Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

+11
Theezakje13
Tania
Mida4you
PapillonRose
Mamsie
Happydobby
Bruintje Beer
Fearie
Darius
Flip Fluitketel
Raven
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Raven do 19 mei 2011 - 8:10

Hallo allemaal,

Ik heb wat rond gezocht, maar heb hier nog geen topic over gevonden.

Mijn vraag is wat jullie gespaard hebben voordat jullie begonnen met het proberen om zwanger te worden.
Ik wil heel graag kinderen ben 27 jaar en vraag me af wat ik het beste gespaard kan hebben. Omdat ik het gewoon het beste voor heb voor het kindje.
Iedereen zegt je leeft naar wat je hebt dus het maakt eigenlijk helemaal niet uit wat je hebt gespaard. Maar ik speel het graag op zeker ook, omdat je minder gaat werken en dus ook minder inkomsten krijgt op dat moment.

Bedankt voor jullie antwoorden

groetjes,

Raven
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:12

Ik heb niet speciaal gespaard, maar gewoon elke maand wat gekocht. Met weinig budget kun je nog steeds leuke (tweedehands) spulletjes kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:15

Twellie schreef:Ik heb niet speciaal gespaard, maar gewoon elke maand wat gekocht. Met weinig budget kun je nog steeds leuke (tweedehands) spulletjes kopen.

+1 smile

Edit: En wij zijn in 2010 niet op vakantie geweest, dus hebben het vakantiegeld gespendeerd aan spullen voor de kleine.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:17

We hebben niet echt een bepaald bedrag gespaard voordat we besloten dat ik met de pil zou stoppen. Wel wisten we dat we rond de 1200 euro per maand kunnen sparen als we willen..

Straks als er vakantiegeld binnen is en we onze gewone maandelijkse spaarbedrag sparen.. kunnen we weer rond de 3000/3500 op de spaarrekening storten.. Maar we gaan ook nog op vakantie volgende maand, en dat kan gelukkig ook nog.

Ik denk dat je als je per maand niet zoveel kunt sparen, je gewoon voor een start bedrag van ongeveer 2500 euro voor de kleine gespaard moet hebben, voor nieuwe babyuitzet( als je tenminste alles nieuw wil hebben).

Als ik straks 70% ga werken i.p.v 100% en we ook nog de kinderopvang lasten van rond de 400 euro hebben, kunnen wij ook niet meer zo heel veel sparen, maar volgens mij valt het nog allemaal wel mee..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Flip Fluitketel do 19 mei 2011 - 8:18

Hier hebben we niks speciaals gespaard voor de baby.We hebben wel spaargeld achter de hand. Maar niet speciaal voor onze dochter gebruikt. Wij hebben gewoon elke maand en gepsreid dingen gekocht en ook een aantal dingen gekregen. Ik ben 1dag in de week minder gaan werken en mijn man heeft 1dag in de week ouderschapsverlof en zijn er financieel niet echt extreem veel op achteruit gegaan (anders waren we gewoon dezelfde tijden blijven werken). En tot op dit moment vindt ik niet echt dat onze dochter extreem veel geld kost, dat komt misschien nog wel. Goed opletten wat je koopt en op aanbiedingen letten. Verder geef ik borstvoeding wat dan weer niks kost.

En ik vind inderdaad dat je leeft naar wat je hebt!


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op do 19 mei 2011 - 8:20; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Darius do 19 mei 2011 - 8:18

Je kunt op de site van het Nibud kijken, daar staat wel wat algemeens.

Wat betreft de babyuitzet: je kunt dit idd zo goedkoop maken (of zo duur) als je zelf wilt.

Wat betreft de maandelijkse kosten: dit vind ik echt ongelooflijk meevallen tot nu toe. Het zal wel duurder worden naarmate ze ouder worden, maar daar staat dan weer tegenover dat de kids hier (zoals het er nu naar uitziet) niet naar de BSO gaan en we dus maar vier jaar per kind betalen voor het kinderdagverblijf. Daar zitten de grootste maandelijkse kosten in...

Edit: de maandelijkse kosten voor eten, drinken, luiers, kleertjes zou je in principe van de kinderbijslag kunnen betalen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Fearie do 19 mei 2011 - 8:19

Wij proberen zoveel mogelijk te sparen, maar veel van ons geld gaat nu na de kleine. We hebben dus weinig spaargeld, we hebben veel gekregen en ik let veel op de aanbiedingen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Bruintje Beer do 19 mei 2011 - 8:24

Wij hadden niet specifiek gespaard voor de kleine die op komst was. Hebben veel per maand gekocht van ons normale salaris.
Wel hebben we een grotere auto gekocht. En nog een 2e autotje voor mij toen ze mn dochter net geboren was.
Verder kan je het zo duur maken zoals je het zelf wil.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:26

Twellie schreef:Ik heb niet speciaal gespaard, maar gewoon elke maand wat gekocht. Met weinig budget kun je nog steeds leuke (tweedehands) spulletjes kopen.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Happydobby do 19 mei 2011 - 8:39

Wij hebben ook niet speciaal gespaard omdat we een kindje willen, we hebben wel een hoop spaargeld maar tot nu toe hebben we alles van het salaris betaald. Het spaargeld is gewoon voor later.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Raven do 19 mei 2011 - 8:43

dank jullie wel,

Zo te zien valt het dus wel mee met de kosten. Ik kan soieso tot november nog sparen, want ik ben bezig met een cursus die dan afloopt. En daarna kan ik natuurlijk nog door sparen tot ik zwanger wordt en tijdens mijn zwangerschap ook.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Mamsie do 19 mei 2011 - 9:11

Nee wij hebben nooit gespaard daarvoor.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  PapillonRose do 19 mei 2011 - 9:15

Ik had wel spaargeld, maar dat was meer voor het geval de wasmachine stuk ging of iets in die richting. Had nog niet gedacht aan sparen voor een kindje. Toen bleek in ineens onverwacht zwanger, en moest er toch vanalles komen. Ook moest ik verhuizen naar een grotere woning. Ondanks dat ik dit niet verwacht had en er dus ook op voorhand niet extra voor gespaard had, is alles goed gekomen. Natuurlijk ben ik ook wel wat gesponsord door trotse grootouders die bijvoorbeeld de wagen wilden geven, dat scheelde ook. Maar ik had zelf ook nog genoeg kosten en dat is allemaal goed gegaan! En je kunt het ook zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Als je kunt en wilt sparen van tevoren is dat natuurlijk wel handig, maar zo niet dan is het nog niet eens een ramp.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 9:37

Nee, wij hadden geen bijzonder spaargeld, en de uitzet voor allebei is helemaal goed gekomen. Hebben nog niet alles, maar het meeste is toch binnen.
Ja, het kost best veel, alles dubbel, maar je hoeft niet alles in 1x te kopen en bijv de kinderwagen hebben we via Marktplaats.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Mida4you do 19 mei 2011 - 18:45

Wij hebben er ook nooit voor gespaard en we redden het prima zo smile We zijn ook gesponsord hoor. Kinderwagen van mijn ouders, kleertjes, box alles 2e hands gekregen. Prijs gewonnen bij de Ikea en mochten voor 250 euro producten uitzoeken voor de babykamer (A)
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:02

Hier eigenlijk ook niet gespaard speciaal voor de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Tania do 19 mei 2011 - 19:04

Wij hebben ook niet speciaal gespaard voordat ik zwanger werd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:44

Wij hebben nooit appart gespaard voor kinderen, alles was we hebben gekocht ging gewoon van het salaris of van de spaarrekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Theezakje13 do 19 mei 2011 - 19:47

Hier nooit specifiek gespaard voordat we zwanger wilden worden. Nu kopen we elke maand wel wat. Weinig van de spaarrekening hoeven halen gelukkig.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Parisienne do 19 mei 2011 - 20:01

Wij hadden ook niet gespaard, onze dochter kwam als een grote verassing. We hebben gewoon elke maand iets gekocht en de grote dingen (babykamer, kinderwagen, Maxi Cosi) gekregen van mijn ouders en mijn opa & oma. Dit scheelt al wel heel erg veel, dat zijn toch de grootste kosten.

Wat betreft de maandelijkse kosten (kleding, luiers, billendoekjes, flesvoeding, etc.) vind ik het ook meevallen. Het gaat tot nu gewoon nog allemaal erg goed!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  studiebol do 19 mei 2011 - 20:02

Ik heb wel gespaard maar niet bewust voor eventuele kinderen. Wat we nodig hebben zal gewoon van de spaarrekening of de lopende rekening gehaald worden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Annemie do 19 mei 2011 - 21:51

Wij hebben ook niet specifiek gespaard voor de kleine, maar het is natuurlijk altijd handig om spaargeld achter de hand te hebben.
We hebben heel veel dingen via marktplaats, behalve de babykamer.
De maandelijkse kosten vind ik ook meevallen, je krijgt kinderbijslag per 3 maanden en als je niet zoveel verdient ook nog kindgebonden budget per maand.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 3:44

Wij hebben niet speciaal gespaard voor de baby(uitzet).
Wel gaan we niet op vakantie, en hebben we net een huis gekocht waardoor we een groot bedrag vd belastingdienst daarvan terugkrijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 3:47

Wij hebben niet specifiek gespaard voor ons kindje. Wij konden alles van ons gewone loon kopen en dat verspreid over 9 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  joyce0606 vr 20 mei 2011 - 3:50

Parels schreef:Wij hebben niet speciaal gespaard voor de baby(uitzet).
Wel gaan we niet op vakantie, en hebben we net een huis gekocht waardoor we een groot bedrag vd belastingdienst daarvan terugkrijgen.

hier hetzelfde! alleen, hebben wij het koopcontract getekend op 3 januari (we zouden eigenlijk al met augustus tekenen) dus helaas dit jaar, maar volgend jaar is het wel onze beurt! Very Happy

verder geen spaargeld, maar hebben al wel al veel, gekregen van me zus. en inderdaad via marktplaats moet dat zeker lukken van onze salarissen!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd. Empty Re: Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum