Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen (relatie op afstand)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Samenwonen (relatie op afstand) Empty Samenwonen (relatie op afstand)

Bericht  Shopelle wo 8 feb 2012 - 6:03

Hoi meiden,

Veel van jullie wonen vast al samen. Ook ik wil over anderhalf jaar gaan samenwonen. Ik heb dan mijn studie afgerond en ben dan een jaar aan het werk. Helaas wonen mijn vriend en ik 1,5 uur rijden van elkaar vandaan.

We hebben nu bijna 6 jaar een relatie. Momenteel hebben we een ruzie over onze toekomstige woonplaats. Ik wil niet tever van mijn ouders vandaan wonen omdat mijn vader erg ziek is en dat gaat steeds een stukje achteruit. Hij heeft al eerder te kennen gegeven dat hij niet perse bij zijn ouders in de buurt hoeft te wonen omdat hij van hen toch geen warmte en liefde krijgt.

Nu hebben we dus een flinke discussie want meneer is opeens omgedraaid en hij wil vlakbij zijn huis gaan wonen. Ik weet hier niet mee om te gaan. Ik vind het moeilijk en heb al meerdere keren aangegeven dat het niet de afspraak was die we hadden gemaakt. We zouden bij mij in de buurt gaan wonen..

Zijn er meiden die hetzelfde probleem hebben gehad? Hoe is dit toen opgelost? Als het continu een probleem blijkt te worden in onze relatie dan weet ik niet of ik het nog wel zie zitten... (klinkt heel hard; ik weet het, want geef echt wel om hem maar... ik ga daar gewoon niet wonen!)
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen (relatie op afstand) Empty Re: Samenwonen (relatie op afstand)

Bericht  Atelier Madame wo 8 feb 2012 - 6:11

Oef dat is wel heel erg moeilijk zeg! Mijn vriend komt ook een uur reizen van de plaats waar ik woonde vandaan. Maar omdat we allebei op kamers hebben gezeten dichtbij mijn ouderlijk huis, hebben we uiteindelijk besloten om daar een huisje te gaan zoeken. Ik heb altijd volgehouden dat ik niet tever bij mijn moeder weg wil wonen (die is alleen en ik ben enig kind). En het bevalt ons heir wel goed, dus misschien gaan we in de toekomst hier ook wel echt een huis kopen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 6:13

Wij hebben dezelfde discussie gehad, wel een andere situatie.
We woonden in een dorpje (allebei, hetzelfde dorp). Ik wilde graag blijven, hij wilde naar de stad (Rotterdam, 40 km verder). We hebben goed gekeken en gepraat over de voors en tegens. Waarom wilde ik hier blijven en hij juist weg? We hebben dit afzonderlijk van elkaar opgeschreven, ook wat we wél leuk zouden vinden aan hetgeen de ander wilde. Daarnaast opgeschrven wat we dachten dat de ander dacht. Dit gaf wel een goed inzicht, we bleken het van elkaar heel te bagatelliseren.
Daarna hebben we dit alles tegen elkaar afgewogen en besloten hier te blijven. Voor mij was het namelijk belangrijker om dicht bij familie te wonen, dan voor hem het comfort vd stad en de anonimiteit.
Succes met jullie keuze, ik denk dat het belangrijkste is: Praten!

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 8 feb 2012 - 6:24

Wij wonen ook 1,5 uur bij elkaar vandaan. Ik woon met mijn zoons in de regio Rdam, en de zoon van mijn vriend woont in Friesland, dus ja, ver weg. Mijn vriend komt wel bij ons wonen, hij voelt zich thuis bij ons, ik mag niet te ver uit de buurt ivm de vader van mijn zoons, en ik heb een koophuis en hij een huurhuis.

Ik begrijp dat je niet bij je familie uit de buurt wil, en ik snap dat je van de ruzie baalt.. Wanneer wou je gaan samenwonen? Denk je dat hij bij gaat draaien? Waardoor komt deze verandering?

Kan je overleggen hoe zwaar jullie beide bezwaren wegen?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: