Wie wil meedoen aan een experiment?
+21
Jeanette
Blond
Moezie
Rovine
Cow
Zininzon
Gizmo
girli
Polly
Toet
Shisha
rapa nui
Susan
studiebol
Jente10
SuperGrover
Antibes
Caroow
Zwerver
Pussycat
TGR
25 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wie wil meedoen aan een experiment?
Ik doe echt niet mee! Zeker niet nu ik fulltime thuis zit.
Na een uur geen internet heb ik al trillende handjes
Na een uur geen internet heb ik al trillende handjes
Gast- Gast
Nou, zonder mobiel red ik het prima want die heb ik normaal ook nooit bij me/gebruik ik niet. Die heb ik alleen bij me als ik een dagje weg ga en moet bellen vanuit de trein dat ze me op een bepaald tijdstrip moeten op komen halen. Of als ik een dagje op stap ga met iemand en er is kans dat we elkaar kwijt raken. Ik weet het: hopeloos ouderwets maar ik heb helemaal geen zin om altijd bereikbaar te moeten zijn. Ik heb een vaste telefoon thuis waar ze me op kunnen bellen als ik thuis ben. Op mijn werk heb ik een telefoonnummer waar ze me evt. ook op kunnen bereiken en anders mailen ze me maar. En als ze me even niet kunnen bereiken: komt eigenlijk altijd wel goed en is in de meeste gevallen vaak niet zo belangrijk.
Zonder internet wordt lastiger omdat ik wel meerdere keren per dag mijn mail check, dingen op zoek, internetbankieren en mijn dagelijkse ontspanning door forums en bv. kranten te lezen. Het zou wel kunnen, ik heb na mijn verhuizing ook een poosje geen internet gehad maar is lastig alhoewel je wel veel tijd over houdt om andere dingen te doen. Op vakantie kan ik in veel gevallen prima zonder inernet alleen komende vakantie in zwitserland ga ik met het openbaar vervoer en dan lijkt het me wel handig om tussendoor treintijden etc op te kunnen zoeken. Dus ga ik wel van te voren bekijken waar internetcafe's zijn.
Zonder internet wordt lastiger omdat ik wel meerdere keren per dag mijn mail check, dingen op zoek, internetbankieren en mijn dagelijkse ontspanning door forums en bv. kranten te lezen. Het zou wel kunnen, ik heb na mijn verhuizing ook een poosje geen internet gehad maar is lastig alhoewel je wel veel tijd over houdt om andere dingen te doen. Op vakantie kan ik in veel gevallen prima zonder inernet alleen komende vakantie in zwitserland ga ik met het openbaar vervoer en dan lijkt het me wel handig om tussendoor treintijden etc op te kunnen zoeken. Dus ga ik wel van te voren bekijken waar internetcafe's zijn.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik zou dat eigenlijk makkelijk kunnen.
Edit: heb de afgelopen maanden wel vaker zonder telefoon of internet gezeten.
Edit: heb de afgelopen maanden wel vaker zonder telefoon of internet gezeten.
Gast- Gast
Ik heb net 12 dagen achter de rug zonder internet.
Dat ging me vrij makkelijk af, al heb ik mijn vriendinnen op een besloten forum wel gemist
Mijn telefoon lag het merendeel van de vakantie in de kluis.
Ongeveer twee keer per week kwam ie eruit om te kijken of er iets van thuis was en om een sms te sturen over hoe het was.
Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel.
Maar thuis zou het volgens mij veel moeilijker zijn.
Dat ging me vrij makkelijk af, al heb ik mijn vriendinnen op een besloten forum wel gemist
Mijn telefoon lag het merendeel van de vakantie in de kluis.
Ongeveer twee keer per week kwam ie eruit om te kijken of er iets van thuis was en om een sms te sturen over hoe het was.
Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel.
Maar thuis zou het volgens mij veel moeilijker zijn.
Gast- Gast
Wij hebben na de verhuizing even zonder internet gezeten maar toen waren we ook nog wel erg druk met klussen dus toen heb ik het niet echt gemist.
We hebben ook een keer een paar weken geen internet gehad nadat de computer gecrasht was en weg was voor reparatie. Af en toe was dat wel lastig, als ik wat wilde opzoeken of als mijn vriend moest werken en ik had niks te lezen/ niks op tv.
Maar we deden wel veel meer spelletjes dus het was ook wel weer gezellig!
We hebben ook een keer een paar weken geen internet gehad nadat de computer gecrasht was en weg was voor reparatie. Af en toe was dat wel lastig, als ik wat wilde opzoeken of als mijn vriend moest werken en ik had niks te lezen/ niks op tv.
Maar we deden wel veel meer spelletjes dus het was ook wel weer gezellig!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Het hele leven is veranderd, die telefoon en dat internet is tegenwoordig net zo normaal als diskettes en cassettebandjes 10 jaar geleden. De gemiddelde Blackberry-internet snelheid is 10 keer sneller dan onze eerste computer. Er zijn nu vacatures van beroepen die 10 jaar geleden nog niet eens bestonden...
Nee, ik sla dit experiment over.
Nee, ik sla dit experiment over.
Gast- Gast
Ik zat dit een tijdje geleden ook te denken, om een keertje te doen. Maar toen ging ik om de beweegredenen nadenken en eigenlijk kon ik geen goede reden bedenken waarom ik dit zou doen, en paste ik er toch maar voor.
Gast- Gast
Pffoe, ik zou wel mee willen doen.. Maar geen week. Hoogstens twee dagen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb dit weekend doorgebracht zonder internet en mobiele telefoon, en het was best relaxt eigenlijk. Vrijwillig doe ik er echter niet aan mee, we hebben de afgelopen 4 dagen geen internet gehad hier in huis. Ik heb me niet verveeld, maar leuk is anders.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik onderhoud contacten met mensen die ver weg wonen via internet en ik studeer veel (alles qua studie staat online en al het overleg gaat via de e-mail). Ik weet niet of ik dat zou kunnen scheiden van recreatief internetten.
Ik kan niet zonder mobiele telefoon, omdat ik altijd bereikbaar wil zijn voor het geval er een noodgeval is. Dit is al eens gebeurd en ik wil niet meer zonder.
Ik kan niet zonder mobiele telefoon, omdat ik altijd bereikbaar wil zijn voor het geval er een noodgeval is. Dit is al eens gebeurd en ik wil niet meer zonder.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Al zou ik het willen, dan zou ik het niet kunnen. Ik heb internet nodig voor een deel van mijn werk. Kan moeilijk aan werkweigering doen haha!
Maar daarnaast zou ik het niet eens willen, ben veel te verslaafd
Maar daarnaast zou ik het niet eens willen, ben veel te verslaafd
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik een vaste huistelefoon had, zou ik het zo doen.
Gast- Gast
Nee dit is ook nijs voor mij, ik ga dat echt niet vol houden. Ik ben gek van het internetten met mijn phone
Gast- Gast
Maar wat denk je er uit te halen ben ik benieuwd naar..
Het zal vast goed zijn voor een week om even helemaal tot rust te komen, maar het is onrealistisch om te denken dat het echt iets veranderd, denk ik. Daarna ga je zo snel weer terug naar de wereld zoals ie nu is. Waarom zou je dat willen, wat heeft het voor nut?
Het zal vast goed zijn voor een week om even helemaal tot rust te komen, maar het is onrealistisch om te denken dat het echt iets veranderd, denk ik. Daarna ga je zo snel weer terug naar de wereld zoals ie nu is. Waarom zou je dat willen, wat heeft het voor nut?
Gast- Gast
Ik ben secretaris van een vereniging, dus ook recreatief MOET ik achter de computer...
Heb net nog notulen van de vergadering van vanavond uitgetikt en rondgemaild.
Heb net nog notulen van de vergadering van vanavond uitgetikt en rondgemaild.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
@ Marin: voor mij zou de eerste bedenkbare reden zijn om weer eens te voelen hoe 'het' vroeger was. Ik doe btw weleens een weekje of weekendje internetloos. Dan haal ik veel meer uit mijn dag. Alleen al meer voldoening.
Gast- Gast
Marin schreef:Maar wat denk je er uit te halen ben ik benieuwd naar..
Natuurlijk ga je net zo snel weer terug naar de wereld zoals hij is. Maar zonder internet zou ik toch heel veel tijd over houden om aan andere dingen te besteden. Ik zou meer klusjes gedaan hebben, veel meer boeken lezen, 's avonds nog een eindje gaan wandelen in plaats van te lang op een forum rondhangen, etc. Ik zou minder gestresst zijn en me denk ik rustiger voelen.
Ook met de mobiele telefoon: aan de ene kant kan het een rustig gevoel geven dat je bereikbaar bent voor het geval dat het echt nodig is, als er iets ernstigs of speciaals gebeurd. Aan de andere kant moet je ook steeds maar beschikbaar zijn voor allerlei wissewasjes en moet je dat ook allemaal in je opnemen/kost dat energie.
En nut: af en toe zo'n weekje rust is misschien best wel goed om de hectiek van die andere weken aan te kunnen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Het lijkt mij af en toe ook best lekker hoor, maar uiteindelijk denk ik er toch niet genoeg voldoening uit te halen. Ik zie internet namelijk niet als iets slechts, maar ik haal daar juist veel plezier, informatie en ontspanning uit. Dus zie het nut van mezelf er van onthouden uiteindelijk toch niet zo van in.
Gast- Gast
Heb dit toevallig 2 weken geleden gedaan. Was druk aan het klussen in mn nieuwe huis dus had geen internet en mijn telefoon is gesneuveld. Is best gek in het begin maar ook wel lekker rustig eigenljk.
Heb na 5 dagen mijn oude trelefoon opgehaald in mn oude huis en die ben ik vervolgens een paar dagen vergeten mee te nemen omdat ik het niet meer gewend was.
Sinds gister ben ik over en eigenlijk kan internet me niet meer zo boeien. Weetzeker dat k er wel weer gewend raak hoor maar nu doe ik vrj weinig mee.......
Heb na 5 dagen mijn oude trelefoon opgehaald in mn oude huis en die ben ik vervolgens een paar dagen vergeten mee te nemen omdat ik het niet meer gewend was.
Sinds gister ben ik over en eigenlijk kan internet me niet meer zo boeien. Weetzeker dat k er wel weer gewend raak hoor maar nu doe ik vrj weinig mee.......
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Ik doe het altijd heel bewust op vakantie. GSM laat ik thuis, ik neem wel een oude mee voor noodgevallen, maar op mijn ouders na hebben niemand dat nummer en in het telefoonboek staan ook amper mensen. Misschien telt het niet zo, maar stiekem verheug ik me altijd wel op dat internetloze weekje.
Wat ik in die week doe is vooral rondhangen, voor me uit staren en kletsen. Mijn grootste zorg is of ik eerst een slokje bier of een hap worst neem.
Wat ik in die week doe is vooral rondhangen, voor me uit staren en kletsen. Mijn grootste zorg is of ik eerst een slokje bier of een hap worst neem.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik pas.. Sorry ik kan gewoon niet zonder mijn telefoon.. Internet is nog niet zo een heel groot probleem!
Alleen als ik op vakantie ben wil ik niet gestoord worden en blijft mijn telefoon thuis en heb ik geen internet... Dat redt ik dan wel voor 2 weken
Maar in mijn eigen omgeving No way!!
Alleen als ik op vakantie ben wil ik niet gestoord worden en blijft mijn telefoon thuis en heb ik geen internet... Dat redt ik dan wel voor 2 weken
Maar in mijn eigen omgeving No way!!
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten willen Ik kan en wil niet zonder.
Gast- Gast
Dit experiment is jammer genoeg niet haalbaar voor mij. Internet heb ik wel nodig en mn mobiele telefoon ook.
Gast- Gast
Als het volgende week maandag ingaat doe ik wel mee. Zit dan toch op de Antillen met waarschijnlijk te traag internet voor woorden, en smsen/bellen/etc is dan toch mega duur.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» n.a.v meedoen loterijen
» Interessepeiling; wie wil er meedoen met een Yesverhaal?
» Zou jij met kids meedoen met een TV-programma?
» Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)
» Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau)
» Interessepeiling; wie wil er meedoen met een Yesverhaal?
» Zou jij met kids meedoen met een TV-programma?
» Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)
» Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau)
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: