Stomme ergernissen
+30
Lavendel
rapa nui
Shisha
Snack a Jack
Feline
Susan
Error
Sterre
Atelier Madame
Sneeuwvlok
SuperGrover
Suus
Caramba
Caroow
Lotus
Caresses
Zininzon
Toet
VeryCherry
Bimbam
Serena
M@niek
Moezie
Pussycat
girli
TGR
CCC
Jerry
Blond
Jeanette
34 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Stomme ergernissen
Het geluid van drinken inschenken.
Het geluid van iemand die plast in het water gedeelte van de wc, helemaal als het hard is.
Het bewegen van mijn vriend zijn voet (doet hij soms heel snel heen en weer).
Mensen die (met name in een winkelstraat) een trager looptempo hebben dan ik. Dan vooral als ik er niet makkelijk langs kan.
Het geluid van iemand die plast in het water gedeelte van de wc, helemaal als het hard is.
Het bewegen van mijn vriend zijn voet (doet hij soms heel snel heen en weer).
Mensen die (met name in een winkelstraat) een trager looptempo hebben dan ik. Dan vooral als ik er niet makkelijk langs kan.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik baal van de berg was die boven nog ligt van de vakantie...
wat een takkewerk is dat toch altijd.
wat een takkewerk is dat toch altijd.
Gast- Gast
Ik erger me vaak aan taalfouten. Aan huisgenoten die er een puinhoop van maken. Aan mezelf.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Ik erger me aan:
Mensen die geluid maken bij het eten of drinken
Veel te lang en luidruchtig roeren in de koffie of thee
Mensen die overdrijven
Wolken die heel snel voor de zon langsgaan waardoor het buiten elke keer licht donker licht donker is.
Mensen die geluid maken bij het eten of drinken
Veel te lang en luidruchtig roeren in de koffie of thee
Mensen die overdrijven
Wolken die heel snel voor de zon langsgaan waardoor het buiten elke keer licht donker licht donker is.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Ik erger me aan:
- Rommel - check
- Vlekken op de vloer - check
- Wasmanden vol met was - check
- Wasmanden vol met strijk - check
enz enz
Maar het meest erger ik me er aan dat ik hier maar op die bank zit en het alleen maar erger wordt
- Rommel - check
- Vlekken op de vloer - check
- Wasmanden vol met was - check
- Wasmanden vol met strijk - check
enz enz
Maar het meest erger ik me er aan dat ik hier maar op die bank zit en het alleen maar erger wordt
Gast- Gast
- Mensen die met hun mond open eten. Ik hoef niet te zien hoe een ander zijn eten zit te vermalen.
- Als het druk is in de stad en je op de koppen kunt lopen. Dan zijn er altijd nog mensen die het nodig vinden om midden op het pad te gaan staan babbelen. Ik loop er dan altijd dwars doorheen, dan ben ik maar aso en ergeren ze zich maar aan mij.
- Als het druk is in de stad en je op de koppen kunt lopen. Dan zijn er altijd nog mensen die het nodig vinden om midden op het pad te gaan staan babbelen. Ik loop er dan altijd dwars doorheen, dan ben ik maar aso en ergeren ze zich maar aan mij.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik erger me vaak aan mensen in het verkeer...
Ik erger me aan mensen als het druk is en ze niet doorlopen
Ik erger me aan mensen die denken dat ze midden op straat mogen lopen zodat ik er niet langs kan met mijn fiets. Ik ga ze dan altijd expres een beetje afsnijden
Ik erger me aan mensen die denken dat ze midden op straat mogen lopen zodat ik er niet langs kan met mijn fiets. Ik ga ze dan altijd expres een beetje afsnijden
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ik erger me vooral aan taalfouten:
- Mijn moeder gebruikt altijd een dubbele ontkenning: Ik heb nooit geen zin in afwassen
- Mensen met een voorbeeldfunctie, helemaal naar kinderen toe, die veel taalfouten maken. Leraressen die bijvoorbeeld zinsconstructies uit hun mond persen in de trant van: "Hun zeiden dat ik slimmer ben als hun".
- Mensen die het verschil tussen mijn en me niet begrijpen (ook jou/jouw en dat is een ergernis die mij hier op het forum echt bezig houdt...).
Verder:
- Malloten die denken dat de openbare weg hun privébezit is en dus totaal geen rekening houden met andere weggebruikers.
- Mensen die tijdens een examen de godganse 3 uur gaan zitten klikken met hun pen of gaan zitten knisperen met een zakje/blaadje. Dat roept bij mij echt agressie op.
- Mijn moeder gebruikt altijd een dubbele ontkenning: Ik heb nooit geen zin in afwassen
- Mensen met een voorbeeldfunctie, helemaal naar kinderen toe, die veel taalfouten maken. Leraressen die bijvoorbeeld zinsconstructies uit hun mond persen in de trant van: "Hun zeiden dat ik slimmer ben als hun".
- Mensen die het verschil tussen mijn en me niet begrijpen (ook jou/jouw en dat is een ergernis die mij hier op het forum echt bezig houdt...).
Verder:
- Malloten die denken dat de openbare weg hun privébezit is en dus totaal geen rekening houden met andere weggebruikers.
- Mensen die tijdens een examen de godganse 3 uur gaan zitten klikken met hun pen of gaan zitten knisperen met een zakje/blaadje. Dat roept bij mij echt agressie op.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
- aan mensen die ineens voor m'n neus stil gaan staan
- aan mensen die gaan zuchten als ik met de wandelwagen de bus in kom
- mensen die te beroerd zijn om een handje te helpen als ze zien hoe veel moeite je hebt om iets te tillen/de wandelwagen uit de bus wil tillen, maar dan wel met een sloom gezicht stom gaan kijken
- sensatiezoekers, mensen die foto's of filmpjes gaan maken van ongelukken om het daarna op twitter/facebook/youtube gaan zetten.
- spelfouten maken, de dt wil ik nog wel door de vingers zien maar 'me vriend' 'me kind' enzo kan écht niet.
- mensen die te dom voor woorden zijn, daar versta ik ook mensen onder die voor elke zin KK (kanker) zetten en niet fatsoenlijk Nederland kunnen praten (typen) en de beroemde br33z4h taal.
- Pubers die in de bus hun smartphone te voorschijn halen en daarop keihard muziek gaan afspelen. Hallo, dat je je eigen oren wilt verpesten oké, maar ik hoef die kutmuziek echt niet te horen en de rest van de omgeving ook niet!
- mensen die te beroerd zijn om een handje te helpen als ze zien hoe veel moeite je hebt om iets te tillen/de wandelwagen uit de bus wil tillen, maar dan wel met een sloom gezicht stom gaan kijken
- sensatiezoekers, mensen die foto's of filmpjes gaan maken van ongelukken om het daarna op twitter/facebook/youtube gaan zetten.
- spelfouten maken, de dt wil ik nog wel door de vingers zien maar 'me vriend' 'me kind' enzo kan écht niet.
- mensen die te dom voor woorden zijn, daar versta ik ook mensen onder die voor elke zin KK (kanker) zetten en niet fatsoenlijk Nederland kunnen praten (typen) en de beroemde br33z4h taal.
- Pubers die in de bus hun smartphone te voorschijn halen en daarop keihard muziek gaan afspelen. Hallo, dat je je eigen oren wilt verpesten oké, maar ik hoef die kutmuziek echt niet te horen en de rest van de omgeving ook niet!
Gast- Gast
- mensen die niet doorlopen, of ineens midden op het pad stil gaan staan.. en dan natuurlijk precies zo, zodat ik er net niet langs kan
- smakken, kauwen, hoorbaar ademen.. ieehh, dat vind ik echt vies!
- scheten of boeren laten. En dan heel leuk van die spelletjes erbij gaan doen, wie het laatste een fruitsoort noemt als iemand een boer gelaten heeft mag je slaan. Ik zeg standaard niks, en krijg dus standaard een tik. Grow up jongens, boeren is gewoon heel ranzig
- smakken, kauwen, hoorbaar ademen.. ieehh, dat vind ik echt vies!
- scheten of boeren laten. En dan heel leuk van die spelletjes erbij gaan doen, wie het laatste een fruitsoort noemt als iemand een boer gelaten heeft mag je slaan. Ik zeg standaard niks, en krijg dus standaard een tik. Grow up jongens, boeren is gewoon heel ranzig
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Storm schreef:- aan mensen die ineens voor m'n neus stil gaan staan
Zullen wij even de hand schudden?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
@pussycat/storm: waarom moeten andere mensen jou per se helpen om je de bus of de trein in te komen met je wandelwagen? Je kunt je kind toch ook op de arm nemen en de buggy ingeklapt in de hand? Ik erger me dood aan al die vrouwen met volgepakte kinderwagens en kinderen erin. :p Niet omdat ze veel ruimte innemen in de bus maar omdat het zo verschrikkelijk onhandig is voor hunzelf.. ik vind het juist raar dat je blijkbaar gelijk van andere mensen verwacht (die vaak ook al haast hebben om hun treinaansluiting te halen) dat ze je helpen.. dat is mijn ergernis :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pussycat schreef:Storm schreef:- aan mensen die ineens voor m'n neus stil gaan staan
- sensatiezoekers, mensen die foto's of filmpjes gaan maken van ongelukken om het daarna op twitter/facebook/youtube gaan zetten.- spelfouten maken, de dt wil ik nog wel door de vingers zien maar 'me vriend' 'me kind' enzo kan écht niet.
Zullen wij even de hand schudden?
Dat kan echt niet! Dat is gewoon asociaal volk..
Verder erger ik mij aan mensen die zich echt overal aan ergeren en dan 10x moeten zeggen, zoals mijn vriend
Gast- Gast
Suus schreef:Ik erger me vaak aan mensen in het verkeer...
Haha ik ben in het verkeer ook niet zo tolerant... Voetgangers op het fietspad in de stad als ik haast heb en me niet zien krijgen een boze blik, mensen die remmen en midden op het fietspad afstappen zonder achterom te kijken ook .
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Op het moment erger ik me aan mezelf! In plaats van dat ik hard voor school bezig ga - zodat ik ooit nog eens examen kan gaan doen dit jaar - zit ik weereens hier op het forum te koekeloeren
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Atelier Madame schreef:@pussycat/storm: waarom moeten andere mensen jou per se helpen om je de bus of de trein in te komen met je wandelwagen? Je kunt je kind toch ook op de arm nemen en de buggy ingeklapt in de hand? Ik erger me dood aan al die vrouwen met volgepakte kinderwagens en kinderen erin. :p Niet omdat ze veel ruimte innemen in de bus maar omdat het zo verschrikkelijk onhandig is voor hunzelf.. ik vind het juist raar dat je blijkbaar gelijk van andere mensen verwacht (die vaak ook al haast hebben om hun treinaansluiting te halen) dat ze je helpen.. dat is mijn ergernis :p
Maar als je ook nog tassen bij je hebt of iets dergelijk is dat erg onhandig! Als ik geen haast heb help ik wel iemand instappen of uitstappen met een kinderwagen.
Toch erger ik me ook weleens aan grote kinderwagens in de supermarkt, op het drukste moment van de dag. Ik heb al zo vaak gehad dat er tegen mijn enkels aan werd gereden! Kies dan als het even kan een rustig moment uit als je met de buggy de supermarkt in wilt. Misschien is het niet altijd zo makkelijk te plannen, maar mij lijkt het als ouder ook heel erg stressvol om met een kinderwagen in de drukte boodschappen te gaan doen.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Suus schreef:Ik erger me vaak aan mensen in het verkeer...
Ik erger mij ook echt groen en geel aan gesmak. Ook al heb ik een super goed humeur, als ik gesmak hoor, dan erger ik me meteen. Vervelende is dat als bepaalde mensen in mijn omgeving kauwgom eten, ze dat met mond open doen met hard gesmak :face: Brrr
Gast- Gast
Ook erger ik mij aan mensen die mijn zoontje vast blijven houden terwijl hij overduidelijk laat merken dit niet te willen. Dus dat ze iets doen tegen zijn zin in. Als mensen er niet mee ophouden terwijl het toch vrij duidelijk is dat hij het niet wil, dan reageer ik ook altijd meteen.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:@pussycat/storm: waarom moeten andere mensen jou per se helpen om je de bus of de trein in te komen met je wandelwagen? Je kunt je kind toch ook op de arm nemen en de buggy ingeklapt in de hand? Ik erger me dood aan al die vrouwen met volgepakte kinderwagens en kinderen erin. :p Niet omdat ze veel ruimte innemen in de bus maar omdat het zo verschrikkelijk onhandig is voor hunzelf.. ik vind het juist raar dat je blijkbaar gelijk van andere mensen verwacht (die vaak ook al haast hebben om hun treinaansluiting te halen) dat ze je helpen.. dat is mijn ergernis :p
''even onder het kopje kinderwagen ergenissen''
Vroeger ergerde ik mezelf ook aan mensen met kinderwagens... maar toen had ik er zelf nog geen één haha. En geloof het of niet, maar dan pas valt het op hoe aso mensen zijn en dat ze alleen maar aan hun zelf denken.
Of dan valt je pas op hoe moeilijk je door sommige winkels komt. Of hoe slecht de straten zijn... etc...
En andere mensen hoeven mij niet per se te helpen hoor vooral niet als je zelf al haast hebt. Maar ga dan ook niet stom staan kijken hoe ik worstel om alles op tijd binnen te krijgen. En de meeste mensen die lopen ook gewoon door hoor (lees; via de zijkant de bus in en vooral zo snel mogelijk nog ff de bus in voordat die mevrouw met kinderwagen naar binnen gaat.)
Of ook zo'n ergenis; bij ons in het winkelcentrum moet je met de lift naar boven als je uit de parkeergarage komt en precies voor die lift staan dan ''hang''jongeren gewoon te kletsen. Maar wel zo dat je er heel onhandig uit kan komen. Het is mij wel eens overkomen dat ik over de tenen van iemand heen reed. Ja nou ja sorry dan moet je maar niet dichtbij de lift staan. Een stap opzij doen ze niet hoor.
oow en mijn kind van 0 tot 4 maand gaat echt nog niet in de buggy hoor. En nee een draagdoek o.i.d. heb ik niet en die ga ik ook niet speciaal kopen omdat ik wel eens met de trein/bus ga.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Mensen MOETEN mij niet helpen, maar ik zou het wel zo netjes vinden als ze een helpende hand boden als ze zien dat ik moeite heb met de bus in/uitstappen met een grote wandelwagen, ja. Ik help zelf ook altijd mensen die moeite hebben met iets te tillen/de bus in en uit dragen.Atelier Madame schreef:@pussycat/storm: waarom moeten andere mensen jou per se helpen om je de bus of de trein in te komen met je wandelwagen? Je kunt je kind toch ook op de arm nemen en de buggy ingeklapt in de hand? Ik erger me dood aan al die vrouwen met volgepakte kinderwagens en kinderen erin. :p Niet omdat ze veel ruimte innemen in de bus maar omdat het zo verschrikkelijk onhandig is voor hunzelf.. ik vind het juist raar dat je blijkbaar gelijk van andere mensen verwacht (die vaak ook al haast hebben om hun treinaansluiting te halen) dat ze je helpen.. dat is mijn ergernis :p
Gelukkig zijn er een hoop mensen die wel fatsoen hebben en spontaan vragen of ze me kunnen helpen, dat waardeer ik gewoon heel erg.
En jij mag je daar gerust aan ergeren, hoor. Maar ik noem dat gewoon fatsoen.
Gast- Gast
+1Storm schreef:
Mensen MOETEN mij niet helpen, maar ik zou het wel zo netjes vinden als ze een helpende hand boden als ze zien dat ik moeite heb met de bus in/uitstappen met een grote wandelwagen, ja. Ik help zelf ook altijd mensen die moeite hebben met iets te tillen/de bus in en uit dragen.
Gelukkig zijn er een hoop mensen die wel fatsoen hebben en spontaan vragen of ze me kunnen helpen, dat waardeer ik gewoon heel erg.
En jij mag je daar gerust aan ergeren, hoor. Maar ik noem dat gewoon fatsoen.
Gast- Gast
wow storm jij reageert wel heel erg heftig zit het zo diep?
Waar het mij om gaat is dat je er blijkbaar vanuit gaat dat mensen zin hebben om jou te helpen, terwijl je imo zelf die bus instapt met een kinderwagen. Maar je hebt wel een punt dat het inderdaad met fatsoen te maken heeft.
@Pussycat: ik kan me wel vinden in jouw reactie.
Overigens erger ik me wel aan het feit dat mensen niet opstaan voor ouderen en zwangeren in de bus. Dat ik daadwerkelijk met een puber/jongere een discussie moet voeren dat mijn oma van in de 80 moet zitten en zij niet. Of dat er mensen zijn die hun kleine kinderen laten zitten die makkelijk op schoot kunnen of kunnen staan, terwijl een hele treincoupe overvol is met mensen van middelbare/hogere leeftijd.
Algemene fatsoensnormen eigenlijk.
-Laatst ergerde ik me ook heeel erg in de trein omdat iemand het nodig vond plaatsen te reserveren terwijl de coupe overladen vol was. Sorry maar er staat toch geen bezet op die plaats?
Waar het mij om gaat is dat je er blijkbaar vanuit gaat dat mensen zin hebben om jou te helpen, terwijl je imo zelf die bus instapt met een kinderwagen. Maar je hebt wel een punt dat het inderdaad met fatsoen te maken heeft.
Overigens erger ik me wel aan het feit dat mensen niet opstaan voor ouderen en zwangeren in de bus. Dat ik daadwerkelijk met een puber/jongere een discussie moet voeren dat mijn oma van in de 80 moet zitten en zij niet. Of dat er mensen zijn die hun kleine kinderen laten zitten die makkelijk op schoot kunnen of kunnen staan, terwijl een hele treincoupe overvol is met mensen van middelbare/hogere leeftijd.
-Laatst ergerde ik me ook heeel erg in de trein omdat iemand het nodig vond plaatsen te reserveren terwijl de coupe overladen vol was. Sorry maar er staat toch geen bezet op die plaats?
Atelier Madame- Ratel
Reageer ik heftig? Dat valt toch wel mee? Ik bedoelde het in ieder geval niet zo, excuses.
Gast- Gast
Storm schreef:Reageer ik heftig? Dat valt toch wel mee? Ik bedoelde het in ieder geval niet zo, excuses.
Ik denk dat het door je drukgedrukte kwam.. nee maar ik kan heel goed de ergernis begrijpen maar de reactie kwam in mijn ogen best wel hard over.. stukje van pussycat was wat vriendelijker getypt :p
excuses aanvaard hoor
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:wow storm jij reageert wel heel erg heftig zit het zo diep?
Laatst werd er iemand in de apotheek boos omdat ik een stoel bezet hield terwijl er ouderen stonden. Ik was net ontslagen uit het ziekenhuis en kon nog niet zonder hulp staan. Maar toch kreeg ik echt veel mensen tegen me, ook na dat ik had uitgelegd dat ik echt niet kon staan.
Je kunt niet aan iedereen zien of ze minder recht hebben op een zitplaats.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme, stomme pepernoten!
» Ergernissen.
» Winkelpersoneel ergernissen
» Ergernissen in het verkeer
» Het groene huis.. (Buren-ergernissen)
» Ergernissen.