Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

+32
LMCurious
Monnie
Linda
Nana
Dolphinne
M@niek
Parisienne
Tania
Annemie
ProudMom
Thunder
Susan
kletskousje
Flemy
Mamsie
Theeleut
SparklingEyes
PiP
Novalee
pitbullgup
Jelin
Pussycat
Caroow
Mida4you
liesje
Bruintje Beer
Diese
sheila123
PapillonRose
Lindsya
Sjonno
loesje
36 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  M@niek di 24 mei 2011 - 8:26

F.elice gaat elke dag in badje. Haartjes was ik niet elke dag.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 8:35

Ik denk dat ik ons kindje straks dagelijks lekker in bad doe.. haartjes wassen hoeft natuurlijk niet iedere dag, maar het is toch lekker fris dan..

Ik zelf ga ook iedere ochtend.. ik voel me gewoon echt niet fris als ik me bij de wastafel moet wassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Dolphinne di 24 mei 2011 - 8:52

Mijn zoontje gaat over het algemeen om de dag onder de douche. Soms een keer een halve dag later (in de ochtend een keer ipv de avond) als dat beter uitkomt of ik weet dat we toch de volgende ochtend gaan zwemmen bijv.
Ik was dan ook altijd zijn haartjes (met Kwaak van zwitsal).

Voor mijn zoontje geboren was douchte ik altijd elke dag, maar na zijn geboorte is dat er niet meer van gekomen en helemaal niet meer toen we uit elkaar gingen.
Douchte altijd 's ochtends, maar dan zou ik hem dus altijd mee moeten nemen als hij ook thuis is. Ik douche nu zelf ook om de dag 's avonds. (of meteen na het werk op mn werk).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Nana di 24 mei 2011 - 8:58

Mijn zoontje gaat iedere dag in bad.

Mijn dochtertje gaat nu nog om de dag in bad, maaar als ze wat ouder is ook iedere dag.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Linda di 24 mei 2011 - 9:04

Onze dochter gaat 2 a 3 keer in de week in bad of onder de douche. In het badje doe ik olie en onder de douche wassen we alleen met water. Haartjes heeft ze al wel, maar die heb ik nog niet met shampoo gewassen.
Ik was haar wel iedere dag met een washandje op het waskussen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Monnie di 24 mei 2011 - 9:31

Mijn zoontje gaat 2 á 3 keer per week in bad. Zijn huid is heel gevoelig, dus vandaar. Ik heb ook echt niet het idee dat hij veel zweet of warm is en daarom vaker zou moeten gaan. Ik vind als ze zo klein zijn 2 keer per dag in bad wel overdreven hoor, maar dat is ieders eigen keus natuurlijk.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 16:59

beiden elke dag..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 17:35

Hier Lynn en Dylan om de dag,, liever hebben we Dylan wat minder vaak maar kereltje houd nou eenmaal van buiten spelen en vies worden angel Hij mag 1 keer per week lekker lang spelen in bad met de juiste middelen en de rest van de tijd is het even onder de douche staan.

Helaas moet dit vanwege zijn huid. Dylan vind het douchen en vooral badderen (vandaar dat hij dit ook 1 keer per week toch gewoon lekker lang mag doen) erg leuk!

Lynn daarintegen heeft geen last van haar huid en gaat met Dylan zijn bad sessie mee en daarbij gaat zijn om de dag in de tummy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:06

Punk'd schreef:Volgens mij is het ook met name zeep die de huid uitdroogt. Afspoelen kan ook al een fris gevoel geven natuurlijk.

@ Lieskuh: Ik moest even denken aan je topic van eczeem/berg.. Toen ik die shampoo gebruikte mocht ik dat echt niet dagelijk doen. (de kuur was voor 2 dagen per week) Meestal spoelde ik zelf gewoon mijn haar 1 dag extra met water en voor de rest hielt ik het zo droog mogelijk (zodat het kon 'uitdrogen')

Ik hoop dat je zoon er snel weer vanaf is!
Wij mogen de shampoo maar 1x in de week gebruiken inderdaad. Verder moeten we nu regelmatig slaolie op zijn hoofdhuidje doen, even in laten weken en dan een beetje voorzichtig uitkammen. Uiteraard worden daarna de haren wel grondig gewassen maar dan met gewone shampoo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:10

Mijn zoontje gaat gemiddeld zo'n 2x per week in bad. Hij heeft al vanaf dag 1 een hele droge huid, dus dat is ons aangeraden door de kraamverzorgster en het cb. Wel maak ik zijn gezichtje en billetjes elke dag even schoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:17

Om de dag. Straks als hij wat ouder is moet hij iedere dag

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:19

Dolphinne schreef:

Voor mijn zoontje geboren was douchte ik altijd elke dag, maar na zijn geboorte is dat er niet meer van gekomen en helemaal niet meer toen we uit elkaar gingen.

Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  LMCurious di 24 mei 2011 - 21:41

haha, dolphinne, het staat er zo grappig!!! Hoe lang zijn jullie ook alweer uit elkaar? laughcry

Hier gaan beide kids zo'n 3x per week in bad, soms 4x, afhankelijk van hoe we uitkomen in het weekend gaat Joris dan bijv. vrijdagavond, zondagmorgen en dan maandagavond weer. Bij Joris wassen we zijn haren elke keer, maar die heeft ook lang vol haar tegenwoordig. Milou dr haartjes wassen we meestal 1x per week, of als ze bijv. tijdens het slapen wat gespuugd heeft en erin gelegen heeft extra. Verder wassen we hun beide wel dagelijks met een washandje.

Zelf douche ik meestal ook om de 1 1/2 dag a 2 dagen afhankelijk of ik sochtends of savonds werk en hoevaak ik gesport heb. Heb echt geen tijd om dit dagelijks te doen. Of ik moet eerder opstaan, maar als ik dan weer mn haar moet fohnen etc. trek er mar vlug 45 min. extra voor uit dan. En dan krijg ik toch echt slaapgebrek hoor!!! Nee ik was me tussendoor wel een keertje extra aan de wastafel, of 2 keer Wink
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Bolleke wo 25 mei 2011 - 1:08

In principe gaan we allebei om de dag, alleen als hij erg vies is dan gaat hij natuurlijk wel. En in de zomer spoel ik hem eigenlijk iedere dag even af onder de douche, maar dan niet om te wassen maar even het zweet wegspoelen enzo.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 1:11

Als hij vies is en anders 3x in de week ongeveer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 1:17

Ik vind het wel opvallend dat er toch wat vrouwen zijn die niet iedere dag douchen. Heb zelf ook een beetje een gevoelige huid maar douche minimaal 1 keer per dag, anders voel ik me echt vies. Overigens ben ik ook een alleenstaande moeder, dus dat hoeft niks uit te maken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Annie24 wo 25 mei 2011 - 1:21

Hier op woensdag en zondag, 2x per week dus. Soms nog een xtje extra als wij in bad gaan, want mee onder de douche vindt hij niks. Verder wel wassen met een washandje, maar echt uitgebreid badderen niet. Straks als hij gaat kruipen wel vaker, maar voorlopig vind ik dit voldoende. Helaas geniet hij er ook niet echt van; is erg onrustig in bad en heeft hij een droog huidje.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Bolleke wo 25 mei 2011 - 2:50

Elodie schreef:Ik vind het wel opvallend dat er toch wat vrouwen zijn die niet iedere dag douchen. Heb zelf ook een beetje een gevoelige huid maar douche minimaal 1 keer per dag, anders voel ik me echt vies. Overigens ben ik ook een alleenstaande moeder, dus dat hoeft niks uit te maken Wink

Waarom benoem je het alleenstaand moederschap, dat heeft met douchen toch niets te maken? Ik ga 's avonds altijd douchen en de dag erna krijg ik mijn haren niet fatsoenlijk in model, dat gaat pas goed op de dag dat ik de avond er voor niet gedouched heb. En ik voel mij totaal niet vies, ik was mij gewoon goed de dag dat ik niet douche. Ik ken zelfs mensen die gaan iedere derde dag pas douchen, en dan zou ik mijzelf wel vies voelen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 2:57

Kruimeltje, Ik doelde hier op:
Dolphinne schreef:
Voor mijn zoontje geboren was douchte ik altijd elke dag, maar na zijn geboorte is dat er niet meer van gekomen en helemaal niet meer toen we uit elkaar gingen.
Wink

Het scheelt vast ook wel dat mijn haar snel vet wordt. Kan me voorstellen dat als ej dat niet hebt en je wel gewoon elke dag wast het prima is. Al vind ik douchen toch frisser dan alleen een beetje wassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Bolleke wo 25 mei 2011 - 3:16

Elodie schreef:Kruimeltje, Ik doelde hier op:
Dolphinne schreef:
Voor mijn zoontje geboren was douchte ik altijd elke dag, maar na zijn geboorte is dat er niet meer van gekomen en helemaal niet meer toen we uit elkaar gingen.
Wink

Het scheelt vast ook wel dat mijn haar snel vet wordt. Kan me voorstellen dat als ej dat niet hebt en je wel gewoon elke dag wast het prima is. Al vind ik douchen toch frisser dan alleen een beetje wassen.

Oh ik dacht al haha, ik had het zelf niet over alleenstaand moederschap namenlijk. Maar ja ik zie nu wat je bedoelde. Ik denk dat het gewoon is wat je van kinds af aan gewend bent, ik ging toen maar 2 keer in de week dus nu om de dag. En in de zomer vaak iedere dag, soms dan 2 keer.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 6:12

Hier gaan ze eigenlijk elke dag wel in bad, doe er alleen niet altijd zeep in. Merle mag zelfstandig eten, en dat resulteert toch altijd met yoghurt in der haren etc. verder wassen we de haren van Indy vaak om de dag. Ik ga zelf ook elke dag in de douche en soms ook wel eens 2 keer. (ga ik in de avond gezellig met de meiden mee Very Happy)

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Dolphinne wo 25 mei 2011 - 7:34

LMCurious schreef:haha, dolphinne, het staat er zo grappig!!! Hoe lang zijn jullie ook alweer uit elkaar? laughcry


Als ik het zo terug lees staat het er inderdaad een beetje gek Wink.
Ons zoontje was 4 mnd toen we uit elkaar gingen, dus nu alweer ruim 2 jaar. Dat zou wel aardig gaan stinken ondertussen haha Very Happy.
Ik douche nog gewoon hoor, alleen niet meer elke dag Wink.

Ik zou in principe ook best elke dag 's avonds kunnen douchen, maar daar heb ik meestal helemaal geen zin in, heb nog genoeg andere dingen te doen in de avond (meestal de ene avond de afwas, de andere avond douchen Wink). Vind om de dag ook wel goed. Soms ga ik wel even snel met mn zoontje mee onder de douche, dan spoel ik me alleen even af. Vooral in de zomer als je veel zweet vind ik dat wat frisser.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Annemie do 26 mei 2011 - 0:48

Ik ging vroeger als kind alleen op zaterdag in bad, nu ga ik elke 3e dag douchen, of ik moet gesport hebben, dan ga ik me na het sporten ook douchen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  mauwmauw do 26 mei 2011 - 1:20

Annie24 schreef:Hier op woensdag en zondag, 2x per week dus. Soms nog een xtje extra als wij in bad gaan, want mee onder de douche vindt hij niks. Verder wel wassen met een washandje, maar echt uitgebreid badderen niet. Straks als hij gaat kruipen wel vaker, maar voorlopig vind ik dit voldoende. Helaas geniet hij er ook niet echt van; is erg onrustig in bad en heeft hij een droog huidje.
hier gaat hij ook 2x per week in bad,hij heeft ook een gevoelig huidje en hij vond het badderen ook niks,begint nu langzaam verandering in te komen,het is in iedergeval geen huilen meer,maar een lachje is schaars in bad.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  jill do 26 mei 2011 - 4:43

mijn zoontje gaat 2/3 x per week in bad (hij heeft eczeem dus mag niet vaker)
de andere dagen was ik hem gewoon met een washandje
jill
jill
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 74
Registratiedatum : 26-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum