Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie wil meedoen aan een experiment?

+21
Jeanette
Blond
Moezie
Rovine
Cow
Zininzon
Gizmo
girli
Polly
Toet
Shisha
rapa nui
Susan
studiebol
Jente10
SuperGrover
Antibes
Caroow
Zwerver
Pussycat
TGR
25 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  TGR ma 23 mei 2011 - 4:14

Ik zit al even te denken om een week weer terug te gaan naar 15 jaar geleden:

- geen internet
- geen mobiele telefoon

Dat zou dus inhouden dat je een week niet op internet mag. Achter de computer en werken mag wel, maar niet recreatief.
Je mobiele telefoon laat je thuis en gebruik je alleen om te bellen. Whatsapp, Ping en sms zijn off limit.

Je houdt dan bij hoe je dat ervaart, hoe je je tijd hebt opgevuld en aan het einde van de week post je je ervaringen in dit topic.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Pussycat ma 23 mei 2011 - 4:15

Zonder telefoon red ik wel.
Maar zonder internet... nee daar doe ik maar niet aan mee dan verveel ik me dood :P

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Zwerver ma 23 mei 2011 - 4:16

Ik pas
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:16

Ik zou niet weten hoe ik mijn werk dan zou kunnen doen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  TGR ma 23 mei 2011 - 4:16

Zero schreef:Ik zou niet weten hoe ik mijn werk dan zou kunnen doen :P

Zolang het niet recreatief is, mag het smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Caroow ma 23 mei 2011 - 4:17

Ik durf mijn telefoon echt niet thuis te laten. Straks gebeurd er wat met mijn omaatje en hoor ik het pas heel laat No
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Antibes ma 23 mei 2011 - 4:26

Recreatief/Studie/Vereniging is niet echt te scheiden bij mij...
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:28

Ik geloof niet dat ik het zou kunnen ... Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  SuperGrover ma 23 mei 2011 - 4:31

Ik kan prima zonder telefoon, maar zonder internet kan ik nu echt niet. Ik wil na de examens wel weten hoe de rest gepresteerd heeft, zodat ik een beetje kan inschatten hoe de normering zal zijn.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:31

ehmm dat gaat niet lukken Wie wil meedoen aan een experiment? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:33

Zonder internet zou ik nog wel aankunnen, al zou dat al heel moeilijk worden. Maar zonder mijn mobiel kan en wil ik echt niet. Ik ben altijd bang dat er iets met mijn vader is, en ik wil dan ook gewoon altijd bereikbaar zijn, hoe erg dat ook klinkt misschien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Jente10 ma 23 mei 2011 - 4:34

Dat gaat mij ook echt niet lukken Embarassed Kan mijn vriend dan niet (makkelijk) spreken (woont ver weg) en veel vriendinnen ook niet (wonen ook ver weg). En daarnaast ben ik ook echt wel internet verslaafd.. Opzich zou het me wel lukken, maar niet als ik thuis ben. Op reis ofzo zou ik wel zonder kunnen, dan heb ik genoeg andere dingen ook te doen!

Zonder mobiel zou nog wel lukken.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:34

Caroow schreef:Ik durf mijn telefoon echt niet thuis te laten. Straks gebeurd er wat met mijn omaatje en hoor ik het pas heel laat No

Idd, dat heb ik met mijn vader. Daarbij had je vroeger toch ook overal wel een telefoon bij de hand als het nodig was maar ik heb geen vast toestel meer en ik ga echt mijn ouders geen weekschema geven waar ze me hoe kunnen bereiken smile.

Verder heb ik weleens zonder internet gezeten en vond het onwijs irritant, je zoekt er toch ook een hoop mee op. En dan nog wat, nu internet ik mss meer dan vroeger maar vroeger keek ik weer meer tv. Het is voor mij gewoon ontspannen en daarnaast doe ik nog genoeg andere leuke dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  TGR ma 23 mei 2011 - 4:38

Je kunt toch doorgeven aan je familie dat ze naar je werk moeten bellen of dat je pas na (tijd) mobiel te bereiken ben?

Vroeger redde we het ook, waarom lijkt het dan nu zo onmogelijk?

Wat is de grens voor jullie? Ik ben verslaafder aan contact leggen met vrienden vriendinnen dan ik zelf nog leuk vind. Er is niks meer bijzonders aan of speciaals het is gewoon kansloos. Vandaar mijn idee.


TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:40

Ik vind in de computer mijn stukje ontspanning.
Verder woont mijn vriend 150 km verderop. zonder Internet en telefoon wordt het contact wel erg lastig. Dan moet ik brieven gaan schrijven Wie wil meedoen aan een experiment? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  TGR ma 23 mei 2011 - 4:40

Jade schreef:Ik vind in de computer mijn stukje ontspanning.
Verder woont mijn vriend 150 km verderop. zonder Internet en telefoon wordt het contact wel erg lastig. Dan moet ik brieven gaan schrijven Wie wil meedoen aan een experiment? 394967

Ik heb het idee dat je niet goed leest? Je mag je vriend bellen. Maar dan net alsof je een vaste telefoon hebt (je laat je mobiel dus thuis liggen)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  studiebol ma 23 mei 2011 - 4:44


Zonder hyves/facbook en dit forum zou best wel eens goed voor me zijn Very Happy
Maar zonder telefoon wil ik niet want dan heb ik geen contact met mijn vriend en dat vind ik niet leuk!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:46

TGR schreef:Je kunt toch doorgeven aan je familie dat ze naar je werk moeten bellen of dat je pas na (tijd) mobiel te bereiken ben?

Vroeger redde we het ook, waarom lijkt het dan nu zo onmogelijk?

Wat is de grens voor jullie? Ik ben verslaafder aan contact leggen met vrienden vriendinnen dan ik zelf nog leuk vind. Er is niks meer bijzonders aan of speciaals het is gewoon kansloos. Vandaar mijn idee.


Ik ervaar het niet als probleem. Ik bel maar weinig eigenlijk en wil niet dat mijn moeder me belt op kantoor als ik niet op mijn plek zit, daarbij ben ik ook nog niet begonnen daar en is de kans er dus dat ik in de stad zit of bij vrienden enzo. Mijn mobiel draag ik tot in de wc bij me. Toen mijn vader een herseninfarct kreeg beldde mijn moeder mij als eerst, in paniek en ik moest haar zeggen 112 te bellen... Verder... Als ik bel is het voor een vraag en maar met 1 vriendin om te kletsen maar dat is niet vaker dan 1 keer per 1 a 2 weken.

Als jij je gedrag kansloos vindt moet je daar iets aan veranderen, daar heb je ons (internet Wink) toch niet voor nodig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  TGR ma 23 mei 2011 - 4:50

Ik begin binnenkort weer met werken, it helps Wink

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:51

Nee, daar begin ik niet aan. Maar misschien is het wel leuk voor jezelf om eens te proberen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 4:59

TGR schreef:Ik begin binnenkort weer met werken, it helps Wink

Zit je nu zo veel thuis dan of doe je ook nog wel genoeg leuke dingen buiten de deur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  TGR ma 23 mei 2011 - 5:03

Zusje van Bert schreef:
TGR schreef:Ik begin binnenkort weer met werken, it helps Wink

Zit je nu zo veel thuis dan of doe je ook nog wel genoeg leuke dingen buiten de deur?

Ik heb niks te klagen. Ik heb fijne vrienden en vriendinnen en ik ben aan het afstuderen. Maar ik ben wel toe aan meer regelmaat en minder vrije tijd/lol.

Maar vandaag heb ik heel kort een vriend van me gezien en voor de rest heb ik tot vanavond (zwemmen met een vriendin) niks te doen, dan ben ik zo overgeleverd aan mijn gedachten.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Susan ma 23 mei 2011 - 5:13

Je kunt wel zeggen dat we het vroeger ook zonder mobiele telefoon deden, maar toen was er ook geen mobiele telefoon beschikbaar, dus dat is helemaal niet te vergelijken. Ik ben gewoon verplicht om bereikbaar te zijn voor als er iets met Ezra is, los van het feit dat ik dat zelf ook gewoon wil, wordt dat van mij verwacht. Ik kan dan wel zeggen dat ze vroeger toch ook geen mobiele telefoon hadden, maar wat hebben zij daar voor boodschap aan, ze weten dat ik er nu wel eentje heb en ik moet gewoon alles doen om te zorgen dat ik te bereiken ben. Als ik bewust mijn mobiele telefoon thuislaat hou ik me daar niet aan.

Los daarvan heb ik er sowieso niet zo'n zin in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 5:16

Oh, dat zou ik écht niet meer kunnen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 5:20

Vijftien jaar geleden was er misschien nog geen mobiele telefoon, maar toen had bijna iedereen een vast toestel thuis, dus waren mensen nog steeds redelijk goed bereikbaar.

Ik doe niet mee aan het experiment, omdat ik werk voor een internationaal bedrijf en ik ook nog wel 's avonds gebeld word en dan bellen mensen mij dus wel mobiel of ik krijg 's avonds nog emails van werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedoen aan een experiment? Empty Re: Wie wil meedoen aan een experiment?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum