Vanuit een lange afstands relatie naar samenwonen
+16
Aziraphale
Marsy28
Bacio
Flippin' Bitch
Shopelle
Ella
_Femme
minoessepoes
Lousanne
Truttebol
RYW
Parisienne
girli
studiebol
Ibbeltje
Bay
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vanuit een lange afstands relatie naar samenwonen
Mijn vriend en ik willen dolgraag samenwonen. Echter zit de afstand tegen (180km) , hebben we beide een koop huis en werken wij in onze woonplaats.
Zijn er hier meer meiden die vanuit een lange afstand relatie zijn gaan samenwonen en hebben jullie het aangepakt?
Zijn er hier meer meiden die vanuit een lange afstand relatie zijn gaan samenwonen en hebben jullie het aangepakt?
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Re: Vanuit een lange afstands relatie naar samenwonen
Ja wij. Maar hij is deze kant op gekomen. Beide woonden we nog thuis dus geen verplichtingen en hij vond het niet erg hierheen te komen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ja ik ook.
Maar hij woonde net weer thuis na studie en ik had een huur ding. Door zijn werk was de keuze hier makkelijk gemaakt en kwam hij mijn kant op.
Maar hij woonde net weer thuis na studie en ik had een huur ding. Door zijn werk was de keuze hier makkelijk gemaakt en kwam hij mijn kant op.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben zijn kant op gegaan, omdat ik thuiswoonde en hij al lang zijn eigen thuis had. Ik ging studeren en dat kan praktisch in alle grote steden.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Mijn vriend is mijn kant opgekomen, omdat hij hier in de buurt wilde studeren. We hebben dus in de 'grote stad' (ik woonde zelf in de Randstad) een huis gevonden. Daarvoor woonden we ruim 200 km bij elkaar vandaan.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn vriend komt naar mij toe. Hij heeft een huurhuis en ik een koophuis, en hij werkt op 20 minuten afstand van mijn huis. Zelf woont hij 150 km bij zijn werk vandaan, en bovendien zitten mijn zoons hier op school en woont hun vader hierin de buurt, dus de keuze is daarin een stuk makkelijker geweest dan bij jullie.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik kom uit het noorden, mijn vriend uit het zuiden.
Hij zat op kamers en ik woonde nog bij mijn ouders.
Uiteindelijk zijn we samen een appartement gaan huren.
Ik heb ervoor gekozen om naar het zuiden te komen omdat mijn opleiding overal te volgen is en die van
hem niet. De keuze was daarom snel gemaakt.
Hij zat op kamers en ik woonde nog bij mijn ouders.
Uiteindelijk zijn we samen een appartement gaan huren.
Ik heb ervoor gekozen om naar het zuiden te komen omdat mijn opleiding overal te volgen is en die van
hem niet. De keuze was daarom snel gemaakt.
Truttebol- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11
Wij zijn ook gaan samenwonen vanuit een lange-afstandsrelatie. We woonden beiden in steden waarin we studeerden 200 km van elkaar vandaan. We zijn gaan samenwonen tussen deze steden in, in een gebied waar onze beide ouders wonen en onze vrienden ook. Voor ons wilden we beiden 'terug' naar dit gebied, wat natuurlijk de keuze waar we gaan woonden een stuk makkelijker maakte. Verder hadden we beide in onze studentsteden alleen een studentenkamertje wat we huurden, dus deze waren makkelijk opgezegd. Mijn vriend en ik hadden beide voor de verhuizing al een stageplaats gevonden, nu hebben we beiden werk gevonden in deze omgeving.
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Mijn vriend woonde in Friesland ik in het meest zuidelijke puntje van Gelderland, hij kreeg een baan aangeboden in Amsterdam en ik werkte gedetacheerd en ben voor een nieuw project op mijn verzoek in de randstad ingezet toen. Alles kwam dus mooi samen.
We zijn dus samen opnieuw begonnen in een andere stad. Mijn vriend had er eerder al wel stage gelopen (zat bijna 1.5 jaar tussen) dus hij kende al wel wat mensen en voor mij was het helemaal nieuw.
Mijn vriend had een huur appartement en ik woonde nog bij mijn ouders, in Amsterdam zijn we samen iets gaan huren, we wilde eerst kijken of het samenwonen zou bevallen voordat we een huis zouden kopen.
We zijn dus samen opnieuw begonnen in een andere stad. Mijn vriend had er eerder al wel stage gelopen (zat bijna 1.5 jaar tussen) dus hij kende al wel wat mensen en voor mij was het helemaal nieuw.
Mijn vriend had een huur appartement en ik woonde nog bij mijn ouders, in Amsterdam zijn we samen iets gaan huren, we wilde eerst kijken of het samenwonen zou bevallen voordat we een huis zouden kopen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wij woonden ruim 110 km bij elkaar vandaan! Maar ik woonde nog thuis en mijn vriend had een eigen koophuis, dus die keuze was snel gemaakt. Ik heb wel werk/vrienden/familie daar achter gelaten om hier opnieuw te beginnen....
Gast- Gast
Pippa schreef:Wij woonden ruim 110 km bij elkaar vandaan! Maar ik woonde nog thuis en mijn vriend had een eigen koophuis, dus die keuze was snel gemaakt. Ik heb wel werk/vrienden/familie daar achter gelaten om hier opnieuw te beginnen....
Dat vind ik echt heel knap Pippa, als ik eenmaal ga samenwonen met mijn huidige vriend zal ik dat ook moeten doen. Heb je het er moeilijk mee gehad? Of was je snel gewend?
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
_Femme schreef:Pippa schreef:Wij woonden ruim 110 km bij elkaar vandaan! Maar ik woonde nog thuis en mijn vriend had een eigen koophuis, dus die keuze was snel gemaakt. Ik heb wel werk/vrienden/familie daar achter gelaten om hier opnieuw te beginnen....
Dat vind ik echt heel knap Pippa, als ik eenmaal ga samenwonen met mijn huidige vriend zal ik dat ook moeten doen. Heb je het er moeilijk mee gehad? Of was je snel gewend?
Ik was enorm snel gewend, had verwacht het moeilijker te vinden. Nu ben ik in een grote stad gaan wonen en hoef ik me dus ook echt totaal niet te vervelen, dat scheelt misschien ook. Eerste tijd was wel moeilijk, ik had een baan, anders was ik nog niet gaan verhuizen, maar die viel weg, dus toch aantal maanden zonder werk gezeten, en dan is het toch wel lastig dat familie & vrienden een stuk verder weg wonen en je niemand hebt om op terug te vallen. Maar nu, 2 jaar later, zou ik niet anders meer willen, echt niet. Al is het nog steeds soms jammer dat ik niet even op de fiets koffie kan gaan drinken bij iemand van de familie, zowel mijn familie, als mijn schoonfamilie wonen op ruim 110 km afstand.
Gast- Gast
Ibbeltje schreef:Ja wij. Maar hij is deze kant op gekomen. Beide woonden we nog thuis dus geen verplichtingen en hij vond het niet erg hierheen te komen.
Zelfde als bovenstaande en was mijn vriend destijds net klaar met zijn opleiding en is hier bij mij in de buurt een vervolgopleiding gaan doen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wij wonen momenteel nog ver bij elkaar vandaan (100km) en willen graag samen een plekje. Beide wonen we nog thuis. Ik bouw hier in de omgeving mijn werkervaring en connecties op. We willen graag een beetje in de helft gaan wonen.
Zijn jullie gaan huren of direct gaan kopen? En zo ja huren: doen jullie dat via een website waar je je in kan schrijven of particulier?
Zijn jullie gaan huren of direct gaan kopen? En zo ja huren: doen jullie dat via een website waar je je in kan schrijven of particulier?
Shopelle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10
Pippa schreef:_Femme schreef:Pippa schreef:Wij woonden ruim 110 km bij elkaar vandaan! Maar ik woonde nog thuis en mijn vriend had een eigen koophuis, dus die keuze was snel gemaakt. Ik heb wel werk/vrienden/familie daar achter gelaten om hier opnieuw te beginnen....
Ik was enorm snel gewend, had verwacht het moeilijker te vinden. Nu ben ik in een grote stad gaan wonen en hoef ik me dus ook echt totaal niet te vervelen, dat scheelt misschien ook. Eerste tijd was wel moeilijk, ik had een baan, anders was ik nog niet gaan verhuizen, maar die viel weg, dus toch aantal maanden zonder werk gezeten, en dan is het toch wel lastig dat familie & vrienden een stuk verder weg wonen en je niemand hebt om op terug te vallen. Maar nu, 2 jaar later, zou ik niet anders meer willen, echt niet. Al is het nog steeds soms jammer dat ik niet even op de fiets koffie kan gaan drinken bij iemand van de familie, zowel mijn familie, als mijn schoonfamilie wonen op ruim 110 km afstand.
Wauw, dat is echt ideaal. Ik ben helemaal geen familie-mens (veel scheidingen en gebroken contacten enz. ik heb alleen een goede band met mijn moeder). Voor mij is het makkelijk om bij hem in de buurt een baan te vinden, dus dat is geen probleem. Ook ben ik redelijk makkelijk in het maken van nieuwe contacten, maar ik denk dat ik heel erg mijn omgeving zou missen. Ik woon in de randstad, in een dorp aan het strand. Ben hier opgegroeid en vind het heerlijk hier, de zee en de boulevard en de duinen/bos op loopafstand. Mijn vriend woont in Antwerpen, dus dan zou ik naar de grote stad moeten. Daarnaast is het ook een ander land, wat misschien ook wat meer moeilijkheden met zich meedraagt. Zal dus nog wat stappen moeten zetten voor ik zover ben. Maar jouw verhaal doet mij goed
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Bij ons is dat ook een beetje de discussie & daarom wonen we nog steeds apart. Of nouja, mijn vriend gaat nu nog verder weg wonen.
Mijn vriend en ik hebben al een relatie sinds de middelbare school, die in mijn oude woonplaats staat en waar mijn vriend 11 km vandaan woont. Mijn vriend en ik hebben beiden in Vlissingen gestudeerd en stages gelopen in Zeeland/net Brabant. Ik ben 3 jaar geleden naar Zeeland verhuisd, mijn vriend woont nog thuis in Zuid-Holland. Onze families wonen in Zuid-Holland, zowel in mijn oude woonplaats als zijn dorp. Mijn vriend werkt in mijn oude woonplaats, maar moet ook regelmatig voor werk/opleiding richting Rotterdam, Moerdijk, Utrecht. Ik heb nog steeds mijn studiebaan in mijn oude woonplaats. Daarnaast heb ik een invalbaan in Zeeland, in de richting waarvoor ik heb gestudeerd. Ik moet ook binnen Zeeland wonen voor die baan i.v.m. bereikbaarheid. Mijn vriend gaat nu verhuizen naar Rotterdam, een huis met een vriend van ons.
Door mijn omgeving wordt het 't meest logische gevonden als ik weer terug zou verhuizen naar mijn oude woonplaats om daar samen te gaan wonen. Ik zou juist heel graag in Zeeland blijven: heb hier mijn verzorgpaard, een fijne sportschool, fijne zorgverleners gevonden etc.
Dus ja. Ik heb geen idee hoe dit uiteindelijk eindigt: blijf ik bij mijn standpunt en blijf ik gewoon hier, al dan niet met vriend samenwonen/latten. Of terug...
Mijn vriend en ik hebben al een relatie sinds de middelbare school, die in mijn oude woonplaats staat en waar mijn vriend 11 km vandaan woont. Mijn vriend en ik hebben beiden in Vlissingen gestudeerd en stages gelopen in Zeeland/net Brabant. Ik ben 3 jaar geleden naar Zeeland verhuisd, mijn vriend woont nog thuis in Zuid-Holland. Onze families wonen in Zuid-Holland, zowel in mijn oude woonplaats als zijn dorp. Mijn vriend werkt in mijn oude woonplaats, maar moet ook regelmatig voor werk/opleiding richting Rotterdam, Moerdijk, Utrecht. Ik heb nog steeds mijn studiebaan in mijn oude woonplaats. Daarnaast heb ik een invalbaan in Zeeland, in de richting waarvoor ik heb gestudeerd. Ik moet ook binnen Zeeland wonen voor die baan i.v.m. bereikbaarheid. Mijn vriend gaat nu verhuizen naar Rotterdam, een huis met een vriend van ons.
Door mijn omgeving wordt het 't meest logische gevonden als ik weer terug zou verhuizen naar mijn oude woonplaats om daar samen te gaan wonen. Ik zou juist heel graag in Zeeland blijven: heb hier mijn verzorgpaard, een fijne sportschool, fijne zorgverleners gevonden etc.
Dus ja. Ik heb geen idee hoe dit uiteindelijk eindigt: blijf ik bij mijn standpunt en blijf ik gewoon hier, al dan niet met vriend samenwonen/latten. Of terug...
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Wij woonden ook ver uit elkaar (ander land). Ik wilde graag naar huis (was al een tijdje in het buitenland) en het leek hem wel een avontuur. Binnenkort verhuizen we naar zijn land, om te kijken hoe het daar is.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Bacio schreef:Wij woonden ook ver uit elkaar (ander land). Ik wilde graag naar huis (was al een tijdje in het buitenland) en het leek hem wel een avontuur. Binnenkort verhuizen we naar zijn land, om te kijken hoe het daar is.
Same here
Ook al eerder gehad, hiervoor ging ik met een Oostenrijker. We hebben zowel hier als daar gewoond. Maar ik wist al heel lang dat ik hier (Friesland) niet wilde blijven. Ik heb in Utrecht en Leiden gestudeerd en gewoond en veel in het buitenland. Dus mij zou het niet veel uitmaken. Nu ga ik ook weer en ik heb er alleen maar veel zin in, ik kan namelijk overal wel aarden, mits ik de taak spreek of snel kan leren. We gaan daar echter wel eerst 3 maanden op onszelf, niet meteen weer samenwonen, we hebben elkaar zo lang niet gezien en dan meteen op elkaars lip in zijn kleine kamertje..
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Wij woonden 216 km bij elkaar vandaan. Ik in Zuid-Holland vlakbij Rotterdam, m'n vriend in Drenthe, vlakbij de Duitse grens...
Ik ben na het behalen van m'n Pabo-diploma bij hem ingetrokken en heb alles achter gelaten. Hij had al een vast contract en een koophuis. Inmiddels wonen we 5 jaar samen en heb ik geen spijt van deze keuze!
Ik ben na het behalen van m'n Pabo-diploma bij hem ingetrokken en heb alles achter gelaten. Hij had al een vast contract en een koophuis. Inmiddels wonen we 5 jaar samen en heb ik geen spijt van deze keuze!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Wij woonden 150 km van elkaar vandaan. Ik woonde vlakbij Rotterdam en hij vlakbij Zutphen/Apeldoorn.. Hij wilde mijnkant niet op wat ik heel erg jammer vond/vind. Ik had een vaste baan, vrienden en een hele hechte band met familie en woonde nog thuis. Maar ben na ons trouwen toch ingetrokken bij hem. Hij had al een huurhuisje in A.peldoorn bemachtigd en ook werk. Ik heb wel gelijk een baan gezocht en gevonden.
Als mijn man zegt dat we naar de buurt van Rotterdam gaan verhuizen spring ik een gat in de lucht omdat die kant me toch heel erg trekt nog
Als mijn man zegt dat we naar de buurt van Rotterdam gaan verhuizen spring ik een gat in de lucht omdat die kant me toch heel erg trekt nog
Laatst aangepast door Bruintje Beer op wo 3 okt 2012 - 7:40; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ibbeltje schreef:Ja wij. Maar hij is deze kant op gekomen. Beide woonden we nog thuis dus geen verplichtingen en hij vond het niet erg hierheen te komen.
Hier ook. Al heeft het wel even geduurd voor we de knoop hadden doorgehakt waar we zouden gaan wonen. Maar door omstandigheden toch maar voor mijn woonplaats gekozen.
Gast- Gast
Bruintje Beer schreef:Wij woonden 150 km van elkaar vandaan. Ik woonde vlakbij Rotterdam en hij vlakbij Zutphen/Apeldoorn.. Hij wilde mijnkant niet op wat ik heel erg jammer vond/vind. Ik had een vaste baan, vrienden en een hele hechte band met familie en woonde nog thuis. Maar ben na ons trouwen toch ingetrokken bij hem. Hij had al een huurhuisje in A.peldoorn bemachtigd en ook werk. Ik heb wel gelijk een baan gezocht en gevonden.
Misschien lees ik het verkeerd of vat ik het verkeerd op, maar in dit heel korte stukje klinkt het wel alsof je man het een beetje bepaalt, zeg maar. Sowieso dat hij in eerste instantie geen baan had maar dat jij jouw vaste baan moest opzeggen omdat hij niet naar jou wilde, maar ook omdat je zegt 'als mijn man zegt dat we naar Rotterdam verhuizen...', ja ik weet niet, dat klinkt alsof hij het beslist en jij moet je daarin schikken. Of interpreteer ik je stukje verkeerd?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Wij woonden 280 km uit elkaar. Ik woonde nog thuis en hij huurde een appartement.
Ik wilde echt niet weg uit mijn woonplaats en hem maakte het niet veel uit waar hij zou wonen. Hij heeft dus hier werk gezocht, we hebben toen 2 maanden bij mijn ouders ingewoond en konden na 2 maanden een flatje krijgen. Inmiddels wonen we niet meer in de flat maar in een leuk hoekhuis.
Ik wilde echt niet weg uit mijn woonplaats en hem maakte het niet veel uit waar hij zou wonen. Hij heeft dus hier werk gezocht, we hebben toen 2 maanden bij mijn ouders ingewoond en konden na 2 maanden een flatje krijgen. Inmiddels wonen we niet meer in de flat maar in een leuk hoekhuis.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Mijn vriend en ik woonden 200 km uit elkaar.
Mijn vriend had in zijn woonplaats een vaste baan en woonde thuis. Ik studeerde in mijn woonplaats en huurde een appartement.
Toen het uiteindelijk niet goed ging met mijn studie zijn we samen opzoek gegaan naar een huis in zijn omgeving. Zijn vaste baan wilden we niet opgeven, dus heb ik mijn huur opgezegd. Inmiddels woon ik dus in het Noorden van het land. Ik vind het best lastig om hier te wennen, met name omdat ik door mijn gezondheid niet kan werken. Het is dus erg lastig om mensen te leren kennen op deze manier.
Ik ga straks iets van zwangerschapsgym doen, zodat ik wat mensen leer kennen.
Mijn vriend had in zijn woonplaats een vaste baan en woonde thuis. Ik studeerde in mijn woonplaats en huurde een appartement.
Toen het uiteindelijk niet goed ging met mijn studie zijn we samen opzoek gegaan naar een huis in zijn omgeving. Zijn vaste baan wilden we niet opgeven, dus heb ik mijn huur opgezegd. Inmiddels woon ik dus in het Noorden van het land. Ik vind het best lastig om hier te wennen, met name omdat ik door mijn gezondheid niet kan werken. Het is dus erg lastig om mensen te leren kennen op deze manier.
Ik ga straks iets van zwangerschapsgym doen, zodat ik wat mensen leer kennen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Lijkt me erg moeilijk om opnieuw te beginnen in een nieuwe woonplaats, vooral als er in de vriendenkring van je vriend weinig (leuke) meiden zijn. Waar woon je nu Jade (provincie)?
Heb hiervoor een lange afstandrelatie gehad, ik had dan van het noorden naar omgeving Utrecht moeten verhuizen...mijn exvriend wilde daar perse blijven wonen vanwege betere kans op werk (had hij op zich ook wel gelijk in). Zag dat niet echt zitten, om alles achter te laten! Maar gelukkig is het er nooit van gekomen.
Mijn man kwam gelukkig uit dezelfde stad haha.
Ik zou als TO alles op een rijtje gaan zetten..wie heeft de beste kans om zijn huis te verkopen met de minste restschuld, wie heeft de beste kans om snel een nieuwe baan te vinden, wie verdient het meest, wie heeft de meeste zekerheid qua werk, welke omgeving vinden jullie het mooist, wie hangt er het meest aan familie en vrienden...
Je kunt ook allebei je huis te koop zetten en eens kijken wie het meeste succes heeft.
Heb hiervoor een lange afstandrelatie gehad, ik had dan van het noorden naar omgeving Utrecht moeten verhuizen...mijn exvriend wilde daar perse blijven wonen vanwege betere kans op werk (had hij op zich ook wel gelijk in). Zag dat niet echt zitten, om alles achter te laten! Maar gelukkig is het er nooit van gekomen.
Mijn man kwam gelukkig uit dezelfde stad haha.
Ik zou als TO alles op een rijtje gaan zetten..wie heeft de beste kans om zijn huis te verkopen met de minste restschuld, wie heeft de beste kans om snel een nieuwe baan te vinden, wie verdient het meest, wie heeft de meeste zekerheid qua werk, welke omgeving vinden jullie het mooist, wie hangt er het meest aan familie en vrienden...
Je kunt ook allebei je huis te koop zetten en eens kijken wie het meeste succes heeft.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Lange afstands relatie
» Samenwonen en relatie uitmaken
» Samenwonen (relatie op afstand)
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Samenwonen, kosten delen - boodschappen ook naar rato?
» Samenwonen en relatie uitmaken
» Samenwonen (relatie op afstand)
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Samenwonen, kosten delen - boodschappen ook naar rato?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: