Overwerken op deze manier, verplicht?
+2
TukTuk
Atelier Madame
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Overwerken op deze manier, verplicht?
Bij ons op het werk gaat na vandaag een nieuwe regel in. Als je je werk om 18.00 niet af hebt moet je het de volgende ochtend af maken in je eigen tijd! Mogen ze dit jou verplichten?
Voor mij is het namelijk onmogelijk. Ik heb een kleintje thuis en als ik moet overwerken betekend dat dus dat ik hem de volgende ochtend al om 6.15 uit z'n bedje moet halen om dat ik zo nodig moet overwerken En daarbij heb ik natuurlijk iemand nodig de op hem past. Dat kan gewoon niet ! Kijk als het nou standaard iedere week zo is en dezelfde dag maar dat is het niet.
Grrr ik krijg echt steeds meer een hekel aan m'n werk
Voor mij is het namelijk onmogelijk. Ik heb een kleintje thuis en als ik moet overwerken betekend dat dus dat ik hem de volgende ochtend al om 6.15 uit z'n bedje moet halen om dat ik zo nodig moet overwerken En daarbij heb ik natuurlijk iemand nodig de op hem past. Dat kan gewoon niet ! Kijk als het nou standaard iedere week zo is en dezelfde dag maar dat is het niet.
Grrr ik krijg echt steeds meer een hekel aan m'n werk
Gast- Gast
Re: Overwerken op deze manier, verplicht?
Er is 1 ding wat je duidelijkheid kan geven: de cao van jouw branche.
In de detailhandel geldt dacht Ik dat je een kwartier onbetaald mag / moet doorwerken.
Sowieso vind Ik het afhankelijk wat voor werk je doet. Is een gewone werkdag normaal voldoende om je werk af te krijgen? Ik vind het niet meer dan normaal dat je af en toe iets overwerkt.. je kan mss ook langer blijven?
In de detailhandel geldt dacht Ik dat je een kwartier onbetaald mag / moet doorwerken.
Sowieso vind Ik het afhankelijk wat voor werk je doet. Is een gewone werkdag normaal voldoende om je werk af te krijgen? Ik vind het niet meer dan normaal dat je af en toe iets overwerkt.. je kan mss ook langer blijven?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Het lijkt mij dat dit niet zomaar mag.. Je moet inderdaad even in je CAO kijken en advies vragen bij de mensen die er wel echt verstand van hebben. Ik zou er sowieso niet mee akkoord gaan en lekker opzoek naar een andere baan!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het inderdaad eens goed nakijken.
Bij mijn functie kan je je werk niet eens af krijgen. (Commercieel)
Bij mijn functie kan je je werk niet eens af krijgen. (Commercieel)
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik werk idd in de detailhandel. Ik zal straks m'n cao boekje 's erbij pakken. Gisterenavond hebben we weer 3 kwartier over moeten werken. Niet omdat we overdag te langzaam hebben gewerkt maar gewoon omdat het teveel was voor 1 dag. Gelukkig mocht het wel na 18.00. 9 vsn de 10 keer is het gewoon te veel werk op 1 dag. Maargoed we krijgen niet meer uren voor meer mensen
Gast- Gast
Ik zou contact opnemen met het Juridisch Loket om te vragen of dat soort regels mogen, het lijkt mij haast van niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zou wat zijn zeg, dan geven ze je gewoon meer werk, en dan mag je dus elke keer gratis komen werken... Lijkt me dat dit niet mag.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Als het af en toe een kwartiertje zou zijn, dan zou ik het geen probleem vinden, maar drie kwartier is wel fors. En als dat dan ook nog eens regelmatig voor komt...Ik heb er geen verstand van of dit mag, maar het lijkt mij van niet. Ik zou er zeker werk van maken, want je moet ook genoeg tijd overhouden voor jezelf en je gezin.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kunnen we op deze manier huren?
» Collega vragen overwerken.
» Niet echt een vrije dag op die manier
» Op welke manier afvallen??
» Gunstige manier van bonus uitkeren
» Collega vragen overwerken.
» Niet echt een vrije dag op die manier