Samenwonen en relatie uitmaken
+9
Moezie
CCC
Merai
Caroow
Fearie
Mermaid
TGR
Arwyn
Susan
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Samenwonen en relatie uitmaken
Stel je woont samen en je besluit het uit te maken. Waar ga je dan heen?
Gast- Gast
Re: Samenwonen en relatie uitmaken
Toen ik het uitmaakte met mijn ex ben ik tijdelijk terug naar mijn ouders gegaan. Ik heb meteen na dat weekend een kamer geregeld via een bemiddelingsbureau voor particuliere woninghuur en daar ben ik binnen een week of twee naartoe verhuisd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mocht ik ooit in zo'n situatie komen, dan zal ik linea rekt naar mijn ouders toe kunnen gaan..daar staat de deur ten alle tijden open..samen met ons dochtertje dan...
Gast- Gast
Met andere woorden is hij bij jouw ingetrokken? Dan is het de vraag, kun je het alleen weer opbrengen? Zo ja, hem (vriendelijk) verzoeken om jouw huis te verlaten...
Gast- Gast
Het appartement waar ik woon met mijn vriend is van mijn ouders, wij betalen hun de huur.
Ik ben de hoofdhuurder en mijn vriend woont gewoon bij mij (al voelt het gewoon als ons eigen appartementje, we hebben alles samen ingericht en betaald).
Mocht het ooit uitgaan, dan is hij wel degene die weggaat..
Ik ben de hoofdhuurder en mijn vriend woont gewoon bij mij (al voelt het gewoon als ons eigen appartementje, we hebben alles samen ingericht en betaald).
Mocht het ooit uitgaan, dan is hij wel degene die weggaat..
Gast- Gast
Ik kan mn eigen boontjes met gemak doppen. Hij heeft alleen geen plek om heen te gaan. Onze beiden ouders wonen in het buitenland. Al onze vrienden wonen hier in Amsterdam en de huizen zijn hier zo klein dat de enige plek is op de bank in onze woonkamer of bij vrienden.
Gast- Gast
Dan zou ik hem vriendelijk verzoeken om naar vrienden te gaan, tenzij jij het niet erg vind dat hij rond blijft hangen?!
Gast- Gast
Als het jouw huis is zal hij weg moeten, maar dan zou ik hem wel de tijd geven om iets anders te regelen. Het is misschien niet haalbaar om te wachten tot hij echt een andere woning heeft waar hij jaren kan blijven, want dat kan wel heel lang duren, maar in elk geval dat hij weet waar hij naartoe kan, zijn ouders of vrienden of een kamer.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vind t eigenlijk dat je t niet kan maken om iemand zonder aankondiging van de ene op de andere dag uit huis te zetten.
Gast- Gast
Dat is inderdaad een goed plan.Susan schreef:Als het jouw huis is zal hij weg moeten, maar dan zou ik hem wel de tijd geven om iets anders te regelen. Het is misschien niet haalbaar om te wachten tot hij echt een andere woning heeft waar hij jaren kan blijven, want dat kan wel heel lang duren, maar in elk geval dat hij weet waar hij naartoe kan, zijn ouders of vrienden of een kamer.
Gast- Gast
Van de ene op de andere dag niet, maar er komt wel een moment waarop hij zal moeten verhuizen. Waar woonde hij voordat jullie een relatie hadden?
Susan- Lady Post-a-lot
Als jullie niet met ruzie uit elkaar zullen gaan dan zal ik hem idd de tijd geven voor andere woonruimte, maar wat als jullie nu wel met ruzie uit elkaar (zouden) gaan, dan zou ik hem direct eigenlijk wel uit mn eigen huis willen hebben..zoekt ie maar bij vrienden een plekje...
Gast- Gast
Ik zou mijn vriend nooit het huis uitzetten. Of hij moet zo iets ergs geflikt hebben dat ik hem niet meer aan kan kijken.
Maar als we als vrienden uit elkaar zouden gaan o.i.d. geef ik hem alle tijd om iets anders te zoeken.. (okee, bijna alle tijd haha, hij moet wel echt goed gaan zoeken dan)
Maar goed, niet zo leuk om hier over na te denken
Maar als we als vrienden uit elkaar zouden gaan o.i.d. geef ik hem alle tijd om iets anders te zoeken.. (okee, bijna alle tijd haha, hij moet wel echt goed gaan zoeken dan)
Maar goed, niet zo leuk om hier over na te denken
Gast- Gast
Odilia schreef:Ik vind t eigenlijk dat je t niet kan maken om iemand zonder aankondiging van de ene op de andere dag uit huis te zetten.
Dat kun je ook niet.
Gast- Gast
In het buitenland. Maar we hebben beiden nu een baan hier dus dat laat je niet zomaar allemaal vallen.Susan schreef:Van de ene op de andere dag niet, maar er komt wel een moment waarop hij zal moeten verhuizen. Waar woonde hij voordat jullie een relatie hadden?
Gast- Gast
Ik denk wel dat je iets moet afspreken over de termijn waarbinnen hij iets anders moet zoeken, niet dat je hem dan op straat schopt als het een dag langer duurt, maar wel dat er iets van een richtlijn is. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je niet achter de relatiebreuk staat, je niet heel geneigd bent om heel goed te zoeken en liever blijft hangen in de hoop dat die ander zich nog bedenkt. Dat is denk ik heel menselijk, maar het maakt het voor jou alleen maar moeilijker.
Susan- Lady Post-a-lot
Het kan wel, maar dat zou ik niet willen.Persephone schreef:Odilia schreef:Ik vind t eigenlijk dat je t niet kan maken om iemand zonder aankondiging van de ene op de andere dag uit huis te zetten.
Dat kun je ook niet.
Gast- Gast
Dat is inderdaad wel verstandig. Bedankt voor het meedenken. Wat is een goede termijn 2 maanden?Susan schreef:Ik denk wel dat je iets moet afspreken over de termijn waarbinnen hij iets anders moet zoeken, niet dat je hem dan op straat schopt als het een dag langer duurt, maar wel dat er iets van een richtlijn is. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je niet achter de relatiebreuk staat, je niet heel geneigd bent om heel goed te zoeken en liever blijft hangen in de hoop dat die ander zich nog bedenkt. Dat is denk ik heel menselijk, maar het maakt het voor jou alleen maar moeilijker.
Gast- Gast
Odilia schreef:Het kan wel, maar dat zou ik niet willen.Persephone schreef:Odilia schreef:Ik vind t eigenlijk dat je t niet kan maken om iemand zonder aankondiging van de ene op de andere dag uit huis te zetten.
Dat kun je ook niet.
Als iemand gewoon bij je ingeschreven staat dan kun je dat ook niet zomaar doen hoor.
Gast- Gast
Dat staat hij niet persephone. Ik heb het huis gekocht en hij staat niet bij de gemeente ingeschreven. Dus nogmaals, dat kan ik wel, maar doe ik niet.
Gast- Gast
Ik weet het niet, dat zou ik laten afhangen van hoe makkelijk hij ergens terecht zou kunnen. Hoe snel zou hij bijvoorbeeld (particulier) aan een kamer kunnen komen in Amsterdam? En hoe zit het met de mogelijkheden in de omgeving van Amsterdam?
Hij zal waarschijnlijk wel genoegen moeten nemen met minder dan hij nu heeft, qua woonruimte en misschien ook wel qua locatie, dat is heel moeilijk te verkopen, maar dat is denk ik echt niet anders, tenzij hij flink ruim in zijn geld zit en makkelijk even een woning kan huren van een particuliere verhuurder (maar dat zal wel niet, anders maakte je je daar niet zo bezorgd om).
Hij zal waarschijnlijk wel genoegen moeten nemen met minder dan hij nu heeft, qua woonruimte en misschien ook wel qua locatie, dat is heel moeilijk te verkopen, maar dat is denk ik echt niet anders, tenzij hij flink ruim in zijn geld zit en makkelijk even een woning kan huren van een particuliere verhuurder (maar dat zal wel niet, anders maakte je je daar niet zo bezorgd om).
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zou weer naar mijn ouders gaan.
Ons flatje staat op zijn naam en ik heb gewoon het geld niet om iets voor mezelf te huren.
Ons flatje staat op zijn naam en ik heb gewoon het geld niet om iets voor mezelf te huren.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Heb je geen vast werk?Arwyn schreef:Ik zou weer naar mijn ouders gaan.
Gast- Gast
Hij heeft er denk ik geen probleem mee om met minder genoegen te nemen, aleen is huren gewoon echt heel duur in Amsterdam en moeilijk te vinden. Ik vind t zo lastig om nog een tijd samen te wonen terwijl de relatie over is. Je wordt zo met elkaar geconfronteerd elke dag.Susan schreef:Ik weet het niet, dat zou ik laten afhangen van hoe makkelijk hij ergens terecht zou kunnen. Hoe snel zou hij bijvoorbeeld (particulier) aan een kamer kunnen komen in Amsterdam? En hoe zit het met de mogelijkheden in de omgeving van Amsterdam?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Samenwonen (relatie op afstand)
» Vanuit een lange afstands relatie naar samenwonen
» Twijfel uitmaken of niet
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Wat ik zometeen ga doen...:( niet uitmaken :nerd:
» Vanuit een lange afstands relatie naar samenwonen
» Twijfel uitmaken of niet
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Wat ik zometeen ga doen...:( niet uitmaken :nerd:
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: