even de season finale van How I met your mother kijken!

Very Happy

http://www.sidereel.com/How_I_Met_Your_Mother


Edit: stimmt Marin, hoe kan eten ook voor een reactie van the sniffles zorgen laughcry
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:21

Maar Frankfurt is toch niet Noord Duitsland.. Of ben ik nu echt zo'n topo nerd scratch

Maarja je weet natuurlijk niet waar je groentjes vanaan kwamen Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  SuperGrover do 26 mei 2011 - 0:21

Het is een variant van E. Coli. E. Coli is een darmbacterie. Symptomen zijn zeer ernstige diarree (met bloedingen) en braken. Dus Goochempie, volgens mij is het niet echt te missen en merk je vrij snel of het daarvan kan komen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:22

_Donnaa schreef:Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Hitler_komkommer2

Haha, zo is het inderdaad wel heel duidelijk waar die komkommer vandaan komt. Wel jammer dat er eerst zulke superresistente bacterien moeten ontstaan voordat er eens geminderd gaat worden met het onnodige gebruik van antibiotica in deze tak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie? Empty Re: Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum