Bloedverlies, MK?
+6
meisjesmama
pantuf
Annemie
Susan
Floor
Aimee
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bloedverlies, MK?
Hallo meiden,
Ik ben heeeeel erg onzeker op het moment... Afgelopen dinsdag was ik 1 dag overtijd en heb een test gedaan, deze was positief. 's Middags kreeg ik opeens bloedverlies. Het was niet veel, maar wel bloed. Eerst vooral oud, daarna ook wat helderrood bloed. Minder dan bij een menstruatie, ook geen stolsels o.i.d. en vanaf gister heb ik echt nog maar een paar druppels verloren.
Omdat ik ook menstruatieachtige krampen had (al vanaf een paar dagen voor mijn NOD), vertrouwde de VK het niet en zei dat ik alleen maar kon afwachten.
Nu heb ik net weer een test gedaan en deze is veel duidelijker dan de test van dinsdag:
Ik heb nu ook geen krampen meer, dus ben eigenlijk wel een beetje voorzichtig positief. Ook verlies ik bijna geen bloed meer, gister vanaf 's ochtends tot 17.00 niks en daarna weer af en toe een paar druppels... Maar aan de andere kant ben ik wel bloed verloren in combinatie met krampen en ben ik ook wel een beetje bang dat dit gewoon oud HCG is wat nog in mijn bloed zit.
Weet iemand hier hoe het zit? Kan je test positiever worden, ook al heb je een MK gehad?
Ik weet dat ik eigenlijk de VK zou moeten bellen, maar ik heb haar in 1 week al twee keer gebeld, en dan voel ik me zo'n onzekere muts (wat ik ook gewoon ben op dit moment )
Ik ben heeeeel erg onzeker op het moment... Afgelopen dinsdag was ik 1 dag overtijd en heb een test gedaan, deze was positief. 's Middags kreeg ik opeens bloedverlies. Het was niet veel, maar wel bloed. Eerst vooral oud, daarna ook wat helderrood bloed. Minder dan bij een menstruatie, ook geen stolsels o.i.d. en vanaf gister heb ik echt nog maar een paar druppels verloren.
Omdat ik ook menstruatieachtige krampen had (al vanaf een paar dagen voor mijn NOD), vertrouwde de VK het niet en zei dat ik alleen maar kon afwachten.
Nu heb ik net weer een test gedaan en deze is veel duidelijker dan de test van dinsdag:
Ik heb nu ook geen krampen meer, dus ben eigenlijk wel een beetje voorzichtig positief. Ook verlies ik bijna geen bloed meer, gister vanaf 's ochtends tot 17.00 niks en daarna weer af en toe een paar druppels... Maar aan de andere kant ben ik wel bloed verloren in combinatie met krampen en ben ik ook wel een beetje bang dat dit gewoon oud HCG is wat nog in mijn bloed zit.
Weet iemand hier hoe het zit? Kan je test positiever worden, ook al heb je een MK gehad?
Ik weet dat ik eigenlijk de VK zou moeten bellen, maar ik heb haar in 1 week al twee keer gebeld, en dan voel ik me zo'n onzekere muts (wat ik ook gewoon ben op dit moment )
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Bloedverlies, MK?
Bel de vk op en leg het haar nogmaals uit, maak een afspraak voor een echo, dan krijg je wat meer duidelijkheid.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Floor schreef:Bel de vk op en leg het haar nogmaals uit, maak een afspraak voor een echo, dan krijg je wat meer duidelijkheid.
Heb ik inmiddels gedaan, maar ze kan nog steeds niets... Ik mag volgende week weer terugbellen, kijken of het nog nodig is om een afspraak te maken
Aimee- Ratel
ik bedoelde ook niet dat je nu al terecht kon bij de vk. Je bent nog maar kort zwanger vandaar. Maar bel haar volgende week nog een keer en dan kun je waarschijnlijk wel een afspraak inplannen.
Floor- Ratel
Floor schreef:ik bedoelde ook niet dat je nu al terecht kon bij de vk. Je bent nog maar kort zwanger vandaar. Maar bel haar volgende week nog een keer en dan kun je waarschijnlijk wel een afspraak inplannen.
Ja, dat begreep ik wel Alleen wilde zij ook nog geen afspraak inplannen omdat het zo onzeker is. Pas als ik volgende week geen bloed meer verlies en de test blijft positief kan ik haar weer bellen en gaan we een afspraak maken voor een 6weken echo.
Aimee- Ratel
Sterkte met wachten (is lastig ik weet het).
Floor- Ratel
Het geeft jou geen garantie natuurlijk, maar ik heb in beide zwangerschappen bloedverlies gehad. De eerste keer was toen ik ongeveer 6 weken zwanger was, ik heb toen gebeld maar toen konden ze niets doen. Er stond al een echo gepland voor de week daarop en die moest ik gewoon afwachten. Toen ik rond de 11 weken nog een keer bloedverlies had is de verloskundige de volgende ochtend thuis naar het hartje komen luisteren. Heb toen met 12 weken een echo gehad die ik zelf heb betaald.
De tweede keer heb ik het ook twee of drie keer gehad. Bij die verloskundige was het beleid dat je rond de 12 weken je eerste echo kreeg en die echo mocht ik toen wel naar voren halen, dus die heb ik met bijna 9 weken gehad (en met 12 weken weer een echo die ik zelf betaalde). Toen ik met 15 weken een keer bloedverlies had nadat ik was gevallen, is de verloskundige ook weer even komen luisteren.
Bij mij waren het waarschijnlijk gewoon steeds kleine adertjes die waren geknapt, dat kan bijvoorbeeld bij het poepen of tijdens de seks. Het is heel vervelend, maar het hoeft niet altijd het ergste te betekenen. Menstruatie-achtige krampjes had ik beide keren trouwens ook, dat was bij mij gewoon het eerste oprekken van de baarmoeder. Het waren wel veel minder hevige krampen dan echte menstruatiekrampen, ik weet niet hoe dat bij jou was.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat bij je.
De tweede keer heb ik het ook twee of drie keer gehad. Bij die verloskundige was het beleid dat je rond de 12 weken je eerste echo kreeg en die echo mocht ik toen wel naar voren halen, dus die heb ik met bijna 9 weken gehad (en met 12 weken weer een echo die ik zelf betaalde). Toen ik met 15 weken een keer bloedverlies had nadat ik was gevallen, is de verloskundige ook weer even komen luisteren.
Bij mij waren het waarschijnlijk gewoon steeds kleine adertjes die waren geknapt, dat kan bijvoorbeeld bij het poepen of tijdens de seks. Het is heel vervelend, maar het hoeft niet altijd het ergste te betekenen. Menstruatie-achtige krampjes had ik beide keren trouwens ook, dat was bij mij gewoon het eerste oprekken van de baarmoeder. Het waren wel veel minder hevige krampen dan echte menstruatiekrampen, ik weet niet hoe dat bij jou was.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat bij je.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Als je zwanger bent krijg je toch 2 streepjes?? Ik zie er maar 1....
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Als je zwanger bent krijg je toch 2 streepjes?? Ik zie er maar 1....
Dan kijk je net goed, want ik zie op beide testen 2 strepen
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Ja ok, maar die tweede is wel heel licht, zie je bijna niet, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog niet zolang overtijd is. Bij mij waren ze allebei donkerrood vandaar...
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Ja ok, maar die tweede is wel heel licht, zie je bijna niet, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog niet zolang overtijd is. Bij mij waren ze allebei donkerrood vandaar...
Ik vind die 2e streep vrij duidelijk hoor.
Gast- Gast
Anders ga je haar ook nog even lekker onzeker maken over haar zwangerschapstest. Een streep is een streep hoor. Ik had ook lichte streepjes en ik heb toch echt twee kindjes.
Laatst aangepast door Susan op do 19 mei 2011 - 22:02; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb beide zwangerschappen tot 12 weken bloed verloren. Misschien geeft je dat iets meer moed.
En ik zie op beide testen zeker 2 strepen zo waren mijn testen ook toen ik net overtijd was.
En ik zie op beide testen zeker 2 strepen zo waren mijn testen ook toen ik net overtijd was.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Het kan alle kanten op. Ik zou voor volgende week een echo vragen, dan kunnen ze zien of je zwanger bent. Het streepje is in 3 dagen niet veel donkerder geworden. Het is wel iets donkerder geworden, maar dat zegt niet veel. Dat was bij mij ook het geval, maar ik kreeg wel een miskraam.
Niemand weet hier of het wel of niet goed gaat. Je moet afwachten en gaat een hele onzekere periode tegemoet. Misschien kan je vragen of je om de dag bloed mag prikken, maar ik weet niet of ze dat bij een eerste miskraam doen. Veel sterkte en ik hoop dat je zwangerschap doorzet.
Ik zou je ook willen adviseren om niet meer voor de verwachte menstruatiedag te testen. Heel vaak gaat het voor die dag nog mis en dan spreek je eigenlijk nog niet van een miskraam.
Niemand weet hier of het wel of niet goed gaat. Je moet afwachten en gaat een hele onzekere periode tegemoet. Misschien kan je vragen of je om de dag bloed mag prikken, maar ik weet niet of ze dat bij een eerste miskraam doen. Veel sterkte en ik hoop dat je zwangerschap doorzet.
Ik zou je ook willen adviseren om niet meer voor de verwachte menstruatiedag te testen. Heel vaak gaat het voor die dag nog mis en dan spreek je eigenlijk nog niet van een miskraam.
Gast- Gast
Annemie schreef:Ja ok, maar die tweede is wel heel licht, zie je bijna niet, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog niet zolang overtijd is. Bij mij waren ze allebei donkerrood vandaar...
Een streep is een streep!
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Mijn eerste streepje was nog wel lichter als deze, en heb echt 2 kinderen bij me hoor!!Annemie schreef:Ja ok, maar die tweede is wel heel licht, zie je bijna niet, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze nog niet zolang overtijd is. Bij mij waren ze allebei donkerrood vandaar...
Gast- Gast
Jolie2 schreef:
Dat heeft ze ook niet gedaan, bij die eerste test was ze een dag overtijd.
Susan- Lady Post-a-lot
Jolie2 schreef:Het kan alle kanten op. Ik zou voor volgende week een echo vragen, dan kunnen ze zien of je zwanger bent. Het streepje is in 3 dagen niet veel donkerder geworden. Het is wel iets donkerder geworden, maar dat zegt niet veel. Dat was bij mij ook het geval, maar ik kreeg wel een miskraam.
Ik zie dat je met 1 dag overtijd hebt getest, dan neem ik mijn woorden terug. In verband met het dunne streepje dacht ik dat je voor je verwachte menstruatiedag zat. Je zou ook zo indicator test kunnen doen over een paar dagen, als die dan zegt dat je nog maar 1 a 2 weken zwanger bent dan is het HCG niet voldoende gestegen, of je hebt je eisprong later gehad. Dat is wel zelf dokteren, het prikken van hcg is efficiënter, maar ik weet niet of ze dat bij jou doen.
Gast- Gast
Die conceptie-indicator is ook niet zo zorgvuldig hoor, daar kwam bij mij uit dat ik 3+ weken geleden bevrucht was terwijl ik echt zeker wist dat het 2-3 weken moest zijn. En dat terwijl het streepje op de gewone test een paar dagen daarvoor weer vrij licht was. Ik denk dat die thuistesten gewoon niet zoveel zeggen, zelfs die met conceptie-indicator niet. In ieder geval niet genoeg om dat soort conclusies uit te trekken.
Susan- Lady Post-a-lot
Dan is het dus even afwachten. Geen bloedverlies en geen krampen is het beste teken. Hopen dat dit nu wegblijft en jij straks kan genieten van je zwangerschap.
Gast- Gast
Ik kreeg op mijn nod ook bloedverlies. Zowel bruin als helderrood en dit heeft tot week 8 geduurd. Ook had ik erge menstruatiekrampen. Ondertussen bijna uitgerekend. Het kan nog alle kanten op gaan. Hoe lastig en naar het ook is, er zit niets anders op dan afwachten. Ik duim voor je dat alles in orde is
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Zoals de meeste hier al zeggen: het streepje is zichtbaar en dus heb je een positieve test. Hoe het verder gaat lopen is afwachten. Onzekerheid is nooit leuk dus sterkte ermee!
Gast- Gast
Wow wat veel reacties, dankjulliewel!
De streepjes zijn in het echt wat donkerder, en echt aanwezig hoor! Haha Vanaf vanmorgen al geen bloedverlies meer gehad en ook geen krampen, dus dat is wel positief... Ik lees veel verhalen van mensen die ook bloedverlies hadden en waarbij alles goed ging, maar de andere helft had ook bloedverlies en ging het later toch nog fout.
Jolie: Ik weet dat ik alsnog een miskraam zou kunnen krijgen. Het ging mij erom of het zou kunnen dat ik er al 1 gehad heb, maar dat de streepjes nog wel donkerder worden. De dokter wil inderdaad niet testeb of prikken, omdat de thuistest ook nog gewoon duidelijk zwanger zegt. Als ik dinsdag nog een gewone test heb gedaan en die blijft positief, zal ik daarna een indicator test doen. Dan zou die dus 2-3 weken aan moeten geven. De week daarna krijg ik dan als het goed is een echo
De streepjes zijn in het echt wat donkerder, en echt aanwezig hoor! Haha Vanaf vanmorgen al geen bloedverlies meer gehad en ook geen krampen, dus dat is wel positief... Ik lees veel verhalen van mensen die ook bloedverlies hadden en waarbij alles goed ging, maar de andere helft had ook bloedverlies en ging het later toch nog fout.
Jolie: Ik weet dat ik alsnog een miskraam zou kunnen krijgen. Het ging mij erom of het zou kunnen dat ik er al 1 gehad heb, maar dat de streepjes nog wel donkerder worden. De dokter wil inderdaad niet testeb of prikken, omdat de thuistest ook nog gewoon duidelijk zwanger zegt. Als ik dinsdag nog een gewone test heb gedaan en die blijft positief, zal ik daarna een indicator test doen. Dan zou die dus 2-3 weken aan moeten geven. De week daarna krijg ik dan als het goed is een echo
Aimee- Ratel
Nou ik vind die streep toch echt wel donkerder hoor. Bij de 1e zie hem nauwlijks en bij de 2e zie je de streep veel beter. En zoals ze altijd zeggen een streep is een streep.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
De streepjes zijn prima hoor! Het kan ook nog de innestelingsbloeding zijn natuurlijk....
ik heb tot nu toe in mijn zwangerschap ook elke week een paar dagen bloedverlies en er zit toch echt een klein freggeltje in mijn buik. Zolang je geen heftige krampen hebt en geen stolsels verliest zou ik me niet zo'n zorgen maken.
ik heb tot nu toe in mijn zwangerschap ook elke week een paar dagen bloedverlies en er zit toch echt een klein freggeltje in mijn buik. Zolang je geen heftige krampen hebt en geen stolsels verliest zou ik me niet zo'n zorgen maken.
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Bloedverlies
» Bloedverlies
» Veel bloedverlies
» Rozeafscheiding en wat bloedverlies
» Vraagje bloedverlies
» Bloedverlies