Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen we op deze manier huren?

+2
TukTuk
Mari
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kunnen we op deze manier huren? Empty Kunnen we op deze manier huren?

Bericht  Mari do 6 sep 2012 - 3:52

Mocht alles doorgaan en het huis wordt verkocht dan moeten mijn partner en ik binnen twee maanden woonruimte hebben.

Ondertussen alle opties bekeken m.b.t. huren.
We komen nog lang niet in aanmerking voor een betaalbaar huurhuis dus dat valt af. Gemeubileerd wonen was een opties geweest als we zeker weten voor april iets ander hebben en dat is niet zo, dus die optie valt ook af. Particulier huren is absurd duur. Terug naar ouders gaan we liever niet.

Nu hebben vrienden van ons 2 huizen omdat ze zijn gaan samenwonen. 1 huis staat leeg, niet eens in de verkoop en we gaan met hun overleggen of we daar voor een periode in zouden kunnen.

Als we het via de normale manier zouden doen, en ze krijgen alle vergunningen rond dan vervalt hun renteaftrek, en zal de huurprijs dus weer hoog worden.

Mijn vraag, als we ons nou wel bij hun inschrijven maar gewoon al extra bewoners, dan is het enige dat veranderd toch de gemeentelijke heffingen etc. Dat nemen we dan voor lief. We geven hun dan elke maand cash geld omdat we ze zo ''lief'' vinden, dan is er toch niks illegaals aan, of wel? Ben ik nu een beetje te naiëf?
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunnen we op deze manier huren? Empty Re: Kunnen we op deze manier huren?

Bericht  TukTuk do 6 sep 2012 - 4:04

Of je op die manier kan / mag huren, geen idee. Wat eventueel wel een optie zou zijn, is kijken naar projecten via de woningbouw, met woningen die boven de huurtoeslaggrens liggen. Die zijn niet zo duur als particulier huren, en vaak is er geen wachtlijst omdat mensen die op de wachtlijst staan bij de woningbouw, een woning zoeken die onder de huurtoeslaggrens ligt.
Mijn ouders huren op deze manier (nieuwbouwwoning, hele nieuwbouw wijk die maar niet verkocht raakte en die worden nu verhuurd)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush do 6 sep 2012 - 5:22

Je hebt in principe alleen maar een postadres nodig, geen eens een woonadres Wink. Dan veranderd er voor jullie vrienden ook niets.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Ella do 6 sep 2012 - 5:45

Rush schreef:Je hebt in principe alleen maar een postadres nodig, geen eens een woonadres Wink. Dan veranderd er voor jullie vrienden ook niets.

Je bent toch verplicht om ergens ingeschreven te staan?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Curious do 6 sep 2012 - 5:54

Blijft wel dat jullie totaal geen rechten hebben. Je kunt bijv. per direct op straat gezet worden. Ook kunnen hun als jullie bijv. de huur niet betalen geen enkel aanspraak hier op maken. Het moet dus wel echt in goed vertrouwen gaan!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Rovine do 6 sep 2012 - 7:48

Leg sowieso alles goed contractueel vast. Hoewel ik nu weer huur van iemand met wie ik goed omga heb ik niet zulke goede ervaringen met huren van vrienden. Daarom alles op papier zetten.

Officieel gezien is degene van wie ik huur mijn huisgenoot, hij verblijft (tijdelijk) in het buitenland en heeft dus op dit woonadres na geen ander adres in Nederland.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 10:30

Het enige wat ik dacht toen ik het las was, niet doen.

De huurder heeft geen rechten, maar de verhuurder ook niet. Het is ook nog eens illegaal. En het kan een vriendschap verwoesten. Iets van een contract opstellen heeft geen enkele zin, omdat het compleet illegaal is.

De woning zal van box 1 naar box 3 verhuizen. Wat inhoudt dat ze hetgeen dat ze ervoor vragen, ook moeten krijgen om zelf uit de problemen te blijven. Het enige waar jullie alsnog aanspraak op zouden kunnen maken, als er recht is, is huurtoeslag. En de rechten als huurder.

Het is mij veel te riskant om zoiets te doen. Maar als jullie het aandurven.... Doen?

Gast
Gast

Bericht  Mari do 6 sep 2012 - 19:38

Hmm.. thanks voor de antwoorden, ik ga alles nog eens goed op een rijtje zetten.
Mari
Mari
Prater
Prater

Bericht  Rush do 6 sep 2012 - 19:53

Ella schreef:
Rush schreef:Je hebt in principe alleen maar een postadres nodig, geen eens een woonadres Wink. Dan veranderd er voor jullie vrienden ook niets.

Je bent toch verplicht om ergens ingeschreven te staan?
Mijn broer heeft jaren niet in Nederland ingeschreven gestaan, zolang hij maar een postadres had, dan was er niks aan de hand.

Laatst aangepast door Rush op do 6 sep 2012 - 22:39; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 22:28

Ik woon zelf in een woning die mijn ouders hebben gekocht en wij betalen hun huur.

Mijn vriend en ik zijn de enige die hier staan ingeschreven en het is zelfs zo dat mijn vriend volgens mij bij mij in onderhuur is. Het contract is dus alleen tussen mij en mijn ouders.

Mocht het uitgaan tussen mij en mijn vriend dan zou hij sowieso weg 'moeten'.

Kun je niet zoiets afspreken met de eigenaren van het pand? Of had dat te maken met dat de huurprijs dan heel erg omhoog schiet? Nu gaan ze in iedergeval nog wat aan jullie verdienen, als het leegstaat hebben ze niets.

Gast
Gast

Bericht  Mari do 6 sep 2012 - 23:53

We gaan morgen kijken of het iets is (ben namelijk altijd in dat andere huis op visitegeweest niet in wat leeg staat) en dan kijken of er een passende oplossing is voor ons beide.

Voor ons is het maar tijdelijk, we gaan of een paar maanden huren en dan reizen. Of we gaan een paar maanden huren en dan weer wat kopen.

Als zij een inboedelverzekering heeft vallen onze spullen daar dan onder, of moeten we die nog appart afsluiten?
Mari
Mari
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: