Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gunstige manier van bonus uitkeren

4 plaatsers

Ga naar beneden

Gunstige manier van bonus uitkeren Empty Gunstige manier van bonus uitkeren

Bericht  Fearie zo 24 feb 2013 - 8:20

Mijn vriend heeft een 20 uur contract maar werkt veel overuren, en krijgt deze eind maart uitbetaald. Nu gaat het om bijna een bruto bedrag van €1000. Als dat onder bijzonder tarief valt blijft er niets van over. En met een gedeeltelijke verrekening WW blijft er helemaal niets over.

Dus heeft iemand handige tips of suggesties voor het uitkeren van dit geld?

Een suggestie van vrienden was dat ze het geven in de vorm van een cadeaubon, want dan is de btw terug te vragen?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gunstige manier van bonus uitkeren Empty Re: Gunstige manier van bonus uitkeren

Bericht  Kaat zo 24 feb 2013 - 8:36

In tijd voor tijd opnemen is het enige volgens mij.

Wat er evt teveel aan belasting ingehouden wordt bij uitbetalen, kan je met de aanslag inkomstenbelasting over 2013 volgend jaar weer terug krijgen.
En dat het met de ww uitkering verrekend moet worden is logisch, ww wordt op basis van uren (of na 1 jr ww op basis van geld) verrekend. Als je daarmee gaat "sjoemelen" in de vorm van cadeaubonnen en het UWV komt er achter, mag je alsnog terug betalen met nog een sanctie erboven op.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  Rovine zo 24 feb 2013 - 8:39

Waarom overuren niet direct uit laten betalen? Naar mijn weten (anders ben ik verkeerd voorgelicht) valt het dan niet onder bijzonder tarief wanneer je onder de 40 uur blijft.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania zo 24 feb 2013 - 8:53

Rovine schreef:Waarom overuren niet direct uit laten betalen? Naar mijn weten (anders ben ik verkeerd voorgelicht) valt het dan niet onder bijzonder tarief wanneer je onder de 40 uur blijft.

Bij ons is dat ook zo, overuren kun je tot 36 uur (=fulltime) per week uit laten betalen zonder bijzonder tarief te betalen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie zo 24 feb 2013 - 9:52

Tania schreef:
Rovine schreef:Waarom overuren niet direct uit laten betalen? Naar mijn weten (anders ben ik verkeerd voorgelicht) valt het dan niet onder bijzonder tarief wanneer je onder de 40 uur blijft.

Bij ons is dat ook zo, overuren kun je tot 36 uur (=fulltime) per week uit laten betalen zonder bijzonder tarief te betalen.

Hij werkt 20 uur op contract, dus dan zou het aangevuld kunnen worden tot 40 uur als zijn contract is aangepast en hij van het UWV af is (anders heeft het nog geen nut).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven