Stomme ergernissen
+30
Lavendel
rapa nui
Shisha
Snack a Jack
Feline
Susan
Error
Sterre
Atelier Madame
Sneeuwvlok
SuperGrover
Suus
Caramba
Caroow
Lotus
Caresses
Zininzon
Toet
VeryCherry
Bimbam
Serena
M@niek
Moezie
Pussycat
girli
TGR
CCC
Jerry
Blond
Jeanette
34 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Stomme ergernissen
@Caroow: dat vind ik dan weer onfatsoenlijk van die mensen die met jou in discussie gaan terwijl jij hebt aangegeven dat je moeite hebt met staan. Maar het komt mij te vaak voor dat mensen gewoon negeren dat er oudere mensen binnen komen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik vind niet dat ze zo heftig reageert, eerlijk gezegd vond ik jouw eerste reactie op Storm en Pussycat behoorlijk onvriendelijk.Atelier Madame schreef:wow storm jij reageert wel heel erg heftig zit het zo diep?
Het is trouwens nogal onhandig om bij de bushalte even je kind uit de buggy te halen, de buggy in te klappen en met je kind op je arm en een ingeklapte buggy in je hand in te stappen, dat zou ik zelf niet eens overwegen. Als ik met de bus ga dan zitten mijn kinderen gewoon in de wagen. Het lukt mij altijd wel om zelf in en uit te stappen, of ik nu met een enkele wagen ben of met de duowagen, maar ik ga niet mijn wagen inklappen omdat mensen zich anders ergeren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Even hier nog op reageren. Ik vind het een raar argument, dus omdat ik met de kinderwagen er voor kies om met de bus te gaan mag ik niet verwachten dat andere mensen mij helpen als ik moeite heb de bus in te komen? Ik verwacht dat ook niet van mensen, daar niet van, maar ik vind dat wel een gek argument. Het heeft inderdaad met fatsoen te maken, zwangere en bejaarde mensen kiezen er zelf ook voor om met de bus te gaan, en die help je ook uit fatsoen, toch? Daar sta je ook voor op in de bus als er nergens anders plek is.Atelier Madame schreef:wow storm jij reageert wel heel erg heftig zit het zo diep?
Waar het mij om gaat is dat je er blijkbaar vanuit gaat dat mensen zin hebben om jou te helpen, terwijl je imo zelf die bus instapt met een kinderwagen. Maar je hebt wel een punt dat het inderdaad met fatsoen te maken heeft.
En ik bedoel mijn stukje niet aanvallend btw
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:@Caroow: dat vind ik dan weer onfatsoenlijk van die mensen die met jou in discussie gaan terwijl jij hebt aangegeven dat je moeite hebt met staan. Maar het komt mij te vaak voor dat mensen gewoon negeren dat er oudere mensen binnen komen.
Normaal sta ik altijd op, help mensen met deuren en instappen in het OV, dus ik vond het echt niet leuk van die mensen. De apotheek mensen zeiden ook gewoon he
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
@Susan: ik heb zelf geen kinderen, maar ik weet van bekenden dat die wel gewoon de buggy inklappen en kind op de arm nemen. Als jij het prima zelf kan moet je dat ook zeker doen! Het lijkt mij gewoon meer voor je eigen gemakt.. evenals dat mij een draagdoek of zon buikdraaggordel (hoe heet zoiets? ) me gewoon veel makkelijker lijkt om je met je kindje te manouvreren.
@Storm: je hebt gelijk dat zwangeren bejaarden e.d. er ook zelf voor kiezen, maar ik kan me aan de andere kant gewoon echt niet voorstellen dat je van mensen verwacht dat ze je helpen. Ik zou echt denken van ik wil het mezelf zo makkelijk mogelijk maken en ik wil niet afhankelijk zijn van hulp van anderen.
@Caroow: heeeele rare reactie van die mensen dan!
en tot zover de kinderwagendiscussie!
Algemene conclusie: heb fatsoen!
@Storm: je hebt gelijk dat zwangeren bejaarden e.d. er ook zelf voor kiezen, maar ik kan me aan de andere kant gewoon echt niet voorstellen dat je van mensen verwacht dat ze je helpen. Ik zou echt denken van ik wil het mezelf zo makkelijk mogelijk maken en ik wil niet afhankelijk zijn van hulp van anderen.
@Caroow: heeeele rare reactie van die mensen dan!
en tot zover de kinderwagendiscussie!
Algemene conclusie: heb fatsoen!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik verwacht het ook niet echt, maar zoals Storm zegt is het wel zo aardig om te doen als je ziet dat iemand het moeilijk heeft. Voor mij hoeft het inderdaad niet zo omdat het meestal prima gaat. Vaak biedt iemand aan om te helpen en soms pakt diegene dan al meteen de wagen vast, meestal vind ik het dan juist lastiger omdat ik echt mijn eigen manier heb om in te stappen, maar ik waardeer het dan toch dat diegene dat doet.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik had al gezegd dat ik het niet verwacht van mensen, maar dat ik het wel zo netjes vind. Eens met Susan dus.
Gast- Gast
Mensen die me prive bellen terwijl ik op vakantie ben en ze ook gewoon een nummer van de zaak hebben. Als daar niet opgenomen wordt is de boodschap toch duidelijk; we zijn gesloten. Kom me dan ook niet prive storen! (hoe ze aan mijn nummer komen is me ook nog steeds een raadsel)
Gast- Gast
Zininzon schreef:Vorige week bleef een vriendin slapen en na het ontbijt (broodjes uit de oven) vroeg ik of ze misschien nog een cracker of beschuit wilde, want ik had geen brood meer.
Zegt ze: nee, ik neem een appel.
Ze had de appel al in de handen, liep naar de keuken, trok een la open op zoek naar een schilmesje.
Ja, dat vond ik op dat moment echt heel vervelend. Dat zij zich zo vrij voelt in mijn huis, terwijl ik er zelf net 2 maanden woon.
Haha sorry dat vind ik wel heel erg gek hoor, dat jij je daar aan ergert. Moet ze dan aan jou toestemming vragen om in je besteklade te kijken?
Gast- Gast
Jen_ schreef:Zininzon schreef:Vorige week bleef een vriendin slapen en na het ontbijt (broodjes uit de oven) vroeg ik of ze misschien nog een cracker of beschuit wilde, want ik had geen brood meer.
Ze had de appel al in de handen, liep naar de keuken, trok een la open op zoek naar een schilmesje.
Ja, dat vond ik op dat moment echt heel vervelend. Dat zij zich zo vrij voelt in mijn huis, terwijl ik er zelf net 2 maanden woon.
Haha sorry dat vind ik wel heel erg gek hoor, dat jij je daar aan ergert. Moet ze dan aan jou toestemming vragen om in je besteklade te kijken?
Ik vind het juist fijn als mijn gasten zich thuis voelen..
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik erger me als mensen '4 maand' typen ipv '4 maanden' waarom wordt dat afgekort?
Gast- Gast
Wij hadden vroeger een buurman die de eerste de beste keer dat hij zich kwam voorstellen al in de keukenkastjes ging zoeken naar de suiker. Dat was echt een uniek exemplaar. We zijn jarenlang heel veel met hem omgegaan, helaas is het verwaterd.
Susan- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Jen_ schreef:Zininzon schreef:Vorige week bleef een vriendin slapen en na het ontbijt (broodjes uit de oven) vroeg ik of ze misschien nog een cracker of beschuit wilde, want ik had geen brood meer.
Laatst was er ook een vriendin bij mij die zei: ik heb zin in een biertje! En naar de koelkast liep en vroeg of ik ook wilde . Dat vond ik juist leuk eerlijk gezegd.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Jen_ schreef:Ik erger me als mensen '4 maand' typen ipv '4 maanden' waarom wordt dat afgekort?
Dat is iets uit het oosten van het land, ik vind het trouwens ook irritant!
Gast- Gast
Jen_ schreef:Ik erger me als mensen '4 maand' typen ipv '4 maanden' waarom wordt dat afgekort?
Ik heb heel lang in de buurt van Arnhem gewoond, en ik weet niet of het te maken heeft met dialect maar daar zeggen heel veel mensen 'drie maand' of 'vier week'. Brrr! In Twente trouwens ook.
Gelukkig woon ik nu ergens waar dat niet zo gangbaar is
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Sterre schreef:Caroow schreef:Jen_ schreef:Zininzon schreef:Vorige week bleef een vriendin slapen en na het ontbijt (broodjes uit de oven) vroeg ik of ze misschien nog een cracker of beschuit wilde, want ik had geen brood meer.
Laatst was er ook een vriendin bij mij die zei: ik heb zin in een biertje! En naar de koelkast liep en vroeg of ik ook wilde . Dat vond ik juist leuk eerlijk gezegd.
Ja dat zou ik ook alleen maar leuk vinden hoor. Als ik iets te verbergen heb doe ik dat niet in de keuken
Caroow- Lady Post-a-lot
Sterre schreef:Caroow schreef:Jen_ schreef:Zininzon schreef:Vorige week bleef een vriendin slapen en na het ontbijt (broodjes uit de oven) vroeg ik of ze misschien nog een cracker of beschuit wilde, want ik had geen brood meer.
Ja ik vind dat wel gezellig Kijk ze hoeven echt niet in mijn prive dingen te snuffelen, maar de bestekla/koeling/keukenkastjes maakt mij echt niets uit.
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Jen_ schreef:Ik erger me als mensen '4 maand' typen ipv '4 maanden' waarom wordt dat afgekort?
Ah zo! Nouja, kan wel zo zijn, maar het is wel fout Nederlands
Gast- Gast
Hier trekken mensen ook altijd alles gewoon open, maar dat boeit me ook echt niet. Met verjaardagen ook, het eerste drankje pak ik voor je en voor de rest, daar staat de koelkast voor een glas trek je maar een kast open.
Gast- Gast
Toen ik voor het eerst bij mijn vriend was zeiden zijn ouders al "pak maar waar je zin in hebt".. En dat vond ik zo vriendelijk! Misschien ook wel een stukje cultuur, maar ik heb het overgenomen
Caroow- Lady Post-a-lot
Jen_ schreef:Weetjewel schreef:Jen_ schreef:Ik erger me als mensen '4 maand' typen ipv '4 maanden' waarom wordt dat afgekort?
Ah zo! Nouja, kan wel zo zijn, maar het is wel fout Nederlands
Ja dat is het ook, maar goed dialect enzo... Het is niet alleen dat ze het typen, maar ze zeggen het ook zo, dat vind ik zelfs nog irritanter
Gast- Gast
Zo'n appelmesje zou me ook niet zoveel uitmaken.. Maar ik ging een keer met een vriendin een weekendje weg naar 't huis van m'n ouders. Toen ik 's ochends in de kamer kwam zat zij er al en had ze de verwarming op 20 gezet terwijl we weg zouden (dus nutteloos).. Dat vond ik wel redelijk brutaal..
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
- Mensen die ineens stil gaan staan in het midden van de straat/gangpad.
- Mensen die slissen
- Mijn schoonmoeder die in onze vakantie ongevraagd (kinder)spullen van mijn man heeft meegenomen en waardoor nu de halve zolder volstaat.
- Moeder met buggy's die op een druk tijdstip in de winkel zijn, tegen je enkel aan rijden en dan niet eens sorry kunnen zeggen.
- Mensen die slissen
- Mijn schoonmoeder die in onze vakantie ongevraagd (kinder)spullen van mijn man heeft meegenomen en waardoor nu de halve zolder volstaat.
- Moeder met buggy's die op een druk tijdstip in de winkel zijn, tegen je enkel aan rijden en dan niet eens sorry kunnen zeggen.
Snack a Jack- Prater
- Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Right...Sneeuwvlok schreef: hoorbaar ademen.. ieehh, dat vind ik echt vies!
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
- Mensen die op het fietspad lopen i.p.v. op de stoep.
- Of wanneer 2 bekenden elkaar op de fiets tegenkomen en dan uitbundig midden op het fietspad met elkaar gaan praten.
- Mijn vriend die zegt: dat doe ik wel even! Maar dan na 5 minuten roept of ik kan komen helpen.
- Soms kan mijn vriend zijn mond niet houden als we in bed liggen en ik heel erg moe ben en wil slapen. En dan telkens vragen waarom ik nauwelijks antwoord geef. Ja Duh!
- Of wanneer 2 bekenden elkaar op de fiets tegenkomen en dan uitbundig midden op het fietspad met elkaar gaan praten.
- Mijn vriend die zegt: dat doe ik wel even! Maar dan na 5 minuten roept of ik kan komen helpen.
- Soms kan mijn vriend zijn mond niet houden als we in bed liggen en ik heel erg moe ben en wil slapen. En dan telkens vragen waarom ik nauwelijks antwoord geef. Ja Duh!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme, stomme pepernoten!
» Ergernissen.
» Winkelpersoneel ergernissen
» Ergernissen in het verkeer
» Het groene huis.. (Buren-ergernissen)
» Ergernissen.