Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet veel behoefte aan vrienden?

+9
Feline
Jente10
TGR
Zora
luisa
Kaat
RioolSpook
Sweety
blackpearl
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Niet veel behoefte aan vrienden? - Pagina 2 Empty Re: Niet veel behoefte aan vrienden?

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 7:16

Feline schreef:Het is niet lullig bedoeld hoor! Dacht dat Jen dat soort dingen altijd graag wilde weten.. Maar kan m'n post zo verwijderen! No problemo!

Niks verwijderen! Je hebt gelijk, hoor het graag nerd Nu ga ik het aanpassen, ook al heeft het geen zin meer hahahahaa

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet veel behoefte aan vrienden? - Pagina 2 Empty Re: Niet veel behoefte aan vrienden?

Bericht  Annemie vr 27 mei 2011 - 7:28

Maple schreef:Mij komt het eigenlijk ook wel bekend voor, van voorgaande jaren. Ik had toen ook absoluut geen behoefte aan vriendschappen en sociale activiteiten in mijn vrije tijd. Als mensen iets af wilden spreken had ik daar vaker geen zin in, dan wel. M'n wereldje is daardoor wel erg klein geworden, helaas... Want nu heb ik die behoefte namelijk wel, ik zou zo graag m'n ei eens kwijt kunnen bij andere mensen dan alleen m'n man of naaste collega's. Me zo nu en dan eens focussen op andere mensen dan alleen m'n man, eens leuke dingen doen met (een) vriendin(nen), etc etc. Merk nu wel weer dat ik meer zoekende ben naar sociale contacten buiten mijn relatie om (mijn man is namelijk ook zo ingesteld) en begin ook wat meer dingen in m'n vrije tijd af te spreken. Heb inmiddels ook wel een paar vriendinnen, een collega en een penvriendin, maar daar spreek ik niet zo heel vaak mee af.

Toch denk ik niet dat ik ooit iemand zal zijn met een groot sociaal actief leven en een grote vriendenkring, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het belangrijk is om een paar goede vrienden/vriendinnen te hebben, en daar zuinig op te zijn. Je weet nooit wanneer je ze nodig hebt en je dat contact op dat moment vreselijk gaat missen.

Heel herkenbaar.. +1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jeanette vr 27 mei 2011 - 7:38

Ik heb het zelf niet, maar vind het ook weleens fijn om een avondje/dagje voor mezelf te hebben. Echter zie ik mijn vriendinnen daarnaast vaak. Het is gewoon de juiste balans er in vinden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 7:45

Na een aantal jaren een zeer sociaal leven te hebben gehad, heb ik sinds een jaar amper tot geen behoefte aan vrienden en familie. Om het voor mezelf te verantwoorden heb ik vaak gezegd, tegen mezelf en anderen, dat ik het gewoon te druk had, maar niets is minder waar, ik vind er gewoon simpelweg niets aan om iets te moeten ondernemen met anderen.

Vrienden heb ik nog steeds. Het is niet zo dat ik zonder zit. Maar mijn wereld is wel een stuk kleiner geworden, dan deze was. Van mezelf vind ik ook wel dat ik weer iets meer moet genieten van dingen die ik vroeger geweldig vond (stappen, terras hangen, winkelen met vrienden/familie), maar ik weet niet of het er nog wel inzit.

En ergens, als het er niet meer inzit, dan vind ik dat ook niet erg. Want ik vind het alleen heel erg plezierig. Vooral na een week werken. Als ik dan hoor wat de plannen zijn van mijn collega's, dan kan ik alleen maar denken:"Pfft.... Wat ben ik blij dat ik even een weekend rust heb van alles en iedereen".

Eigenlijk ben ik wel blij dat ik hier lees dat ik niet de enige ben die kan genieten van hele momenten met zichzelf. Wellicht dat ik daarom ook durf te bekennen dat ik ergens wel hetzelfde heb.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 3:09

Feline schreef:Tralalala Rolling Eyes

(nou moet iedereen dit even aanpassen in de quote Wink)

Hahahahaha Very Happy

Gast
Gast

Bericht  ButterflyEffect zo 29 mei 2011 - 0:07

Goh wat apart om het zo van de andere kant te lezen! Maar als je een fulltime baan en een vriend hebt kan ik het al veel meer begrijpen. Ik vind niet dat jullie je moeten verantwoorden. Ik omring me juist graag me mensen, maar als zij niet zoveel zin hebben omdat ze liever alleen willen zijn zou ik de eerlijkheid juist prettig vinden smile
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Caresses zo 29 mei 2011 - 1:02

Ik herken het ook.
Ik spreek liever niet vaker dan 1x per week (liever per 2 weken) met vriendinnen af.
Vermaak mij wel lekker in m'n eentje. Ik vind het wel fijn als mijn vriend thuis is (dan doen we vaak ook ieder ons eigen ding, maar gewoon bij elkaar in de buurt zijn is al fijn), al kan ik er ook echt van genieten als hij er een dagje niet is.

Als ik met vriendinnen afspreek heb ik er vaak van tevoren niet zoveel zin in (m.u.v. 2 maar die zie ik sowieso niet zo vaak omdat zij ver weg wonen), maar als ik er eenmaal ben is het altijd wel leuk.
Ik heb een paar vriendinnen en verder wat kennisen en ik vind het wel goed zo. Alleen op sommige momenten vind ik het wel eens jammer dat ik niet veel vriendinnen heb (als ik iets wil doen en mijn vriendinnen kunnen niet bijvoorbeeld, dan zou het handig zijn als ik meer vriendinnen zou hebben).

Eerst schaamde ik mij hier wel voor, maar inmiddels niet meer. Zo ben ik gewoon.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: