Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

+32
Summerlovin
Vonne
CareBear
MamaCa
Thunder
Flemy
xxjojootjexx
sheila123
nisavi
Famke
mauwmauw
Meeko
Bruintje Beer
Ugly Betty
Phileine
Makamba
Sofie
Lindsya
Jelin
Fiwen
pitbullgup
VeryCherry
JD
SarahKey
PapillonRose
Dolphinne
Cherique
maiadebij
Susan
Mamsie
meisjesmama
Zwerver
36 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 10:47

Op deze site:

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
kun je uitzoeken hoe vaak de naam van je kind is gegeven en waar in Nederland precies. En hoeveel % van de kinderen dezelfde naam heeft.

Wel leuk om te zien.

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

De naam van mijn dochter komt 22 keer voor bij meisjes, en 96 keer bij jongens.
De naam van mijn zoon komt 256 keer voor bij jongens.

En bij beide is het zeer sterk verspreid door Nederland, er is niet 1 gebied waar het meer voorkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 10:49

De naam die mijn vriend en ik hadden bedacht voor een meisje komt (wonderbaarlijk) toch nog 113 keer voor! Terwijl ik het best een rare naam vond haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Zwerver di 4 jan 2011 - 10:50

ZachtCookie schreef:De naam die mijn vriend en ik hadden bedacht voor een meisje komt (wonderbaarlijk) toch nog 113 keer voor! Terwijl ik het best een rare naam vond haha.
Aaaah wat schattig dat jullie daar al over nadenken! =D
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  meisjesmama di 4 jan 2011 - 10:56

Als ik kijk in het geboorte jaar van de oudste is de naam 312 keer gegeven. Over het land zie je wel plekken waar de naam meer voorkomt. Bijv. Groningen

Het geboorte jaar van mijn jongste is nog niet verwerkt maar in 2009 is haar naam over heel nederland 55 keer gegeven. En dus ook heel verdeeld over het land. Maar in Den haag het vaakst


Laatst aangepast door meisjesmama op di 4 jan 2011 - 10:57; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 10:57

meisjesmama schreef:Als ik kijk in het geboorte jaar van de oudste is de naam 312 keer gegeven. Over het land zie je wel plekken waar de naam meer voorkomt.

Het geboorte jaar van mijn jongste is nog niet verwerkt maar in 2009 is haar naam over heel nederland 55 keer gegeven. En dus ook heel verdeeld over het land.
Zo weinig maar? Ik dacht dat vooral de laatste nog redelijk populair was smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  meisjesmama di 4 jan 2011 - 10:58

Lilith schreef:
meisjesmama schreef:Als ik kijk in het geboorte jaar van de oudste is de naam 312 keer gegeven. Over het land zie je wel plekken waar de naam meer voorkomt.

Het geboorte jaar van mijn jongste is nog niet verwerkt maar in 2009 is haar naam over heel nederland 55 keer gegeven. En dus ook heel verdeeld over het land.
Zo weinig maar? Ik dacht dat vooral de laatste nog redelijk populair was smile

Juist niet moet zeggen dat ik de naam ook nog niet vaak had gehoord. De oudste haar naam hoor je meer..

Maar dat ze jou dochter haar naam ook aan een jongen geven verbaasd me wel.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 11:01

Dat verbaasd me helemaal niet, gezien het feit dat het een jongensnaam is Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  meisjesmama di 4 jan 2011 - 11:03

Lilith schreef:Dat verbaasd me helemaal niet, gezien het feit dat het een jongensnaam is Very Happy

Ohh echt.. ik vind het persoonlijk wel meer een meidennaam haha
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 11:04

Wauw, de meisjesnaam die ik in m`n hoofd heb komt maar 29 keer voor bij meisjes, dat had ik niet gedacht

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Mamsie di 4 jan 2011 - 11:11

Minder dan 5
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 11:12

meisjesmama schreef:
Lilith schreef:Dat verbaasd me helemaal niet, gezien het feit dat het een jongensnaam is Very Happy

Ohh echt.. ik vind het persoonlijk wel meer een meidennaam haha
Haha, dat vond ik ook, en iedereen die ons kent nu dus ook, maar er zijn dus véél meer jongens die zo heten. In Belgie staat hij in de top 10 of 20 ofzo Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Susan di 4 jan 2011 - 11:12

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:27; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  maiadebij di 4 jan 2011 - 11:13

N.adeem voor jongens, eerste naam, 79 keer in 2006.
En voor meisjes 5 keer. Qua populariteit kunnen ze geen grafiek tonen omdat de naam te weinig voorkomt.

J.ennah 7 keer tot 2009.

Grappig ik dacht dat N.adeem minder vaak voor zou komen als J.ennah. En bijzonder dat N.adeem ook voor meisjes is gebruikt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 11:14

Susan schreef:Ezra komt bij jongens 747 keer voor als eerste naam en 324 keer als volgnaam, bij meisjes 244 keer als eerste naam en 83 keer als volgnaam. In zijn geboortejaar 2007 zijn er 51 Ezra's geboren. De Ezra's zijn redelijk verspreid over het land.

Yrsa komt 133 keer voor als eerste naam en 17 keer als volgnaam. In haar geboortejaar 2009 zijn er 10 Yrsa's geboren. Ook de Yrsa's wonen in heel Nederland.
Komt Esra niet veel vaker voor bij meisjes? Ik dacht dat het als Ezra vaker voor jongens gebruikt werd, maar dat Esra ook een Turkse meisjesnaam was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Susan di 4 jan 2011 - 11:17

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 10:27; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Cherique di 4 jan 2011 - 11:22

De namen die wij in gedachten hebben:

Meisje: minder dan 5x
Jongen: 173x voor een jongen en 15x voor een meisje
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Dolphinne di 4 jan 2011 - 11:27

De naam van mijn zoontje komt in totaal 1213 keer voor als eerste naam.
In het jaar waarin hij geboren is (2008) komt hij 263 keer voor en in 2009 227 keer.

Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  PapillonRose di 4 jan 2011 - 11:36

De officiële naam van mijn dochtertje komt voor mannen minder dan 5 keer voor (je zou ook maar zo heten als man 👅 ) en bij vrouwen 34 keer als eerste naam en 37 keer als volgnaam. Erg weinig dus, en dat vind ik helemaal niet erg!

Haar roepnaam komt veel vaker voor; 4554 keer als eerste naam bij vrouwen! Bij mannen wederom te verwaarlozen, maar ook dat verbaast me niets.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  SarahKey di 4 jan 2011 - 19:20

Onze toekomstige meisjesnaam is 75 keer gegeven in 2010.
En onze jongensnaam 98 keer in 2010

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 19:54

De naam van onze dochter is tot 2009 83 keer gegeven aan meisjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  JD di 4 jan 2011 - 20:04

de namen die wij in gedachten hebben voor "later"....zijn Tijs voor een jongen, en Yenthe voor een meisje....
ja zet het hier gewoon neer, omdat het nog maanden duurt voordat wij stoppen, mijn babynamenlijstje heeeeeel veel namen bevat, en de kans heel groot is dat t toch nog veranderd...

Yenthe: 65 keer...
Tijs: 1688 keer gegeven

sta te kijken van Yenthe....dacht echt dat die wel populairder aan t worden was....
en tijs zonder H, daarvan vind ik 1688 wel weer veel....

ach nou ja....wat maakt t uit...ik vind t mooie namen haha!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 20:08

Als jongensnaam komt het 2079x voor in Nederland.

Best wel veel gezien je hem haast bijna nooit hoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  meisjesmama di 4 jan 2011 - 20:10

SarahKey schreef:Onze toekomstige meisjesnaam is 75 keer gegeven in 2010.
En onze jongensnaam 98 keer in 2010


* off topic jeetje wat lees is nou bij jou onderschrift daar heb ik niets van meegekregen. *
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  VeryCherry di 4 jan 2011 - 20:55

De naam van mijn zoontje komt maar 529 keer voor, verspreid over heel Nederland, toch nog een goede score Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 21:05

2629 keer bij jongens en 795 keer bij meisjes smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?  Empty Re: Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum