Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

+3
Pompoen
Balloon
Jade
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Jade di 16 apr 2013 - 0:17

In het ziekenhuis waar ik lig wordt een onderzoek gedaan naar inleiding. Met het onderzoek Probaat II willen ze onderzoeken (ballon katheter of misoprostol tabletten) welke manier van inleiden het beste werkt. Er wordt gekeken waar de grootste kans is op een vaginale bevalling en het kleinste risico op problemen tijdens of na de bevalling.

Bij inleiding met het medicijn Misoprostol moet je elke 4 uur 1 tablet oraal innemen (max 3 per dag). De gynaecoloog/verloskundige kijkt elke 4 uur of de baarmoedermond al aan het verweken is. Het nadeel van het medicijn kan zijn dat het overstimulatie (teveel weeen) geeft.

Bij inleiding doormiddel van de ballon catheter wordt er na 24 uur gekeken of er genoeg ontsluiting is. Het kan ook zijn dat de ballon catheter vanzelf uitvalt wanneer er genoeg ontsluiting is. Hierna kunnen de vliezen gebroken worden. Het nadeel van de ballon catheter kan zijn dat de bevalling wat langzaam op gang komt.

De computer bekijkt uiteindelijk voor welke van de 2 soorten je in aanmerking komt.

risico's: beide behandelingen worden veelvuldig toegepast. de meeste inleidingen verlopen zonder complicaties. Naar de huidige inzichten verwachten ze niet dat de risico's voor een van beide behandelingen voor moeder of kind verschillend zijn.

---

Ik kom in aanmerking voor dit onderzoek. Ik mag dus kiezen tussen meedoen met het onderzoek of gaan voor de standaard behandeling in dit ziekenhuis (ballon catheter).

Ik weet niet goed wat ik moet kiezen. Aan de ene kant vind ik het meedoen aan een onderzoek prima, maar aan de andere kant twijfel ik over de medicijnen die worden toegedient.

Wat zouden jullie doen? En waarom zou je hier voor kiezen? En wat zijn je eigen ervaringen met inleiden doormiddel van een Ballon catheter of misoprostol.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Balloon di 16 apr 2013 - 0:23

Lastige keuze, ik heb met beide geen ervaring. Ik ben ingeleid dmv tabletten die vaginaal werden ingebracht.

Als ik mocht kiezen, zou ik voor de ballonkatheter gaan. Dit omdat dan de weeën niet meteen zo heftig zijn. Mochten de weeën te zwak zijn dan kan er volgens mij altijd nog een middel gegeven worden die de weeën wat versterken.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Pompoen di 16 apr 2013 - 0:24

Het inbrengen van de ballonkatheter was geen pretje, wat dat betreft lijken tabletten me fijner, al heb je dan nog steeds inwendige onderzoeken natuurlijk. Van de ballonkatheter vond ik het juist fijn dat je lichaam zelf het werk doet, het proces is natuurlijker.

Ik zou alleen met de studie mee doen als het je om het even is welke methode er uitkomt óf als je voorkeur hebt voor de tabletten en je die anders krijgt. Het zou niet zo moeten zijn dat de computer iets bepaald wat eigenlijk tegen jouw zin is!


Laatst aangepast door Pompoen op di 16 apr 2013 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Caroow di 16 apr 2013 - 0:25

Ik kan gek zijn, maar hier was toch laatst al een topic over? Of was dat op een ander forum?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Highway di 16 apr 2013 - 0:29

Ik heb meegedaan en kreeg het ballonkatheter. Ik vond dit prettig. Je hebt dan niet de inwendige onderzoeken naar ontsluiting zoals bij tabletjes. Het catheter valt er namelijk vanzelf uit bij 3 cm ( hoewel, bij mij niet :p) bij ons was vaste procedure overigens de tabletjes. Ikdenk dat je moet bedenken wat jou het prettigste lijkt, als dat de catheter is, dan zou ik in jouw geval niet kiezen voor meedoen aan het onderzoek.

Oh mijn ervaring: ik kreeg hele lichte krampjes en na 24 u had ik 4 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken en kreeg ik ern infuus om de weeen op te wekken


Laatst aangepast door Highway op di 16 apr 2013 - 0:33; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Jade di 16 apr 2013 - 0:29

Caroow schreef:Ik kan gek zijn, maar hier was toch laatst al een topic over? Of was dat op een ander forum?

ja, dat dacht ik ook, maar kan het niet terug vinden Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) 878948377



@Pompoen: ik vind die ballon ook wat natuurlijker, omdat je lichaam het zonder rommel toch nog zelf doet.

@balloon: daar heb je gelijk in! Daar had ik nog niet overnagedacht.

Volgens mij zorgen de medicijnen ook alleen voor verweking van de baarmoedermond en niet voor ontsluiten (lees hier althans niets over), bij de ballon krijg je wel ontsluiting.

Ik vind het aan de andere kant ook wel fijn dat er elke 4 uur iemand komt kijken, dan heb je wel het gevoel dat er iets gaande is.

Ik vind het echt lastig, maar krijg toch wel een beetje mijn twijfels bij dat onderzoek.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Pompoen di 16 apr 2013 - 0:30

Caroow schreef:Ik kan gek zijn, maar hier was toch laatst al een topic over? Of was dat op een ander forum?

Volgens mij was er een tijdje terug idd een topic over inleiden en kort geleden werd in een topic ook gesproken over een ander onderzoek over inleiden bij pre eclampsie of zwangerschapshypertentie voor 37 weken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Highway di 16 apr 2013 - 0:30

Mijn topic misschien? Hoewel dat s alweer even geleden. Dat heette ontsluiting opwekken geloof ik
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Pompoen di 16 apr 2013 - 0:32

Highway schreef:Ik heb meegedaan en kreeg het ballonkatheter. Ik vond dit prettig. Je hebt dan niet de inwendige onderzoeken naar ontsluiting zoals bij tabletjes. Het catheter valt er namelijk vanzelf uit bij 3 cm ( hoewel, bij mij niet :p) bij ons was vaste procedure overigens de tabletjes. Ikdenk dat je moet bedenken wat jou het prettigste lijkt, als dat de catheter is, dan zou ik in jouw geval niet kiezen voor meedoen aan het onderzoek.

Ik kreeg wel inwendige onderzoeken hoor, in principe elke ochtend. En ik kreeg op dag 1 een ballonkatheter en op dag 2 een nieuwe. Op dag 3 had ik idd genoeg ontsluiting om mijn vliezen te breken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Highway di 16 apr 2013 - 0:34

Pompoen schreef:
Highway schreef:Ik heb meegedaan en kreeg het ballonkatheter. Ik vond dit prettig. Je hebt dan niet de inwendige onderzoeken naar ontsluiting zoals bij tabletjes. Het catheter valt er namelijk vanzelf uit bij 3 cm ( hoewel, bij mij niet :p) bij ons was vaste procedure overigens de tabletjes. Ikdenk dat je moet bedenken wat jou het prettigste lijkt, als dat de catheter is, dan zou ik in jouw geval niet kiezen voor meedoen aan het onderzoek.

Ik kreeg wel inwendige onderzoeken hoor, in principe elke ochtend. En ik kreeg op dag 1 een ballonkatheter en op dag 2 een nieuwe. Op dag 3 had ik idd genoeg ontsluiting om mijn vliezen te breken.

Ja maar bij tabletjes doen ze dat vaker naar wat ik begreep ivm controleren. Bij de ballon maar 1x per dag bij het verwijderen en evt opnieuw inbrengen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Caroow di 16 apr 2013 - 0:35

Bij zoiets zou ik zeggen, als je twijfelt, niet doen. Dat is ook het enige zinnige wat ik erover kan zeggen smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Pompoen di 16 apr 2013 - 0:51

@highway, sorry je hebt gelijk, ik had het wel gelezen maar was het alweer vergeten!

@jade, het is bij de ballonkatheter inderdaad meer afwachten, maar je merkt het op zich wel zelf hoor. Ik kreeg op de tweede dag pijnlijkere harde buiken. Ze hebben me toen wat vaker aan het ctg apparaat gelegd!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Sophiee di 16 apr 2013 - 1:28

Ik moest ingeleid worden i.v.m. hypertensie. Ik was 36+4 toen dat werd geconstateerd. Wij werden ook gevraagd mee te doen aan een onderzoek. Niet hetzelfde. Bij dit onderzoek werd onderzocht in hoeverre het echt nodig is te wachten tot 37 weken met het halen van het kindje, als het kindje het niet meer zo leuk heeft in de buik. D.m.v. loting zouden we dan direct ingeleid worden of met 37 weken. Er zaten geen risico's aan verbonden. Ons kindje was op dat moment zwaar genoeg om geboren te worden. We hadden heel graag mee gedaan, we waren de zwangerschap toen ook al wel zat (ik had erg veel last van vocht). Eigenlijk wilden we gewoon z.s.m. ouders worden! Maaaarrr, drie dagen daarna trouwde de broer van mijn vriend en wij waren hun ceremoniemeesters. We konden het niet over ons hart verkrijgen daar eventueel niet bij te zijn en hebben niet met het onderzoek mee gedaan.
Uiteindelijk deed ons meisje het trouwens niet meer zo goed, ze had erg veel last van de hypertensie. Op de trouwdag werden de laatste tests vroeg in de ochtend gedaan en als die negatief waren, zou ik direct ingeleid worden. Gelukkig bleek dat de medicijnen toen wel aansloegen en is ze nog 2 weken bij mama gebleven, tot ik het écht helemaal zat was.
Afijn, wij zouden dus wel mee gedaan hebben aan een dergelijk onderzoek!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Aagje! di 16 apr 2013 - 2:11

Ik heb 3 jaar geleden ook meegedaan aan een onderzoek. Tussen een ballon katheter of een hormoon veter.
Ik kreeg de ballon maar dat deed te veel pijn bij het inbrengen en na 3x proberen heb ik gezegd dat ik het niet meer wilde en toen heb ik de veter gehad.

Persoonlijk zou ik wel meedoen.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Pompoen di 16 apr 2013 - 2:18

Ik heb trouwens drie verschillende mensen gehad die inwendig dingen deden. De eerste ballonkatheter was niet fijn, maar wel te behappen, dit werd gedaan door een verloskundige en die deed heel voorzichtig. De tweede ballonkatheter werd geplaatst door een arts assistent die bijna gynaecoloog was al en die deed veel minder voorzichtig (hup, zo haar handen er in enzo) ik heb echt meerdere keren moeten vragen of ze even wat rustiger kon doen en de verpleegkundige vond het ook maar niks, die deed echt heel veel pijn.
Bij het breken van mijn vliezen en het onderzoek de dag er op was weer een andere arts assistent en die deed wel weer voorzichtig. Ik heb zelfs tijdens het breken van de vliezen nog geroepen dat het echt peanuts was in vergelijking met de dag ervoor!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden) Empty Re: Zouden jullie meedoen aan een onderzoek?? (inleiden)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum