Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor diegene die ''Water for Elephants'' zo ''mooi'' vonden.

+7
Raindrop
Annoek
Tyrael
Mint
Sweety
Linnie1985
TGR
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voor diegene die ''Water for Elephants'' zo ''mooi'' vonden. - Pagina 2 Empty Re: Voor diegene die ''Water for Elephants'' zo ''mooi'' vonden.

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:17

Mint schreef:
Maple schreef:Maar even eerlijk, ik heb alleen het filmpje gekeken, niet de bijbehorende tekst óf de tekst in het filmpje gevolgd... wie zegt dat deze olifanten ook daadwerkelijk de olifanten uit de film zijn? Misschien zijn dit hele andere olifanten?

Maar even eerlijk, gaat een olifant voor de lol op een poot staan? Ook al gaat het om een andere olifant, dan is het nog steeds walgelijk. We moeten juist laten zien dat we er niet op zitten te wachten om een film over circusolifanten te zien, maargoed, wie ben ik.. Ik ben hier misschien wel erg fel in, maar ik kan er zo slecht tegen.. Mad

Ik sluit me bij je aan!

Zo'n dier is daar niet voor gemaakt. Een dier moet er wel plezier in hebben en de dieren die ik in het circus en in de dierentuin zie, staren vaak heel treurig voor zich uit... Sad

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die ''Water for Elephants'' zo ''mooi'' vonden. - Pagina 2 Empty Re: Voor diegene die ''Water for Elephants'' zo ''mooi'' vonden.

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:21

Mee eens, Mint. Maar zo probeer ik CBL ook al een aantal jaar duidelijk te maken dat een hond ook niet is gemaakt voor een lijntje en een kat niet is gemaakt om tegen te schoppen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:25

Youandi schreef:staren vaak heel treurig voor zich uit... Sad

Projecteer je niet te veel je menselijke gevoelens op zo'n beestje?

Mijn kat staart ook wel eens voor zich uit, of kan vreselijk mauwen alsof de wereld vergaat, maar ze heeft het hier toch ook echt goed. Ik laat ook altijd een lichtje voor haar aan als ze alleen thuis is, maar dat is veel te veel geredeneerd vanuit mijn menselijke gedachten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dierenleed verschrikkelijk, maar het weerhoud me niet er van om van zo'n film te genieten. Echt niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:29

Marin schreef:
Youandi schreef:staren vaak heel treurig voor zich uit... Sad

Projecteer je niet te veel je menselijke gevoelens op zo'n beestje?

Mijn kat staart ook wel eens voor zich uit, of kan vreselijk mauwen alsof de wereld vergaat, maar ze heeft het hier toch ook echt goed. Ik laat ook altijd een lichtje voor haar aan als ze alleen thuis is, maar dat is veel te veel geredeneerd vanuit mijn menselijke gedachten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dierenleed verschrikkelijk, maar het weerhoud me niet er van om van zo'n film te genieten. Echt niet.

Naja.. misschien had ik het anders moeten zeggen. Ik vind die dieren iets uitstralen wat niet klopt. Onrust. Onvrede.

Gast
Gast

Bericht  Tyrael wo 25 mei 2011 - 8:46

Maple schreef:Mee eens, Mint. Maar zo probeer ik CBL ook al een aantal jaar duidelijk te maken dat een hond ook niet is gemaakt voor een lijntje en een kat niet is gemaakt om tegen te schoppen.

lol!
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:05

Het mishandelen van dieren vind ik op zich natuurlijk misselijk, maar gezien de TO hier regelmatig met dit soort topics smijt wordt ik er eerlijk gezegd een beetje moe van. Ik weet zelf ook wel dat er over de wereld een x aantal dieren worden mishandeld, en zo worden er ook vrouwen mishandeld en kinderen mishandeld en homo's mishandeld en ga zo maar door.
Ik beïnvloed me niet om een film wel of niet te zien.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:44

Marin schreef:Bij deze film werd respectvol met de beesten omgegaan hoor. Kan het filmpje nu niet kijken, want ik zit tv te kijken, maar ik vermoed dat het allemaal wel mee zal vallen. Neemt niet weg dat ik het vreselijk zou vinden ALS het zou gebeuren, maar ik geloof dat het hier wel mee valt, naar wat ik in de making of's heb gezien.

In de film ja lijkt dat zo, maar achter de schermen dus zeker niet. Het gaat om de olifanten van deze film en die beelden zijn van die uit de film. Lekker respectvol ja.............not!

Ik vind je een wereldwijf, maar dit gaat mee toch echt te ver.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:49

Haha CBL kom op, ga je me nou echt minder leuk vinden omdat ik die film mooi vond?

Ik zeg al dat ik dierenleed verschrikkelijk vind, maar of ik nou van die film genoten heb of niet, maakt echt niet uit aan al het leed wat er in de wereld gebeurt.

Wat had je dan liever gezien dat ik deed of zei? Dat ik spijt had dat ik naar die film ben geweest? M'n geld terugvragen? Sorry, dat is helaas niet zo, zo werkt de wereld helaas niet.

Ik vind het lief dat je me een wereldwijf noemt, maar hier kan ik toch verder ook niets aan doen. Ik vond het een prachtige film, en als er inderdaad zo met die beesten is omgegaan vind ik dat ook heus heel erg. Maar dat doet voor mij persoonlijk niets af aan de film, sorry.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:53

CBL ben jij zelf achter de schermen geweest dan? Wie zegt dat jouw artikel waar is en geen zwartmakerij?

Gast
Gast

Bericht  Annoek wo 25 mei 2011 - 9:58

Ik vond het een prachtige en ontroerende film . Heel zielig voor die olifant en neem aan dat dat niet echt was,het prikken .. Ze hebben die olifant echt wel goed behandeld anders zou hij echt niet meer naar die man luisteren die hem bijna kapot sloeg. Ik denk dan aan die reclame van rolo.. Jaaaaren later 'weet' die olifant nog steeds dat die jongen (nu man) hem die rolo voor de neus hield en wegnam.. Wink

Annoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 81

Bericht  Sweety wo 25 mei 2011 - 9:59

Annoek schreef:Ik vond het een prachtige en ontroerende film . Heel zielig voor die olifant en neem aan dat dat niet echt was,het prikken .. Ze hebben die olifant echt wel goed behandeld anders zou hij echt niet meer naar die man luisteren die hem bijna kapot sloeg. Ik denk dan aan die reclame van rolo.. Jaaaaren later 'weet' die olifant nog steeds dat die jongen (nu man) hem die rolo voor de neus hield en wegnam.. Wink
Oh ja dat was een leuke reclame!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:59

Sweety ik heb het gezien zonder geluid, maar het klinkt erg naar zeker gezien de beelden al naar zijn om te zien.

Maple het gaat om de olifanten uit de film, want door ging het ook om. Ook in circussen worden ze zo behandeld, maar ook anderen dieren die ze daar hebben gaan ze slecht mee om.

Marin bij de making off laten ze dat natuurlijk niet zien he. Ze willen iedereen laten geloven dat ze het zo goed hebben gedaan.

Ik vond het echt sneu om te zien hoe ze op hun kop op 1 been op een ini mini krukje moesten staan. Zo zielig en zo onnatuurlijk! Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 10:05

Annoek schreef:Ik vond het een prachtige en ontroerende film . Heel zielig voor die olifant en neem aan dat dat niet echt was,het prikken .. Ze hebben die olifant echt wel goed behandeld anders zou hij echt niet meer naar die man luisteren die hem bijna kapot sloeg. Ik denk dan aan die reclame van rolo.. Jaaaaren later 'weet' die olifant nog steeds dat die jongen (nu man) hem die rolo voor de neus hield en wegnam.. Wink

Het is wel degelijk prikken en ze dienen schokken toe. Dit is bewezen!
Goed behandeld............tss laat me niet lachen.

Ja hehe tuurlijk luisterd de olifant naar die man nadat die klappen heeft gehad!

ZvB, ik heb dit filmpje gehad van een dierenorganisatie en die roepen echt niet zomaar wat. Bewijs genoeg in dit filmpje.
Ik zou zeggen kijk eens op de site van ''Wilde dieren de tent uit'' daar staat genoeg erover.

Marin ik zeg ook niet dat je je geld terug moet vragen, want dat geven ze toch niet.
Bedenk wel dat er dierenleed achter deze film schuilt en jij zelf zegt dat je daar tegen bent.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 10:07

Caribbeanlover schreef:
Marin bij de making off laten ze dat natuurlijk niet zien he. Ze willen iedereen laten geloven dat ze het zo goed hebben gedaan.

Nou ja ik heb van te voren ook genoeg dingen er over gelezen, en daar was 't ook nooit naar voren gekomen. Nu, een maand nadat de film uit is, hoor je er ineens over.

Caribbeanlover schreef:
Ik vond het echt sneu om te zien hoe ze op hun kop op 1 been op een ini mini krukje moesten staan. Zo zielig en zo onnatuurlijk! Sad

Dat is natuurlijk weer een ander punt. Dat gaat om het behandelen van circus dieren in het algemeen. Dat heeft niet direct met deze film te maken, maar met een groter probleem van circusdieren.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 10:08

En als het inderdaad echt zo is, dan vind ik dat zeker ook wel schandalig hoor, CBL, begrijp me niet verkeerd. Helaas dat dat in deze tijd toch echt nog altijd zo gebeurd.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop wo 25 mei 2011 - 10:18

Het dier is inderdaad wel mishandeld voor de film.
Daardoor hoef ik de film ook niet meer te zien. Hoe mooi die ook zou zijn.
Ik vind het geen fijn idee om te weten dat een dier er zo voor geleden heeft.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  bolus26 wo 25 mei 2011 - 20:14

Persephone schreef:Was het wel groene stroom? Dan is het niet erg toch?
Laughing
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  bolus26 wo 25 mei 2011 - 20:16

even ontopic

ik ga niet naar circussen met dieren als vind ik het altijd wel bijzonder dat ze die dieren dat allemaal kunnen leren (maar ja de manier waarop is wel sneu)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Jerry wo 25 mei 2011 - 20:35

ik heb 't filmpje gekeken en vond 't wel meevallen eigenlijk... De geluiden die eronder zijn gezet, het muziekje maakt 't allemaal wat dramatischer. De beelden waarin het lijkt alsof iemand flink met 'n stok uithaalt, zijn wazig en je ziet niet dat de olifant wordt geraakt. De keren dat de olifanten wel met 'n stok worden geraakt, is dit volgens mij niet heel hard, maar gewoon als aanwijzing.

Je hoort mij verder niet over of het wel of niet goed is om die beesten trucs te leren, maar uit dit filmpje werd mij niet duidelijk dat de dieren werden mishandeld

En als de het de olifanten niet naar de zin zou zijn, zouden ze dan niet zoiets doen:

Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Antibes wo 25 mei 2011 - 20:43

Caribbeanlover schreef:

Het is wel degelijk prikken en ze dienen schokken toe. Dit is bewezen!

ZvB, ik heb dit filmpje gehad van een dierenorganisatie en die roepen echt niet zomaar wat. Bewijs genoeg in dit filmpje.

.

Het zou je verbazen wat er aan onzin geroepen wordt, juist door dat soort verenigingen. Enig idee hoe misleidend Proefdiervrij bijvoorbeeld is? En daar zou ik dan nog eerder in geloven dan in dit soort filmpjes.... laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:12

Snowflake schreef:Het dier is inderdaad wel mishandeld voor de film.
Daardoor hoef ik de film ook niet meer te zien. Hoe mooi die ook zou zijn.
Ik vind het geen fijn idee om te weten dat een dier er zo voor geleden heeft.

Dat zijn ze zeker en ik snap ook niet waarom sommigen vragen of het wel om die film gaat, want dat staat er meer dan duidelijk bij.
Ook al was het niet zo als olifanten op tv komen, dan schuilt er altijd mishandeling achter.

Overigens zijn er meerdere gebruikt voor de film, idd ''gebruikt'', want zo zie ik het.

Marin, film of circus maakt even niet uit aangezien het in de film over een circus gaat. Olifanten en ook anderen wilde dieren worden mishandeld alleen omdat ze moeten doen wat de mensen ze vraagt mbt circussen/films.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:17

Zusje van Bert schreef:Ik kan het filmpje nu niet zien maar heb nu de tekst gelezen. Je begrijpt vast wel dat mensen die de film mooi vinden niet wisten? Er zal niemand zijn die zegt; mishandel lekker die olifant voor mijn entertainment. De film is vooral mooi omdat heet onrecht tegen die olifant gestopt wordt... Belachelijk als ze dus daadwerkelijk voor zo'n plaatje die olifant daadwerkelijk mishandelen. Maar goed, ik weet ook niet of dat echt zo is, ik was er niet bij en kan het filmpje ook niet zien.

Het gaat in de film om het onrecht van de olifant, maar dat is toch te gek voor woorden als je je bedenkt dat hij voor de film mishandeld is!
Snap ook niet dat die acteurs mee willen werken aan zo film, eigenlijk alle films waar dieren voor mishandeld zijn.
Ze denken alleen aan het geld waarvan ze al genoeg hebben!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:23

Maple dat hele hondenverhaal hoef je er niet steeds bij te halen, want dat slaat nergens op!
Honden zijn van oorsprong wilde dieren,maar zijn zo doorgefokt dat ze gewend zijn om bij mensen te leven dus ook aan de riem te lopen.

Plekken waar ze los mogen zijn er amper en bovendien lopen ze hier te pas en te onpas los terwijl het niet mag!
Als je ze dan wel los laat waar het niet mag riskeer je een boete.
Die van ons mag/kan niet los. Als hij word aangevallen door een loslopende hond en ik kan de baas niet vinden heb ik pech.
Vind ik die wel, dan spreek ik diegene er zeker op aan, maar dan nog doet de politie weer eens geen hol voor dieren.

Je moet het maar onderling uitvechten en wil de andere de dierenartskosten niet betalen, dan heb je pech hier in Nederland.
Nee, dan zou ik willen dat ik in Amerika zou wonen, want daar is er tenminste gerechtigheid voor dieren (en baasjes).
Maar aan de lijn vind jij niet kunnen, nou al kon hij wel los, dan ben ik fout bezig omdat dat toch niet mag dus aanlijnen is nog altijd beter.
Onze hond weet niet beter.

Snap je probleem niet?

Zo goed leven als hier dat heeft hij nooit gekend dus is dit een paradijs. Hij mag van geluk spreken dat hij bij ons is, want beter zou het niet krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Jerry wo 25 mei 2011 - 21:24

'het gaat duidelijk om de film, want dat staat erbij' vind ik niet een heel sterk argument... Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:27

Hoe dan ook, het blijft onnatuurlijk om een hond aan de lijn te laten lopen. Daar is hij ook niet voor gemaakt Wink Net zo min als een olifant in het circus.

Laatst aangepast door Mama_van2 op wo 25 mei 2011 - 21:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: