Op welke manier afvallen??
+7
boekenwurm83
Rizzie
SuperGrover
Plien84
Atelier Madame
Zininzon
Klompemeiske
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Op welke manier afvallen??
HoiHoi!
Welk dieet, methode of iets gebruiken jullie om af te vallen?
Ik ben op zoek naar een snelle methode, waarbij ik geen producten moet aanschaffen zoals shakes of wat.
Ook moet het een duidelijke en overzichtelijke methode zijn, ik ga bv. niet de hele dag lopen rekenen met calorieen.
Wie weet de perfecte oplossing??
Groetjes xx
Welk dieet, methode of iets gebruiken jullie om af te vallen?
Ik ben op zoek naar een snelle methode, waarbij ik geen producten moet aanschaffen zoals shakes of wat.
Ook moet het een duidelijke en overzichtelijke methode zijn, ik ga bv. niet de hele dag lopen rekenen met calorieen.
Wie weet de perfecte oplossing??
Groetjes xx
Klompemeiske- Fluisteraar
- Aantal berichten : 28
Punten : 43
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Op welke manier afvallen??
Ik ben ook weer een beetje aan het opletten. Ik probeer 2/3 keer per week te sporten, gezond te eten en voor de rest veel water te drinken. Dat klinkt eigenlijk heel cliché, maar voor mij werkt dat het beste.
Gast- Gast
Waarom zou je snel willen afvallen? Je hebt het er ook vast niet in 2 weken aan gegeten?
Snel afvallen is vaak niet langdurig, beter is om je leefstijl te veranderen, want anders zit het er zo weer bij aan.
Vraag jezelf eens af hoe lang je zo'n crashdieet volhoudt. Als dit bijv maar 1 of 2 weken is, kun je er vanuit gaan dat je daarna in je oude patroon valt.
Snel afvallen is vaak niet langdurig, beter is om je leefstijl te veranderen, want anders zit het er zo weer bij aan.
Vraag jezelf eens af hoe lang je zo'n crashdieet volhoudt. Als dit bijv maar 1 of 2 weken is, kun je er vanuit gaan dat je daarna in je oude patroon valt.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Echt snel is nou ook niet weer de bedoeling, een crashdieet houd ik niet vol, en wil ik ook niet.
Echter wil ik wel graag resultaat kunnen niet aan de weegschaal, dat is mijn motivatie.
Echter wil ik wel graag resultaat kunnen niet aan de weegschaal, dat is mijn motivatie.
Klompemeiske schreef:Echt snel is nou ook niet weer de bedoeling, een crashdieet houd ik niet vol, en wil ik ook niet.
Wat zeg je? Je kunt ook kijken in het '5 kilo afvallen' topic, daar staan veel tips in.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Klompemeiske schreef:Echt snel is nou ook niet weer de bedoeling, een crashdieet houd ik niet vol, en wil ik ook niet.
Wat zeg je? Je kunt ook kijken in het '5 kilo afvallen' topic, daar staan veel tips in.
Ze wil graag resultaat kunnen zien aan de weegschaal.
Gast- Gast
Net als _Liv, gewoon goed gezond eten, niet snoepen, water drinken, en sporten.
En voor mij helpt bevallen ook, haha! Dan val ik daarna altijd nog wat extra kilo's af. Dit keer zit ik zelfs 12 kilo onder mijn startgewicht van mijn zwangerschap.
En voor mij helpt bevallen ook, haha! Dan val ik daarna altijd nog wat extra kilo's af. Dit keer zit ik zelfs 12 kilo onder mijn startgewicht van mijn zwangerschap.
Gast- Gast
Haha dan moet ik toch maar eens overwegen om ook n kindje te krijgen! haha!
Er moet inderdaad ZIEN staat ipv NIET; Spelfoutje!
Ik probeer altijd goed op te letten op wat ik eet, maar ik vind dit nogal lastig,
beter is het denk ik als ik een dieet heb zegmaar, iets mag of iets mag niet.
Er moet inderdaad ZIEN staat ipv NIET; Spelfoutje!
Ik probeer altijd goed op te letten op wat ik eet, maar ik vind dit nogal lastig,
beter is het denk ik als ik een dieet heb zegmaar, iets mag of iets mag niet.
Snel resultaat en goed vol te houden zijn dingen die IMO niet samen gaan
-Snel resultaat zou ik zeggen, kijk is op het 1 kilo per week . nl das eigenlijk het dokter frank dieet waar je maar heel weinig koolhydraten op een dag binnenkrijgt. Je verandert je hele eetpatroon. Eerst drie weken eet je alleen eiwitten en vetten, max 20 koolhydraten op een dag.
-Langdurig resultaat: pas je hele eetgedrag aan. 3 Normale maaltijd en 3 kleinere tussendoortjes. Eetmeter.voedingscentrum.nl is dan een ideale site. Probeer voldoende en gevarieerd te eten, waarbij je dus ook sterk afwisseld in de vorm van maaltijden (de ene keer ontbijt je met ei, de andere keer met brood, dan weer zuivel). Veel fruit eten, groene thee en water drinken, matig met koffie, cola en light frisdranken. En dingen als mayonaise gewoon laten staan!
-Snel resultaat zou ik zeggen, kijk is op het 1 kilo per week . nl das eigenlijk het dokter frank dieet waar je maar heel weinig koolhydraten op een dag binnenkrijgt. Je verandert je hele eetpatroon. Eerst drie weken eet je alleen eiwitten en vetten, max 20 koolhydraten op een dag.
-Langdurig resultaat: pas je hele eetgedrag aan. 3 Normale maaltijd en 3 kleinere tussendoortjes. Eetmeter.voedingscentrum.nl is dan een ideale site. Probeer voldoende en gevarieerd te eten, waarbij je dus ook sterk afwisseld in de vorm van maaltijden (de ene keer ontbijt je met ei, de andere keer met brood, dan weer zuivel). Veel fruit eten, groene thee en water drinken, matig met koffie, cola en light frisdranken. En dingen als mayonaise gewoon laten staan!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik ben net weer begonnen aan het tweede sonja bakker boek. Ik vind dit echt prima, ik val er 1 kilo per week mee af en als je daarna op die manier doorleeft blijft hht er ook echt wel af. Ik ga alleen daarna weer aan de chips en patat enzo:P dus ik blijf een beetje jojoen. De vorige keer ben ik er 15 kilo mee afgevallen.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Snel en blijvend bestaat niet.. Dan was heel de wereld slank geweest
Je moet gewoon verantwoord en gezond eten. Niet dubbel opscheppen, niet teveel koolhydraten, genoeg onverzadigde vetten eten (heel veel mensen eten daar veel te weinig van!). Let op de inname van brood/aardappels/pasta..
Koolhydraten die je niet gebruikt worden namelijk omgezet in slechte vetten.
Gezonde vetten daarintegen (onverzadigde vetten uit noten, olie etc.) worden gebruikt voor je organen.
Verder geven eiwitten je een gevuld gevoel op de langere termijn. (eitjes, tonijn, zalm, tartaar, biefstuk, witvis, magere kwark).
Je kunt jezelf ook beter meten met een meetlint dan de weegschaal te vaak gebruiken. Vooral in de eerste periode verlies je veel vocht wat na een tijdje weer rustig kan worden aangevuld. Dan maak je jezelf blij met een dooie mus
Je moet gewoon verantwoord en gezond eten. Niet dubbel opscheppen, niet teveel koolhydraten, genoeg onverzadigde vetten eten (heel veel mensen eten daar veel te weinig van!). Let op de inname van brood/aardappels/pasta..
Koolhydraten die je niet gebruikt worden namelijk omgezet in slechte vetten.
Gezonde vetten daarintegen (onverzadigde vetten uit noten, olie etc.) worden gebruikt voor je organen.
Verder geven eiwitten je een gevuld gevoel op de langere termijn. (eitjes, tonijn, zalm, tartaar, biefstuk, witvis, magere kwark).
Je kunt jezelf ook beter meten met een meetlint dan de weegschaal te vaak gebruiken. Vooral in de eerste periode verlies je veel vocht wat na een tijdje weer rustig kan worden aangevuld. Dan maak je jezelf blij met een dooie mus
Gast- Gast
De enige manier om af te vallen, blijft toch minder calorieën binnen krijgen dan je verbruikt. Hoe je dat invult, is persoonlijk. Misschien heb je wel weinig met tussendoortjes, dan zou je die kunnen skippen. Of, als snoepen niet je probleem is, maar het te veel eten in het algemeen, zou je bij elke maaltijd een klein beetje minder kunnen nemen. Minder avondeten opscheppen, een beschuit bij de lunch laten vallen, whatever. Of je vervangt calorierijke producten door calorie-arme producten. Ipv cola, cola light of suikervrije ranja, thee, koffie. In plaats van chocomel, karnemelk drinken. Ipv lasagne, meer aardappels, vlees, groente eten. Of meer sporten. Of allemaal, als je echt snel resultaat wilt.
Bedenk wel, diëten waarmee je meer dan een kilo per week afvalt, zijn meestal crashdiëten. En Sonja Bakker is een dieet dat je nooit je leven lang vol kunt houden, want je loopt er serieuze tekorten van op. Diëten die je niet levenslang volhoudt, zorgen juist voor een jojo-effect.
Bedenk wel, diëten waarmee je meer dan een kilo per week afvalt, zijn meestal crashdiëten. En Sonja Bakker is een dieet dat je nooit je leven lang vol kunt houden, want je loopt er serieuze tekorten van op. Diëten die je niet levenslang volhoudt, zorgen juist voor een jojo-effect.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Je vraagt welke methode wij gebruiken om af te vallen. Ik volg een koolhydraatbeperkte manier van eten (niet echt een dieet) waarbij je 1 uur per dag koolhydraten mag eten, de rest van de dag eet je vooral eiwitten en vetten. Het heet 'Grip op Koolhydraten' en is van dietiste Yvonne Lemmers. Je hoeft hierbij geen calorieen en geen koolhydraten te tellen, er is een 'groene' lijst met producten die je de hele dag mag eten en een 'oranje' lijst met producten die je in dat uur mag eten. Het is geen crash-dieet, in de eerste weken kun je wel veel afvallen maar daarna ongeveer 0,5-1 kg per week.
Mij bevalt het erg goed, ik ben 7 kilo afgevallen in 6 weken tijd, heb veel meer energie gekregen en heb geen honger meer
Mij bevalt het erg goed, ik ben 7 kilo afgevallen in 6 weken tijd, heb veel meer energie gekregen en heb geen honger meer
Rizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 55
Plien84 schreef:Ik ben net weer begonnen aan het tweede sonja bakker boek. Ik vind dit echt prima, ik val er 1 kilo per week mee af en als je daarna op die manier doorleeft blijft hht er ook echt wel af. Ik ga alleen daarna weer aan de chips en patat enzo:P dus ik blijf een beetje jojoen. De vorige keer ben ik er 15 kilo mee afgevallen.
sonja is inderdaad een andere levenswijze. dus je moet het in principe de rest van je leven volhouden, anders kom je geheid weer aan.
en ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 iemand is die sonja de rest van haar/zijn leven vol kan houden.
ik heb ook allerlei dieten geprobeerd en ik kwam telkens weer aan. ik was continu aan het jojo-en, want ik wou zo snel mogelijk afvallen maar kwam vervolgens ook weer megasnel aan.
nu ben ik sinds februari gewoon wat gezonder gaan doen.
ik eet normaal, eet overdag 5 boterhammen en schep savonds 1 keer op in plaats van 2 keer. ik eet genoeg fruit en drink veel water. in het weekend snaai ik af en toe wel wat (hooguit twee avonden per week) en ik eet ook gewoon een keer patat, pizza chinees of wat dan ook als ik daar zin in heb. Ik ben nu in vijf maanden tijd vijf kilo afgevallen.
dat lijkt niet veel maar het is er wel af en het blijft eraf. als ik nu een keer een heel ongezond weekend heb( bbqen, chips en andere snacks eten, alcohol, enz) dan kom ik niet aan. dus het jojo effect is geheel weg.
ik wil nu nog hooguit 2 a 3 kilo afvallen maar daar heb ik geen haast mee. wat mij betreft doe ik daar de rest van het jaar over.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Rizzie schreef:Je vraagt welke methode wij gebruiken om af te vallen. Ik volg een koolhydraatbeperkte manier van eten (niet echt een dieet) waarbij je 1 uur per dag koolhydraten mag eten, de rest van de dag eet je vooral eiwitten en vetten. Het heet 'Grip op Koolhydraten' en is van dietiste Yvonne Lemmers. Je hoeft hierbij geen calorieen en geen koolhydraten te tellen, er is een 'groene' lijst met producten die je de hele dag mag eten en een 'oranje' lijst met producten die je in dat uur mag eten. Het is geen crash-dieet, in de eerste weken kun je wel veel afvallen maar daarna ongeveer 0,5-1 kg per week.
Is hier een boek van of een site waar je dat kan bekijken?
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
ShallY schreef:Rizzie schreef:Je vraagt welke methode wij gebruiken om af te vallen. Ik volg een koolhydraatbeperkte manier van eten (niet echt een dieet) waarbij je 1 uur per dag koolhydraten mag eten, de rest van de dag eet je vooral eiwitten en vetten. Het heet 'Grip op Koolhydraten' en is van dietiste Yvonne Lemmers. Je hoeft hierbij geen calorieen en geen koolhydraten te tellen, er is een 'groene' lijst met producten die je de hele dag mag eten en een 'oranje' lijst met producten die je in dat uur mag eten. Het is geen crash-dieet, in de eerste weken kun je wel veel afvallen maar daarna ongeveer 0,5-1 kg per week.
Het boek heet 'Grip op Koolhydraten - Opgewicht' en is van Yvonne Lemmers. Als je grip op koolhydraten intypt op google vind je ook informatie maar deze is natuurlijk lang niet zo uitgebreid.
Rizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 55
Rizzie schreef:ShallY schreef:Rizzie schreef:Je vraagt welke methode wij gebruiken om af te vallen. Ik volg een koolhydraatbeperkte manier van eten (niet echt een dieet) waarbij je 1 uur per dag koolhydraten mag eten, de rest van de dag eet je vooral eiwitten en vetten. Het heet 'Grip op Koolhydraten' en is van dietiste Yvonne Lemmers. Je hoeft hierbij geen calorieen en geen koolhydraten te tellen, er is een 'groene' lijst met producten die je de hele dag mag eten en een 'oranje' lijst met producten die je in dat uur mag eten. Het is geen crash-dieet, in de eerste weken kun je wel veel afvallen maar daarna ongeveer 0,5-1 kg per week.
Het boek heet 'Grip op Koolhydraten - Opgewicht' en is van Yvonne Lemmers. Als je grip op koolhydraten intypt op google vind je ook informatie maar deze is natuurlijk lang niet zo uitgebreid.
ik vind 7 kilo is 6 weken anders aardig klinken als een crashdieet...
boekenwurm83- Prater
Boekenwurm, aan het begin val je vaak sneller af, oa vocht... dus valt wel mee.
Ik viel in het begin ook veel af, voornamelijk vocht. maar was ook in 6 weken 8 kilo kwijt
Zelf sport ik 2x a 3x in de week, regelmatig eetpatroon, gezonde tussendoortjes, minder koolhydraten, minder vlees, meer groente
Mijn lijstje is zo'n beetje
O; 2 volkoren boterhammen, halvarine, mager beleg
T; fruit
L; 2 volkoren boterhammen halvarine, mager beleg. glas melk/optimel
T; fruit
D; 75 gr vlees/vis, minimaal 200gr groente, 3 el zilvervliesrijst/volkoren pasta of 3 aardappels
A; schaaltje optimel yoghurt / magere yoghurt
Verder rond de 2 a 2,5 L water / kruidenthee op een dag
Ik viel in het begin ook veel af, voornamelijk vocht. maar was ook in 6 weken 8 kilo kwijt
Zelf sport ik 2x a 3x in de week, regelmatig eetpatroon, gezonde tussendoortjes, minder koolhydraten, minder vlees, meer groente
Mijn lijstje is zo'n beetje
O; 2 volkoren boterhammen, halvarine, mager beleg
T; fruit
L; 2 volkoren boterhammen halvarine, mager beleg. glas melk/optimel
T; fruit
D; 75 gr vlees/vis, minimaal 200gr groente, 3 el zilvervliesrijst/volkoren pasta of 3 aardappels
A; schaaltje optimel yoghurt / magere yoghurt
Verder rond de 2 a 2,5 L water / kruidenthee op een dag
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
@Inge: ik vind jouw lijstje eigenlijk ook nog wel karig hoor! Je eet over de hele dag verspreid eigenlijk maar 4 boterhammen en 2 stuks fruit. Savonds dan wel normaal en in de avond nog je toetje. Ik vind dat best wel weinig eigenlijk..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Inge schreef:Boekenwurm, aan het begin val je vaak sneller af, oa vocht... dus valt wel mee.
toch vind ik het vrij veel. ik weet wel dat de eerste drie kilo altijd heel snel gaat, inderdaad i.v.m. vochtverlies. Maar 8 kilo vind ik wel echt veel voor zes weken.
moet ook wel zeggen dat je niet heel erg veel eet als ik naar je lijstje kijk dus wat dat betreft snap ik wel dat je aardig wat afvalt. ik zelf eet toch wel wat meer en val dus ook langzamer af.
boekenwurm83- Prater
Atelier Madame schreef:@Inge: ik vind jouw lijstje eigenlijk ook nog wel karig hoor! Je eet over de hele dag verspreid eigenlijk maar 4 boterhammen en 2 stuks fruit. Savonds dan wel normaal en in de avond nog je toetje. Ik vind dat best wel weinig eigenlijk..
Ik eet minder! Ik vind het niet weinig hoor, eigenlijk. Ik eet bijna nooit brood.
Gast- Gast
Ik eet ook zoiets als wat in het lijstje van Inge staat. Ben niet zo'n fan van brood .
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Gewoon gezond eten, niet snoepen en sporten, of desnoods elke dag een flink stuk wandelen.
Gast- Gast
weinig :o
Ik vond het echt veel wat ik moest eten op een dag... ik at nog minder
ow ik mag trouwens ook nog 2 volkoren biscuitjes op een dag of zoiets... maar dat neem ik niet eens altijd omdat ik genoeg heb hieraan. Heel soms in de avond nog iets van een zakje snack a jack, 2 rijstewafels of zoiets
en overdag eet ik ook nog wel eens dingen als komkommer, cherrytomaatjes, wortel, paprika of zoiets
Boekenwurm dat was alleen in het begin hoor, nu allang niet meer, gaat nu veel langzamer maar dat is prima.
En natuurlijk zijn er dagen dat ik iets extra's neem of bv een extra boterham bv.
Vul regelmatig mijn lijstje in op voedingscentrum en moet boven de 1400/1500 calorieën zitten, als ik daar onder zit neem ik nog wel eens iets extra's
Ik vond het echt veel wat ik moest eten op een dag... ik at nog minder
ow ik mag trouwens ook nog 2 volkoren biscuitjes op een dag of zoiets... maar dat neem ik niet eens altijd omdat ik genoeg heb hieraan. Heel soms in de avond nog iets van een zakje snack a jack, 2 rijstewafels of zoiets
en overdag eet ik ook nog wel eens dingen als komkommer, cherrytomaatjes, wortel, paprika of zoiets
Boekenwurm dat was alleen in het begin hoor, nu allang niet meer, gaat nu veel langzamer maar dat is prima.
En natuurlijk zijn er dagen dat ik iets extra's neem of bv een extra boterham bv.
Vul regelmatig mijn lijstje in op voedingscentrum en moet boven de 1400/1500 calorieën zitten, als ik daar onder zit neem ik nog wel eens iets extra's
Laatst aangepast door Inge op wo 6 jul 2011 - 1:06; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Jen_ schreef:Atelier Madame schreef:@Inge: ik vind jouw lijstje eigenlijk ook nog wel karig hoor! Je eet over de hele dag verspreid eigenlijk maar 4 boterhammen en 2 stuks fruit. Savonds dan wel normaal en in de avond nog je toetje. Ik vind dat best wel weinig eigenlijk..
Ik eet minder! Ik vind het niet weinig hoor, eigenlijk. Ik eet bijna nooit brood.
Ik vind het ook wel meevallen hoor.
Ik begin met een schaaltje volle yoghurt met kaneel en een glaasje tomaten/ groentensap.
Dan als tussendoortje min twee stuks fruit (nectarine, perzik, peer, appel en daar twee stuks van)
Lunch: of drie volkoren crackers met bijvoorbeeld hummus en een eitje, of een wrap gevuld met hummus, kipfilet en verschillende groenten (vaak koop ik zo'n Thaise mix en doe daar wat van op de wrap samen met verse spinazie)
Tussendoortje: vaak een hele paprika met een eitje (als ik die bij de lunch niet heb gehad) of een paprika en gesneden wortel ofzo
Avondeten: gevarieerd maar altijd met volkoren rijst/ pasta. En de kip/ vis gebakken in olijfolie. En dan nog wat groenten erbij.
En ik heb écht geen honger én een goede spijsvertering ;-)
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Speciale manier vertellen...aan wie
» Tip; Marktplaats op de manier van Groupdeal.
» Goedkoopste manier scheiden...
» Een leuke manier om geld te geven.
» De beste manier om vet kwijt te raken?
» Tip; Marktplaats op de manier van Groupdeal.
» Goedkoopste manier scheiden...
» Een leuke manier om geld te geven.
» De beste manier om vet kwijt te raken?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: