Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

+6
Sophiee
Lolly's
Barbabella
Bolleke
Coco
Linda
10 plaatsers

Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 18:08

Nav de andere twee topics ben ik wel heel benieuwd hoe jij zou reageren als je kind thuiskomt met de mededeling dat hij/zij (soft)drugs gebruikt...

In de andere gevallen had ik mijn antwoord meteen klaar. Is hij homo, totaal geen probleem. Heeft hij iemand zwanger gemaakt, dan zou ik zeker even moeten bijkomen, maar ik zal ze op alle mogelijke manieren helpen en steunen.

Maar drugs... Ik heb het zelf nooit gebruikt en zou ook eigenlijk niet zo heel goed weten hoe ik ermee moet omgaan zonder dat ik hem stimuleer om nog meer te gaan gebruiken. Ik bedoel: verbieden maakt het alleen maar aantrekkelijker natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Linda do 9 aug 2012 - 18:22

Ik zou er niet blij mee zijn. Maar ik zou er een open gesprek over voeren. De gevaren ed bespreken. Ik heb liever dat ze het doet en dat ik ervan weet, dan dat ze het stiekem doet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 18:39

Tja.. Een blowtje roken vind ik een heel ander verhaal dan sbuiven/pillen enzovoorts.

Ik zou het beide niet leuk vinden maar zou van blowen niet een onwijze big deal maken.

Harddrugs daarintegen ben ik heel heel heel erg op tegen en zou ik flink boos/verdrietig om zijn. Ik ben mijn beste vriendin verloren op veelste jonge leeftijd aan het overmatig drugsgebruik verloren dus zou alles doen wat in mijn macht ligt om de juiste voorluchting te verzorgen en hem proberen er vanaf te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Coco do 9 aug 2012 - 18:44

Met softdrugs heb ik niet zoveel moeite, zolang het niet gecombineerd wordt met alcohol. Ik heb zelf mijn eerste jointje ook gewoon thuis in de tuin gerookt. Doordat mijn ouders niet moeilijk deden was de verleiding er ook vrijwel niet.
Harddrugs zou ik wel een big deal vinden en ze vertellen hoe hun vader op het nippertje aan de dood is ontsnapt, in de hoop dat het ze er niets meer van moeten weten. Maar verbieden kun je het niet, dan doen ze het wel stiekem. Dan heb ik liever dat ik weet dat ze het nuttigen op een feestje bijv zodat ik ook actie kan ondernemen als ze bjv niet thuis zijn gekomen.

Niet qouten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Linda do 9 aug 2012 - 18:48

Met dit soort topics realiseer ik me altijd dat m'n ouders het toch best zwaar hebben gehad met mij. laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Bolleke do 9 aug 2012 - 19:36

Dat zou ik denk ik niet accepteren. Het is zo moeilijk om van af te komen en ik zou er alles aan doen om hem te laten stoppen. Blowen ook, ik wil hier niet zo een halfgare jongen op de bank die van de wereld is. Een blowtje om te proberen ok, maar niet stelselmatig.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Barbabella do 9 aug 2012 - 19:59

Met softdrugs zou ik niet zo'n moeite hebben. Heb liever dat mijn kinderen een jointje roken ipv zich volgieten met alcohol. Dat vind ik namelijk een harddrug.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Lolly's do 9 aug 2012 - 20:05

Wat voor drugs dan ook, ik zou er werkelijk kapot van zijn.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Sophiee do 9 aug 2012 - 20:25

Denk dat ik het bespreekbaar zou maken, zoveel mogelijk voor zou lichten en op de hoogte zou willen blijven van alles wat er met haar gebeurt. Maar schrikken zou ik zeker!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  ellibre do 9 aug 2012 - 20:35

Voor degenen die er kapot van zouden zijn: zou dat ook zo zijn als je kind een jaar of 19-20 is en 4x per jaar een pilletje gebruikt op een groot feest?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 20:40

Ik zou daar absoluut niet blij mee zijn. Maar ik hoop wel dat we daar dan eerlijk en open over kunnen praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 20:44

ellibre schreef:Voor degenen die er kapot van zouden zijn: zou dat ook zo zijn als je kind een jaar of 19-20 is en 4x per jaar een pilletje gebruikt op een groot feest?

Voor mij wel. Ik heb in mijn pubertijd zulke vreselijke dingen zien gebeuren door drugsgebruik dat ik er echt heel erg veel moeite mee heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Barbabella do 9 aug 2012 - 20:53

ellibre schreef:Voor degenen die er kapot van zouden zijn: zou dat ook zo zijn als je kind een jaar of 19-20 is en 4x per jaar een pilletje gebruikt op een groot feest?
Zolang hij/zij weet waar hij mee bezig is en goed voorgelicht is door mij of door iemand anders zou ik daar geen moeite mee hebben.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 21:05

Blowen met mate gaat dan nog wel maar daar zou ik nog wel van schrikken. Maar wekelijks pillen slikken/snuiven en weet ik wat nog meer dan zou hier de bom barsten. Vooral bij mijn vriend want die is helemaal anti roken en drugs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Caramba vr 10 aug 2012 - 5:08

Ik zou het niet gaan verbieden, wel zou ik er over praten. Welke gevaren het met zich mee kan brengen.
Heb zelf ook jaren (dagelijks) gebruikt, zowel hard als soft drugs.
Fijn zou ik het natuurlijk niet vinden dat ze gaan gebruiken, maar mochten ze een jointje willen roken, dan heb ik liever dat ik er van weet. Dus mag het van mij in mijn bijzijn.
Heb nu nog geen kinderen, mocht het zover zijn, misschien dat ik er dan ook nog wel eens anders over ga denken.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Teddyaapje vr 10 aug 2012 - 5:33

Linda schreef:Ik zou er niet blij mee zijn. Maar ik zou er een open gesprek over voeren. De gevaren ed bespreken. Ik heb liever dat ze het doet en dat ik ervan weet, dan dat ze het stiekem doet.

+1

En ik zou in gesprek gaan met mijn broertje...dat is een ervaringsdeskundige...al weet ik niet welke troep er dan 'in de mode' is.

Dit is trouwens wel mijn grootste angst (buiten overlijden of zware handicap oid natuurlijk). Ik heb er zelf totaal geen verstand van. Bij vele is het onschuldig en is het een fase. Experimenteren even en daarna hebben ze het wel gezien. Maar t kan ook grandioos misgaan of overgaan in een verslaving.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Teddyaapje vr 10 aug 2012 - 5:37

ellibre schreef:Voor degenen die er kapot van zouden zijn: zou dat ook zo zijn als je kind een jaar of 19-20 is en 4x per jaar een pilletje gebruikt op een groot feest?

Ook daar zou ik kapot van zijn. Vind t allemaal ontzettende rommel en snap niet dat mensen dit kunnen gebruiken. Een vriendin van me werkt in de psychiatrie. Daar zit een jongen van 21 die 1x een pilletje heeft geslikt om het te proberen...hij heeft nu last van psychoses en zit in een instelling. Ook de broer van een vriend heeft psychoses overgehouden aan drugsgebruik.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Mamsie vr 10 aug 2012 - 7:22

Hard drugs zou ik echt niet tof vinden. Blowen heb ik geen problemen mee zolang het (net als alcohol) met mate is. Of mijn kind in het weekend nou een blowtje rookt of 3
Pilsjes drinkt maakt me niet uit.

Ook speelt leeftijd een rol natuurlijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Gast vr 10 aug 2012 - 8:55

Het hangt er heel veel vanaf hoe oud mijn kind dan is. Vanaf 16 jaar zou ik dan waarschijnlijk samen een joint roken. Het moet ook gewoon bespreekbaar zijn. Qua harddrugs weet ik het niet zo goed.. Ik hoop in ieder geval dat m'n kind naar ons toekomt en we goede uileg kunnen geven. Verbieden kan je het gewoon niet. Ik doe het zelf ook een enkele keer maar het idee dat mijn kind het zou doen..nee, dat vind ik geen fijne gedachte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt Empty Re: Nav je komt erachter dat je kind drugs gebruikt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum