Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

+33
snoezel
Happydobby
M-G
CCC
Zonneschijn
Razz
Snoes
Dolphinne
kwak
Steep
Filoria
MADDIE
Balloon
Printje
Taeda
chipa
Arwyn
*Lookie*
Dora
Twellie
Tsjip
Caramba
Thunder
SarahKey
Luce
Joli86
Pineco
Jezzie
Lejow
Slakje
Puggle
Jasmine
M@niek
37 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 5:02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een aantal mensen al heb vertelt Embarassed en het niet voor me kon houden. Ik wilde dat eigenlijk niet maar heb het toch gedaan omdat ik het zo leuk vind.

Ik vraag me af hoe dit bij jullie ging?

En hoe ver ben je eigenlijk? Op internet zeggen ze dat je nu in je 5de week bent in de week dat je niet ongesteld wordt maar op de test stond 1-2 weken.
Wat klopt er nu eigenlijk en wat houden ze aan?


Laatst aangepast door rituals op do 2 mei 2013 - 5:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  M@niek do 2 mei 2013 - 5:03

Tegen ouders en schoonouders de eerste dag al. Mn beste vriendin direct ma de test en op mn werk dezelfde week.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 5:04

Ik heb het dus ook al tegen een aantal collega's verteld waar ik een goede band mee heb maar er wel bij gezegd dat ik met de rest van de collega's nog even wil wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Jasmine do 2 mei 2013 - 5:05

Die test geeft aan hoeveel weken na de bevruchting. Als die test zegt 1-2 weken, ben je dus 3-4 weken zwanger, omdat je de eerste twee weken 'cadeau' krijgt.

Als je vier weken zwanger bent, zit je dus in je 5e week.

Wij hebben het alle keren overigens ook vrij snel verteld. Rond de 5 - 6 weken aan ouders en broers/zussen, daarna ook aan anderen. Met name ik kon het niet langer voor me houden.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 5:08

Er staat op internet dat je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid nou die was bij mij op 1 april. Deze maandag had ik eigenlijk ongesteld moeten worden. Vanaf de bevruchting ben ik dus 2 weken ongeveer maar eigenlijk wel al in mijn 5de week.

Ben ik dan echt al 4 weken en 4 dagen nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Puggle do 2 mei 2013 - 5:48

Je moet idd vanaf die 1 april tellen dan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Slakje do 2 mei 2013 - 5:48

Bij Louise wel, omdat onze situatie nu niet bepaald ideaal was.

Nu hebben we gewacht tot de familiefeesten met kerst. Juist aan mijn beste vriendin heb ik het meteen verteld.


Rituals: Je kan het op internet berekenen. Ik geloof dat je inderdaad 4weken en 4dagen bent nu.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Lejow do 2 mei 2013 - 6:07

Bijna gelijk, tegen iedereen. Ik wilde het mijn (schoon)ouders niet over de telefoon vertellen, dus die hebben we het een paar dagen later vertelt toen we ze weer zagen.
Collega's aan het einde van zomervakantie bij de startvergadering (had aan het begin positief getest).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Jezzie do 2 mei 2013 - 6:13

Wij hebben het ouders en schoonouders verteld toen ik 6 weken zwanger was. Het was toen oud&nieuw, dat vonden wij een leuk moment. Broertje en schoonzus hebben we het die zelfde week verteld. Goede vrienden en familie na de 1e echo, dat was mer 10 weken.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Pineco do 2 mei 2013 - 6:16

Wij hebben het beide keren na de eerste goede echo verteld, rond 9 weken. Ik vond het wel bijzonder om een paar weken lang samen een soort van geheimpje te hebben Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? 561177
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Luce do 2 mei 2013 - 6:17

Bij de eerste wist alleen mijn toenmalige beste vriendin het en de rest heb ik het verteld met 8 weken na de echo.

Bij de tweede hebben we het iedereen direct verteld. Iedereen wist dat we met een traject bezig waren en leefden erg mee

Bij deze zwangerschap heb ik het meteen aan 2 vriendinnen verteld en mijn zwager en schoonzusje. Voor de rest wil ik het geheim houden tot de eerste echo. Maar ik weet niet of het gaat lukken, mijn man heeft zich nl al eens versproken en een aangeschoten kwak en Rejoy riepen het ook al rond met Koninginnedag Wink. Gelukkig kenden die mensen mij niet persoonlijk laughcry
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Joli86 do 2 mei 2013 - 6:17

Ik ben op 30 maart voor t laatst ongesteld geworden en volgens mijn eigen berekening dus net een dagje langer zwanger dan jij. Wij weten het vanaf zaterdag maar het is ons gelukt om nog tegen niemand te zeggen...! Nog even ons geheimpje.. Wink Nooit gedacht dt dat ons zou lukken. Morgen over 2 weken hebben we al de eerste echo, daarna willen we het iedereen vertellen..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Luce do 2 mei 2013 - 6:18

rituals schreef:Er staat op internet dat je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid nou die was bij mij op 1 april. Deze maandag had ik eigenlijk ongesteld moeten worden. Vanaf de bevruchting ben ik dus 2 weken ongeveer maar eigenlijk wel al in mijn 5de week.

Ben ik dan echt al 4 weken en 4 dagen nu?

Hoe lang is je cyclus gemiddeld?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 6:23

Familie meteen de eerste dag. Op mijn werk na 12 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  SarahKey do 2 mei 2013 - 6:28

Nee, bij de zwangerschap van S hebben we langer gewacht voor het geval het alsnog mis gaan. De keer ervoor wel wat sneller maar niet meteen. Moest er eerst zelf nog een week of wat aan wennen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Thunder do 2 mei 2013 - 6:41

Ik denk dat je een late eisprong had waardoor je test zegt 1-2 weken en dan ben je inderdaad 4 weken ongeveer.

Gefeliciteerd.

Beide keren heb ik het gelijk na de test aan de ouders, zussen en broers verteld. Ook mijn opa en oma wisten het vrijwel gelijk. De rest hebben we het met een week of 10 verteld de laatste keer.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 6:43

Ik denk dat ik familie en één van m'n collega's (tevens vriendin) het wel direct zal vertellen. Verder op het werk pas na 12 weken. Hier op het forum waarschijnlijk ook.

Gefeliciteerd trouwens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Caramba do 2 mei 2013 - 6:46

Mocht ik zwanger zijn, dan vertel ik het een vriendin van mij als eerste.
Familie zou ik het na de eerste echo vertellen en op mijn werk en hier na 12 weken.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Tsjip do 2 mei 2013 - 6:47

Hier weet nog niemand het. We gaan het na de eerste echo op 23 mei vertellen als alles goed is.
Dat heeft eigenlijk meerdere redenen: We vinden het geheim erg leuk samen, zo is de verrassing straks het grootst en mijn schoonmoeder is een enorme kletskous. Stel dat we het nu vertellen en het blijkt mis te zijn. Ik weet zeker dat de rest van de familie hier dan ook van op de hoogte is en dat hoeft van ons niet.
Nu dus lekker samen van ons geheim genieten en over een maandje hoop ik dat de rest kan meegenieten!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 7:02

Luce schreef:
rituals schreef:Er staat op internet dat je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid nou die was bij mij op 1 april. Deze maandag had ik eigenlijk ongesteld moeten worden. Vanaf de bevruchting ben ik dus 2 weken ongeveer maar eigenlijk wel al in mijn 5de week.

Ben ik dan echt al 4 weken en 4 dagen nu?

Hoe lang is je cyclus gemiddeld?

28 dagen precies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Twellie do 2 mei 2013 - 7:08

Nee, bij mijn jongste dochter en deze zwangerschap hebben we het laat pas verteld: na ruim drie maanden. En bij de oudste heb ik het met ongeveer tien weken aan mijn vader en broer verteld en pas veel later aan anderen. Oh ja, één vriendin wist er wel eerder al vanaf omdat ze mij toen ook heel vroeg vertelde dat ze zwanger was, wilde ik mijn zwangerschap ook met haar delen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Dora do 2 mei 2013 - 7:30

Bij de 1ste wilde we het met moederdag 2009 vertellen, maar de woensdag ervoor was het misgegaan (ongeveer 5 weken).
Bij A. hebben we het na 4 of 5 dagen verteld. Op woensdag 19-08 was ik jarig en die dag had ze d'r NOD, zaterdags vierde ik mijn verjaardag en dus geen alcohol voor haar, een dag later hebben we mijn ouders daar een 'verklaring' voor gegeven. Plus dat we het wilde vertellen voordat mijn jongste zusje en zwager een dikke maand naar USA gingen. En we hadden een bbq, dus ook vaak veel alcohol en oppassen met rauw vlees. En verder hebben wij ons niet zo heel veel aan getrokken van de 12-weken grens.
Bij M. wist mijn moeder het al voordat ik positief testte..... We hebben beide ook de 'gave' om het aan te voelen voordat ze kunnen testen. Al bij meerdere vriendinnen meegemaakt, zelfs bij mensen die ik niet veel real-life zie, zoals Printje.
Ook hier vrij snel aan iedereen verteld.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  *Lookie* do 2 mei 2013 - 7:34

Met 9 weken aan ouders, broers en zussen en met 11/12 weken aan de rest.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Arwyn do 2 mei 2013 - 7:36

Ik zou het mijn ouders denk ik wel gelijk vertellen, dat kan ik echt niet voor me houden. En als die het weten, is het niet meer dan netjes om het mijn schoonouders ook te vertellen Wink
Verder zou ik het denk ik wel even voor me houden, tenzij is echt klachten/kwaaltjes zou hebben en dus iets uit te leggen heb op het werk.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  chipa do 2 mei 2013 - 7:39

Bij f hebben we het met 7 weken verteld. Had toen al 2 goede echo's gehad en kon het niet langer meer voor me houden. Was ook kotsmisselijk.

Nu weet nog niemand het. Wil eerst de eerste echo weer afwachten. Net als bij f nu ook weer bloedverlies. Ga vragen of ik nog voor m'n vakantie eind mei voor de echo mag komen of anders direct daarna. Heb voor f al eensnarig gekocht met stoer ik word grote broer Very Happy
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was? Empty Re: Hebben jullie het meteen verteld toen je zwanger was?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum