Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

+32
LMCurious
Monnie
Linda
Nana
Dolphinne
M@niek
Parisienne
Tania
Annemie
ProudMom
Thunder
Susan
kletskousje
Flemy
Mamsie
Theeleut
SparklingEyes
PiP
Novalee
pitbullgup
Jelin
Pussycat
Caroow
Mida4you
liesje
Bruintje Beer
Diese
sheila123
PapillonRose
Lindsya
Sjonno
loesje
36 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Caroow di 24 mei 2011 - 2:34

_Donnaa schreef:
Persephone schreef:
En mijn kinderen hebben beiden een nogal gevoelige huid. Elke dag douchen betekent hier drama, jeuk en droge plekken.
Ik heb dat zelf, maar het lijkt wel een schande om niet dagelijks te douchen.. Hoeveel vieze gezichten ik daar niet op krijg.. Neutral

Als je elke dag gaat douchen droog je toch vreselijk uit? Wat is er mis met 1 dag douchen en 1 dag gewoon wassen?

Ik snap wel dat als je kinderen vies zijn je ze wel onder de douche zet, maar niet elk kind zit elke dag tot z'n oren onder de modder toch?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Pussycat di 24 mei 2011 - 2:38

Ikzelf heb vrij snel een droge huid, maar ik douche zelf wel bijna elke dag er is wel eens dat ik geen zin heb en dan doe ik het de volgende ochtend of als ik niks bijzonders heb wil ik ook wel eens niet douchen.
Maar als ik heb gewerkt of op visite ga o.i.d. dan douche ik standaard.
Dat geldt eigenlijk ook voor mijn dochter. Als we weggaan dan doe ik haar sowieso in bad. En anders om de dag.

Mijn man heeft last van eczeem en vrij snel droge huid, dus daar moet ik ook wel mee oppassen bij onze dochter.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Jelin di 24 mei 2011 - 2:47

Om de dag en nu wat vaker met het mooie weer.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  pitbullgup di 24 mei 2011 - 2:48

Elke dag is opzich geen probleem zolang je dan niet elke dag zeep gebruikt zodat de PH-waarde van de huid niet wordt verstoord.
Als je ook elke dag (of zelfs 2x per dag) wast met zeep of iets dergelijks was je ook de goede bacterieën en huidvetten weg die nodig zijn voor een goede bescherming van de huid!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Novalee di 24 mei 2011 - 2:51

Caroow schreef:
_Donnaa schreef:
Persephone schreef:
En mijn kinderen hebben beiden een nogal gevoelige huid. Elke dag douchen betekent hier drama, jeuk en droge plekken.
Ik heb dat zelf, maar het lijkt wel een schande om niet dagelijks te douchen.. Hoeveel vieze gezichten ik daar niet op krijg.. Neutral

Als je elke dag gaat douchen droog je toch vreselijk uit? Wat is er mis met 1 dag douchen en 1 dag gewoon wassen?

Ik snap wel dat als je kinderen vies zijn je ze wel onder de douche zet, maar niet elk kind zit elke dag tot z'n oren onder de modder toch?
Ik douche zelf ook om de dag. Als ik elke dag zou douchen word ik gek van de jeuk (droge huid) en wordt m'n haar alleen maar sneller vet. Overigens maakt het bij mij niet eens zo zeer uit of ik zeep gebruik of niet. Ook zonder gaat m'n huid vreselijk jeuken bij te vaak douchen, met zeep nog meer. Ik douche me de ene dag, en de andere idd gewoon even wassen met een washandje. Heb nog van niemand klachten gekregen Wink

Als ik ergens heen moet waar ik er leuk voor uit wil zien (dus niet de supermarkt) dan douche ik wel. Maar dat is grotendeels omdat m'n haar dan gewoon beter zit.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  PiP di 24 mei 2011 - 2:54

Meestal elke dag, als het even niet uitkomt om de dag.

Ene keer gaat ze `s morgens en de andere keer `s avonds, kan dus ook om de anderhalve dag zijn Wink
Soms gaat ze alleen, maar meestal met mij of mijn man in bad of onder de douche.

Ik douche mezelf wel altijd 1 keer per dag, eigenlijk altijd `s morgens.
Als ik `s avonds douche dan heb ik overdag vettig haar en voel ik mezelf vies.
Mijn gezicht reinigen doe ik 2x daags.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 3:00

Elke dag. Gewoon met ons mee. Hij vraagt er zelf om en heeft verder geen last van een droge huid dus zou niet weten waarom ik het niet zou doen. Hij krijgt trouwens heel snel uitslag bij zijn luier als ik hem maar om de dag douch of langer. Ook al maak ik het goed schoon. Dus gewoon even onder de douche.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  SparklingEyes di 24 mei 2011 - 3:01

Bij ons gaat ons ventje ook om de dag, soms twee dagen in bad. Of tenzij hij vies is eerder. Daarnaast was ik hem morgen ffies en dat vind ik meer dan genoeg.

Als hij bij mijn schoonouders is (wat de afgelopen weken veel was), gaat hij iedere avond in bad... heb al een paar keer gezegd dat hij daar zo'n droge huid van krijgt, maar daar luisteren ze niet naar... ben altijd blij als hij dan weer een paar dagen thuis is, want dan kan ik 'm fink insmeren met bodylotion en even ene paar dagen gewoon wassen.

smile
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 3:05

Ik zweet overdag en Snachts gewoon, dus ja ik vind het wel nodig om
elke dag te douchen. Ik voel me vies als ik een dag niet douch en ik ruik mezelf dan ook. Dus ja, elke dag douchen vind ik voor mezelf zeker wel noodzakelijk. En voor een ander vaak ook Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Theeleut di 24 mei 2011 - 3:05

Mijn dochter gaat elke avond onder de douche, maar dan zonder zeep, alleen een washand voor tussen haar benen te wassen. 's Morgens wast ze zich weer met een washand tussen de benen. Op woensdagavond, na zwemles, was ik haar haar. In het weekend mag ze in bad, meestal speelt ze daar ruim een uur. Ook was ik haar haar meestal en heeft ze een lekker zeepje in het water.

Mijn zoontje gaat om de dag in bad/douche, hij heeft een droog huidje. In bad met een zeepje en daarna insmeren met olie.

Wijzelf douchen/badderen ook elke dag.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Mamsie di 24 mei 2011 - 3:10

Sjonno schreef:Om de dag tenzij ze echt vies zijn van het eten of spelen.

+1
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Flemy di 24 mei 2011 - 3:41

Iedere dag na het eten gaan we allemaal douchen of in bad. Tenzij het al laat is en het dus niet uitkomt, dan slaan de kinderen een keer over. Zelf douche ik wel iedere avond, al is het alleen maar omdat mijn haar anders echt niet zit de volgende dag. Wink

Oh ja en de kinderen was ik niet dagelijks met zeep, haren wassen dus ook niet. Ik denk dat we zo'n 2 tot 3 keer zeep erbij pakken. Wel doen we altijd even een washandje tussen hun beentjes door natuurlijk.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  kletskousje di 24 mei 2011 - 4:00

Elke dag, maar soms komt het niet goed uit en slaan we een keer over.
Dan wordt ze natuurlijk wel gewassen Very Happy
Niet altijd met zeep.

Hier gaat ze trouwens voor het slapen in bad.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 4:06

Om de dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Susan di 24 mei 2011 - 4:07

Ezra gaat meestal 3-4 keer per week en Yrsa 2-3 keer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 4:26

Lise gaat elke dag.
Maar Mas en Amé gaan om de dag zo'n beetje, heel af en toe dan laat ik er 2 dagen tussen, maar dat is meer als ik in tijdnood zit. En aangezien het met Mas zijn huid nu eigenlijk goed gaat, wil ik dat zo houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 4:57

Hier douchen ze 3 keer per week en wassen ze 2 keer per week hun haren. Wel wassen we ze iedere dag even aan de wastafel.


Laatst aangepast door Mama_van2 op di 24 mei 2011 - 5:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Thunder di 24 mei 2011 - 4:58

Meestal om de dag. Als ze heel vies zijn elke dag, maar het gebeurd ook wel eens dat ze een extra dag overslaan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 5:48

Susan schreef:Ezra gaat meestal 3-4 keer per week en Yrsa 2-3 keer.

Ik vraag me altijd af of jij de namen van je kinderen nooit ontzettend door elkaar gooit. Ik doe dat sowieso heel erg, maar volgens mij zou ik 50% van de tijd Ersa en Yzra of Ezra en Yzra of Ersa en Yrsa zeggen Very Happy. Ik vind het wel heel mooie namen trouwens smile.

Qua douchen: als ik een dag zo goed als niets heb uitgevoerd, sla ik ook weleens een dagje over met douchen, want ik krijg ook nogal snel een droge huid. Ik kan me voorstellen dat veel kindjes ook niet altijd even actief zijn en dan vind ik elke dag ook wat overdreven. Maar goed, ik heb geen kinderen dus kan er vrij weinig zinnigs over zeggen verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  ProudMom di 24 mei 2011 - 5:55

Iedere dag.
Heel soms ook wel eens 2x per dag. Niet dat dat heel vaak voorkomt, dat is meer omdat hij dan zó graag wil douchen. Hij vind het heerlijk! Very Happy
Maar zijn haren was ik niet iedere dag met shampoo, meestal 2-3 keer per week.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 6:25

Volgens mij is het ook met name zeep die de huid uitdroogt. Afspoelen kan ook al een fris gevoel geven natuurlijk.

@ Lieskuh: Ik moest even denken aan je topic van eczeem/berg.. Toen ik die shampoo gebruikte mocht ik dat echt niet dagelijk doen. (de kuur was voor 2 dagen per week) Meestal spoelde ik zelf gewoon mijn haar 1 dag extra met water en voor de rest hielt ik het zo droog mogelijk (zodat het kon 'uitdrogen')

Ik hoop dat je zoon er snel weer vanaf is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Annemie di 24 mei 2011 - 7:19

mijn zoontje gaat 2x per week in bad.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 7:23

Om de dag gaat ze in bad. De dagen tussendoor was ik haar gewoon goed met een washandje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Tania di 24 mei 2011 - 7:31

J. gaat ongeveer 3 keer per week onder de douche. Soms vaker als hij in de zandbak gespeeld heeft of erg verkouden is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Parisienne di 24 mei 2011 - 8:13

N. gaat elke dag onder de douche of in bad. Ik was haar dan om de dag met zeep, de andere dag gewoon even lekker badderen/douchen en dus alleen afspoelen. Haren wassen doe ik 2 tot 3 keer per week. Er zijn wel eens dagen dat het niet uitkomt, dan slaan we gewoon een dagje over.

Ik doe N. eigenlijk elke dag onder de douche omdat dit een beetje een onderdeel is van het 'bedritueel'. Douchen, fles en lekker naar bed. Het hoort er voor haar nu een beetje bij! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad? - Pagina 2 Empty Re: Hoe vaak gaan jullie kinderen in de douche/bad?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum