Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daar issie weer....de leukste namentopic!

+37
Kat1980
Flip Fluitketel
Petteflet
Aimee
Ellebel
Monnie
Stitch
*Lookie*
Blond
Jilke
mauwmauw
Mamasapje
Bloem86
luisa
TGR
Monte
LMCurious
Flinder
Aagje!
Novalee
Thunder
truestar
Darius
Luthien
Lady4
Jelin
Bruintje Beer
Shisha
Floor
Pien
PapillonRose
Phileine
VeryCherry
blondje1313
Nana
Highway
JD
41 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 21:02

Ja weet ik, maar ik vond het grappig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  PapillonRose ma 23 mei 2011 - 21:03

Ik heb ergens nog een waslijst namen liggen die ik leuk vond van toen ik zwanger was.. Weet er denk ik nog wel een paar..

Meisje: A.my angel , Amaryllis, Hazel, Bente, Amaranthe, Marente, Sterre, Jolie, Bloeme, Madelief, Elisenda, Faye, Jitske, Lieve, Leah

Jongen: Mees, Brent, Boaz, Thijs, Boris, Gabriël, Sylvain, Rayn, Revi, Levi, Quinten
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  VeryCherry ma 23 mei 2011 - 21:05

Ik vind namen als Chayenna en Shanaya ook behoorlijk Tokkie Wink
Maargoed, daar ging het in dit topic niet om.
Ik zou trouwens geen leuke jongensnaam meer weten. Die naam heeft mijn zoontje al.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Highway ma 23 mei 2011 - 21:11

Lieskuh schreef:
Highway schreef:
Elien
Heeft dit niet een heel hoog buitenaards wezen gehalte?

ja wel een beetje.. No Maar ik vind het zoveel leuker dan Eline. Misschien moet ik er nog eens over nadenken :-)
Maar je zegt inderdaad gewoon Elien op zijn nl's .
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Pien ma 23 mei 2011 - 21:30

meisjesnamen ga ik hier niet plaatsen... die lezen jullie over een week of 6 wel Wink

jongensnamen die we leuk vonden zijn:

ilja
stijn
stan
kyran
guus
daan

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Floor ma 23 mei 2011 - 21:32

Highway schreef:
Lieskuh schreef:
Highway schreef:
Elien
Heeft dit niet een heel hoog buitenaards wezen gehalte?

ja wel een beetje.. No Maar ik vind het zoveel leuker dan Eline. Misschien moet ik er nog eens over nadenken :-)
Maar je zegt inderdaad gewoon Elien op zijn nl's .

Ik ken een paar Eline's, dat schrijf je dan wel op die manier, maar het wordt 'hier' altijd uitsproken als Elien. Ik vind het een leuke naam.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Shisha ma 23 mei 2011 - 21:37

Voor een meisje:

Sarah
Benthe
Marin
Malin
Lena
Mae
Eloise

Jongen:

Noah
David
Tobias
Samuel
Julian
Matthias
Daniel
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Bruintje Beer ma 23 mei 2011 - 21:52

S.arah Very Happy
Vera
Naomi
Ruth
Saar.
Mirre

Mischa
Abel
Elia
Nathaniel
Jonah

De naam die we gaan geven is natuurlijk nummer 1 maar dat zien jullie binnen nu en 4 weken.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Jelin ma 23 mei 2011 - 22:00

Meisjes:

J.enna
Kylie
Kaylee
Isa
Zoë
Carly

Jongens:

Jayden
Aiden
Jason
Devon

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Lady4 ma 23 mei 2011 - 22:17

Meisje: Annieck, Roos, Ninthe, Julia, Mara, Tess, Fleur, Sophie, Elin, Myrthe, Famke

Jongen: Sven, Stijn, ......................

Vind jongensnamen zoveel lastiger!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 22:18

Famke, Meike, Lieke

Jetse

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Luthien ma 23 mei 2011 - 22:31

Jongens: Laurens, Floris, Ruben, Stef, Simon, Boaz (die laatste wordt het sowieso nooit, vind m'n man niks)

Meisjes: Cindy, Floor, Emilie (uitgesproken als eemielie), Rhodé
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Darius ma 23 mei 2011 - 22:43

Thijs, Thije, Floris.

Als L.aurens een meisje was geweest had hij Elise geheten, als P.epijn een meisje was geweest had hij Roosmarlijn geheten. Verder vind ik voor een meisje Jolieke erg leuk.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  truestar ma 23 mei 2011 - 22:54

Voor een meisje :

Sophie
Julia
Benthe

Voor een jongen :

Mees
Vince
Floris
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:01

Persephone schreef:
Razz88 schreef:
Persephone schreef:Riley is toch een jongensnaam en geen meisjesnaam?

En tokkie blijft het.

Ik dacht beiden, ken toevallig een meisje die zo heet. Maargoed ik denk bij Tokkie meer aan Vanessa, destiny etc :P

Mwoah, Lorenzo, Angelo, Gino, Fernando, Lindsay vind ik anders ook behoorlijk tokkie. Dan is Riley nog wel een beetje ok. Maar ik zie dan meteen zo'n blond gozertje met een gouden ketting, een asociaal hoofd en een grote bek voor me.

Zat laatst in het park, kwam er ook zo'n hele groep tienermoeders aangewandeld die naast ons kwamen zitten, en echt alle stereotypen werden bevestigd: alleen maar buitenlandse jongens, met iets te dikke onverzorgde Nederlandse meisjes, waarvan de meesten meer dan 1 kind in verschillende kleurtjes hadden, die kinderen hadden allemaal namen van bovenstaande soort, misdroegen zich enorm (moeder uitschelden voor kankerhoer, elkaar schoppen en slaan, een 2 jarig kind dat totaal aan haar lot werd overgelaten met een enorme zak chips onder de arm en steeds bij de vijver stond terwijl de ouders niet opletten en die ouders zaten maar te drinken en te praten over wie het met wie deed en over stappen enzo)
Op een gegeven moment kreeg ik expres van 1 van die gastjes een bal recht in mijn gezicht geschopt, en die ouders keken ernaar en deden níets. Toen heb ik hem zelf maar op z'n flikker gegeven.

Dát beeld heb ik bij bovenstaande namen, en dat wordt door de buurt waar ik woon en de kinderen die ik om me heen zie steeds maar weer bevestigd.
dan heb ik volgens jou 2 tokkie kinderen, en bedankt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Phileine ma 23 mei 2011 - 23:03

Nana schreef:
Vilein schreef:
Nana schreef:M.ees en S.aar natuurlijk!

Dat vind ik hele mooie namen smile


* glimt van trots* dank je wel!!!!!

Geen dank, als ik nu twee kindjes zou krijgen, jongen en meisje, dan zou ik zeker voor deze namen kiezen smile Ik vind het een hele leuke combinatie, al zou ik nog wel twijfelen over S.ara/S.aar.

Verder vind ik de volgende namen mooi:

Jongen:

Floris
Tobias
Luca(s)/Luka
Samuel
Merlijn

Meisje:

Emma
Phileine


Laatst aangepast door Vilein op do 26 mei 2011 - 8:21; in totaal 3 keer bewerkt
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:07

1982Angel1982 schreef:
dan heb ik volgens jou 2 tokkie kinderen, en bedankt...
Ze zegt dat ze het tokkie namen vindt, niet dat jouw kinderen tokkie zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:11

Stijn, Tim, Daan, Ruben, Lucas, Yens, Rens
Eva, Sophie, Iris, Ise, Mare

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:14

Hahaha, altijd weer die discussie over tokkie namen.. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:15

Dromertje schreef:
Storm schreef:
Lieskuh schreef:
Highway schreef:
Elien
Heeft dit niet een heel hoog buitenaards wezen gehalte?
Hahaha! "I'm in love with a Elien'

dat spreek je toch niet uit als eeliun, maar gewoon als e-lien, dus met de ie? Ik ken dat als gewone hollandse naam :P

Voor mij:

meisjes:

Y.inthe
Nora
Lisse

jongens:
Julian
Edin
Phillan

Wat leuuuukk!! Ik vind echt bijna geen 1 jongensnaam echt super, maar dit vind ik echt een ontzettend leuke naam!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:42

1982Angel1982 schreef:
Persephone schreef:
Razz88 schreef:
Persephone schreef:Riley is toch een jongensnaam en geen meisjesnaam?

En tokkie blijft het.

Ik dacht beiden, ken toevallig een meisje die zo heet. Maargoed ik denk bij Tokkie meer aan Vanessa, destiny etc :P

dan heb ik volgens jou 2 tokkie kinderen, en bedankt...

Tja, dat is wat de meerderheid van de mensen denkt met zo'n naam. Kun je vervelend vinden en het kan volslagen onterecht zijn, maar dat is nou eenmaal het beeld wat bij die namen hoort. Dat jij er dan voor kiest om je kind zo te noemen, dat houdt dus wel in dat ze daar ook last van gaan krijgen.

Net als wanneer je je kind Floris-Jan of Constantijn noemt, daar hebben mensen ook een bepaald beeld bij, zij het dan minder negatief. Maar bekakt hockey kind is wel een beetje het beeld wat daar bij hoort. De namen van mijn kinderen roepen ook wel een bepaald plaatje op, maar daar heb ik van tevoren vrij goed over nagedacht en wilde dat ook juist. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je graag wilt dat er naar je kinderen gekeken wordt als tokkies, alleen op basis van hun naam, en dat is wel wat er gebeurt bij Delano/Destiny/Lorenzo/Gino. Zelfs als het niet terecht is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:58

Persephone schreef:
1982Angel1982 schreef:
Persephone schreef:
Razz88 schreef:
Persephone schreef:Riley is toch een jongensnaam en geen meisjesnaam?

En tokkie blijft het.

Ik dacht beiden, ken toevallig een meisje die zo heet. Maargoed ik denk bij Tokkie meer aan Vanessa, destiny etc :P

dan heb ik volgens jou 2 tokkie kinderen, en bedankt...

Tja, dat is wat de meerderheid van de mensen denkt met zo'n naam. Kun je vervelend vinden en het kan volslagen onterecht zijn, maar dat is nou eenmaal het beeld wat bij die namen hoort. Dat jij er dan voor kiest om je kind zo te noemen, dat houdt dus wel in dat ze daar ook last van gaan krijgen.

Net als wanneer je je kind Floris-Jan of Constantijn noemt, daar hebben mensen ook een bepaald beeld bij, zij het dan minder negatief. Maar bekakt hockey kind is wel een beetje het beeld wat daar bij hoort. De namen van mijn kinderen roepen ook wel een bepaald plaatje op, maar daar heb ik van tevoren vrij goed over nagedacht en wilde dat ook juist. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je graag wilt dat er naar je kinderen gekeken wordt als tokkies, alleen op basis van hun naam, en dat is wel wat er gebeurt bij Delano/Destiny/Lorenzo/Gino. Zelfs als het niet terecht is.

Hier in de buurt wonen er niet veel die zo heten, F.ernando, L.orena.daar ken ik er verder helemaal geen van, komt ook niet zo veel voor hier, MAar zoals Lyndsay enz enz die wel zo heten zijn hier gewoon nette mensen, dus misschien dat het per regio verschillend is.?



De namen die hier 'minder' zijn zijn vooral :cheyenne, Dylano,Vanessa, Rachel enz enz

De namen van mijn kinderen zijn gekozen vanwege de afkomst van mijn man,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:59


Julia
Marin
Luce
Lux
Eline
Alice
Noe
Sofia



Sam(uel)
David
Benjamin
Oliver (Ollie)
Max
Jule

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Thunder di 24 mei 2011 - 0:02

Meisje: Melin, Tessel.

Jongen: T.im, S.ven, Senn.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Novalee di 24 mei 2011 - 0:10

Meisjes: Sophie, Yara, Feline, Julia, Marit, Fione, Isabel(le/a)

De naam staat hier natuurlijk niet tussen :P

Jongens: James, Jonathan, Lars, Liam, Lucas, Owen, Sven, Thomas
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar issie weer....de leukste namentopic! - Pagina 2 Empty Re: Daar issie weer....de leukste namentopic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum