Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoveel komt een kind gem aan?

+5
Bruintje Beer
Thunder
pindaatje
Liadan
peach
9 plaatsers

Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  peach vr 25 nov 2011 - 0:57

ik was laatst op cb en daar was eem jongetje van 3 die woog 13,5 kilo.
het zoontje van een vriendin is 7 mnd en die weegt 7,5 kilo.
nu vroeg ik me af: Komen ze na een bepaald aantal maanden bijna niet meer aan? Vind het verschil zo weinig namelijk
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Liadan vr 25 nov 2011 - 1:00

Ze komen volgens mij het eerste jaar het meeste aan. Maar het ligt natuurlijk ook aan de bouw van je kind. Mijn dochter is over een paar weken 3 jaar en weegt 12 kilo (zit op de onderlijn), mijn zoontje is 6 maanden weegt bijna 9 kilo (en zit daarbij een stuk boven de middenlijn).

En toen ik van de week met mijn dochter op het CB was, was er een meisje net zo oud als haar en zij woog 15 kilo maar was ook 8 cm groter.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  pindaatje vr 25 nov 2011 - 1:13

Geen idee wat gemiddeld is, maar volgens mij idd het eerste jaar het meeste, althans de meeste kinderen dan.

Mijn dochter is net 2 en weegt ook ongeveer 15 kilo, en is ook erg lang, ze zit altijd al op de bovenlijn, of zelfs daarboven. Ze wordt ook altijd ouder geschat.
Ik ken ook kinderen van haar leeftijd die ongeveer 12 kilo wegen en ook een heel stuk kleiner zijn.
Ik vraag me wel eens af, wanneer het groeien in de lengte niet meer zo snel gaat... Rolling Eyes

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Thunder vr 25 nov 2011 - 1:14

Mijn oudste is 5 en weegt 22 kg. Maar mijn jongste van 2 is krap aan 9,5 kg. De ene is groot voor zijn leeftijd terwijl de andere echt een onderdeurtje is. Het ligt echt aan het kind.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  pindaatje vr 25 nov 2011 - 1:19

Het ligt idd ook aan het kind, aan de bouw van het kind, én ik denk ook wel een stukje erfelijkheid van de ouders??

Dochter is heel lang, maar dat is mijn man ook (langer dan 2m), en zelf ben ik ook niet klein.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Thunder vr 25 nov 2011 - 1:23

pindaatje schreef:Het ligt idd ook aan het kind, aan de bouw van het kind, én ik denk ook wel een stukje erfelijkheid van de ouders??

Dat denk ik ook. Mijn oudste is precies mijn man en heeft ook zijn lengte mee gekregen. Mijn jongste lijkt op mij en ik ben klein (al was ik als kind erg lang, alleen ben ik vanaf de eerste van de middelbare school niet meer in de lengte gegroeid laughcry ). En door zijn afwijking is hij ook nog eens flink kleiner dan gemiddeld.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Bruintje Beer vr 25 nov 2011 - 1:36

pindaatje schreef:Het ligt idd ook aan het kind, aan de bouw van het kind, én ik denk ook wel een stukje erfelijkheid van de ouders??

.

Dit klopt zeker. Ik was en ben nog steeds heel erg slank en w.s. hebben mijn kinders dit van mij Very Happy
Mijn oudste is nu bijna 28 maanden en weegt denk ik nog geen 11 kilo bij een lengte van ongeveer 87 cm. Ze heeft altijd aan de onderlijn gezetten met haar gewicht. Ze was ook licht bij de geboorte.
Mijn zoontje weegt nu 6 kilo bij 5,5 maand. Is ook een smal kindje en nog lichter bij de geboorte dan zijn zus.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Ugly Betty vr 25 nov 2011 - 1:39

Het is ook afhankelijk van de lengte. De verhouding tussen de lengte en het gewicht is belangrijker dan het gewicht bij de leeftijd...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Rumble vr 25 nov 2011 - 1:54

Liadan schreef:Ze komen volgens mij het eerste jaar het meeste aan. Maar het ligt natuurlijk ook aan de bouw van je kind. Mijn dochter is over een paar weken 3 jaar en weegt 12 kilo (zit op de onderlijn), mijn zoontje is 6 maanden weegt bijna 9 kilo (en zit daarbij een stuk boven de middenlijn).
En toen ik van de week met mijn dochter op het CB was, was er een meisje net zo oud als haar en zij woog 15 kilo maar was ook 8 cm groter.

Mijn zoontje is ook 6 maanden (ok, bijna 7 aankomende woensdag) en weegt 9,5 kilo bij 71 cm. Toen zei de mevrouw van het CB dat hij te snel groeide en wat ik daaraan dacht te doen. Rolling Eyes
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Jelin vr 25 nov 2011 - 1:59

Mijn dochter is nu 3 jaar en 8 maanden en ze weegt zo'n 17 kg. Ze is altijd al aan de zware kant geweest, maar ze is echt niet dik. Met 6 maanden woog ze ook al ruim 9 kg. Inmiddels komt ze niet zoveel meer in gewicht aan, maar schiet ze de lengte in. Ze is altijd al klein geweest, ze zat tegen de ondergrens aan. Maar ik denk dat dat inmiddels is bijgetrokken.

Ik weet nog goed dat ik met 6 maanden het advies kreeg om haar op dieet te gaan zetten. Want ze was echt te zwaar. Wij hebben dat dus niet gedaan en de keer daarop dat ze bij het cb kwam was ze niet zoveel aangekomen. Ze moest echt in beweging komen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Liadan vr 25 nov 2011 - 2:16

Nucia schreef:
Liadan schreef:

Mijn zoontje is ook 6 maanden (ok, bijna 7 aankomende woensdag) en weegt 9,5 kilo bij 71 cm. Toen zei de mevrouw van het CB dat hij te snel groeide en wat ik daaraan dacht te doen. Rolling Eyes
Lekkere domme opmerking van het CB dan. Ik heb gelukkig nooit commentaar gehad op de groei van mijn kinderen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Pussycat vr 25 nov 2011 - 2:44

pindaatje schreef:Geen idee wat gemiddeld is, maar volgens mij idd het eerste jaar het meeste, althans de meeste kinderen dan.

Mijn dochter is net 2 en weegt ook ongeveer 15 kilo, en is ook erg lang, ze zit altijd al op de bovenlijn, of zelfs daarboven. Ze wordt ook altijd ouder geschat.
Ik ken ook kinderen van haar leeftijd die ongeveer 12 kilo wegen en ook een heel stuk kleiner zijn.
Ik vraag me wel eens af, wanneer het groeien in de lengte niet meer zo snel gaat... Rolling Eyes

En ik vraag me af wanneer dat eens gaat beginnen dat groeien Laughing
Mijn dochter is erg klein, maar wel een beetje een dikkertje haha.
Ze weegt nu iets over de 9 kilo denk ik en was 1 maand geleden 67 cm. Maar haar papa en mama zijn ook klein... dat scheelt misschien.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Ugly Betty vr 25 nov 2011 - 2:51

Pussycat het scheelt zeker dat jullie niet zo lang zijn, dan zal jullie dochter waarschijnlijk ook niet zo lang worden.

Over het groeien: Van hun eerste tot hun vierde jaar groeien kinderen gemiddeld 12 cm per jaar, daarna ongeveer 6 cm per jaar. En dan voor de puberteit weer een spurt waarbij ze 12 cm per jaar groeien. (Dit zijn uiteraard gemiddelden)
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Liadan vr 25 nov 2011 - 2:55

Ugly Betty, het eerste jaar groeien ze volgens mij wel wat harder dan gemiddeld 12 cm per jaar toch? Mijn zoontje is nu met 6 maanden al 14,5 cm langer dan met zijn geboorte.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Ugly Betty vr 25 nov 2011 - 2:57

Liadan schreef:Ugly Betty, het eerste jaar groeien ze volgens mij wel wat harder dan gemiddeld 12 cm per jaar toch? Mijn zoontje is nu met 6 maanden al 14,5 cm langer dan met zijn geboorte.

Het eerste jaar wel, ik bedoel vanaf dat ze 1 zijn tot aan 4 jaar. Van de geboorte tot hun eerste verjaardag is het wel 3 cm per maand ongeveer.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Liadan vr 25 nov 2011 - 2:58

Aha, dan snap ik 'm smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoveel komt een kind gem aan? Empty Re: hoveel komt een kind gem aan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum