Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:08

Hey,

Ik heb aangegeven in 10 termijnen te willen betalen, dus dat is 1713:10 is rond de 170 euro per maand. Nu is er bij mij begin september al 300 euro afgeschreven en eind september nog eens 140 euro. Ik vraag me af of dat bij jullie ook zo is,dus op andere hogescholen/universiteiten want dat klopt toch niet, dan heb ik in 1 maand 440 euro euro betaald, dat zijn dan bijna al 3 termijnen. Mijn ouders betaalden eerst collegegeld en die zeiden dat dit nog nooit zo was, dat het gewoon elke maand rond de 160 was

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Re: Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  Nora di 13 sep 2011 - 7:17

Ik betaal dit jaar in één keer dus voor dit jaar weet ik het niet.

Vorig jaar was het bij de eerste termijn iets van 10€ hoger voor administratiekosten. Dus
1e: €180
2e: €170
3e: €170
enz.

Ik weet niet wat voor studie je doet, maar is het misschien extra door materiaalkosten of extra schoolkosten?
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Re: Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  GreenGrass di 13 sep 2011 - 7:23

Je kunt de Rijksuniversiteit Groningen (digitaal) machtigen om het collegegeld in één keer (de laatste week van september) of via een gespreide betaling in vijf termijnen af te laten schrijven van je bank- of girorekening.

Delft:
Het bedrag van de termijnen ontstaat door het totaal te delen door 12. De eerste inningdatum is gesteld rond 25 september en de laatste rond 25 augustus. Deelname aan de gespreide inning is niet gratis, hiervoor betaal je € 24,00 extra. Deze toeslag wordt tegelijk met de eerste termijn afgeschreven.

VU: 5 termijnen & 24 euro in de eerst termijn.

RU: http://www.ru.nl/studenten/inschrijven_en/collegegelden-0/vm-collegegelden/betaling-collegegeld/
Hier begin je al eind augustus te betalen. Het zou kunnen dan je eerste termijn verlaat is in verband met een late inschrijving, zodat je begin en eind september betaald.

Het verschilt dus wat per instelling! Kijk eens op de site van jouw instelling!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Re: Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:40

Ik studeer aan de Hogeschool Zeeland en ik vroeg me dus af, of dat de instellingen dat dus zelf kunnen beslissen hoeveel er per termijn afgeschreven wordt. Ik baal er gewoon van, want had er niet op gerekend en moet nu dus vrijwel zeker gaan lenen, maarja dat krijg ik dan pas eind oktober van de ib groep..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Re: Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  Jade di 13 sep 2011 - 7:40

Ik betaalde de eerste periode 198 (incl. 24 euro admin kosten), de maanden daarna wordt het rond de 170 euro.

de eerste periode was rond 24 augustus.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Re: Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  Monte di 13 sep 2011 - 7:55

Bij mijn hogeschool was het zo dat ik het eerste termijn dubbel betaalde = 340 en daarna gewoon. Dan was ik meestal in mei al klaar met betalen voor het schooljaar. Dus ik denk dat het wel normaal is. Dan is die 300 voor sept en die 140 voor okt en daarna is het waarschijnlijk normaal. Anders zou ik het ook niet snappen, maar waarom bel je niet even op dan? Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Re: Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  Oasis di 13 sep 2011 - 7:57

Serpentijn schreef:Ik betaalde de eerste periode 198 (incl. 24 euro admin kosten), de maanden daarna wordt het rond de 170 euro.

Zoiets heb ik nu ook betaald ja. Hopelijk volgende maand 170 euro! Schrok me al dood van mijn bankafschrift.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Re: Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 8:34

Het is nu als volgt:
begin sept: 300(incl 15 euro administratiekosten)
eind sept 140
eind okt 140
eind nov 140 etc etc en dan is het in mei 285 euro(laatste betaling)
ik heb ze al gemaild vanavond, school was al gesloten toen ik wilde bellen. Maar het is dus bij meerdere dat de 1e maand dus meer is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld) Empty Re: Voor diegene die nog studeren(afschrijving collegegeld)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum