Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

+5
LMCurious
Lala
Susan
meisjesmama
PapillonRose
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:29

Onze Jens heeft nu al een hele poos een bruinige schilfering over zijn hoofdhuidje staan. Hij heeft er geen last van en het lijkt niet erger te worden, maar minder wordt het zeker ook niet. Net heb ik na het douchen geprobeert om er wat vanaf te krijgen maar dat vind hij natuurlijk niet zo leuk. Je trekt er daarnaast ook wat sprietjes haar mee uit. Nu heb ik gegoogled en daar zeggen ze dat berg eigenlijk alleen maar voorkomt bij baby's. En wat ik eruit lees is dat het bij 'oudere' mensen dan een soort van exceem is. Nu vraag ik me dat dus af en meteen of ik voor zoiets naar de huisarts zou moeten gaan.
Wat denken jullie en wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  PapillonRose zo 22 mei 2011 - 6:31

Hij heeft er dus verder geen last van lees ik? Anders zou je het nog even aan kunnen kijken. Maar je zegt dat hij het al een poos heeft, dus weggaan doet het ook niet echt.. Het doet me denken aan mijn neefje, die bleek uiteindelijk psoriasis te hebben en dat begon ook met schilfering. Maar hij had er wel flink last van, jeuken enzo.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:33

Ik heb dit al maanden geleden bij Jens gezien. Ik denk zeker een klein half jaar geleden al. Het gaat dus niet vanzelf weg in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  meisjesmama zo 22 mei 2011 - 6:34

Ik lees even mee want E. heeft er dus ook last van en het ziet er niet netjes uit bij haar.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Susan zo 22 mei 2011 - 6:35

Volgens mij is berg ook gewoon een vorm van eczeem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:39

Ik heb laatst ook ergens gelezen dat berg een vorm van eczeem is.

Volgens mij noemen ze het bij oudere kinderen en volwassenen iets van 'sebborisch eczeem' o.i.d. Ik had laatst op mijn hoofdhuid ook rare droge plekken zitten, iemand dacht dat het roos was..Ik mijn haar wassen met die head en shoulder troep (het werd alleen erger). Uiteindelijk een shampoo kuurtje gehad tegen eczeem en het is helemaal weg. Kan weer gewoon met normale shampoo wassen en heb nergens last meer van!

Misschien is het ook zoiets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:41

Jij bent er dus mee naar een huisarts oid geweest punk'd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Lala zo 22 mei 2011 - 6:46

Mijn zoon had dat dus ook op zijn hoofd.
Nu heb ik zijn hoofd ingesmeerd met olie van zwitsel en toen met een kammetje alles eruit gekamd.
Samen onder de douche want leuk vond hij het natuurlijk niet.
Heb het een paar werken terug gedaan en is niet meer terug gekomen.
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:47

H. heeft ook nog steeds berg.
Maar goed, die is 15 maanden en niet bijna drie.

Ik zou er gewoon eens mee naar de huisarts gaan.
Misschien is het niks en anders kunnen ze je er misschien wel wat simpels voor geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:49

Hier heeft M het ook.
Hebben een tijd terug er wel babyolie ingedaan en er toen een hoop uitgekamd.
Heb eigenlijk geen idee hoe het nu is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  LMCurious zo 22 mei 2011 - 6:49

Ik zou er ook even mee naar de ha gaan. Ik denk ook dat het sebborisch eczeem is of psoriassis. Het laatste komt vaak in families meer voor omdat het veelal erfelijk bepaald is. Maar de ha kan beide het makkelijskte herkennen en aangeven wat je wel/niet kunt doen. Want er zijn voor beide nogal wat kwakzalf-middeltjes en ook goede producten.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:51

@ LMC: Zou dat middeltje wat ik ooit van jou gehad heb tegen de jeuk daar ook bij werken?
Dat was iets met zeezout toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:54

Lieskuh schreef:Jij bent er dus mee naar een huisarts oid geweest punk'd?

Nee, de apotheek. Even kort uitgelegd en zij gaf mij een shampoo zonder recept. (mocht het niet weggaan moest ik langs de huisarts, want er zijn ook shampoo's met recept). Maar bij mij heeft hij prima gewerkt. Ik wilde even kijken hoe het heette maar ik heb het flesje niet meer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  LMCurious zo 22 mei 2011 - 6:55

Hazeltje schreef:@ LMC: Zou dat middeltje wat ik ooit van jou gehad heb tegen de jeuk daar ook bij werken?
Dat was iets met zeezout toch?

Ja dat kan het zeker, heb het bij joris ook gebruikt, maar die had er niet zo heel veel last van, ook maar maandje of 3.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 6:56

LMCurious schreef:
Hazeltje schreef:@ LMC: Zou dat middeltje wat ik ooit van jou gehad heb tegen de jeuk daar ook bij werken?
Dat was iets met zeezout toch?

Ja dat kan het zeker, heb het bij joris ook gebruikt, maar die had er niet zo heel veel last van, ook maar maandje of 3.

Ik ga morgen eerst eens die pads van de Etos proberen.
En anders stuur ik je nog even een mailtje.
Moet sowieso nog de curly's af komen geven, als die pads niet werken kan ik dat nog proberen natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  LMCurious zo 22 mei 2011 - 6:59

Hazeltje schreef:
LMCurious schreef:
Hazeltje schreef:@ LMC: Zou dat middeltje wat ik ooit van jou gehad heb tegen de jeuk daar ook bij werken?
Dat was iets met zeezout toch?

Ja dat kan het zeker, heb het bij joris ook gebruikt, maar die had er niet zo heel veel last van, ook maar maandje of 3.

Ik ga morgen eerst eens die pads van de Etos proberen.
En anders stuur ik je nog even een mailtje.
Moet sowieso nog de curly's af komen geven, als die pads niet werken kan ik dat nog proberen natuurlijk.

is goed, ik hoor het wel. En als het van de etos helpt hoor ik wel wanneer je komt voor de curlies.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  meisjesmama zo 22 mei 2011 - 7:12

Punk'd schreef:
Lieskuh schreef:Jij bent er dus mee naar een huisarts oid geweest punk'd?

Nee, de apotheek. Even kort uitgelegd en zij gaf mij een shampoo zonder recept. (mocht het niet weggaan moest ik langs de huisarts, want er zijn ook shampoo's met recept). Maar bij mij heeft hij prima gewerkt. Ik wilde even kijken hoe het heette maar ik heb het flesje niet meer!

Goede tip dat ga ik dinsdag ook maar eens doen. Want ik wil nu toch wel dat het uit gaat. Ik heb er net even naar gekeken en ik krijg het bij haar er alleen maar afgekrabt met mijn nagel...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Susan zo 22 mei 2011 - 7:17

Toen Ezra erg veel last had van berg smeerde ik het altijd in met olie, dan liet ik dat een tijdje intrekken en dan schraapte ik het weg met een kaartje. Dat heb ik een paar keer gedaan en toen was het zo goed als weg. Haarlotion van Zarqa hielp ook nog wel redelijk, maar daar ging het niet helemaal van over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  loesje zo 22 mei 2011 - 8:18

ja berg kan zeker bij wat oudere kinderen/volwassenen voor komen ik heb er zelf last van en ben pas ermee naar de huisarts geweest en die zegt dat berg een soort roos is en ook een vorm van eczeem. ik het speciale shampo meegekregen dat moet ik 2 keer per week gebruiken en verder met anti roos shampo wassen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  ekjir@M zo 22 mei 2011 - 8:59

Hazeltje schreef:
LMCurious schreef:
Hazeltje schreef:@ LMC: Zou dat middeltje wat ik ooit van jou gehad heb tegen de jeuk daar ook bij werken?
Dat was iets met zeezout toch?

Ja dat kan het zeker, heb het bij joris ook gebruikt, maar die had er niet zo heel veel last van, ook maar maandje of 3.

Ik ga morgen eerst eens die pads van de Etos proberen.
En anders stuur ik je nog even een mailtje.
Moet sowieso nog de curly's af komen geven, als die pads niet werken kan ik dat nog proberen natuurlijk.

Die pads van de Etos werkte hier heel goed. Ik smeerde het ´s avonds in en liet het dan een nachtje intrekken. De volgende ochtend eerst kammen met een fijn kammetje en daarna wassen met shampoo. Volgens mij heb ik het daarna nog 1 keer gedaan en het is niet meer terug gekomen.

Ik was J. z´n haar trouwens met shampoo van Louis Widmer. Die is speciaal voor gevoelige hoofdhuid en mag ook bij kinderen gebruikt worden.

http://www.topdrogist.nl/Louis+Widmer/Louis+Widmer+Soft+Shampoo+Panthenol/product_883_17512.html?start=1&cols=4

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 5:30

Het andere probleem is dat onze Jens een enorme bos met haren heeft. Dus je komt er een beetje moeilijk bij. Ik zal morgen eens langs de huisarts gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 5:39

Ik heb de pds gekocht vanmorgen!
Ga het vanavond gelijk proberen.

H. heeft ook flink wat haar dus hopelijk kan ik het er goed mee insmeren.
Al denk ik bijna dat het bij J.ens wat anders is en misschien niet zo makkelijk met pads te verhelpen is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 5:41

Zelfs bij een 'kind' van 21.. Ik heb het nog steeds laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Bosjesvrouw ma 23 mei 2011 - 7:57

Ik heb het ook nog. Ik was mijn haar altijd met Dermolin shampoo (bij bijna elke drogist verkrijgbaar).
Ook ik heb dik.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 1:25

Bij de huisarts heb ik een shampoo meegekregen ketoconazol heet het. 1x per week moet ik het hiermee goed wassen. Verder moet ik gewoon slaolie op zijn hoofdhuidje smeren, even goed in laten trekken en dan weken de korstjes wat los. Die moet ik er dan voorzichtig uitkammen voordat ik zijn haren was. Dat kan met gewone shampoo en dan 1x in de week de gekregen shampoo. Dan zou het zo over moeten zijn.

Dus voor de anderen, slaolie even in laten trekken en dan de schilfers/korstjes er voorzichtig uitkammen. Mocht dat niet genoeg werken dan langs de apotheek of huisarts voor een bepaalde shampoo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Komt berg nog voor bij kind van bijna 3? Empty Re: Komt berg nog voor bij kind van bijna 3?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum