Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau)

+6
Eris
Sneeuwvlok
Susan
Lady4
Pompoen
Esperanza
10 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau) Empty Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau)

Bericht  Esperanza vr 13 jan 2012 - 22:07

Een vriendin van mij is onlangs jarig geweest, ze viert haar verjaardag niet. Het is tussen ons een beetje een ongeschreven regel, dat je alleen een cadeautje geeft als de ander zijn/haar verjaardag viert. Nu is een andere vriendin met het idee gekomen om een cadeau voor haar te kopen met een groepje. Eigenlijk hoeft dat voor mij niet zo omdat ik haar anders ook niets zou geven en zij mij ook niet. Daarnaast zit ik de komende maanden ontzettend krap omdat ik een paar weken niet heb gewerkt en ik onlangs verhuisd ben. Als zij haar verjaardag had gevierd had ik waarschijnlijk overwogen om om die reden niet te gaan, uiteindelijk zou ik wel gegaan zijn maar dan met iets kleins en daar zou ik me dan heel ongemakkelijk bij voelen.
Ik had dus in eerste instantie niet gereageerd op die mail, maar met mij heeft de rest ook niet gereageerd. Nu heeft die vriendin die het initiatief heeft genomen nogal een een gepikkeerd mailtje gestuurd en ondertussen is er wat heen en weer gemaild. De toon die in dit mailtje was gezet staat me erg tegen. Nu is er een idee voor een cadeau maar dat gaat minstens 20 euro p.p. kosten en dat vind ik persoonlijk veel te veel.
Ik weet nu niet zo goed wat ik terug moet mailen, want eigenlijk wil ik niet meedoen, maar dat vind ik ook zo hard om te zeggen. En dan zit er voor mij niets anders op om wel mee te doen, maar dan wil ik voor een klein bedrag mee doen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet brengen, want ik vind eigenlijk niet dat zij hoeven te weten dat ik heel krap zit.

Laatst aangepast door Esperanza op vr 13 jan 2012 - 22:36; in totaal 1 keer bewerkt
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau) Empty Re: Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau)

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 22:11

Ik zou niet meedoen en dan later aan de jarige vriendin uitleggen waarom, die snapt dat wel. Los daarvan vind ik het wel raar dat je een verjaardag af zou zeggen (al zou ze het gevierd hebben) alleen omdat je geen geld voor een cadeautje had. Als vriendinnen dat bij mij zouden doen dan zou ik me toch wel gekwetst voelen, ik heb liever dat je langskomt dan dat je een cadeautje meebrengt.

Gast
Gast

Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau) Empty Re: Hoe zouden jullie dit doen? (wel/niet meedoen aan cadeau)

Bericht  Esperanza vr 13 jan 2012 - 22:34

Ik snap wat je bedoelt Maple, ik heb het er niet helemaal neergezet zoals ik bedoelde. Het zou voor mij een overweging zijn om dan niet naar de verjaardag te gaan, uiteindelijk zou ik dan wel gaan met iets kleins. Ik zal het zo even aanpassen want het lijkt nu inderdaad net alsof ik helemaal niet zou gaan om die reden. Het was ook meer om aan te geven, hoe vervelend ik het vind om dit bij mensen aan te geven.
Ik denk ook dat de reden dat ik het moeilijk vind, is omdat zij niet echt een goede vriendin is, maar meer een kennis. Het groepje er omheen zijn sowieso kennissen of zelfs vage kennissen, behalve degene die het mailtje heeft gestuurd. Is wel een vriendin, maar eigenlijk ook meer een kennis. (om het makkelijk te houden Wink )
Zou het om een goede vriendin gaan dan zou ik het gewoon eerlijk zeggen, geen probleem, maar in dit geval vind ik het lastig.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pompoen vr 13 jan 2012 - 22:39

In dit soort gevallen probeer ik van mijn hart een moordkuil te maken. Ik zou gewoon een mail sturen:
"sorry ik doe niet mee deze keer!"

En het daarbij laten. Als die kennisvriendin wil weten waarom dan kun je gewoon zeggen dat je liever zelf een cadeautje koopt of helemaal eerlijk zijn en zeggen dat je het gewoon te veel geld vind.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 22:43

Ik zou in jouw plaats ook niet meedoen. Ik denk dat hierboven voldoende redenen staan waarom je het niet moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 vr 13 jan 2012 - 23:37

Ik zou wel laten weten dat je deze maand heel krap zit, onder andere door de verhuizig, en dat je liever met een klein(er) bedrag wilt meedoen en haar anders later zelf nog iets geeft.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Susan vr 13 jan 2012 - 23:37

Mailen dat je niet mee wil doen. Het is geen verplichting, toch?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 23:38

Susan schreef:Mailen dat je niet mee wil doen. Het is geen verplichting, toch?
+1

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok vr 13 jan 2012 - 23:41

Ik vind het wel logisch dat ze een gepikeerd mailtje stuurde, ik zou het ook stom vinden als niemand zou reageren op een mail over zoiets. Dus ik denk dat je idd gewoon moet sturen dat je niet mee doet deze keer. Of er nog bij dat je zelf als iets hebt, dan koop je dus zelf gewoon iets voor 10 euro ofzo..
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Eris za 14 jan 2012 - 2:30

Sneeuwvlok schreef:Ik vind het wel logisch dat ze een gepikeerd mailtje stuurde, ik zou het ook stom vinden als niemand zou reageren op een mail over zoiets. Dus ik denk dat je idd gewoon moet sturen dat je niet mee doet deze keer. Of er nog bij dat je zelf als iets hebt, dan koop je dus zelf gewoon iets voor 10 euro ofzo..
Mee eens,zo zou ik het ook doen

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Fayebella za 14 jan 2012 - 4:20

Ik vind 20 euro voor iemand die zijn verjaardag niet viert ook best wel wat. Ik zou ook mailen dat ik niet mee zou doen. En dan is het aan jou of je überhaupt een cadeau doet, aangezien die vriendin ook geen verjaardag viert. Bij ons gaat dat ook zo, vier je je verjaardag dan wordt er altijd wat gedaan, maar vier je het niet (om wat voor reden dan ook) dan wordt er ook geen cadeau gedaan.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Aziraphale za 14 jan 2012 - 5:13

Ik had direct op de eerste mail gereageerd en gewoon gezegd dat ik niet mee doe. Je hoeft m.i. niet uit te leggen waarom niet. Ik snap wel dat je een gepikeerde mail krijgt want even antwoorden is een kleine moeite, helemaal niets antwoorden in de hoop dat het vanzelf weg gaat werkt vaak averechts.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SuperGrover za 14 jan 2012 - 7:32

Sneeuwvlok schreef:Ik vind het wel logisch dat ze een gepikeerd mailtje stuurde, ik zou het ook stom vinden als niemand zou reageren op een mail over zoiets. Dus ik denk dat je idd gewoon moet sturen dat je niet mee doet deze keer. Of er nog bij dat je zelf als iets hebt, dan koop je dus zelf gewoon iets voor 10 euro ofzo..

Eens. Ik vind het bloedirritant als mensen niet reageren op mailtjes, vooral niet als het gaat om zulke dingen waarbij een antwoord wel echt nodig is voor het nemen van een beslissing.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Blond za 14 jan 2012 - 7:47

Ik zou gewoon mailen dat ik niet mee doe. En de reden kan je gewoon voor je houden, ik vind dat je niet altijd alles hoeft uit te leggen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Esperanza za 14 jan 2012 - 11:11

Ik heb toch maar gemaild dat ik niet mee doe met het cadeau en verder geen reden opgegeven. Het is wel vaker zo geweest dat ik niet mee deed, en dat ik dan zelf iets kocht. In dit geval weet ik dat ik niet iets ga kopen. Daardoor vond ik het lastig om aan te geven dat ik niet mee doe. Maar dat ligt meer bij mezelf.

Ondanks dat ik mezelf nu misschien ga tegenspreken, ben ik het eigenlijk ook wel eens met jullie reacties op het niet terug mailen. Ik kan er zelf ook heel slecht tegen als mensen niet terug mailen, maar omdat het zo vaak gebeurt heb ik me daar maar een beetje bij neergelegd en ben ik er zelf misschien ook wel wat lakser in geworden. Daarbij opgeteld dat ik de laatste tijd een beetje gestresst ben en niet veel kan hebben, schoot het mailtje me nogal in het verkeerde keelgat. En vooral het feit dat ik zelf ook baal van m'n financiele situatie en als die anders was geweest ik gewoon mee had gedaan, heb ik het me allemaal een beetje te veel aangetrokken. Ik vind nog steeds de toon in het mailtje niet echt passend, maar kan me wel voorstellen dat die vriendin het niet leuk vond.

Ik weet niet wie het zei, maar ik heb niet bewust niks terug gemaild omdat ik niet mee wilde doen. Ik kreeg het mailtje op m'n werk en daarna nog veel meer mailtjes. Op het moment dat ik tijd had om ze te beantwoorden is het me totaal ontschoten. Pas toen ik vandaag het herinneringsmailtje kreeg, dacht ik er weer aan.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: