Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

+21
sanne-84
Ayla
studiebol
liesje
Pien
Flower_L
Mida4you
Star007
Océane
Twellie
Printje
Linda
Sylvana
Parisienne
Susan
Highway
Paper Crown
Ugly Betty
SarahKey
Pussycat
SleepingBeauty
25 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  SleepingBeauty vr 29 jun 2012 - 4:05

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar de tijd dat je besloot voor een kindje te gaan.



Hoe ga/ging je om met alcohol drinken. (helemaal niet, af en toe, hield je rekening met de periode waarin je zat)
En hoe was dat voor je partner?

En qua eten? (zijn er dingen die je bewust niet at?)

Is je leefstijl veranderd voor jou toen je besloot voor een kindje te gaan?
En voor je man?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 4:08

Ik dronk gewoon alcohol en at ook gewoon alles wat ik lekker vond. Alleen met de ivf geen alcohol. Man idem.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Pussycat vr 29 jun 2012 - 4:11

Mijn levensstijl verandere eigenlijk al toen ik mijn vriend leerde kennen.
Daarvoor was ik echt een student en ging elk weekend sowieso uit en tussendoor kon ook best nog wel. Embarassed

Toen ik mijn vriend leerde kennen was dat het 1e jaar nog zo, maar na 2/3 jaar was dat wel over.
Na 3 jaar wilden we graag een kindje. En ik dronk eigenlijk bijna nooit alcohol meer en roken deed ik ook niet meer.
In de periode van eisprong tot moment dat ik of ongesteld kon worden of zwanger kon zijn hield ik er wel iets meer rekening mee dat ik niet veel ging drinken ofzo. Maar verder qua eten en drinken hield ik er geen rekening mee.
Wel na de positieve test.

En nu eigenlijk weer hetzelfde. Ik ga echt niet compleet stoppen met alles, want ik ben al langer aan het proberen zwanger worden dan een zwangerschap in zijn totaal duurt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 4:14

Wij gaan sinds deze maand voor een kindje en ik slik al een maand foliumzuur en eet beter. Ik drink zowieso geen alcohol of ik rook niet. Wel drink ik nu bewust geen energydrankje, eet geen filet american etc. Nou nu trouwens nog wel want we hebben nog geen seks gehad dus ook geen kans op een zwangerschap maar over nu en een paar dagen eet /drink ik dat dus niet meer

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Pussycat vr 29 jun 2012 - 4:17

Ow ja de foliumzuur natuurlijk. Ja die slik ik ook al 10 maanden.
En energy drankjes drink ik sowieso nooit. En koffie en cola ook bijna niet.
Filet american eet ik trouwens wel gewoon. Totdat ik een positieve test heb dan, maar ik eet dat ook niet vaak.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 4:18

Oh, ik at ook gewoon filet enzo hoor. Je krijgt pas een bloedband met je kindje vanaf 6 weken zwangerschap. Daarvoor krijgt het er niks van binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  SarahKey vr 29 jun 2012 - 4:20

Ik heb niet veel veranderd. Ik drink sowieso al nooit alcohol en ik rook niet. ook lust ik geen filet, biefstuk, kaasjes etc.
Mijn man heeft zijn levensstijl ook omgegooid toen ik aan de hormonen ging. Ik had zoiets, ik slik die troep niet voor niets met al die bijwerkingen enzo kun jij er ook wel wat voor doen.
Hij is toen gestopt met drinken en roken.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Ugly Betty vr 29 jun 2012 - 4:20

Ik drink nooit alcohol en rook niet. Het enige eten waar ik nu rekening mee moet houden is zalm en rauwe eieren, verder eet ik nooit dingen die je niet mag als je zwanger bent. Ik heb voordat ik zwanger was wel gewoon verpakte zalm e.d. gegeten.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 4:22

Ik heb niks veranderd aan leefstijl op het moment dat wij kozen voor een kindje. Ben dingen pas anders gaan doen met eten e.d. sinds een positieve test.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Paper Crown vr 29 jun 2012 - 4:36

Ik ben met IVF zwanger geworden dus ik wist precies wanneer alles ging plaatsvinden maar ik heb tijdens de stimulatieronde (dus dat je hormonen spuit voor meerdere eitjes) ook gewoon alcohol gedronken en filet gegeten. Met 6 weken heb zelfs een medium biefstukje gegeten en stiekem carpaccio op brood genomen. Laatst zat mijn man op de bank een biertje te drinken nou dát rook zó lekker dat ik ook paar slokken heb gehad, ik heb ook een nipje champagne gehad toen de zwangerschap werd gevierd met zijn vader toen we uiteten waren. Ik eet en drink gewoon wat ik wil. Ik wil niet zo panisch zijn, na die paar happen capaccio, en slok bier was de 'urge' ook weg en dan kan ik weer gewoon normaal doen. Maar laatst had mijn man broodje zalm met phildelphia en bieslook en bosui maar dat durfde ik dan niet aan, maar ik droom er nog steeds over, terwijl als ik een hap had gehad, was het over geweest.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Highway vr 29 jun 2012 - 5:02

Ik dronk sowieso al niet meer sinds 2 jaar en ik at eigenlijk gewoon normaal. Heb er alleen elke maand op gelet dat ik na mijn ovulatie geen rauw, rood vlees/filet americain/rauw ei e.d. at. Ook al is het risico miniem automatisch ging ik er dan op letten omdat het ' weleens zover kon zijn'. Nu mis ik filet americain Sad Ik nam overigens ook foliumzuur.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Paper Crown vr 29 jun 2012 - 5:20

Highway schreef:Ik dronk sowieso al niet meer sinds 2 jaar en ik at eigenlijk gewoon normaal. Heb er alleen elke maand op gelet dat ik na mijn ovulatie geen rauw, rood vlees/filet americain/rauw ei e.d. at. Ook al is het risico miniem automatisch ging ik er dan op letten omdat het ' weleens zover kon zijn'. Nu mis ik filet americain Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl 1371890812 Ik nam overigens ook foliumzuur.

nog steeds toch? moet tot minimaal 10 weken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Susan vr 29 jun 2012 - 7:46

Paper Crown schreef:Ik ben met IVF zwanger geworden dus ik wist precies wanneer alles ging plaatsvinden maar ik heb tijdens de stimulatieronde (dus dat je hormonen spuit voor meerdere eitjes) ook gewoon alcohol gedronken en filet gegeten. Met 6 weken heb zelfs een medium biefstukje gegeten en stiekem carpaccio op brood genomen. Laatst zat mijn man op de bank een biertje te drinken nou dát rook zó lekker dat ik ook paar slokken heb gehad, ik heb ook een nipje champagne gehad toen de zwangerschap werd gevierd met zijn vader toen we uiteten waren. Ik eet en drink gewoon wat ik wil. Ik wil niet zo panisch zijn, na die paar happen capaccio, en slok bier was de 'urge' ook weg en dan kan ik weer gewoon normaal doen. Maar laatst had mijn man broodje zalm met phildelphia en bieslook en bosui maar dat durfde ik dan niet aan, maar ik droom er nog steeds over, terwijl als ik een hap had gehad, was het over geweest.

Ik zou wel oppassen met rauw vlees, als er een bacterie in zit dan kun je dat ook van dat ene hapje krijgen. Op zich is het toch ook niet panisch om je aan dat soort adviezen te houden? Zoals ik in mijn eerste zwangerschap was, dat was panisch, maar vlees dat niet gaar is wordt gewoon serieus afgeraden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Parisienne vr 29 jun 2012 - 8:04

Ik heb nergens rekening mee gehouden, wij waren namelijk totaal niet bezig met zwanger worden. Ik rookte, ik dronk heel af en toe wat en wat betreft eten heb ik al helemaal 'foute' dingen gegeten.. ben namelijk gek op filet american Wink Toen ik zwanger bleek te zijn en hoorde dat ik dat op dat moment al bijna 7 weken was heb ik wel even teruggedacht aan mijn 'levensstijl' de eerste weken van mijn zwangerschap, maar ik kon er toch niks meer aan doen.

Als mijn vriend en ik besluiten voor een tweede kindje te gaan zal ik wel wat beter letten op bepaalde dingen, maar zolang ik dan nog niet zwanger ben zal ik andere dingen ook weer niet gaan laten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Sylvana vr 29 jun 2012 - 8:05

Susan schreef:
Paper Crown schreef:Ik ben met IVF zwanger geworden dus ik wist precies wanneer alles ging plaatsvinden maar ik heb tijdens de stimulatieronde (dus dat je hormonen spuit voor meerdere eitjes) ook gewoon alcohol gedronken en filet gegeten. Met 6 weken heb zelfs een medium biefstukje gegeten en stiekem carpaccio op brood genomen. Laatst zat mijn man op de bank een biertje te drinken nou dát rook zó lekker dat ik ook paar slokken heb gehad, ik heb ook een nipje champagne gehad toen de zwangerschap werd gevierd met zijn vader toen we uiteten waren. Ik eet en drink gewoon wat ik wil. Ik wil niet zo panisch zijn, na die paar happen capaccio, en slok bier was de 'urge' ook weg en dan kan ik weer gewoon normaal doen. Maar laatst had mijn man broodje zalm met phildelphia en bieslook en bosui maar dat durfde ik dan niet aan, maar ik droom er nog steeds over, terwijl als ik een hap had gehad, was het over geweest.

Ik zou wel oppassen met rauw vlees, als er een bacterie in zit dan kun je dat ook van dat ene hapje krijgen. Op zich is het toch ook niet panisch om je aan dat soort adviezen te houden? Zoals ik in mijn eerste zwangerschap was, dat was panisch, maar vlees dat niet gaar is wordt gewoon serieus afgeraden.

+1. Ik vind er ook niks panisch aan om geen alcohol te drinken en rauw vlees te laten staan. Het wordt niet voor niets afgeraden.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Paper Crown vr 29 jun 2012 - 8:30

Sylvana schreef:
Susan schreef:
Paper Crown schreef:Ik ben met IVF zwanger geworden dus ik wist precies wanneer alles ging plaatsvinden maar ik heb tijdens de stimulatieronde (dus dat je hormonen spuit voor meerdere eitjes) ook gewoon alcohol gedronken en filet gegeten. Met 6 weken heb zelfs een medium biefstukje gegeten en stiekem carpaccio op brood genomen. Laatst zat mijn man op de bank een biertje te drinken nou dát rook zó lekker dat ik ook paar slokken heb gehad, ik heb ook een nipje champagne gehad toen de zwangerschap werd gevierd met zijn vader toen we uiteten waren. Ik eet en drink gewoon wat ik wil. Ik wil niet zo panisch zijn, na die paar happen capaccio, en slok bier was de 'urge' ook weg en dan kan ik weer gewoon normaal doen. Maar laatst had mijn man broodje zalm met phildelphia en bieslook en bosui maar dat durfde ik dan niet aan, maar ik droom er nog steeds over, terwijl als ik een hap had gehad, was het over geweest.

Ik zou wel oppassen met rauw vlees, als er een bacterie in zit dan kun je dat ook van dat ene hapje krijgen. Op zich is het toch ook niet panisch om je aan dat soort adviezen te houden? Zoals ik in mijn eerste zwangerschap was, dat was panisch, maar vlees dat niet gaar is wordt gewoon serieus afgeraden.

+1. Ik vind er ook niks panisch aan om geen alcohol te drinken en rauw vlees te laten staan. Het wordt niet voor niets afgeraden.



Ik geloof niet dat de baby ook maar iets krijgt van een druppel bier en een stuk carpaccio.Ik heb het niet over 2 ons carpaccio of 3 flesjes bier, ik heb het over een paar plakken carpaccio en een slok bier. Ga ik me nooit schuldig over voelen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Susan vr 29 jun 2012 - 9:08

Je hoeft je van mij ook niet schuldig te voelen, maar ik vind het wel vrij naïef om te denken dat de baby er niks van kan krijgen omdat het maar een paar plakken zijn.

En mocht het gebeuren dat je baby er wel wat van krijgt, dan denk ik ook dat je je wel degelijk schuldig zal voelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 9:15

Hè maar ff wat anders... Je kan toch gewoon gerookte zalm met roomkaas eten? Zeker als het bij de visboer vandaan komt. Dat heb ik wel gewoon gedaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Printje vr 29 jun 2012 - 9:20

Linda schreef:Hè maar ff wat anders... Je kan toch gewoon gerookte zalm met roomkaas eten? Zeker als het bij de visboer vandaan komt. Dat heb ik wel gewoon gedaan.

Volgens mij wel hoor, het gaat alleen om rauwe vis.

Ik heb zelf nooit veel alcohol gedronken en doe dat nu uiteraard helemaal niet. Ik probeer gevarieerd te eten maar de afgelopen weken, laatste weken van het schooljaar, heeft het er nogal eens bij ingeschoten...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 9:20

Mijn eet en drink gewoontes heb ik niet echt aangepast toen wij voor een kindje gingen. Voor hetzelfde geldt duurt het een jaar.. Dat vond ik niet nodig.
Oh wacht.... Ik was trouwens wel al gestopt met roken, maar dat was ik sowieso toen al van plan.
Voor de rest heb ik gewoon alles gegeten en gedronken. Toen ik eenmaal zwanger was niet meer. Maar soms lees ik wel eens op fora dat vrouwen tijdens de zwangerschap heel veel dingen niet meer aten, zo extreem was ik niet. Ik at geen rauw vlees en rauwmelkse kazen en ik dronk geen alcohol.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 9:22

Printje schreef:
Linda schreef:Hè maar ff wat anders... Je kan toch gewoon gerookte zalm met roomkaas eten? Zeker als het bij de visboer vandaan komt. Dat heb ik wel gewoon gedaan.

Volgens mij wel hoor, het gaat alleen om rauwe vis.
.

Oh dan had PC het misschien daar over. Ik ging er van uit dat ze gerookte zalm bedoelde.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Twellie vr 29 jun 2012 - 9:23

Rauw vlees zou ik ook echt never nooit eten, zelfs als ik geen vegetarier zou zijn geweest. Ik geloof echt niet dat een baby wat over kan houden aan een paar slokjes alcohol, een plak leverworst of een paar koppen koffie teveel. Maar in rauw vlees kunnen enge bacterien in zitten die pas maanden later een placenta-infectie veroorzaken. Extreem kleine kans natuurlijk gelukkig, maar dat kun je denk ik beter niet nog een keer doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Twellie vr 29 jun 2012 - 9:27

Verder heb ik trouwens mijn eet- en drinkgewoontes nauwelijks aangepast toen ik zwanger wilde worden. Ik dronk gewoon af en toe alcohol (volgens mij wist ik toen niet eens dat dit wat minder is voor de vruchtbaarheid) en ik heb niet elk kaasje bestudeerd of het wel kon.

Nadat ik zwanger was geworden, heb ik mijn eet- en drinkgewoontes wel aangepast. Iets meer dan de gemiddelde zwangere denk ik ook Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl 394967 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Océane vr 29 jun 2012 - 9:32

Pas vanaf de positieve test heb ik mijn eten/drinken aangepast. Bij de oudste slikte ik van te voren ook foliumzuur (deze keer niet, want niet helemaal gepland). Dus geen rauw vlees en vacüum verpakte vis, weinig smeerworst. Gewoon de bekende dingen, geen extreme dingen, softijs eet ik wel gewoon...

Gerookte zalm/paling en haring mag gewoon vers van de visboer. PC's man zal wel zalm uit vacüum verpakking gegeten hebben...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Star007 vr 29 jun 2012 - 9:36

Voordat ik zwanger was en we er wel mee bezig waren, rookte ik, dronk ik alcohol op verjaardagen of als ik ging stappen . Rauw vlees of vis lust ik toch al niet, dus dat at ik niet. Ik snap dat roken en alcohol invloed heeft opde vruchtbaarheid, maar ik persoonlijk vond het niet nodig om alles al te laten, voordat ik uberhaupt zwanger was.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum