Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Collega vragen overwerken.

+15
SoGood
JustMeDaan
Burn
Susan
ijsjemeisje
Steep
Ella
Tiara
luisa
Artemis
Engelse Drop
Tania
rapa nui
Maple
Peanut
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Collega vragen overwerken.

Bericht  Peanut za 17 aug 2013 - 2:56

Ik werk met twee collega's samen. Een collega gaat met vakantie en mijn andere collega die werkt drie dagen in de week ivm haar kind. 

Nou wil ik aan mijn collega gaan vragen of zij alsjeblieft vijf dagen in de week wilt werken voor de komende drie weken vanwege vakantietijd.

Is dit raar om te vragen? Of moet ik wachten tot ze het zelf voorstelt?

Ik zit er wat mee in mijn maag omdat ik weet dat ze niet echt flexibel is kwa overwerken en dat ze dan haar vrije dagen moet opgeven. Maar als ze dat beslist betekend het voor mij dat ik minimaal 2 dagen van minimaal 12 uur moet gaan werken.

En het via personeelszaken spelen gaat ook niet vanwege vakantie.

En ik vraag me ook af wat andere in mijn plaats zouden doen

Dank je wel voor het lezen smile

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 3:11

Ik zou het allicht voorstellen, maar ik denk dat de kans groot is dat ze nee zegt. Ik geloof ook niet dat ik dat graag zou doen als ik een kindje heb, ook qua opvang enzo niet. Of je zou fiftyfifty kunnen doen, dat je beide collega's vraagt een dag extra te werken, kun je het op die manier niet opvangen?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Peanut za 17 aug 2013 - 3:14

Dat denk ik dus ook. Maar aan de andere collega kan ik niet vragen want dan is het juist haar vakantie en haar uren die vrij komen dus door mij of mijn andere collega opgevangen moeten worden

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 3:18

Ohja, dat wordt dan lastig smile  Dan zou ik samen met haar tot een fiftyfifty-oplossing proberen te komen. Gewoon eerst voorstellen of zij het ziet zitten vijf dagen te werken en of ze erover na wil denken. En anders vragen of zij één dag extra wil werken en dat jij dan de andere dag wel opvangt. Ik vind het niet helemaal fair als het opvangen van de vakantie van je collega op de schouders van één van jullie beiden komt te liggen, ik zou samen proberen tot een oplossing te komen.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  rapa nui za 17 aug 2013 - 3:24

Is het niet vreemd dat zo iets niet van te voren door een leidinggevende of personeelszaken is geregeld? Lijkt mij eigenlijk dat zo iets meteen bij het maken van de vakantieplanning al geregeld/gevraagd wordt. Ik zou het als ik jou was nu zelf wel vragen maar vind het wel een vreemde situatie dat jij het zou moeten doen omdat je anders 12 uur zou moeten werken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Tania za 17 aug 2013 - 4:32

Maar als jij 2 dagen van 12 uur moet werken dan werk je 8 uur meer dan normaal, dan zou het toch maar om 1 dag extra werk gaan?
Misschien kan je voorstellen dat zij dan een halve dag extra werkt of dat jullie 1 dag samen 12 uur werken. Maar als ze niet wil dan houdt het gewoon op denk ik, misschien handig om zoiets volgende keer van tevoren met de leidinggevende te bespreken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Engelse Drop za 17 aug 2013 - 4:37

Ik snap het niet, waarom moet jij in je eentje al dat werk opvangen en wordt er geen beroep op je collega gedaan door je leidinggevende?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Artemis za 17 aug 2013 - 5:24

Jij hoeft toch niet over te werken of vervanging voor je collega te regelen? Waarom niet gewoon je uren draaien en naar huis, zoals je collega ook doet?

Het is niet jouw probleem. En ook niet dat van haar, ze heeft groot gelijk dat ze geen 2 dagen extra gaat werken en oppas gaat regelen vanwege de vakantie van een collega. Dat soort zaken hoort vooraf en in overleg opgelost te worden.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 5:29

Haha, als Peanut gewoon naar huis zou gaan dan vrees ik dat alles op haar werk in de soep gaat lopen, als haar collega's er ook niet zijn. Van wat ik weet hebben zij en haar collega's een vrij grote vrijheid in het (in overleg) bepalen van de diensten. Als er maar gewoon iemand zit. Hoewel ik het wel met jullie eens ben dat dit eigenlijk zaak is van P&O/leidinggevende en niet van het personeel op de vloer zelf.

Is het geen idee om iemand uit M. een paar uurtjes bij jullie neer te zetten?


Laatst aangepast door Maple op za 17 aug 2013 - 5:36; in totaal 1 keer bewerkt
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  luisa za 17 aug 2013 - 5:35

Ik vind dit aardig bizar. Dit is toch zeker een taak van de leidinggevende? Jij zou je hier helemaal niet druk om moeten maken. Ik weet natuurlijk niet wat voor werk jij hebt, maar ik zou echt geen 12 uur per dag gaan werken omdat de leiding kennelijk geen vervanging kan regelen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  rapa nui za 17 aug 2013 - 5:42

Als ze dan die grote vrijheid hebben en dit zelf zouden regelen dan vind ik het wel erg slordig van alle drie de medewerkers dat ze dit niet van te voren hebben kortgesloten.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Peanut za 17 aug 2013 - 6:05

rapa nui schreef:Als ze dan die grote vrijheid hebben en dit zelf zouden regelen dan vind ik het wel erg slordig van alle drie de medewerkers dat ze dit niet van te voren hebben kortgesloten.
Wij hebben dit met een leidinggevende besproken. Alles is netjes op papier gezet. Toen we dat deden was er ook een collega vier. Die heeft in mijn vakantie ontslag gekregen. En die zou de 12 uur opvangen die vrij komt. Maar die is er niet meer dus wij drie moeten dit oplossen. Een collega is nog op vakantie dus die ga ik er nog mee lastig vallen. Komt dan maandag wel. Die leidinggevende waar ik op terug kan vallen zijn de komende weken nog allemaal op vakantie en er wordt door hun wel gedacht wij met zijn drieën lossen het wel op. 

Maple: nee helaas niet. Daar had ik al naar gevraagd maar nope Sad

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 6:08

Uitzendkracht misschien?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Peanut za 17 aug 2013 - 6:12

Maple schreef:Uitzendkracht misschien?
Moet ik voor bij p&o zijn die ook op vakantie is en moet dan binnen een week ingewerkt worden. En je moet aardig talent hebben voor dat in een week door te hebben en aan te kunnen.

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Tiara za 17 aug 2013 - 6:15

Wat rot zeg dat jij dit nu op moet pakken. Ik zou dit inderdaad aan de leidinggevende/personeelszaken overlaten. Is er geen vervangende leidinggevende ofzo?
Eerlijk gezegd zou ik er niet meer om gaan werken en zeker niet als ik daar oppas voor nodig ben.
Misschien kunnen jullie nog met collega's samen om de tafel zodat jij niet alles hoeft te regelen? Of een uitzendkracht inderdaad.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 6:18

Hm, dat was een handige timing dan om die collega te ontslaan... Dan zou ik toch voor de fiftyfifty-oplossing kiezen, jullie allebei een beetje extra werken.
Denkt zij trouwens wel mee, of ligt dit allemaal op jouw schouders en vindt zij het wel best zo?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Peanut za 17 aug 2013 - 6:42

Maple schreef:Hm, dat was een handige timing dan om die collega te ontslaan... Dan zou ik toch voor de fiftyfifty-oplossing kiezen, jullie allebei een beetje extra werken.
Denkt zij trouwens wel mee, of ligt dit allemaal op jouw schouders en vindt zij het wel best zo?
Nou de timing was na de vakantie maar het ging ons klanten kosten. En dan moet je toch een keuze maken. Ik hoop dat ze mee denkt. Het is nogal stil van haar kant wat ik wel begrijp.

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Artemis za 17 aug 2013 - 6:44

Peanut schreef:
rapa nui schreef:Als ze dan die grote vrijheid hebben en dit zelf zouden regelen dan vind ik het wel erg slordig van alle drie de medewerkers dat ze dit niet van te voren hebben kortgesloten.
Wij hebben dit met een leidinggevende besproken. Alles is netjes op papier gezet. Toen we dat deden was er ook een collega vier. Die heeft in mijn vakantie ontslag gekregen. En die zou de 12 uur opvangen die vrij komt. Maar die is er niet meer dus wij drie moeten dit oplossen. Een collega is nog op vakantie dus die ga ik er nog mee lastig vallen. Komt dan maandag wel. Die leidinggevende waar ik op terug kan vallen zijn de komende weken nog allemaal op vakantie en er wordt door hun wel gedacht wij met zijn drieën lossen het wel op. 

Maple: nee helaas niet. Daar had ik al naar gevraagd maar nope Sad
Dan bel je de leidinggevende. Op zijn vakantie. Of je werkt wat je geacht wordt te werken en verder heb je afspraken. 

Dit is toch niet jouw probleem? Als mijn werkgever een collega ontslaat mag hij dat oplossen,niet ik. Natuurlijk wil ik in goed overleg bijspringen als het kan, maar dit gaat wel ver.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Artemis za 17 aug 2013 - 6:46

Peanut schreef:
Maple schreef:Hm, dat was een handige timing dan om die collega te ontslaan... Dan zou ik toch voor de fiftyfifty-oplossing kiezen, jullie allebei een beetje extra werken.
Denkt zij trouwens wel mee, of ligt dit allemaal op jouw schouders en vindt zij het wel best zo?
Nou de timing was na de vakantie maar het ging ons klanten kosten. En dan moet je toch een keuze maken. Ik hoop dat ze mee denkt. Het is nogal stil van haar kant wat ik wel begrijp.
Logisch. Want jij gaat dit toch in je uppie oplossen, dus ik zou ook niets doen als ik haar was. Reageren houdt in dat ze extra oppas moet regelen en moet werken op een vrije dag. En jij maakt het jouw probleem, want jij zegt ' als zij het niet doet doe ik het wel' dus dan is het opgelost toch? Jij neemt prachtig het probleem van je werkgever over, dus waarom zou iemand iets doen?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Peanut za 17 aug 2013 - 6:47

Ik ga zeker hier verder mee aan de slag. Balletje bij P&O weer leggen dat wij toch een goede oproepkracht moeten hebben.

Ik vind het persoonlijk niet erg om over te werken maar vanwege deze omstandig heden heb ik al 45 uur per week gewerkt de afgelopen twee werken terwijl voor mijn 34 uur normaal is. En ik merk dat ik ook aan mijzelf moet denken

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Artemis za 17 aug 2013 - 6:50

Dan doe je dat toch? Echt, het is niet jouw probleem. Tuurlijk, af en toe overwerken is prima, maar dan wel in overleg.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Peanut za 17 aug 2013 - 6:51

Artemis schreef:
Peanut schreef:
Maple schreef:Hm, dat was een handige timing dan om die collega te ontslaan... Dan zou ik toch voor de fiftyfifty-oplossing kiezen, jullie allebei een beetje extra werken.
Denkt zij trouwens wel mee, of ligt dit allemaal op jouw schouders en vindt zij het wel best zo?
Nou de timing was na de vakantie maar het ging ons klanten kosten. En dan moet je toch een keuze maken. Ik hoop dat ze mee denkt. Het is nogal stil van haar kant wat ik wel begrijp.
Logisch. Want jij gaat dit toch in je uppie oplossen, dus ik zou ook niets doen als ik haar was. Reageren houdt in dat ze extra oppas moet regelen en moet werken op een vrije dag. En jij maakt het jouw probleem, want jij zegt ' als zij het niet doet doe ik het wel' dus dan is het opgelost toch? Jij neemt prachtig het probleem van je werkgever over, dus waarom zou iemand iets doen?
Je vat het goed samen Artemis. Want als het haar niet lukt om oppas te vinden moet ik dus die uren werken. 
Het zit mij gewoon niet meer lekker dat niemand is die even met ons mee denkt van opjaa hoe gaan we dit oplossen. En als het me echt niet aanstaat ga ik bellen naar P&O

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Ella za 17 aug 2013 - 7:00

Peanut schreef:
Artemis schreef:
Peanut schreef:
Maple schreef:Hm, dat was een handige timing dan om die collega te ontslaan... Dan zou ik toch voor de fiftyfifty-oplossing kiezen, jullie allebei een beetje extra werken.
Denkt zij trouwens wel mee, of ligt dit allemaal op jouw schouders en vindt zij het wel best zo?
Nou de timing was na de vakantie maar het ging ons klanten kosten. En dan moet je toch een keuze maken. Ik hoop dat ze mee denkt. Het is nogal stil van haar kant wat ik wel begrijp.
Logisch. Want jij gaat dit toch in je uppie oplossen, dus ik zou ook niets doen als ik haar was. Reageren houdt in dat ze extra oppas moet regelen en moet werken op een vrije dag. En jij maakt het jouw probleem, want jij zegt ' als zij het niet doet doe ik het wel' dus dan is het opgelost toch? Jij neemt prachtig het probleem van je werkgever over, dus waarom zou iemand iets doen?
Je vat het goed samen Artemis. Want als het haar niet lukt om oppas te vinden moet ik dus die uren werken. 
Het zit mij gewoon niet meer lekker dat niemand is die even met ons mee denkt van opjaa hoe gaan we dit oplossen. En als het me echt niet aanstaat ga ik bellen naar P&O
Sorry maar jij MOET niks. Het zou het fijnst zijn als jullie de uren samen kunnen opvullen. Maar laat je werk het lekker oppakken en regelen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 7:03

Ik zou gewoon je baas bellen. P&O is dan op vakantie en die kan vanaf het vakantieadres weinig, denk ik. Je baas kan toch meer, zelfs al zou hij ook nog op vakantie zijn. Dan kun je ook uitleggen dat je collega (ik kan maar niet meer op haar naam komen, haha) niet bereid is om extra te werken terwijl jij nu al 11 uur boven je contracturen zit. Ik gok dat er dan heus wel een belletje haar richting op gaat...
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Tania za 17 aug 2013 - 7:11

Maple schreef:Ik zou gewoon je baas bellen. P&O is dan op vakantie en die kan vanaf het vakantieadres weinig, denk ik. Je baas kan toch meer, zelfs al zou hij ook nog op vakantie zijn. Dan kun je ook uitleggen dat je collega (ik kan maar niet meer op haar naam komen, haha) niet bereid is om extra te werken terwijl jij nu al 11 uur boven je contracturen zit. Ik gok dat er dan heus wel een belletje haar richting op gaat...
Ja en dan? Dan gaan ze haar verplichten om te komen? Als ze niet kan of wil, kan of wil ze nog steeds niet als haar baas belt lijkt me.
Ik zou ook mijn baas wel bellen hoor, maar ik zou er niet vanuit gaan dat die collega dan opeens wel komt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Collega vragen overwerken. Empty Re: Collega vragen overwerken.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum